Ik ben "Mus" en ben sinds kort in het bezit van een Nissan 200sx s14. Ik ben 20jaar oud en ben eerste jaars HBO-student. Mijn hobbies zijn auto's. Ik doe regelmatig mijn eigen kleine onderhoud. Heb hiervoor al een paar auto's gehad en daarvoor een hele hoop scooters, schakelbrommers en een brommerquad. Ben actief op meerdere fora, maar je zal me niet vaak zien posten, omdat ik vooral een lezer ben.
Interesse in auto's is er altijd al geweest. Het sleutelen is meer begonnen bij de scooters en brommers. Ben bekend met scooterblok revisies, schakelbak(versnellingsbak, dus eigenlijk) revisies en minimaal met het aanpassen van poorttimingen en dergelijke.
Hieronder even een lijstje van de auto's die ik heb gehad:
Ik ben begonnen met een suzuki Swift bj. 1995 van de eerste eigenaar. Het was eigenlijk niet mijn eigen auto. Mijn broer had deze voor weinig over kunnen kopen en ik mocht erin rijden. Ben ook altijd gek geweest van stereo-installaties in auto's. Ben met deze suzuki begonnen met een magnat subwooferpijpje met een pioneer subwoofer erin. Had zelf nog een goedkoop versterkertje liggen.
Daarna kwam de mercedes 280se.
Bouwjaar 1979
Automaat
Elektrische ramen voor
Schuifdak
Stuurbekrachtiging
2.7 6cilinder in lijn
Ik vind het nog steedsgrappig dat zo'n oude auto nog bijvoorbeeld een elektrisch schuifdak heeft.
Later opgekomen:
Geblindeerde ramen
Gordijntjes
19inch velgen(akuza)
Toen ik de auto net had:
Na de mods. Auto stond trouwens een stuk lager, omdat ik bij het nemen van deze foto de velgen net onder de auto had gezet zonder de auto te laten rollen:
Daarna wilde ik er iets snels bij, dus kwam er een Toyota Mr2. Hele leuke auto's en nog vrij snelle ook. Vooral het bochtenwerk
Deze auto had ik gekocht en verder helemaal niets aan gedaan qua uiterlijk. Wel heb ik er later een turbo opgebouwd met de nodige aanpassingen. Hierbij heb ik uiteraard hulp gehad met bepaalde zaken:
Ondertussen was de Toyota Mr2 verkocht en was er plaats gemaakt voor mijn toenmalige droomauto: De 300zx. Het was een 2+2zitter met een n/a-blok. Ik had er een hoop plannen mee, maar uiteindelijk besloten te verkopen om iets anders te kunnen kopen. Op een gegeven moment kwam er iemand langs voor de velgen die ik te koop had staan. Per toeval bleek dat hij hier ook op het forum actief was

Daarna heeft de 300zx plaats gemaakt voor een Mercedes 500sec. Deze heb ik maar kort gehad:
Uiteindelijk heb ik de 500sec en de 280se verkocht en ben voor 1 auto gegaan. De 200sx s14. Heb nooit echt gekeken voor een 200sx. Het feit dat hier een ander blok in zit heeft mij aangetrokken en mij uiteindelijk overgehaald om een kijkje te nemen.
De mods aan deze auto:
Rb25det blok
FMIC
4"(?) uitlaat
Hks schroefset
10x18 Rota velgen rondom
Er moet nog het een en ander aan de auto gebeuren. Ik heb helaas nog geen foto's kunnen maken, maar deze zal ik zo snel mogelijk maken.
Ik hoop hier nog veel te lezen en plezier te hebben