Belastingvrij driften...
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Belastingvrij driften...
Na mijn Omega topic ben ik nog wat verder gaan zoeken... ik heb nu 2 civic's waarvan er sowieso 1 weg mag... daarnaast zouden ze zelf allebei weg mogen omdat ik veel met de bromscooter naar mijn werk ga en zelfs met de trein zou kunnen.
Een dikke bak voor erbij is dus weer aan de orde misschien... Waarom dan de GT niet gehouden of waarom geen E46 M3?? Naja, schade is 1 punt, ik wordt gek van parkeerdeukjes/krasjes dus liefst een wat oudere auto met krassen en deukjes.
Zelf kijk ik altijd naar redelijk lichte auto's, een 5serie E34 vond ik al zwaar, wegenbelasting verhaal etc. De echte dikke bakken als amerikaanse V8'en die slurpen weer dure brandstof en met LPG betaal je ook weer een hogere wegenbelasting.
Waarom dan niet belastingvrij gaan rijden voor fun/drift vroeg ik me net af? Na 20 jaar kan je al een classic verzekering afsluiten (althans, ik bij KNMV/London wel). Bij 25 jaar was het toch zo dat de auto wegenbelastinvrij is? Dan zou je een auto van voor juli 1983 moeten nemen. Gaat dat ook op voor bijvoorbeeld een dikke Buick Riviera Boattail met 7,5L V8 op LPG???
Wat zijn nu de mogelijkheden van 25 jaar en ouder, dikke 6 of 8 cilinder, 200pk, achterwielaandrijving en liefst handbak.
- BMW 528i H5 184pk
- BMW 735i H5 218pk
- CADILLAC COUPE DE VILLE 7.7 V8 AUT
- CADILLAC FLEETWOOD BROUGHAM d'ELEGANCE 6.1 V8 AUT
- CHEVROLET CORVETTE C3 5.7 V8 AUT
- Mercedes SL350 H5
- Opel Senator 3.0i H5 180pk
- Porsche 928 S H5
- Volvo 240 turbo H5
Oh.. en ik zie dat Wouter Bollen weer een prachtige Xr4i uit 1983 heeft staan...
Een dikke bak voor erbij is dus weer aan de orde misschien... Waarom dan de GT niet gehouden of waarom geen E46 M3?? Naja, schade is 1 punt, ik wordt gek van parkeerdeukjes/krasjes dus liefst een wat oudere auto met krassen en deukjes.
Zelf kijk ik altijd naar redelijk lichte auto's, een 5serie E34 vond ik al zwaar, wegenbelasting verhaal etc. De echte dikke bakken als amerikaanse V8'en die slurpen weer dure brandstof en met LPG betaal je ook weer een hogere wegenbelasting.
Waarom dan niet belastingvrij gaan rijden voor fun/drift vroeg ik me net af? Na 20 jaar kan je al een classic verzekering afsluiten (althans, ik bij KNMV/London wel). Bij 25 jaar was het toch zo dat de auto wegenbelastinvrij is? Dan zou je een auto van voor juli 1983 moeten nemen. Gaat dat ook op voor bijvoorbeeld een dikke Buick Riviera Boattail met 7,5L V8 op LPG???
Wat zijn nu de mogelijkheden van 25 jaar en ouder, dikke 6 of 8 cilinder, 200pk, achterwielaandrijving en liefst handbak.
- BMW 528i H5 184pk
- BMW 735i H5 218pk
- CADILLAC COUPE DE VILLE 7.7 V8 AUT
- CADILLAC FLEETWOOD BROUGHAM d'ELEGANCE 6.1 V8 AUT
- CHEVROLET CORVETTE C3 5.7 V8 AUT
- Mercedes SL350 H5
- Opel Senator 3.0i H5 180pk
- Porsche 928 S H5
- Volvo 240 turbo H5
Oh.. en ik zie dat Wouter Bollen weer een prachtige Xr4i uit 1983 heeft staan...
- Mark Nauta
- Berichten: 10755
- Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Locatie: Zevenbergen
- Joy
- Berichten: 10789
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
[img:468:351]http://www.autotrack.nl/car-img/of01/s0 ... 750433.jpg[/img]
[img:468:351]http://www.autotrack.nl/car-img/of04/s0 ... 750433.jpg[/img]
Motorinhoud 2127 cc
Vermogen 204 pk
http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/at ... id=4750433
Echt een gaaf ding.
