HAHA autohandel.....

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Maus335i

HAHA autohandel.....

Bericht door Maus335i » 17 jul 2008, 09:49

Sinds een tijdje ben ik al stiekem op zoek naar een e60 M5. Ik heb er nog nooit een gereden, dus wellicht valt hij na de proefrit (vanmiddag bij De Beier?) af, maar het is een aantrekkelijke wagen.

Afgelopen week heb ik voor een andere M5 (94.000 euro) bij van Poelgeest in Amstelveen een offerte laten maken en een inruilprijs laten geven voor de A8 W12. Later werd ik gebeld en kreeg te horen dat ik de A8 in de handel zo'n 25.000 euro moest opleveren. Maar omdat ze graag de M5 wilde verkopen wilden ze er wel 35.000 euro van maken, terwijl ik er een auto van bijna een ton voor terug zou kopen!? (leasen natuurlijk he :p)

Nu snap ik dat BMW zelf niks met zo'n auto kan, maar welke mafkees bied nou 25.000 euro op zo'n auto? Even ter vergelijking: op autotrack staat een gelijkwaardige auto incl. 1 jaar A-selectie garantie (die van mij ook!) voor 70.000 euro incl. BTW te koop. Die auto heeft zelfs nog 20.000km meer gereden.

Zeg dan gewoon dat je die auto niet wil hebben en dan zijn we ook klaar. Maar bied niet een prijs waar geen hond iets mee kan. Je moet wel goed gek zijn om deze auto voor die prijs te verkopen. Natuurlijk wordt de A8 uiteindelijk weer te koop gezet voor zo'n 60.000 a 65.000 euro.

Moest ff wat frustratie kwijt &#^@#*

Steven N.
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster

Bericht door Steven N. » 17 jul 2008, 09:53

Tsja inruil van dit soort wagens zullen ze niet zo happig op zijn, maar 25k is wel érg weinig inderdaad. René had hier toch ook last van met de RS4 destijds?

Volgende keer eerst rijden :lol:

Niall

Bericht door Niall » 17 jul 2008, 09:59

Zo werkt de handel. BMW delaer zal hem niet te koop zetten dus belt ie de opkoper en die biedt dan x Euro. Als jij dan akkoord gaat, dan lacht die handelaar en dealer zich helemaal suf.

Helaas is zo een W12 redelijk incourant op de handel :wink:

Maus335i

Bericht door Maus335i » 17 jul 2008, 10:02

Scotsman schreef:Zo werkt de handel. BMW delaer zal hem niet te koop zetten dus belt ie de opkoper en die biedt dan x Euro. Als jij dan akkoord gaat, dan lacht die handelaar en dealer zich helemaal suf.

Helaas is zo een W12 redelijk incourant op de handel :wink:
Datie incourant is ben ik het wel mee eens. Maar overleg dan om de auto te koop te zetten in opdracht van de klant of iets dergelijks, maar kom niet met dit soort grappen als je een nieuwe klant graag wilt verwelkomen. Das gewoon dom.

Ar
Auto: Prius

Bericht door Ar » 17 jul 2008, 10:03

Op zoek naar een m5 bij de Audi dealer dan maar. :lol:
Wat een enorm verschil in prijzen.

Jelmer850i

Bericht door Jelmer850i » 17 jul 2008, 10:04

Wow! Dat zou een zeer nette wagen zijn !
Echter inruilprijzen zijn om te huilen. Zo heb ik bij de beier geprobeerd mijn 118d in te ruilen (11 maand oud met 19.000km's, leder, xenon, navi, 17",cupsport, beste audio systeem, usb, etc.etc.) , nieuwprijs 43.500 euro. Ik kreeg terug als ik een 1 jaar oude 130i kocht ter waarde van 43.000 euro : 23.000 euro, er moest dus 20.000 euro bij.
Een ander prijsvoorstel tegen een nieuwe 123d coupé. Nieuwprijs zit dan tegen de 60k aan te hikken met mijn opties, dan kreeg ik opeens 27.000 euro terug. Dat is een verschil van 5000 euro. Terwijl er volgensmij maar erg weinig margje op een nieuwe 1 serie zit? Vreemd!

