Onderstel/Powerflex Geluiden

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
arjandee

Onderstel/Powerflex Geluiden

Bericht door arjandee » 25 jul 2008, 10:43

Ik heb sinds de laatste aanpassingen aan mijn auto (Audi B5 S4) erg veel last van gekraak in mijn onderstel.
Dit probleem doet zich voor voor aan de achterkant van de auto. De auto staat op een KW Variant 1 onderstel en heeft
zowel voor als achter alle powerflex bushes. Het geluid is vooral aanwezig als ik schuin over een hobbel/snelheidsheuvel heen ga.
Het geluid is bij nat weer (koude/regen/etc etc) nagenoeg weg. Bij warm weer (zon/droog) is het juist erg aanwezig.
Als ik het geluid moet omschrijven lijkt het nog het meest op een oud krakend VOC schip.
Ik krijg steeds meer het idee dat ik mijn vaarbewijs moet gaan halen in deze auto :)

Ik heb mij laten vertellen dat de oorzaak van het probleem ligt bij de powerflex "rubbers".
Zijn er meer mensen met dit probleem? Wat is jullie oplossing? Hebben jullie er mee leren leven?

Achter:
[img:400:300]http://img95.imageshack.us/img95/7449/r ... idedu3.jpg[/img]

HSR

Bericht door HSR » 25 jul 2008, 11:29

Ik heb ook zwarte powerflex op de E34. Dingen kraken/piepen inderdaad. Opzich is het ook wel plausibel dat het gekraak weg is als het regent daar de rubbers dan nat worden en ze makkelijker kunnen bewegen in de joints.

Wat kan je er aan doen, volgens mij niet zo veel. Er mee leren leven of terug naar oem rubberts.

Marius

Bericht door Marius » 25 jul 2008, 11:32

Is normaal voor powerflex. Wat je nog kan doen is dat je er wat kopervet tussen smeert maar dat is ook geen life-time oplossing.

arjandee

Bericht door arjandee » 25 jul 2008, 13:19

Dat kopervet truukje hebben we al eens gedaan. Lost het idd voor even op maar het komt weer terug. Dan zit er denk ik niet veel anders op dan het accepteren of terug gaan naar OEM.

Miesjel
Auto: MX5 NA, MX5 NC, RAV4

Bericht door Miesjel » 25 jul 2008, 20:13

Ik heb geen powerflex maar Prothane Urethaan bussen en helemaal nergens last van. Geen enkel kraakje/piepje whatever.

Plaats reactie