[img:468:351]http://www.autotrack.nl/car-img/of04/s0 ... 750433.jpg[/img]
Motorinhoud 2127 cc
Vermogen 204 pk
http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/at ... id=4750433
Echt een gaaf ding.
- Koen Bongers
- Berichten: 95
- Lid geworden op: 31 jul 2007, 20:51
- Locatie: Sambeek
Als je een beetje van knutselen houd dan is er best wat leuks te verzinnen.
Koop een 1983 BMW E30 320i (evt import uit Duitsland, BPM zit er toch niet meer op dan zover ik weet)
Koop ergens een blok van een 325i samen met een LPG set hiervoor (hoeft geen G3 te zijn want je hoeft toch geen wegenbelasting te betalen)
het mooie is dat er af en toe 325i's worden aangeboden met LPG dus als je het juiste spul vind, dan hoef je niet eens te klooien met motormanagement enzo, gewoon een set zoeken dat al op zo'n blok gezeten heeft, monteren en klaar.
Dat hele spul swap je dan in de BMW en uiteindelijk heb je dan dus een wegenbelasting vrije, op LPG lopende, goed sturende auto van +- 1000kg en +- 170pk 8)
Koop een 1983 BMW E30 320i (evt import uit Duitsland, BPM zit er toch niet meer op dan zover ik weet)
Koop ergens een blok van een 325i samen met een LPG set hiervoor (hoeft geen G3 te zijn want je hoeft toch geen wegenbelasting te betalen)
het mooie is dat er af en toe 325i's worden aangeboden met LPG dus als je het juiste spul vind, dan hoef je niet eens te klooien met motormanagement enzo, gewoon een set zoeken dat al op zo'n blok gezeten heeft, monteren en klaar.
Dat hele spul swap je dan in de BMW en uiteindelijk heb je dan dus een wegenbelasting vrije, op LPG lopende, goed sturende auto van +- 1000kg en +- 170pk 8)
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Ik wil niet veel zeggen, maar dat lijkt wel mijn ex Volvo Turbo dat oude bakkie en wat vragen ze er veel voor ik had die in 1988 en betaalde toen al minderJoy Jolliffe schreef:[img:468:351]http://www.autotrack.nl/car-img/of01/s0 ... 750433.jpg[/img]
[img:468:351]http://www.autotrack.nl/car-img/of04/s0 ... 750433.jpg[/img]
Motorinhoud 2127 cc
Vermogen 204 pk
http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/at ... id=4750433
Echt een gaaf ding.
edit, nee zal hem niet zijn, ff opgezocht mijn was van 1981
verder zag ie er net zo uit, op stuur en brandblusser na...
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
- Koen Bongers
- Berichten: 95
- Lid geworden op: 31 jul 2007, 20:51
- Locatie: Sambeek
In dat geval is zoiets ook wel leuk:
[img:788:591]http://img.photobucket.com/albums/v704/ ... 3_1395.jpg[/img]
[img:640:480]http://img.photobucket.com/albums/v704/ ... ndseek.jpg[/img]
1973 Imperial Le Baron van een gast op het amerikaanseautopagina.com forum
Lekker fout
Maar je wilt zo'n auto als fun/drift car gebruiken. Nu zal zo'n grote amerikaanse sloep best fun zijn om mee rond te toeren, maar ik zie zoiets niet op snelheid over de ring of CPZ gaan....en aangezien ik denk ik wel mag concluderen gezien je posthistory dat je graag de ring bezoekt en ook graag zo af en toe een circuitdagje meepakt dan begrijp ik niet helemaal dat je uberhaupt zo'n lomp ding overweegt. Want voor die boten van 25 jaar en ouder gaan alle vooroordelen over Amerikaanse auto's wel op
[img:788:591]http://img.photobucket.com/albums/v704/ ... 3_1395.jpg[/img]
[img:640:480]http://img.photobucket.com/albums/v704/ ... ndseek.jpg[/img]
1973 Imperial Le Baron van een gast op het amerikaanseautopagina.com forum
Lekker fout
Maar je wilt zo'n auto als fun/drift car gebruiken. Nu zal zo'n grote amerikaanse sloep best fun zijn om mee rond te toeren, maar ik zie zoiets niet op snelheid over de ring of CPZ gaan....en aangezien ik denk ik wel mag concluderen gezien je posthistory dat je graag de ring bezoekt en ook graag zo af en toe een circuitdagje meepakt dan begrijp ik niet helemaal dat je uberhaupt zo'n lomp ding overweegt. Want voor die boten van 25 jaar en ouder gaan alle vooroordelen over Amerikaanse auto's wel op
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Koen,
Mijn Civic Sport komt ook niet echt onder de 2m20 op Zandvoort.. en een rondje Nordschleife heb je toch ook echt 9 min voor nodig met 110pk...
