http://www.autoblog.nl/archive/2008/07/ ... e-bedoelenJe zou er bijna de slappe lach van krijgen, maar dan wel als een boer met kiespijn. Terwijl de vakbonden CNV en De Unie vorige week pleitte voor een verhoging van de kilometervergoeding, broedt politiek Den Haag juist op een verlaging van de vergoeding. Moet jij met je privé auto kilometers maken voor je werkgever, dan mag je werkgever jou hiervoor een onbelaste vergoeding van 19 cent per kilometer betalen. Nu de brandstofprijzen zo enorm gestegen zijn, zou het dus helemaal niet onredelijk zijn om dit bedrag te verhogen naar 24 cent, zoals de vakbonden hebben berekend. Leuk bedacht, maar mooi niet dus! Keurig volgens het principe van “wie vraagt, wordt overgeslagen”, circuleren in Den Haag plannen om het bedrag juist te verlagen naar 12 cent. Natuurlijk is dit geen ordinaire belastingmaatregel.
Welnee, het moet de werknemers aansporen om bewuster met hun mobiliteit om te gaan. Dit moet vervolgens leiden tot minder auto’s op de weg, wat weer beter is voor de files en het milieu. Zie je het al gebeuren?
Toch zal dit snode plan niet bij alle politieke partijen in even goede aarde vallen. Een lagere vergoeding betekent automatisch een lastenverzwaring voor veel automobilisten. We weten immers ook al lang dat dit soort maatregelen nauwelijks effect hebben op ons rijgedrag en bovendien bleek onlangs maar weer eens dat het openbaar vervoer ook niet altijd op ons zit te wachten. Enkel de werknemers die thuis kunnen en willen werken, zullen er niet op achteruit gaan.
Willen we allemaal alvast weer even voorover bukken? (via: plein plus)
Kilometervergoeding omhoog? Haha, omlaag zul je bedoelen!
- Maus335i
Kilometervergoeding omhoog? Haha, omlaag zul je bedoelen!
Dit kabinet is werkelijk GEK!!!!
- Erick
Ja man ik ga voorstellen of DHL de pakjes bij mijn thuis afleverd en dat ik dan de klanten bel en dat ze ze bij thuis opkomen halen. Dat lijkt me wel een leuk idee om thuis te werken.
Flikker toch op zeg ik moet elke dag tussen Leiden en Rijswijk heen en weer. Dat is 42km per dag. Met de auto is dat ongeveer 20min. Met openbaar vervoer is dat ruim een uur. Nou dacht het niet dat ik met openbaar vervoer ga.

Flikker toch op zeg ik moet elke dag tussen Leiden en Rijswijk heen en weer. Dat is 42km per dag. Met de auto is dat ongeveer 20min. Met openbaar vervoer is dat ruim een uur. Nou dacht het niet dat ik met openbaar vervoer ga.
- Michel P
- Michel P
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Nee joh, zo zijn wij Nederlanders niet.Roman schreef:Maar word er nou al een keertje iets gedaan tegen dit kabinet?
Hoeveel erger moet het nog worden voordat mensen een keer ophouden met klagen en er iets tegen gaan doen...

-
Ha, die Drivers;
Dom voorstel; mensen die nu nog kunnen twijfelen tussen een leaseauto of kilometers declareren zullen bij een zo lage vergoeding veel eerder op een auto van de zaak overstappen. En als die er eenmaal is en er toch al bijtelling wordt afgetikt zullen die eerder méér dan minder kilometers gaan maken. Lijkt me dus typisch een komkommertijdverhaal, want echt effectief kan dit natuurlijk nooit zijn.
Dom voorstel; mensen die nu nog kunnen twijfelen tussen een leaseauto of kilometers declareren zullen bij een zo lage vergoeding veel eerder op een auto van de zaak overstappen. En als die er eenmaal is en er toch al bijtelling wordt afgetikt zullen die eerder méér dan minder kilometers gaan maken. Lijkt me dus typisch een komkommertijdverhaal, want echt effectief kan dit natuurlijk nooit zijn.
-
- Dennis Cavallino
- Dennis Cavallino