Maus335i

Bericht door Maus335i » 17 jul 2008, 10:09

Jelmer850i schreef:Wow! Dat zou een zeer nette wagen zijn !
Echter inruilprijzen zijn om te huilen. Zo heb ik bij de beier geprobeerd mijn 118d in te ruilen (11 maand oud met 19.000km's, leder, xenon, navi, 17",cupsport, beste audio systeem, usb, etc.etc.) , nieuwprijs 43.500 euro. Ik kreeg terug als ik een 1 jaar oude 130i kocht ter waarde van 43.000 euro : 23.000 euro, er moest dus 20.000 euro bij.
Een ander prijsvoorstel tegen een nieuwe 123d coupé. Nieuwprijs zit dan tegen de 60k aan te hikken met mijn opties, dan kreeg ik opeens 27.000 euro terug. Dat is een verschil van 5000 euro. Terwijl er volgensmij maar erg weinig margje op een nieuwe 1 serie zit? Vreemd!
Wat! 20.000 euro afschrijving voor een auto die nog geen jaar oud is? En dat bij een BMW dealer ook nog! Ik ben duidelijk geen uitzondering, wat zonde zeg :(

Gaat echt nergens over die inruilprijzen blijkbaar. En zelf gewoon weer te koop zetten voor 35.000 euro. Nouja.. het enige wat ze er mee bereiken is dat die 130i blijft staan :p

Ik vraag me eigenlijk af of die verschillen vroeger ook zo groot waren? Misschien komt het wel door het hele leaseconcept. Iedereen die een auto wil inruilen loopt waarschijnlijk tegen dit soort inruiloplichtprijzen aan. Je zou zeggen dat een dealer dan niets meer verkoopt, maar toch zetten ze nog veel auto's om. Is die afzet niet bijna alleen nog maar te danken aan mensen die het leasecontract uit hebben gezeten en iets anders zoeken? Ergens moet die arrogantie toch vandaan komen.
Laatst gewijzigd door Maus335i op 17 jul 2008, 10:12, 2 keer totaal gewijzigd.

Xave30

Bericht door Xave30 » 17 jul 2008, 10:11

Inruilen zelden aantrekkelijk.

Vind 25k een belediging Maurice.

HansD

Bericht door HansD » 17 jul 2008, 10:13

Afgelopen week heb ik voor een andere M5 (94.000 euro) bij van Poelgeest in Amstelveen een offerte laten maken
Let je een beetje op het nummerbord?
Scotsman schreef:
Zo werkt de handel. BMW delaer zal hem niet te koop zetten dus belt ie de opkoper en die biedt dan x Euro. Als jij dan akkoord gaat, dan lacht die handelaar en dealer zich helemaal suf.

Helaas is zo een W12 redelijk incourant op de handel

Datie incourant is ben ik het wel mee eens. Maar overleg dan om de auto te koop te zetten in opdracht van de klant of iets dergelijks, maar kom niet met dit soort grappen als je een nieuwe klant graag wilt verwelkomen. Das gewoon dom.
Tja, als je erintrapt is hij spekkoper. Ik verwacht trouwens niet dat de dealer van de opkoper een hoog bod krijgt. Hij zal waarschijnlijk toch een tijd te koop staan en dat kost ook marge.

Michel P

Bericht door Michel P » 17 jul 2008, 10:15

De wereld betalen voor de nieuwe, en een lijken prijs voor de in te ruilen auto, 2 maal feest, behalve voor jezelf :!:

Geduld is de sleutel voor dit soort transacties, ik heb dus best een aardige prijs voor mijn SpecB gekregen, door de Prius via de Subaru dealer te kopen.

