Geflitst door de belastingdienst ??

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
VLA

Geflitst door de belastingdienst ??

Bericht door VLA » 13 jul 2008, 12:46

Paar weken terug reed ik op de A6 bij Almere, en ik zag een busje van de belastingdienst in de berm staan, met een flitser/camera langs de vangrail.

Verderop zag ik een motoragent in de berm staan, wachtend op een slachtoffer, en daarbij nog een motoragent die iemand van de weg plukte.

WTF zijn ze hier aan het doen? Controleren ze of je je wegenbelasting wel netjes betaald hebt ofzo ?

GTRene

Bericht door GTRene » 13 jul 2008, 12:57

owja, das zo'n systeem kunnen ze zien of je ook nog openstaande bekeuringen hebt staan en belasting betaald enz enz, dat systeem is gekoppeld aan...das nummerplaatherkenning en die computer rekent razendsnel alles uit en veel van de eigenaars gegevens.

zoiets dus waarschijnlijk>>
ANPR Controles
Met behulp van auto’s welke zijn uitgerust met ‘Automatic Number Plate Recognition’ (ANPR, ook wel automatische nummerplaat herkenning) werden kentekenplaten 'gelezen' en vergeleken met een database van onder andere de RDW. Over zes uur tijd werden er van ruim 10.000 voertuigen de kentekens gelezen. Iemand die geen belasting heeft betaald, een boete open had staan, of rondreed met een gestolen auto kon op deze manier eruit worden gehaald.
De politie controleerde ook op technische gebreken. In principe werd voor iedere overtreding een proces-verbaal opgemaakt. Als een klein technisch mankement echter direct door de ANWB (Wegenwacht) gerepareerd kon worden werd de bekeuring ingetrokken.

Duizenden euro's aan openstaande bedragen
In totaal werden op de Hondsdraf 243 voertuigen gecontroleerd. Er werden ter plaatse 238 bekeuringen uitgeschreven. De meeste bekeuringen waren voor rijden zonder papieren of identiteitsbewijs en het niet dragen van de gordel. Twee rijbewijzen werden ingevorderd; één voor overschrijding van de maximum snelheid met meer dan 50 km per uur en één voor roekeloos rijgedrag. De Belastingdienst inde ter plaatse enkele duizenden euro's aan openstaande schulden voor motorrijtuigenbelasting.

Elmar

Bericht door Elmar » 13 jul 2008, 15:42

Dat is voor de controle of de mensen wel de juiste bijtelling opgeven.

wjn

Bericht door wjn » 13 jul 2008, 15:57

Ik wordt liever zo "geflitst" dan op snelheid.

Zag laatst ook een verdacht kastje op de vangrail staan en een stukje verder politie langs de berm van de snelweg. Zal ook wel zoiets geweest zijn.

Ik reed natuurlijk niet te hard 8)

Knot

Bericht door Knot » 13 jul 2008, 17:40

We rijden hier toch allemaal nooit te hard??? ;)

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 13 jul 2008, 19:16

Knot schreef:We rijden hier toch allemaal nooit te hard??? ;)
Ik zou niet durven :mrgreen: Anders had ik wel een Daihatsjoe Cuore gekocht.

GTRene

Bericht door GTRene » 13 jul 2008, 20:27

InjectTheVenom schreef:
nope, ik rijd nooit te hard, immers als het te hard zou gaan zou ik geen controle meer over men voertuig hebben f zoiets :wink: dus te hard? nee hoor, ik kan veel harder, alleen grijpt de begrenzer soms in :? :wink:

Jochem Vaartjes

Bericht door Jochem Vaartjes » 14 jul 2008, 09:14

Ik heb dit eens op TV gezien. Ze plukken mensen van de weg en controleren of de kilometer administratie klopt ivm met bijtelling. Ook checken ze of je nog andere belasting schulden hebt. Of je je wegenbelasting wel betaald hebt enzo. Als je schulden hebt staan moet je ze gelijk aftikken en anders nemen ze terplekke je auto in beslag!

Ik vind het wel een goed initiatief.

Mack

Bericht door Mack » 14 jul 2008, 09:47

Ze staan ook vaak in / bij de Maastunnel te controleren. Er worden dan veel mensen gepakt.

Persoonlijk vind ik dat erg goed, zo pluk je er de echte rotte appels uit.

Jeroen van Emmerik
Locatie: Haarlem; auto: toyota supra mk3; Ruska classika 1966/1977; Lexus LS400 UCF10 1992

Bericht door Jeroen van Emmerik » 14 jul 2008, 18:25

tijdje geleden stonden ze op de zeeweg richting zandvoort. niets gemerkt of gehoord, zag ze alleen maar staan! (apk was bijna een maand verlopen...)

Opa
Auto: Ford Fiesta ST

Bericht door Opa » 14 jul 2008, 21:18

InjectTheVenom schreef:
Hoho, ik heb nl. een Hatsjoe Cuore....zeer veel D-F. :lol:

Plaats reactie