Registratie .me domeinen van start
- Jochem Vaartjes
Registratie .me domeinen van start
Sinds gisteren 5pm is het mogelijk om .me domeinnamen te registreren als persoon of bedrijf. Het domein .me behoord bij het land Montenegro en registratie is door iedereen mogelijk.
Ik zat dus stipt 5 uur achter mijn PC om de volgende domeinen te registreren.
jochem.me (.nl .com zijn beide al bezet)
bel.me (vast wel een telecomboer die geld wil neerleggen)
neuk.me (vast wel pr0nboer die geld neer wil leggen)
Wel grappig om eens na te denken over pakkende namen.
Helaas waren bel.me en neuk.me al bezet! Vaag want had om 5 over 5 mijn registratie en betaling compleet. Het zal wal druk geweest zijn. Maargoed niet geschoten altijd mis.
Vandaag nog even de namen van mijn broer en zus geregistreerd evenals mijn familie naam.
Dus een tip voor ieder die een eigen naam wil bezitten. .me bied beste mogelijkheden. Kosten zijn 20$ per jaar, met een minimum van 2.
Registreren kan onderandere bij www.godaddy.com maar er zijn vast ook wel Nederlandse bedrijven die het kunnen.
Ik zat dus stipt 5 uur achter mijn PC om de volgende domeinen te registreren.
jochem.me (.nl .com zijn beide al bezet)
bel.me (vast wel een telecomboer die geld wil neerleggen)
neuk.me (vast wel pr0nboer die geld neer wil leggen)
Wel grappig om eens na te denken over pakkende namen.
Helaas waren bel.me en neuk.me al bezet! Vaag want had om 5 over 5 mijn registratie en betaling compleet. Het zal wal druk geweest zijn. Maargoed niet geschoten altijd mis.
Vandaag nog even de namen van mijn broer en zus geregistreerd evenals mijn familie naam.
Dus een tip voor ieder die een eigen naam wil bezitten. .me bied beste mogelijkheden. Kosten zijn 20$ per jaar, met een minimum van 2.
Registreren kan onderandere bij www.godaddy.com maar er zijn vast ook wel Nederlandse bedrijven die het kunnen.
- Macboy
- Macboy
-
- GTRene
Re: Registratie .me domeinen van start
een vraagje wat betrefd domein namen,
tegenwoordig heb je bv .com of .nl of .eu of .de of wat ook, alles achter de .
maar wat ik me afvraag stel je wil een naam registreren als bv
drivingfun. (voorbeeld) dan hoef je toch niet als je dat wereldwijd wil doen al die mogelijkheden achter de . te doen? als dat com en nl en eu en of al die landen...is dan alleen die naam voldoende om het dekkend te krijgen?
tegenwoordig heb je bv .com of .nl of .eu of .de of wat ook, alles achter de .
maar wat ik me afvraag stel je wil een naam registreren als bv
drivingfun. (voorbeeld) dan hoef je toch niet als je dat wereldwijd wil doen al die mogelijkheden achter de . te doen? als dat com en nl en eu en of al die landen...is dan alleen die naam voldoende om het dekkend te krijgen?
- Dennis Cavallino
Bedrijfsnaam of merknaam vastleggen is iets heel anders dan een domeinnaam vastleggen.
Als jij alle extenties bezit die bij jouw bedrijfsnaam, handelsnaam of merknaam passen, dan is de kans groot dat mensen jouw bedrijf, product of dienst wel zullen vinden en die van een bedrijf dat dezelfde naam gebruikt niet.
Als jij alle extenties bezit die bij jouw bedrijfsnaam, handelsnaam of merknaam passen, dan is de kans groot dat mensen jouw bedrijf, product of dienst wel zullen vinden en die van een bedrijf dat dezelfde naam gebruikt niet.
- Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
- GTRene
stel dat die bedrijfsnaam/domeinnaam uitvinding/regeling (voorbeeld)Dennis Cavallino schreef:Bedrijfsnaam of merknaam vastleggen is iets heel anders dan een domeinnaam vastleggen.
abnamroregeling
heet, is dat dan genoeg om het als de jouwe te kunnen gebruiken en stel in nl gebruik je bv
abnamroregeling.nl
maar bv een ander land denkt verrek wat een mooie naam dat wil ik ook voor nwe klanten? en dus denkt die persoon ik neem dan lekker
abnamroregeling.com of .de of .uk enz enz.
mogen ze dat of kan ik dan zeggen hey das mijn naam ik wil een vergoeding oid daarvoor zien anders mag jij het niet dragen en er zitten voorwaarden aan.
werkt dat zo?
lol @Robin