Wellicht wil de Audi dealer de M5 wel bij de Beier kopen als die je aanstaat, en de A8 voor een betere prijs inruilen. Het sentiment voor zuipschuiten is natuurlijk niet echt positief met de olieprijs, anti auto lobby, en de puinhoop op de financiele markten.

Succes met het grote inruil spel :D

Michel

Tom

Bericht door Tom » 17 jul 2008, 10:23

Die inruilprijs is inderdaad een belediging!
Vd Poelgeest maakt zich niet populair bij bepaalde mensen op internet (zie Hans Disco).

Tristan

Bericht door Tristan » 17 jul 2008, 10:24

@Maurice: Dat is een A8 3.0 TDI veel couranter. Bij inruil bij dealer krijgt hij er nog ruim 50K voor met 100K op teller (2005).

Jelmer850i

Bericht door Jelmer850i » 17 jul 2008, 10:36

Maurice Graber schreef:
Jelmer850i schreef:Wow! Dat zou een zeer nette wagen zijn !
Wat! 20.000 euro afschrijving voor een auto die nog geen jaar oud is? En dat bij een BMW dealer ook nog! Ik ben duidelijk geen uitzondering, wat zonde zeg :(

Gaat echt nergens over die inruilprijzen blijkbaar. En zelf gewoon weer te koop zetten voor 35.000 euro. Nouja.. het enige wat ze er mee bereiken is dat die 130i blijft staan :p

Ik vraag me eigenlijk af of die verschillen vroeger ook zo groot waren? Misschien komt het wel door het hele leaseconcept. Iedereen die een auto wil inruilen loopt waarschijnlijk tegen dit soort inruiloplichtprijzen aan. Je zou zeggen dat een dealer dan niets meer verkoopt, maar toch zetten ze nog veel auto's om. Is die afzet niet bijna alleen nog maar te danken aan mensen die het leasecontract uit hebben gezeten en iets anders zoeken? Ergens moet die arrogantie toch vandaan komen.
Klopt men 'denkt' een te grote marge te kunnen pakken.
Maar als men hem dan vervolgens gewoon voor 30k te koop zet zjin ze hem ook zo weer kwijt. Bij 35k staat hij er een jaar. Ik denk dat ze gewoon 2 jaar afschrijving hebben genomen om hunzelf in te dekken.
Dat dan in mijn geval.

Reactie van de verkoper was ook: oh maar het verschil kan je zo bij leasen hoor geen enkel probleem.... Ik: ja net alsof ik het dan niet betaal :roll: Bedoeling was ook om het gewoon cash te betalen, men wil je toch vaak in een leaseconstructie krijgen, brengt denk ik nog wel aardig wat op. Terwijl de rentes netjes zijn bij BMW.

25k voor jouw wagen is belachelijk.
Volgensmij ben je hem hier ook snel kwijt voor die prijs :lol: Jaccooooo ??? :lol:

Fabian

Bericht door Fabian » 17 jul 2008, 10:42

De autohandel is gewoon zwaaaaaaaaar bagger op dit moment.

Incourante auto's leveren nu echt NIETS op. Auto;s met grote diesel en benzine motoren worden gewoon NIET verkocht. Prijzen dalen dramatisch. Alles ten gevolge van de brandstofprijzen op dit moment.

Maar 25K lijkt me ook wel erg weinig inderdaad.

Mark Nauta
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94

Bericht door Mark Nauta » 17 jul 2008, 10:46

THIS IS AN OUTRAGE!!!

Is toch te triest voor woorden. Oke, dat ze een A8 W12 liever niet hebben, dat kan ik begrijpen, maar om een dergelijk bod te doen dat slaat echt nergens op. Als ik voor zijn neus had gestaan, dan had ik hem keihard uitgelachen in z'n gezicht, was het aan de telefoon, dan had ik hem er meteen weggedrukt. Belachelijk.

