(Normaal) verbruik Toyota Prius vs M3

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ArjanR6
Berichten: 28
Lid geworden op: 25 mar 2008, 18:25

(Normaal) verbruik Toyota Prius vs M3

Bericht door ArjanR6 » 04 jul 2008, 23:19


Elco
Berichten: 235
Lid geworden op: 06 jul 2006, 00:30

Bericht door Elco » 05 jul 2008, 01:16

Prius gaat plankgas en de m3 rustig... Een beter vergelijk krijg je met een route van a naar b en verschillende soorten wegen.

Gebruikersavatar
Hans
Berichten: 2696
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:59

Bericht door Hans » 05 jul 2008, 08:24

Elco Duijzer schreef:Prius gaat plankgas en de m3 rustig... Een beter vergelijk krijg je met een route van a naar b en verschillende soorten wegen.
http://www.autokopen.nl/autonieuws/2008 ... _520d.html

Gebruikersavatar
duifjes.com
Berichten: 8490
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: Fryslan

Bericht door duifjes.com » 05 jul 2008, 08:32

Ach ja tuurlijk proberen ze op allemanieren de Prius neer te sabelen alleen wat me dan verbaast? Waarom is elk merk toch bezig een hybride te ontwikkelen? omdat het niet werkt?

Gebruikersavatar
duifjes.com
Berichten: 8490
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: Fryslan

Bericht door duifjes.com » 05 jul 2008, 08:36

Trouwens zo'n test boeit me niet....we varen el wel bij 8)

Gebruikersavatar
Hans
Berichten: 2696
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:59

Bericht door Hans » 05 jul 2008, 08:38

duifjes.com schreef: Waarom is elk merk toch bezig een hybride te ontwikkelen? omdat het niet werkt?
Omdat burgers die bang gemaakt zijn door de overheid hun schuldgevoel willen afkopen? En omdat de overheid die dingen iets goedkoper maakt in het gebruik? Of omdat ze er zo geweldig mooi uit zien?

Gebruikersavatar
duifjes.com
Berichten: 8490
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: Fryslan

Bericht door duifjes.com » 05 jul 2008, 08:42

Hans hieronder in willekeurige volgorde keuze's mbt de Prius:

Zuinig lage Co2 uitstoot
Techniek
Bijtelling
Model *(jaja)
Prijs kwaliteit 25.500euro voor een zeer complete auto+automaat etc


Wat ik bedoelde te zeggen is dat veel merken Toyota proberen neer te sabelen maar ondertussen zijn ze zelf bezig met Hybride technieken alleen lukt ze het veel minder snel dan verwacht. Toyota heeft gewoon 10jaar geleden ingezet op Hybride techniek en zal daar de komende jaren veel meer mee gaan doen en uithalen.

Gebruikersavatar
Rambler
Berichten: 176
Lid geworden op: 25 nov 2007, 18:42
Locatie: Schoten

Bericht door Rambler » 05 jul 2008, 08:43

Hybride is in wezen energiewijs een slecht concept, dubbele krachtbron betekent per definitie meer gewicht te verplaatsen vs. 1 krachtbron als 1 van die 2 krachtbronnen idem is dus meer energie nodig om de wagen voort te bewegen, waar die energie ook vandaan komt, uit benzine of uit de krachtcentrale en dit dus over de ganse levensduur van de auto. Energiegewijs moet er eerst ook een dubbele krachtbron geproduceerd worden en daar hoort ook de logistiek bij die nodig is om de extra krachtbron te produceren.

jacobt
Berichten: 1166
Lid geworden op: 15 nov 2006, 22:01
Locatie: 997.2 Gt3

Bericht door jacobt » 05 jul 2008, 09:13

Het co2 verhaaltje in volgens mij pure geld klopperij.
Deze grote wereld maakt gewoon bepaalde periodes mee dat het heel warm is maar ook heel koud.
Het lijkt erop dat het nu weer warmer wordt, maar dat heeft niks met co2 te maken.
Laat ze maar zorgen dat de longen van de aarde(regenwoud Z-Amerika) schoonblijven, dat heeft pas nut :roll:

Gebruikersavatar
RobS
Berichten: 3560
Lid geworden op: 01 feb 2007, 22:11
Locatie: Brabant

Bericht door RobS » 05 jul 2008, 10:07

Ik rijd over 3 weken 3600km in een Prius (op en neer naar midden Spanje) laat jullie wel weten wat het verbruik is :)

HSR
Berichten: 5499
Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31

Bericht door HSR » 05 jul 2008, 10:17

duifjes.com schreef:Hans hieronder in willekeurige volgorde keuze's mbt de Prius:

Zuinig lage Co2 uitstoot
Techniek
Bijtelling
Model *(jaja)
Prijs kwaliteit 25.500euro voor een zeer complete auto+automaat etc


Wat ik bedoelde te zeggen is dat veel merken Toyota proberen neer te sabelen maar ondertussen zijn ze zelf bezig met Hybride technieken alleen lukt ze het veel minder snel dan verwacht. Toyota heeft gewoon 10jaar geleden ingezet op Hybride techniek en zal daar de komende jaren veel meer mee gaan doen en uithalen.

Jesus man, je weet het zo goed te brengen dat je ze moet gaan verkopen!