- Dennis Cavallino
Nee René, je moet je bedrijfsnaam of merknaam dan overal deponeren (daar krijg je dat mooie Registered van in logo's e.d.).
Dus als Driving-Fun.com andere extenties niet vastlegt, mag ieder ander die gebruiken.
Deponeren van merknamen is schreeuwend duur en moet per land worden geregeld. Daar heb je dure merkbureau's voor. En dan nog moeten die eerst dure onderzoeken doen of de naam uberhaupt wel vastgelegd kan worden.
De term ABN gebruiken in jouw url of merknaam, gaat jou problemen opleveren als jij niet de ABN bent.
Andersom kan ook. Stel dat jij TheOneandOnly.de hebt geregistreerd als domeinnaam, dan kan 't zijn dat Hatge denkt: Fucking briljant, wij deponeren TheOneandOnly als bedrijfsnaam en draaien daarna via Macboy-Advocaten.de die GTRené even een poot uit.
Dus als Driving-Fun.com andere extenties niet vastlegt, mag ieder ander die gebruiken.
Deponeren van merknamen is schreeuwend duur en moet per land worden geregeld. Daar heb je dure merkbureau's voor. En dan nog moeten die eerst dure onderzoeken doen of de naam uberhaupt wel vastgelegd kan worden.
De term ABN gebruiken in jouw url of merknaam, gaat jou problemen opleveren als jij niet de ABN bent.
Andersom kan ook. Stel dat jij TheOneandOnly.de hebt geregistreerd als domeinnaam, dan kan 't zijn dat Hatge denkt: Fucking briljant, wij deponeren TheOneandOnly als bedrijfsnaam en draaien daarna via Macboy-Advocaten.de die GTRené even een poot uit.

Laatst gewijzigd door Dennis Cavallino op 15 dec 2011, 13:32, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Ik zit in die rommel
en het klopt idd wat Dennis zegt.. bedrijfsnaam of handelsmerk/trademark is compleet wat anders !!
Bij sommige TLD's is het verplicht een trademark te hebben (bijv. bij een .pt, .ie en nog wel meer) en die moeten dan vaak ook compleet overeenkomen met of de naam van het bedrijf, of een handelsmerknaam.
Maar veel TLD's zijn ook vrij denk aan.nl, .com, net, org, info, be, en sinds kort ook .fr.. Bij alle tld's gelden weer andere regels zoals bijv. lokaal adres verplicht etc. Niet om reclame te maken maar kijk hier maar eens bij TLD restricties op onderstaande link:
https://www.networking4all.com/nl/domei ... innaam/nl/" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
(je kunt in de adresbalk NL veranderen naar een andere TLD, dat gaat het snelst
)
in de domein handel zie je echter wel steeds meer dat bedrijven aan merkbescherming doen. Dus simpel weg alle beschikbare TLD's registreren.. Gelukkig wel... want dat levert mij indirect me salaris op
Tegenwoordig is ook het HIP om de extensie van de TLD te gebruiken in de naam.. denk hierbij aan:
computerwinkel.it
en bijv. youtu.be

