Het betreft een Mazda RX-7 Turbo II, van de tweede generatie uit het bouwjaar 1992.
Zoals velen weten is het bijzondere aan deze auto de motor, namelijk een rotatiemotor welke is voorzien van een turbo waardoor het vermogen op 200pk komt. Dit in combinatie met de goede rij eigenschappen maken er een heerlijke auto van.
De keuze voor de tweede generatie Mazda RX-7 is gekomen om diverse redenen. Vooral omdat de Mazda RX-7 mij altijd al heeft aangesproken uiteraard mede door de rotatiemotor. De auto moest bij voorkeur een sportauto zijn met achterwielaandrijving, daarbij moest het een aansprekend weggedrag en uiterlijk hebben. Verder moest deze nog tot in bepaalde mate redelijk praktisch in gebruik zijn. Daarbij had ik ook graag een auto met een bijzondere geschiedenis.
Bovenstaand zijn de voornaamste redenen dat ik voor de Mazda RX-7 heb gekozen. Rijdend blijft de auto ook maar doorgaan, het is heerlijk om deze hoog in de toeren te rijden met het opzwepende geluid van een rotatiemotor met turbo.
Helaas hebben de positieve kanten ook een keerzijde en dat is dat de auto met beleid behandeld moet worden vooral het warmrijden van de motor is belangrijk (bij welke auto niet..). Tevens is het olieverbruik iets hoger dan bij een conventionele motor. Over de aankoop heb ik dan ook zeer goed nagedacht en ingecalculeerd dat de motor op een gegeven moment op kan zijn, maar voorlopig rijd deze nog geweldig en geniet ik er elke keer van.
De auto blijft nagenoeg standaard zoals deze uit de fabriek is gerold, afgezien van een paar "upgrades".
Pas geleden heb ik de auto wel een ander onderstel laten aanmeten namelijk een "Racing-Beat" Sway-Bar Kit in combinatie met verstelbare end-links en veren. De schokbrekers zijn vervangen door verstelbare "Koni's". Ook is de auto pasgeleden voorzien van een nieuwe verflaag uiteraard wel in de originele kleur; Blaze Red.
Het is de bedoeling om de auto zowel op de openbare weg als op het circuit te gebruiken. De RX-7 word hooguit één tot twee keer per week gebruikt en dan vooral in het weekend.
Voor zover het verhaal, hieronder wat foto's.