Overigens vind ik hybride ook een halve oplossing. Het is ideaal voor de doorsnee politicus want de wagen is inderdaad schoner dan een M5 op de korte termijn. Ga je echter alles doorrekenen dan kom je tot de conclusie dat de Prius opeens zo schoon niet meer is.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 05 jul 2008, 11:11

Om te maken niet in elk geval ;)

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22503
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Bericht door Niels » 05 jul 2008, 12:25

Rob Schouten schreef:Ik rijd over 3 weken 3600km in een Prius (op en neer naar midden Spanje) laat jullie wel weten wat het verbruik is :)
Ik ben benieuwd Rob :!: Een collega van mij had al eens zo´n ding mee als vervangend vervoer en die maakte geen indruk als het gaat om zuinigheid :wink:

Gebruikersavatar
Stéphane
Berichten: 6804
Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
Locatie: 010

Bericht door Stéphane » 05 jul 2008, 15:28

Verbruik zal me je jeuken op een Prius of een Civic. Zolang de overheid het sponsort vind ik het allemaal wel best. Milieuvriendelijk of niet.

Lekker hypocriet, maar het zijn maar ook mijn eigen Euro's die ik uitgeef uiteindelijk. Of niet in dit geval dan.

Gebruikersavatar
Hans
Berichten: 2696
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:59

Bericht door Hans » 05 jul 2008, 17:32

Stéphane schreef:Verbruik zal me je jeuken op een Prius of een Civic. Zolang de overheid het sponsort vind ik het allemaal wel best. Milieuvriendelijk of niet.
Wat sponsort de overheid precies?

Gebruikersavatar
frankv
Berichten: 2432
Lid geworden op: 17 jan 2007, 21:48

Bericht door frankv » 05 jul 2008, 18:30

over een jaar of wat rijden we allemaal puur electrisch [via accu's of via een brandstofcel op waterstof] omdat dat een via zon / wind / water hernieuwbare bron van energie is

hybrides zijn voor sommige toepassingen [relatief langzaam verkeer met veel start / stop] een leuk tussenstation, maar niet meer dan dat

denk je eens in hoeveel zuiniger een prius op een lange rit zou zijn als hij de accu, de electronica en de electromotor niet mee hoefde te slepen... maar een accu-loze prius zou toyota nooit op de markt durven te brengen omdat dan duidelijk wordt dat je maar beter geen hybride oplossing kunt hebben in het grootste deel van de verkeerssituaties

en dat terwijl een prius volgens carbase maar 1275kg weegt, relatief licht, wat weegt een electro-loze prius dan? ik denk minder dan 1000kg, dat zou revolutionair zijn!

frank [dus pro electro-loze prius]

Gebruikersavatar
Stéphane
Berichten: 6804
Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
Locatie: 010

Bericht door Stéphane » 05 jul 2008, 18:58

Hans schreef:Wat sponsort de overheid precies?
In feite niets natuurlijk, maar de korting op de BPM en bijtelling bedoel ik er mee.

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Bericht door Michel P » 05 jul 2008, 19:45

Gewicht ex electrische aandrijving en akku's is 1104kg, de complete aandrijflijn is dus niet zo zwaar.

Michel

Gebruikersavatar
Jelmer850i
Berichten: 5631
Lid geworden op: 21 jun 2006, 19:06
Locatie: Kantoor: www.jumptide.nl of M5

Bericht door Jelmer850i » 05 jul 2008, 19:54

en wat doen we met al die oude accu's ... die zijn ook wel eens aan vervanging toe. als zo'n ding bij verkoop een tijd stil staat kan je de halve auto zeker weggooien omdat alle accu's het begeven hebben ?
Hoe zit dat?

Ook deze kosten zal je mee moeten nemen bij het onderhoud, hoeveel auccu's zitten er eigenlijk in ?

http://www.sp.nl/nieuws/tribune/200805/ ... ffia.shtml

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Bericht door Michel P » 05 jul 2008, 20:07

Er zit een kleine rij accu's achter de bank, die zijn niet eens zo zwaar, vervanging volgens Jacco iets van 1300 euro.

Michel

Gebruikersavatar
Jelmer850i
Berichten: 5631
Lid geworden op: 21 jun 2006, 19:06
Locatie: Kantoor: www.jumptide.nl of M5

Bericht door Jelmer850i » 05 jul 2008, 20:18

niet zwaar? kan ik het vergelijken met normale auto-accu's ? Die zijn me anders aardig aan gewicht..

Martijn
Berichten: 787
Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:59

Bericht door Martijn » 05 jul 2008, 20:23

Hans schreef:
Stéphane schreef:Verbruik zal me je jeuken op een Prius of een Civic. Zolang de overheid het sponsort vind ik het allemaal wel best. Milieuvriendelijk of niet.
Wat sponsort de overheid precies?
Hans slaat de spijker op z'n kop: je mag nog steeds betalen.

Dat het ietsje minder is, nou gefeliciteerd!

E60 M5
Berichten: 1000
Lid geworden op: 11 nov 2006, 21:23

Bericht door E60 M5 » 05 jul 2008, 20:31

Als ik de letters van Prius herrangschik (een anagram dus) dan krijg ik Suipr.
Is dus gewoon een Zuipert. :D

Of is het een Rupsi ? Pis ur ? Pis u r ? U R Pis ?

Gebruikersavatar
Stéphane
Berichten: 6804
Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
Locatie: 010

Bericht door Stéphane » 05 jul 2008, 21:30

Martijn schreef:Hans slaat de spijker op z'n kop: je mag nog steeds betalen.

Dat het ietsje minder is, nou gefeliciteerd!
Tja, ook dat zal mij dan jeuken. Ik houd er meer van over, dus dat is prima :P

Gebruikersavatar
frankv
Berichten: 2432
Lid geworden op: 17 jan 2007, 21:48

Bericht door frankv » 05 jul 2008, 21:42

Michel Pol schreef:Gewicht ex electrische aandrijving en akku's is 1104kg, de complete aandrijflijn is dus niet zo zwaar.

Michel
maar 1104kg is voor een 4 persoons auto van dit formaat wel erg licht, dat zou een erg zuinige auto worden denk ik zo

frank

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 8 gasten