Ik snap wel dat de wagen incourant is en dat zeker een BMW dealer niet met een W12 wil zitten. Maar 25mille is echt belachelijk, auto is gewoon 75mille waard.

Maurice, voor 35.000 wil ik hem wel....ik regel wel een zak geld ;) :P.

Nee, alle gekheid op een stokje, het is echt diep triest dat het aanbod je uberhaupt gedaan wordt, te gek voor woorden. Zelfde verhaal als Jelmer, daar had ik het gisteren nog met hem over, dat gaat ook nergens over, zelfs bij een BMW dealer nog wel.

Stéphane

Bericht door Stéphane » 17 jul 2008, 10:52

Iemand nog een Brabus roadster? 5,6l/100km oftewel ruim 1 op 17. Maar goed, over inruilen dan nog. Zelf 2 jaar geleden bij Hessing voor een Elise gekeken en de Brabus roadster voor inruil aangeboden op een Elise. Daar boden ze toen ook maar €16,5k voor. Auto van 1,5 jaar oud met 35k op de teller en nieuwprijs die 30k hoger lag.

Jelmer850i

Bericht door Jelmer850i » 17 jul 2008, 10:52

Ja klopt, de wagen stond nog bij het schadebedrijf, eerste reactie was oh dat is dus incl. schade? :lol:

Tom

Bericht door Tom » 17 jul 2008, 11:03

Weet je wat mij altijd zo opvalt aan de verkoop... zodra je aangeeft dat de prijs die je moet bijleggen te hoog is, dat ze daarna 0,0 moeite voor je doen. Eerst nette mailtjes sturen met dure woorden of koffie voor je halen, leuk babbelen, en zodra ze merken dat er geen zaken gedaan kunnen worden laten ze niets meer weten.
Tijdje terug bij de dealer waar mijn eigen auto vandaan komt (en dus klant ben) geinformeerd over bij te leggen bedrag via e-mail. Stuur mailtje terug dat ik dat bedrag te hoog vond, en vervolgens hoor je niets meer.
Ik heb ook wel es telefonisch over een auto contact gehad en toen opgebeld dat ik geen interesse meer had of de keus iets anders is geworden... ze klinken dan bijna verontwaardigd dat je uberhaupt nog opbelt om dat even te melden :?
Ben dan van begin tot eind zakelijk zonder al dat semi-vriendelijke gedoe, want vriendelijk is het gros niet meer nadat je niet interessant bent voor ze .

Jelmer850i

Bericht door Jelmer850i » 17 jul 2008, 11:11

Blijft vreemd volk.
Ik heb destijds via e-mail een offerte aangevraagd bij Klaas Visser voor inruil van mijn 118d op deze BMW:

http://voorraad.wheelerdelta.nl/se5de1c ... id=1370952

Geen reactie terug gehad... volgensmij wil men niet meer verkopen.....

Roy

Bericht door Roy » 17 jul 2008, 11:12

Tom schreef:Die inruilprijs is inderdaad een belediging!
Vd Poelgeest maakt zich niet populair bij bepaalde mensen op internet (zie Hans Disco).
Bij mn ouders legde ze toen ook een schandalige inruilprijs neer inderdaad. Was daar toen ook een tijdje in onderhoud met mn e46, maar vind het sowieso niet een top dealer eerlijk gezegd. Verschillende problemen gehad, bijvoorbeeld met mijn radio. Elke keer hoorde je getik, ik gevraagd of ze er even naar wilden kijken.

"Nou volgens mij is ie gewoon stuk hoor, nieuwprijs daarvan is blabla". Tss.

Michel P

Bericht door Michel P » 17 jul 2008, 11:15

Fabian schreef:De autohandel is gewoon zwaaaaaaaaar bagger op dit moment.

Incourante auto's leveren nu echt NIETS op. Auto;s met grote diesel en benzine motoren worden gewoon NIET verkocht. Prijzen dalen dramatisch. Alles ten gevolge van de brandstofprijzen op dit moment.

