Lotus Elise huren
- Daan
Lotus Elise huren
Ik wil binnenkort eens een dagje met de Elise Mk II rijden (111R). Weet iemand wie deze auto's verhuurt? Bij van der Kooi hebben ze die mogelijkheid wel, alleen is dat nog de Mk I.
Daan...
Daan...
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
- Tom V
- Stéphane
- Daan
Trouwen gaat nog effe te ver
@ Stéphane : Ik heb al met Mart van de Kooi gesproken. De Huur Elise is al 1.5 jaar een MK I. Een MK II hebben ze niet beschikbaar voor de verhuur, enkel voor een proefrit. Ik wil gewoon eens een dagje met deze auto op weg om te kijken of zoiets bevalt. Met een proefrit van een half uurtje weet je net niks.
Daan...

@ Stéphane : Ik heb al met Mart van de Kooi gesproken. De Huur Elise is al 1.5 jaar een MK I. Een MK II hebben ze niet beschikbaar voor de verhuur, enkel voor een proefrit. Ik wil gewoon eens een dagje met deze auto op weg om te kijken of zoiets bevalt. Met een proefrit van een half uurtje weet je net niks.
Daan...
- Daan
Een dagje werd moeilijk. Een uur of zo is wel mogelijk, zij het met bijrijder. Ik heb het eigenlijk niet zo op mensen van de dealer die meerijden, hoewel ik het ook wel weer kan begrijpen. Ik weet dat deze auto tricky kan zijn als je gek doet, maar ik krijg bij andere dealers ook zo een dag een A8, IS250 of Z4 mee.
Ik ga zaterdag effe langs, kijken of er wat te regelen valt.
Daan...
Ik ga zaterdag effe langs, kijken of er wat te regelen valt.
Daan...
- Tom van H.
- RobS
De S2 wil je ook eigenlijk niet, is niet puur genoeg
(te onderstuurd, zie filmpje van top gear..)
http://youtube.com/watch?v=Hg8q-rq3Znc

- Tom van H.
Was kwestie van dikkere voorbanden monteren toch?Rob Schouten schreef:De S2 wil je ook eigenlijk niet, is niet puur genoeg(te onderstuurd, zie filmpje van top gear..)
- SteV6
Ook, maar hoofdzakelijk LEREN rijden met het concept Elise S2/Opel Speedster. De auto vraagt een hele andere benadering dan een "gewone" auto (de Lotusman zegt het ook letterlijk in het filmpje).Tom van H. schreef:Was kwestie van dikkere voorbanden monteren toch?Rob Schouten schreef:De S2 wil je ook eigenlijk niet, is niet puur genoeg(te onderstuurd, zie filmpje van top gear..)
SteV6
- Stéphane
Dat bedoel ik dus met dat de auto redelijk tricky isallen schreef:Vandaag 2 keer van achteren uitgebroken met m'n "onderstuurhok" in de regen. Cursus 'normaal' rijden is volgens mij wel handig.

- Daan
Ik heb deze week de rit gemaakt. Eerst een paar honder kilometer in de MkI gedaan. Deze had al redelijk wat ervaring met ruim 160.000km op de klok en dat was ook goed te merken aan alle bijgeluiden uit het chassis e.d.. Het rijden zelf was natuurlijk wel erg leuk. We hadden een route met veel uitdagende weggetjes langs de noord-westkust uitgestippeld en dat was erg aangenaam, DF ten top ondanks het gemis aan vermogen. Op de snelweg had ik eigenlijk niets te zoeken met open dakje. Boven de 130km/h vond ik het rijden bijzonder onaangenaam. Al met al een leuke ervaring, maar een Mk1 wordt het niet als tweede auto. Gewoon te hardcore voor mij, wel leuk als derde auto misschien.
Toen we de auto teruggebracht hadden, kon ik nog een proefrit rijden in een 2008 Elise SC. Tja, dit was eigenlijk precies wat ik in de eerste instantie gehoopt had te vinden in een Elise. Nog steeds een pure rijdersauto, maar nu wel met aangename stoelen, fatsoenlijke versnellingsbak en overall een betere kwaliteitsindruk. Ik heb verder geen gekke dingen gedaan met deze auto aangezien deze splinternieuw was en ik alleen rond Amsterdam een ritje kon maken.
De komst van een jong gebruikte MkII in de nabije toekomst, sluit ik niet uit. Maar, hoewel natuurlijk totaal onvergelijkbaar qua concept, na een lekkere stevige rit met mijn EVO over lokale dijkweggetjes later die avond, kon ik wederom concluderen wat een super auto dat ook eigenlijk is. Mega power, mega grip, speelse achterkant wanneer je wilt en dezelfde stuurprecisie als de Elise. Maar evengoed de volgende dag met diezelfde auto naar de bouwmarkt en s'avonds met vier man naar de bios geweest.
Overigens wel zeer goed geholpen bij van der Kooi in Amsterdam. Relaxte gasten daar.
Daan...
Toen we de auto teruggebracht hadden, kon ik nog een proefrit rijden in een 2008 Elise SC. Tja, dit was eigenlijk precies wat ik in de eerste instantie gehoopt had te vinden in een Elise. Nog steeds een pure rijdersauto, maar nu wel met aangename stoelen, fatsoenlijke versnellingsbak en overall een betere kwaliteitsindruk. Ik heb verder geen gekke dingen gedaan met deze auto aangezien deze splinternieuw was en ik alleen rond Amsterdam een ritje kon maken.
De komst van een jong gebruikte MkII in de nabije toekomst, sluit ik niet uit. Maar, hoewel natuurlijk totaal onvergelijkbaar qua concept, na een lekkere stevige rit met mijn EVO over lokale dijkweggetjes later die avond, kon ik wederom concluderen wat een super auto dat ook eigenlijk is. Mega power, mega grip, speelse achterkant wanneer je wilt en dezelfde stuurprecisie als de Elise. Maar evengoed de volgende dag met diezelfde auto naar de bouwmarkt en s'avonds met vier man naar de bios geweest.
Overigens wel zeer goed geholpen bij van der Kooi in Amsterdam. Relaxte gasten daar.
Daan...
-
Daan, zeker met die verbrande oranje gereden. 8)
Pas zelf even plaatsgenomen in die donkerblauwe S2 met het bruine interieur. Tov de stoelen van een S1 en een Speedster is dat een wereld van verschil. Je hebt dan zowaar wat voering in de bekleding van je rugleuning. Aan de andere kant kosten 2 degelijke stoelen ook niet de wereld en voor het prijsverschil kan ik zoveel tunen en aanpassen dat ik het ergens 't prijsverschil niet waard vind.
Pas zelf even plaatsgenomen in die donkerblauwe S2 met het bruine interieur. Tov de stoelen van een S1 en een Speedster is dat een wereld van verschil. Je hebt dan zowaar wat voering in de bekleding van je rugleuning. Aan de andere kant kosten 2 degelijke stoelen ook niet de wereld en voor het prijsverschil kan ik zoveel tunen en aanpassen dat ik het ergens 't prijsverschil niet waard vind.