Video Capture... mensen met ervaring?

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Roman

Video Capture... mensen met ervaring?

Bericht door Roman » 14 jul 2008, 14:00

Ik zoek een USB video capture ding en het probleem is dat de meeste die ik tegenkom (Dazzle etc) allemaal niet op PAL 60hz kunnen capturen, hoewel ze dit nergens vermelden.

Ik heb het moeten uitvinden via forums etc. Erg shit, 50hz kan geloof ik wel maar daar kan ik niet alles mee.

Ik wil voornamelijk VHS, Xbox 360 (via S-video) en wat oude video camera materiaal overzetten op de PC, maar voor PAL vind ik maar bar weinig.

Ik gebruik meestal een laptop dus interne capture devices zijn niet echt een oplossing voor me.

Hier mensen met ideeen etc?

Knot

Bericht door Knot » 14 jul 2008, 15:19

Ik vond de externe tools altijd maar wat rommelig.. misschien dat het inmiddels wel oke is maar ik zweer bij een interne pci kaart, hauppage winTV ofzo.

Jordy van Kouwen

Bericht door Jordy van Kouwen » 14 jul 2008, 15:22

PAL is 50 Hz (50 interlaced frames per seconde; 25 progressive),
60 Hz is NTSC. Vandaar dat je ook geen 60 Hz PAL apparatuur zult vinden.

The term PAL is often used informally to refer to a 625-line/50 Hz (576i, principally European) television system, and to differentiate from a 525-line/60 Hz (480i, principally North American/Central American/Japanese) NTSC system. Accordingly, DVDs are labelled as either PAL or NTSC (referring informally to the line count and frame rate) even though technically the European discs do not have PAL composite colour. This usage may lead readers to believe that PAL defines image resolution, even though it doesn't. The PAL colour system can be used in conjunction with any resolution and frame rate, and various such combinations exist. NTSC, by contrast does define the video line and frame format.

Verder zit het ook meestal in de software, daar kan je kiezen tussen PAL en NTSC, de randapparatuur maakt dan weinig uit. Als het video bronmateriaal maar overeenkomt. Wellicht dat dit het zoeken wat eenvoudiger maakt ;)

Roman

Bericht door Roman » 14 jul 2008, 15:31

de Xbox 360 spuugt PAL op 60hz eruit.

Maar ik heb al oplossingen gevonden, meerdere van deze capturing dingen moet je gewoon op NTSC laten staan en dan accepteren ze de PAL 60hz input ook in kleur en met goede kwaliteit evengoed.

Dus denk dat ik voor de Dazzle, daar heb ik nu meerdere goede walkthroughs voor gevonden om dat goed te laten werken.

Plaats reactie