Maar 25K lijkt me ook wel erg weinig inderdaad.
Klopt, veel mensen die prive een diesel rijden willen terug naar benzine of gas, en vaak ook nog een maatje kleiner, de dikke bakken waren al moeilijk te verkopen, en dat is nu nog veel en veel moeilijker.

Michel

RVV

Bericht door RVV » 17 jul 2008, 11:25

Ik ben blij dat ik een goede prijs voor mijn M3 heb kunnen krijgen bij particuliere verkoop. Ongeveer 8000 euro hoger dan het hoogste inruilbod bij een dealer.

Dan wil ik al helemaal niet hebben over de laagste inruilaanbiedingen :twisted:

Ik ga de 325i sedan ook zelf proberen te verkopen. En dan zonder inruil een touring weer kopen.

Niet inruilen.. zet jezelf in de sterkste postitie.

A8 W12.. phffff wat een bedragen, maar aan de andere kant Maurice je lijkt bijna weer in dezelfde kuil te trappen met de aankoop/lease van zo'n e60 M5. Want daar geld precies hetzelfde voor.

Zo'n A8 moet je OF blijven rijden OF wegdoen voor iets wat een stukje kleiner is en net zo veel plezier geeft. Wat dat betreft vind ik de move van je zakenpartner een hele verstandige. Op een iets lager niveau doe ik eigenlijk hetzelfde.. (veel te) dure auto verkopen, goedkoper weer kopen zonder nou echt aan DF in te leveren. Hele dure auto's of minder dure NIEUWE auto's daar ben ik wel een beetje mee klaar. Het is geld met bakken weggooien.

uitgekiend verkopen en ook weer kopen en je betaald in verhouding niets te veel en je hebt netzo veel plezier.
Laatst gewijzigd door RVV op 17 jul 2008, 11:42, 2 keer totaal gewijzigd.

Maus335i

Bericht door Maus335i » 17 jul 2008, 11:34

Rico, René is in die zin inderdaad verstandiger dan mij. Hij woont echter in een erg mooi gekocht huis (en straks mooie tuin? :D) en ik zit nog in een huurtentje. Auto's kopen is sowieso niet verstandig, maar wel verdomd leuk. Het is maar net waar je de prioriteiten legt. Ik heb geen vriendin, woon niet samen dus voor mij ligt die prio op een andere plek nu (auto's).

Zolang ik dit soort biedingen blijf krijgen rij ik lekker de W12 af. Na 4 jaar lease levert de W12 nog steeds 20.000 euro op (slotsom), dus voorlopig doe ik lekker niks.

@Jelmer, wat jammer van die 123d coupe. Erg mooie auto!

Jelmer850i

Bericht door Jelmer850i » 17 jul 2008, 11:36

Ik heb het ook helemaal gehad met die nieuwe wagens, ik rij mooi zakelijk door in mijn 1 serie, en ga tzt een leuke wagen voor erbij kopen.
KM registratie bijhouden en prive in een leuke wagen rijden met wat meer vermogen.

Marc R

Bericht door Marc R » 17 jul 2008, 11:48

Ik krijg altijd de indruk dat ELKE auto waarmee je komt een incourante is......

K kwam laatst met de polo van me vriendin bij een handelaar...nou als er een autootje courant is is het wel een polo...

Dus ik heen en zeg,die wil ik graag kopen en deze polo inruilen...

Keek ie verontwaardigd en begon ie hoor...ja maar ja zo'n polo kom ik niet kwijt enneehh dit en dat.....ik onderbrak hem en zei ammehoela ik ga wel weer.

Einde van het verhaaltje was dat hij liever had dat ik die polo particulier verkocht en dat ik dan die auto wel bij kon halen voor wat goedkoper..

Dikke pik voor hem dus...

Plaats reactie