Bij sommige TLD's is het verplicht een trademark te hebben (bijv. bij een .pt, .ie en nog wel meer) en die moeten dan vaak ook compleet overeenkomen met of de naam van het bedrijf, of een handelsmerknaam.
Maar veel TLD's zijn ook vrij denk aan.nl, .com, net, org, info, be, en sinds kort ook .fr.. Bij alle tld's gelden weer andere regels zoals bijv. lokaal adres verplicht etc. Niet om reclame te maken maar kijk hier maar eens bij TLD restricties op onderstaande link:
https://www.networking4all.com/nl/domei ... innaam/nl/" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
(je kunt in de adresbalk NL veranderen naar een andere TLD, dat gaat het snelst

in de domein handel zie je echter wel steeds meer dat bedrijven aan merkbescherming doen. Dus simpel weg alle beschikbare TLD's registreren.. Gelukkig wel... want dat levert mij indirect me salaris op

Tegenwoordig is ook het HIP om de extensie van de TLD te gebruiken in de naam.. denk hierbij aan:
computerwinkel.it
en bijv. youtu.be
- GTRene
pfff hm, dat kost dan een X bedrag maal al die landen als je wereldwijd zou willen
damn, dat soort shit is me al veels te veel gedoe
heb namelijk iets moois bedacht, een leuk systeem wat veel tegelijk aan kan paken van de problemen die veel burgers hebben maar tegelijk goed is voor bv NL.
het leuke is het kost zo goed als niks maar lost enorm veel problemen en zorgen die in bv NL er zijn, op...
zo simpel eigenlijk dat je denkt van...hm daar komt alleen een simpele ziel op
met 1 regeling kan je zo zelfs een deel van de crisis oplossen of de HRA kosten enorm afbouwen zonder de regeling aan te tasten en bv banken van enorm veel cash voorzien en zo nog een stuk of 6 dingen zoals ook starters helpen e.d. doch zonder dat het de belasting betaler geld kost...niemand eigenlijk, het "ei" van Columbus so to speak.
maar kan nog niet alles vermelden...

damn, dat soort shit is me al veels te veel gedoe

heb namelijk iets moois bedacht, een leuk systeem wat veel tegelijk aan kan paken van de problemen die veel burgers hebben maar tegelijk goed is voor bv NL.
het leuke is het kost zo goed als niks maar lost enorm veel problemen en zorgen die in bv NL er zijn, op...
zo simpel eigenlijk dat je denkt van...hm daar komt alleen een simpele ziel op

met 1 regeling kan je zo zelfs een deel van de crisis oplossen of de HRA kosten enorm afbouwen zonder de regeling aan te tasten en bv banken van enorm veel cash voorzien en zo nog een stuk of 6 dingen zoals ook starters helpen e.d. doch zonder dat het de belasting betaler geld kost...niemand eigenlijk, het "ei" van Columbus so to speak.

- Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
Man René, komop.
Registeer even http://www.gtre.me" onclick="window.open(this.href);return false;, want de halve wereld is dyslectisch en de andere helft ken niet lezen.
Registeer even http://www.gtre.me" onclick="window.open(this.href);return false;, want de halve wereld is dyslectisch en de andere helft ken niet lezen.

- dvh
Ik ben benieuwd !GTRene schreef:pfff hm, dat kost dan een X bedrag maal al die landen als je wereldwijd zou willen![]()
damn, dat soort shit is me al veels te veel gedoe![]()
zo simpel eigenlijk dat je denkt van...hm daar komt alleen een simpele ziel op![]()
-
Nou als je alle tld's wilt kan ik wel een mooi prijsje maken hoorGTRene schreef:pfff hm, dat kost dan een X bedrag maal al die landen als je wereldwijd zou willen![]()
damn, dat soort shit is me al veels te veel gedoe![]()
zo simpel eigenlijk dat je denkt van...hm daar komt alleen een simpele ziel op![]()

-
Long sentence is long.GTRene schreef:met 1 regeling kan je zo zelfs een deel van de crisis oplossen of de HRA kosten enorm afbouwen zonder de regeling aan te tasten en bv banken van enorm veel cash voorzien en zo nog een stuk of 6 dingen zoals ook starters helpen e.d. doch zonder dat het de belasting betaler geld kost...niemand eigenlijk, het "ei" van Columbus so to speak.

