[img:791:511]http://www.driving-fun.com/trackdays/Zolder.gif[/img]
Het goede nieuws (voor de mensen die nieuw zijn): er gaan die middag uitsluitend DF'ers de baan op, dus niet druk, geen al te grote idioten op de baan (;)) en maximale fun voor iedereen.
Voor het gemak zullen we de prijs voor vijf uur Zolder gelijk houden aan die voor vier uur Zandvoort:
Vijf uur rijtijd kost dus €175 per auto plus €100 borg voor de transponder die (bij inlevering van de transponder) een paar dagen na het evenement terug geboekt wordt op je rekening (een auto delen met twee rijders is als altijd weer mogelijk).
Wil je meedoen, meld dat dan in dit topic svp.
Net als op Zandvoort is het mogelijk om twee en een half uur rijden te combineren met twee en een half uur vlaggen, dit kost dan €87,50 plus €100 borg voor de transponder die (bij inlevering van de transponder) een paar dagen na het evenement terug geboekt wordt op je rekening.
Om het eerlijk te houden zal de helft van de tijd rijden zonder vlaggen niet meer mogelijk zijn (dit was stiekem ook veel te veel uitzoekwerk allemaal).
Hiervoor zijn overigens maximaal 16 plaatsen beschikbaar volgens het principe wie het eerst komt wie het eerst maalt.
Niet rijdende marshalls zijn ook altijd welkom (zonder marshalls geen circuitdag), dus als je nou niet zelf in de gelegenheid bent om te komen rijden, maar toch graag zo dicht mogelijk bij de actie wil zijn, dan is dat een ideale kans.

Fotografen en filmcrew zijn uiteraard ook meer dan welkom.
Roel / SpeedCars heeft weer een mooi overzicht van de deelnemers gemaakt, dat wordt weer netjes bijgehouden zodat je kunt zien wat voor moois (aan auto's dan

[img:589:1167]http://www.speedcars.nl/df2008augustus.jpg[/img]
En dan nu de dingen die anders zijn t.o.v. Zandvoort (goed lezen s.v.p.!)
1) Op Zolder wordt d.m.v. een transponder de geluidsproductie van iedere auto gemeten. Dit gebeurt op twee plaatsen langs de baan (één keer links en één keer rechts, bij de brug en bij het begin van het rechte eind) en je mag niet boven de 95dB uitkomen.
De eerste keer dat je boven de 95dB komt krijg je op het rechte stuk een zwarte vlag met jouw startnummer erbij en moet je de pits in. Gebeurt het nog een keer, dan mag je de rest van de dag het circuit niet meer op.
Dit wordt bepaald en gemeten van het circuit zelf uit en hier hebben we verder als DF dus geen enkele invloed op!
95dB is overigens niet heel weinig, dus met een standaard auto zul je daarmee niet snel in de problemen komen (tenzij je 360 Stradale rijdt

2) Het woord is al gevallen: de transponders. Iedere auto die het circuit op gaat moet worden uitgerust met een transponder (die op het eind van de dag ook weer teruggegeven moet worden aan het circuit). Daarvoor berekent het een gezonde borg (afhankelijk van het aantal auto's tussen de €4000 en €7000) en die berekenen wij net zo vrolijk weer door, dan weten we tenminste ook zeker dat die dingen aan het eind van de dag ook weer allemaal terug komen, alle transponders moeten uiterlijk om 18:30 weer ingeleverd worden bij het circuit, dus kom die s.v.p. om 18:00 meteen inleveren! We zullen zorgen dat ergens in een pitbox een grote doos staat waar iedereen zijn transponder kwijt kan.