(Normaal) verbruik Toyota Prius vs M3
- ArjanR6
- Hans
http://www.autokopen.nl/autonieuws/2008 ... _520d.htmlElco Duijzer schreef:Prius gaat plankgas en de m3 rustig... Een beter vergelijk krijg je met een route van a naar b en verschillende soorten wegen.
- duifjes.com
- duifjes.com
- Hans
- duifjes.com
Hans hieronder in willekeurige volgorde keuze's mbt de Prius:
Zuinig lage Co2 uitstoot
Techniek
Bijtelling
Model *(jaja)
Prijs kwaliteit 25.500euro voor een zeer complete auto+automaat etc
Wat ik bedoelde te zeggen is dat veel merken Toyota proberen neer te sabelen maar ondertussen zijn ze zelf bezig met Hybride technieken alleen lukt ze het veel minder snel dan verwacht. Toyota heeft gewoon 10jaar geleden ingezet op Hybride techniek en zal daar de komende jaren veel meer mee gaan doen en uithalen.
Zuinig lage Co2 uitstoot
Techniek
Bijtelling
Model *(jaja)
Wat ik bedoelde te zeggen is dat veel merken Toyota proberen neer te sabelen maar ondertussen zijn ze zelf bezig met Hybride technieken alleen lukt ze het veel minder snel dan verwacht. Toyota heeft gewoon 10jaar geleden ingezet op Hybride techniek en zal daar de komende jaren veel meer mee gaan doen en uithalen.
- Rambler
Hybride is in wezen energiewijs een slecht concept, dubbele krachtbron betekent per definitie meer gewicht te verplaatsen vs. 1 krachtbron als 1 van die 2 krachtbronnen idem is dus meer energie nodig om de wagen voort te bewegen, waar die energie ook vandaan komt, uit benzine of uit de krachtcentrale en dit dus over de ganse levensduur van de auto. Energiegewijs moet er eerst ook een dubbele krachtbron geproduceerd worden en daar hoort ook de logistiek bij die nodig is om de extra krachtbron te produceren.
-
Het co2 verhaaltje in volgens mij pure geld klopperij.
Deze grote wereld maakt gewoon bepaalde periodes mee dat het heel warm is maar ook heel koud.
Het lijkt erop dat het nu weer warmer wordt, maar dat heeft niks met co2 te maken.
Laat ze maar zorgen dat de longen van de aarde(regenwoud Z-Amerika) schoonblijven, dat heeft pas nut
Deze grote wereld maakt gewoon bepaalde periodes mee dat het heel warm is maar ook heel koud.
Het lijkt erop dat het nu weer warmer wordt, maar dat heeft niks met co2 te maken.
Laat ze maar zorgen dat de longen van de aarde(regenwoud Z-Amerika) schoonblijven, dat heeft pas nut

-
duifjes.com schreef:Hans hieronder in willekeurige volgorde keuze's mbt de Prius:
Zuinig lage Co2 uitstoot
Techniek
Bijtelling
Model *(jaja)
Jesus man, je weet het zo goed te brengen dat je ze moet gaan verkopen!
Overigens vind ik hybride ook een halve oplossing. Het is ideaal voor de doorsnee politicus want de wagen is inderdaad schoner dan een M5 op de korte termijn. Ga je echter alles doorrekenen dan kom je tot de conclusie dat de Prius opeens zo schoon niet meer is.
- Macboy
- Niels
- Auto: Prius+
- Stéphane
- frankv
over een jaar of wat rijden we allemaal puur electrisch [via accu's of via een brandstofcel op waterstof] omdat dat een via zon / wind / water hernieuwbare bron van energie is
hybrides zijn voor sommige toepassingen [relatief langzaam verkeer met veel start / stop] een leuk tussenstation, maar niet meer dan dat
denk je eens in hoeveel zuiniger een prius op een lange rit zou zijn als hij de accu, de electronica en de electromotor niet mee hoefde te slepen... maar een accu-loze prius zou toyota nooit op de markt durven te brengen omdat dan duidelijk wordt dat je maar beter geen hybride oplossing kunt hebben in het grootste deel van de verkeerssituaties
en dat terwijl een prius volgens carbase maar 1275kg weegt, relatief licht, wat weegt een electro-loze prius dan? ik denk minder dan 1000kg, dat zou revolutionair zijn!
frank [dus pro electro-loze prius]
hybrides zijn voor sommige toepassingen [relatief langzaam verkeer met veel start / stop] een leuk tussenstation, maar niet meer dan dat
denk je eens in hoeveel zuiniger een prius op een lange rit zou zijn als hij de accu, de electronica en de electromotor niet mee hoefde te slepen... maar een accu-loze prius zou toyota nooit op de markt durven te brengen omdat dan duidelijk wordt dat je maar beter geen hybride oplossing kunt hebben in het grootste deel van de verkeerssituaties
en dat terwijl een prius volgens carbase maar 1275kg weegt, relatief licht, wat weegt een electro-loze prius dan? ik denk minder dan 1000kg, dat zou revolutionair zijn!
frank [dus pro electro-loze prius]
- Jelmer850i
en wat doen we met al die oude accu's ... die zijn ook wel eens aan vervanging toe. als zo'n ding bij verkoop een tijd stil staat kan je de halve auto zeker weggooien omdat alle accu's het begeven hebben ?
Hoe zit dat?
Ook deze kosten zal je mee moeten nemen bij het onderhoud, hoeveel auccu's zitten er eigenlijk in ?
http://www.sp.nl/nieuws/tribune/200805/ ... ffia.shtml
Hoe zit dat?
Ook deze kosten zal je mee moeten nemen bij het onderhoud, hoeveel auccu's zitten er eigenlijk in ?
http://www.sp.nl/nieuws/tribune/200805/ ... ffia.shtml
- Jelmer850i
-
Hans slaat de spijker op z'n kop: je mag nog steeds betalen.Hans schreef:Wat sponsort de overheid precies?Stéphane schreef:Verbruik zal me je jeuken op een Prius of een Civic. Zolang de overheid het sponsort vind ik het allemaal wel best. Milieuvriendelijk of niet.
Dat het ietsje minder is, nou gefeliciteerd!
- frankv