Als het echt rap moet ga ik wel naar Theo, Rent-Racecar om wat degelijks te huren voor een maandagmiddagje.
Mensen die mij inmiddels kennen weten dat het niet echt uitmaakt.. Hans zei het dinsdag nog als complimentje... het maakt niet uit of ik met Japans, Duits, FWD, RWD rijd, het gaat toch wel gek, hard en dwars.
Zo'n slee is toch juist apart? Geen driftclub avonden ofzo, puur voor de fun aftentoe ff wat gein uithalen. Zal m misschien een half jaar rijden ofzo en daarna weer met verlies verkopen, maar dat staat ie wel op mn auto CV! 8)
Mijn Civic Sport komt ook niet echt onder de 2m20 op Zandvoort.. en een rondje Nordschleife heb je toch ook echt 9 min voor nodig met 110pk...
Als het echt rap moet ga ik wel naar Theo, Rent-Racecar om wat degelijks te huren voor een maandagmiddagje.
Mensen die mij inmiddels kennen weten dat het niet echt uitmaakt.. Hans zei het dinsdag nog als complimentje... het maakt niet uit of ik met Japans, Duits, FWD, RWD rijd, het gaat toch wel gek, hard en dwars.
Zo'n slee is toch juist apart? Geen driftclub avonden ofzo, puur voor de fun aftentoe ff wat gein uithalen. Zal m misschien een half jaar rijden ofzo en daarna weer met verlies verkopen, maar dat staat ie wel op mn auto CV! 8)
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Ga er vanavond ff wat tijd in steken hoor.. moet wel een setje stuggere dempers onder.. geen idee hoe dat bij die bakken zit.. een bilstein B12 kit zal er wel niet zijn 8)
http://www.youtube.com/watch?v=fQ01ok3W ... re=related
Toch vet als je met zo een slee een schuiver maakt....?
http://www.youtube.com/watch?v=fQ01ok3W ... re=related
Toch vet als je met zo een slee een schuiver maakt....?
- Pescatore
- Berichten: 1336
- Lid geworden op: 28 jan 2007, 16:39
- Locatie: 053
Enige tijd geleden heb ik met hugo (voordat hij die shoarmaracer kocht) deze 240 turbo van dichtbij bekeken. Superwagen. Prijs is fors, maar op een sper na ben je dan wel zo goed als klaar. Doen! 8)Joy Jolliffe schreef:[img:468:351]http://www.autotrack.nl/car-img/of01/s0 ... 750433.jpg[/img]
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Een 1958 Cadillac Deville Coupe in het wit met zwart leer is wel erg gaaf hoor.. 6200cc V8, fishtail achterwerk... en een kofferbak waar je genoeg velgen in kunt leggen om 3 weken nonstop burnouts te trekken 8)
[img:640:480]http://www.olieroe.nl/driving-fun/1958_ ... 8_voor.jpg[/img]
[img:640:480]http://www.olieroe.nl/driving-fun/1958_ ... achter.jpg[/img]
Alleen gaat hier het deukjes, geen parkeerschade verhaal niet echt meer op.. eerder ander huis met 10 meter lange garage
[img:640:480]http://www.olieroe.nl/driving-fun/1958_ ... 8_voor.jpg[/img]
[img:640:480]http://www.olieroe.nl/driving-fun/1958_ ... achter.jpg[/img]
Alleen gaat hier het deukjes, geen parkeerschade verhaal niet echt meer op.. eerder ander huis met 10 meter lange garage
- Koen Bongers
- Berichten: 95
- Lid geworden op: 31 jul 2007, 20:51
- Locatie: Sambeek
In dat geval gewoon doen zo'n sloep is idd erg appart en ook erg vet om te hebben.Knot schreef:Koen,
Mijn Civic Sport komt ook niet echt onder de 2m20 op Zandvoort.. en een rondje Nordschleife heb je toch ook echt 9 min voor nodig met 110pk...