- GTRene
Robin schreef:Man René, komop.
Registeer even http://www.gtre.me" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;, want de halve wereld is dyslectisch en de andere helft ken niet lezen.

@dvh, heb al een mail naar het ministerie van financiën gestuurd doch daarin staan niet alle voordelen, was er 2 vergeten, maar heb in elk geval wat opgestuurd met de vraag of ze interesse hebben in een oplossing voor bepaalde gevallen wat elkaar helpt zonder "kosten" en eventueel in vele landen is toe te passen en veel druk van de ketel kan halen in veler gevallen en toekomstige.
of ze die regeling willen/durven toe te passen is afwachten, tis nog niet helemaal uitgewerkt (dat kunnen anderen beter dan ik

magoed zal ff overheen gaan, benieuwd waar dit toe kan lijden, zit er al een paar maand mee en vannacht werd ik er mee wakker en dacht nu zet ik wat op papier, te mooi om te laten liggen en voor veel mensen/groepen/gemeentes e.d. zou het een mooie oplossing zijn.
@Arnold, ah trademark registratie dus, denk dat het zoiets zal worden of zou kunnen worden, ligt eraan hoe het loopt, misschien wel op niks uit maar wie weet, niet geschoten is sowieso mis.
@Xave30 ja lange zinnen als ik snel typ en niet terug lees

ondernemersplan zal ik alleen niet kunnen/willen maar wellicht zeer interessant, nwe markt en mogelijkhden voor behoorlijk wat partijen e.d.
tis in elk geval niet iets wat je maakt of verkoopt in de supermarkt, tis een product/regeling als zeg van een verzekering/hypotheek/bank oid, maar dan zonder die lopende kosten daarvan

magoed, kan der niet teveel over zeggen, denk dat je het moet zien de meer logica er van e.d.
doch wel wat regeltjes aan vast maken, anders wordt de vraag te groot en daar is denk geen aanbod voor op die schaal

- Dennis Cavallino
René, ff serieus, schrijf je het Ministerie van Financiën ook aan in de stijl zoals je hier schrijft? Zo ja, dan is 't best handig om iemand te zoeken die je helpt met teksten schrijven. Als je wilt dat men je serieus neemt in ieder geval. Je snapt wel wat ik bedoel als je je teksten terugleest. Daar is zonder koffie geen touw aan vast te knopen. Met koffie ook niet.
Ben verder wel benieuwd naar je geniale idee. Soms zijn oplossingen inderdaad heel simpel.
Maaruh, ik denk dat ik wel weet wat jouw slogan wordt: if you are alonely, call me on my cellphony, because I'm the one and only, come on and ride me like a wild pony!
Als je er een deuntje onder zet heb je een nr 1 hit man!

Ben verder wel benieuwd naar je geniale idee. Soms zijn oplossingen inderdaad heel simpel.
Maaruh, ik denk dat ik wel weet wat jouw slogan wordt: if you are alonely, call me on my cellphony, because I'm the one and only, come on and ride me like a wild pony!
-
Daarmee vang je een groot gedeelte af.. Echter zul je in sommige gevallen nog wel zitten met het lokale adres maar daar zijn oplossingen voor (trustee service, iemand in dat land is contact persoon)GTRene schreef: @Arnold, ah trademark registratie dus, denk dat het zoiets zal worden of zou kunnen worden, ligt eraan hoe het loopt, misschien wel op niks uit maar wie weet, niet geschoten is sowieso mis.
- JP
Dennis kan zo tekstschrijver worden van Rinus !Dennis Cavallino schreef:(...) if you are alonely, call me on my cellphony, because I'm the one and only, come on and ride me like a wild pony!

- GTRene
lol @Dennis de songwriter