Als het echt rap moet ga ik wel naar Theo, Rent-Racecar om wat degelijks te huren voor een maandagmiddagje.
Mensen die mij inmiddels kennen weten dat het niet echt uitmaakt.. Hans zei het dinsdag nog als complimentje... het maakt niet uit of ik met Japans, Duits, FWD, RWD rijd, het gaat toch wel gek, hard en dwars.
Zo'n slee is toch juist apart? Geen driftclub avonden ofzo, puur voor de fun aftentoe ff wat gein uithalen. Zal m misschien een half jaar rijden ofzo en daarna weer met verlies verkopen, maar dat staat ie wel op mn auto CV! 8)
op www.amerikaanseautopagina.com staan er genoeg te koop. Zitten best leuke dingen bij.
Persoonlijk vind ik dit ook een vet ding
[img:800:534]http://img112.imageshack.us/img112/9780 ... rgenw3.jpg[/img]
'77 Lincoln mark-V
Alleen jammer dat ie een blok + bak mist waardoor je er eigenlijk weer teveel werk in moet stoppen om iets te hebben.
Ik vind zo'n ding wel meer geschikt qua looks als ragbak dan zo'n vleugelmobiel. Zo'n vleugelbak is voor mjin gevoel toch meer een echte pure cuiser waarmee je niet gaat raggen terwijl dit ding gewoon een enorm foute pimpmobiel is
Overigens moet je wel minimaal ruimte in je budget houden voor een setje "Exhaust Cutouts" oftewel, een klep voor in je uitlaat die je voor je dempers monteerd zodat je met een druk op de knop van silend mode naar aso mode kan gaan (zie Cor z'n Pontiac op de time-attack als voorbeeld voor het geluid wat je dan hebt 8) )je auto heeft dan gewoon een volledig open uitlaat met de bijbehorende herrie als de klep open staat terwijl je ook gewoon stil kan rijden wanneer je de klep dicht doet. Dit alles is zelfs APK legaal
Zie hier voor een voorbeeldje van wat het is. Ze zijn in NL vast ook wel te krijgen.
-
- Berichten: 3264
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:55
-
- Berichten: 5298
- Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31
Mijn achilles hiel. Ik heb op het punt gestaan die wagen te kopen maar uiteindelijk niet gedaan. Te kostelijk voor mijn rijstijl maar my god, onovertroffen op de cool scale 8)Joy Jolliffe schreef:[img:468:351]http://www.autotrack.nl/car-img/of01/s0 ... 750433.jpg[/img]
[img:468:351]http://www.autotrack.nl/car-img/of04/s0 ... 750433.jpg[/img]
Motorinhoud 2127 cc
Vermogen 204 pk
http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/at ... id=4750433
Echt een gaaf ding.
- Ed vd Werken
- Berichten: 151
- Lid geworden op: 01 apr 2007, 15:06
- Auto: Subaru wrx
- Locatie: Barendrecht
- jaydee
- Berichten: 784
- Lid geworden op: 21 sep 2007, 11:42
- Locatie: Zeewolde
Neluhz schreef:Minimaal een Vitesse, of een met een kuurtje.Jurriaan schreef:Rover SD1 V8?
Een standaard SD1 is niet echt een geschikt drifthok, been there, done that.
Wel een mooie auto in ieder geval
1. http://nl.youtube.com/watch?v=N4caKlzMD6w
2. http://nl.youtube.com/watch?v=uzy8sd1t0Qw
3. http://nl.youtube.com/watch?v=2WdIMux3sP4
4. http://nl.youtube.com/watch?v=PIO-ly0dc70
5. http://nl.youtube.com/watch?v=ExAHMurt32o
Vooral na de laatste... nog steeds een SD1!?
- duifjes.com
- Berichten: 8490
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
- Locatie: Fryslan
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten