AC Schnitzer 135i vs BMW M3 vs chipped 335d & Golf MKII

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

AC Schnitzer 135i vs BMW M3 vs chipped 335d & Golf MKII

Bericht door Erik K. » 03 jul 2008, 23:46

Na de vorige sprints tussen de diverse auto's wilde Ferdinand ook eens mee doen.
Dus afgesproken om de pk's tegenover elkaar te zetten. Ik was zelf ook wel heel benieuwd hoe mijn auto zo presteren t.o.v. b.v. een BMW 135i coupe. Nou ik kon mijn lol op want Ferdinand vertelde dat zijn mooie bolide nog even naar de sportschool was geweest en wel bij AC Schnitzer!!
Aan de ene kant jammer voor mij, want ik wilde graag het verschil zien tussen een standaard 135i of 335i en mijn standaard M3. Ik heb namelijk het idee dat er heeel weinig verschil in zal zitten. Maar aan de andere kant ook leuk eens te zien hoe snel zo'n gechipte 135i nu is.
NOU HEEEL SNEL!!
Volgens Schnitzer zou deze motor nu zo'n 350 a 360pk en 450Nm moeten leveren, niet misselijk dus.
Met name vanaf lagere toerentallen waar de BiTurbo motor echt zijn spierballen laat zien, dan is er echt geen houden aan.
Na enkele sprints tussen de M3 en 135i vroeg Ferdinand of Ernst ook nog wilde sparren maar die wist genoeg ;)

Ferdinand wilde nog even oude herinneringen ophalen mbt de snelle MINI die hij heeft gehad en wilde graag even mee in de Golf om het spartaanse gevoel weer even te krijgen.
Niels wilde het nogmaals opnemen tegen de snelle touring van Ernst omdat hij e.e.a. had verbeterd/afgesteld aan zijn auto en benieuwd was hoe de strijd nu zou verlopen. Ernst vroeg mij of er niet stiekum een nog grotere turbo op was geschroefd :lol:
De Golf liep inderdaad iets beter dan vorige keer en volgens mij had Ferdinand de grootste lol :D
Ik zelf verbaasde me over de rust en kracht van de 335d, wat een relaxte snelle wagen is dat zeg :shock:

M3 vs AC Schnitzer 135i beide starten in 3e versnelling vanaf 120km/u:
http://www.youtube.com/watch?v=Fnd8_ryV26w
M3 vs AC Schnitzer 135i, M3 start in 3e versnelling de 135i vanuit 4 vanaf +/-115km/u:
http://www.youtube.com/watch?v=-_YP82lQF70

2x Golf vs chipped 335d Touring:
http://www.youtube.com/watch?v=60LeEwJhQX4 (Ferdinand heeft het naar zijn zin!)

http://www.youtube.com/watch?v=VIgX3Lg9rBY


Ook nog een sprint gedaan tussen de 135i en M3 vanaf een krappe 100km/u en beide startend in 3 in relatief lagere toeren. Dan is de 135i echt oppermachtig, schiet gelijk voorbij en nam zo'n 3 wagenlengtes voorsprong. Beide wagens eenmaal op toeren maakte het naar mijn idee niet zo gek veel meer uit.
Laatst gewijzigd door Erik K. op 04 jul 2008, 08:37, 8 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Miesjel
Berichten: 2240
Lid geworden op: 29 jul 2007, 15:15
Auto: MX5 NA, MX5 NC, RAV4

Bericht door Miesjel » 03 jul 2008, 23:55

Ik vind het verschil tussen de M3 en de 135i bijhoorlijk klein.. vrij logisch dat 'ie sneller is in de lagere rpm's. Ik had het verschil toch wel wat groter verwacht.

Gebruikersavatar
Opa
Berichten: 6774
Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
Auto: Ford Fiesta ST
Locatie: Naaldwijk

Bericht door Opa » 04 jul 2008, 00:03

Leuke testjes. :)

Het ontloopt elkaar allemaal niet zoveel. :wink:

indobesar
Berichten: 9982
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: M3P, 130i
Locatie: Spaceship in silence

Bericht door indobesar » 04 jul 2008, 00:07

Mooie filmpjes weer Erik.
Je M3 weet dat Eendje goed bij te benen!

Gebruikersavatar
Tommy
Berichten: 2136
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:09

Bericht door Tommy » 04 jul 2008, 00:11

lezen we dat wel allemaal goed? De M3 in III, de 135i in IV.... en nog blijft de M3 maar net aan bij...

Gebruikersavatar
Ravin ///M
Berichten: 3002
Lid geworden op: 23 feb 2007, 16:50
Locatie: Dieselduvel

Bericht door Ravin ///M » 04 jul 2008, 00:26

idd, die 135 trek erg hard vanuit 4!

mooie filmpjes Erik

Gebruikersavatar
stefan740
Berichten: 1419
Lid geworden op: 28 jan 2008, 12:48
Locatie: Nijmegen

Bericht door stefan740 » 04 jul 2008, 00:47

Ja mooie duidelijke filmpjes :D

Ik begin steeds meer te voelen voor zo'n E36 M3 terwijl ik hem qua uiterlijk de minste 3 vind :roll: :lol:

Paul

Bericht door Paul » 04 jul 2008, 01:29

Zo zeg... die 135i hangt er lekker aan... dingen zijn echt vies snel..



Stefan740... wou je zeggen dat je die rijdendeblokkendoos dan wel voor de looks hebt gekocht? :o

Gebruikersavatar
stefan740
Berichten: 1419
Lid geworden op: 28 jan 2008, 12:48
Locatie: Nijmegen

Bericht door stefan740 » 04 jul 2008, 01:38

Haha nee ik heb geen Volvo 740 hoor :lol:

Bort
Berichten: 579
Lid geworden op: 03 sep 2007, 14:25
Locatie: België

Bericht door Bort » 04 jul 2008, 07:18

:shock: nice!

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Bericht door Sperdy » 04 jul 2008, 08:05

Ha Erik, erg gelachen gisterenavond. Leuk om Ernst en Niels ontmoet te hebben. Prachtige 335d touring en een indrukwekkende Golf. Ook natuurlijk een prachtige M3. Ja, mijn 135i gaat er goed vandoor. Heb je nog die film waarbij we beiden in III starten vanaf 100 naar iets van 200? Waar Ernst die Whiplash oploopt .. (even laten zien, daarna weer gelijk weghalen ... :wink: ).

Vele groetjes, Ferdinand.

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 04 jul 2008, 08:16

Leuke vergelijkingen. De 135i loop lekker, maar op snelheid blijft die good ol' M3 gewoon bij ondanks minder pk's en Nm's. Had verwacht dat de 135i een groter gat zou slaan.

Niels z'n Golf loopt een stuk beter zie ik. :shock:

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Bericht door Sperdy » 04 jul 2008, 09:27

ha erik, ja die! Erg leuk. Dat was de eerste spint. We hebben overigens nog een sprint gedaan waarbij ik in z'n vier vertrok vanaf +/- 120 (met Niels in de 135i), die ging beter. Heb je die nog ergens?

Het vreemde is wel dat die sprintjes sterk wisselden bij mij, eerlijk gezegd. Je moet toch wel ergens bij de les zijn lol. inderdaad netjes opschakelen tot aan de 7000 toeren, en dan 'zo-snel-mogelijk' van versnelling wisselen, dat deed ik goed bij die eerste sprint. Doe je dat niet, of schakel je te traag of wat dan ook, dan scheelt dat toch snelheid. Mijn 'coureursvaardigheden' zijn ook briljant te noemen... lol.

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Bericht door Erik K. » 04 jul 2008, 09:33

Ik zou niet weten welke sprint dat was, 3e of 4e versnelling het gaat sowieso hard :lol:
Misschien dat Niels dat nog weet.

ErnstV
Berichten: 165
Lid geworden op: 01 mei 2008, 13:48

Bericht door ErnstV » 04 jul 2008, 10:05

Weer erg genoten van al het geweld gisterenavond.

Wat een bom is die 135i+ van Ferdinand. Wellicht een idee om een keer met DF een baan af te huren en meer van dit soort testje te doen.

Zou de M3 van Erik ook wel eens voluit tegen 135i+ willen zien... maar dan wordt het Papenburg denk ik..

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 04 jul 2008, 10:21

Nardo in Italie. 8) Of het geheime testterrein van VW waar o.a de Bugatti getest is. :wink:

Weinig kans denk ik.

Gebruikersavatar
Downforce Dennis
Berichten: 1248
Lid geworden op: 03 mar 2006, 01:38
Locatie: Zolder(B)

Bericht door Downforce Dennis » 04 jul 2008, 10:25

Damn damn damn, wat een prestatie van dat oud barrel weer... (scusi Erik)

Nee serieus, die ACS chip valt imho echt tegen. Als ik de verhalen zo las moest dat ding toch onderhand Veyron territory zijn?
Sneller dan e92 M3? haha, yeah right...

Anyway, alle credits gaan naar de e36 M3. 3.2 liter, geen drukvoeding, geen valvetronic, geen variabele valvelift en 12 jaar oude techniek kan bij een state of the art twinturbo 3 liter lichtgewicht (?oid) blijven, gewoon super...
Erik, deze auto is er eentje om te koesteren kerel, en je weet het! :lol:

En I'am with Ernst, ik wil echt eens kijken wat die 2 estorilmachines tegen elkaar doen... Als de e46 kletsen krijgt ruil ik hem 's anderendaags in :lol: :lol: :lol:

lijkt me leuk om zo een database op te bouwen en die broodje aap verhalen uit de wereld te helpen...

Harrie
Berichten: 1908
Lid geworden op: 13 aug 2006, 16:08

Bericht door Harrie » 04 jul 2008, 10:31

Praten we hier over een M3 en 135i met gelijk gewicht en pakweg 40pk verschil in het voordeel van de 135i. Dan zijn de resultaten toch niet schokkend of wereld nieuws?

Zijn natuurlijk wel erg leuke filmpjes.

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Bericht door Erik K. » 04 jul 2008, 10:41

Hetgeen wat ik met name 'schokkend' vond is de kracht van de 135i vanuit de lagere toeren. Vergeet niet dat de 135i 100Nm meer heeft dan mijn M3.
Dus b.v. startend in 3 vanaf +/-90km/u dan gaaaat dat ding echt als een gek. En mijn 3.2 met dubbel vanos is dan ook echt niet traag, maar hou hem de eerste 10-tallen meters niet bij.
Zou mij niet verbazen als de 135i van Ferdinand 2.5s of sneller van 80-120 gaat in 3.

Nadat dat Ferdinand mij verteld dat zijn auto bij Schnitzer was geweest wist ik ook wel dat de 135i als een speer zou gaan, maar is indrukwekkend om te zien.

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Bericht door Sperdy » 04 jul 2008, 10:45

Harrie schreef:Praten we hier over een M3 en 135i met gelijk gewicht en pakweg 40pk verschil in het voordeel van de 135i. Dan zijn de resultaten toch niet schokkend of wereld nieuws?

Zijn natuurlijk wel erg leuke filmpjes.
Erik zou de sprint vanaf 100 km/u er ook bij moeten zetten. Dan krijgen de belangstellende kijkers toch een veel evenwichtiger* beeld van de verschillen tussen beide auto's. Vind je niet Erik? Maar zoals we zien, eenmaal op snelheid maakt die 40 pk winst vd 135i het verschil zeker niet meer.

*Da's ook goed voor Dennis zijn gemoedsrust .. :wink:

Gebruikersavatar
Downforce Dennis
Berichten: 1248
Lid geworden op: 03 mar 2006, 01:38
Locatie: Zolder(B)

Bericht door Downforce Dennis » 04 jul 2008, 10:47

ErikKramer schreef:Hetgeen wat ik met name 'schokkend' vond is de kracht van de 135i vanuit de lagere toeren. Vergeet niet dat de 135i 100Nm meer heeft dan mijn M3.
Dus b.v. startend in 3 vanaf +/-90km/u dan gaaaat dat ding echt als een gek. En mijn 3.2 met dubbel vanos is dan ook echt niet traag, maar hou hem de eerste 10-tallen meters niet bij.
Zou mij niet verbazen als de 135i van Ferdinand 2.5s of sneller van 80-120 gaat in 3.
Klopt Erik, maar daar is jouw blok ook niet op gemaakt. Probleem is dat je heel verschillende motorkarakterestieken aan het vergelijken bent. Start vanaf 70 in z'n 2 en die 135i kakt te vroeg in.

Maatje van me heeft een Lancer EVO met 350-ish PK. 2de vanaf 50 of 3de vanaf 70 schiet dat ding echt loeiend hard van me weg... Bij 180 liggen de snuiten gelijk en vanaf dan begint het M3 feest. Bij 200 ligt ie een autolengte achter en dan is het over en uit voor het rallymonster.

En erik, net omdat hij 100 Nm meer heeft dan jou, en zijn max koppel toerental dik 1.5k lager ligt dan dat van jouw, vind ik het een super prestatie van de e36.

Gebruikersavatar
Downforce Dennis
Berichten: 1248
Lid geworden op: 03 mar 2006, 01:38
Locatie: Zolder(B)

Bericht door Downforce Dennis » 04 jul 2008, 10:50

Ferdinand schreef:
Harrie schreef:Praten we hier over een M3 en 135i met gelijk gewicht en pakweg 40pk verschil in het voordeel van de 135i. Dan zijn de resultaten toch niet schokkend of wereld nieuws?

Zijn natuurlijk wel erg leuke filmpjes.
Erik zou de sprint vanaf 100 km/u er ook bij moeten zetten. Dan krijgen de belangstellende kijkers toch een veel evenwichtiger* beeld van de verschillen tussen beide auto's. Vind je niet Erik? Maar zoals we zien, eenmaal op snelheid maakt die 40 pk winst vd 135i het verschil zeker niet meer.

*Da's ook goed voor Dennis zijn gemoedsrust .. :wink:
No worries mate, jij en je 135 zijn de laatsten die mijn gemoedsrust kunnen verstoren :wink:

Na de bekende vishnu 335i vs e60 M5 filmpjes gezien te hebben valt dit gewoon tegen, daar kan je niet omheen.
Die vishnu schoot weg van een e60 M5 alsof het niets was...
Who cares dat ie daarna z'n blok moest vv :lol:

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Bericht door Erik K. » 04 jul 2008, 10:53

Bedankt voor je complimenten Dennis :oops:

Andre
Berichten: 11405
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 04 jul 2008, 11:16

Dennis tuurlijk een M atmo motor is pareltje zowel 6 als 8 en de 10 cil.

Ik heb ze allemaal gereden. Die motoren gaan heel hard als je boven in toerenbereik zit. Juiste versnelling.

De 135i trekt altijd en laat bovenin iets liggen.

Ik heb kortere overbrenging ben dan ook nieuwsgierig wat het verschil tegen de chip van ferdi is.

Had gister mijn meuk banden achter en maatje smaller op nat wat een humor. 1 wielspin 2 wielspin en opschakelen naar 3 weer wiel spin. Een lange drift over 300 meter of zo. uberlol:) Voor fun en dagelijks een heerlijk koppel beul. Voor het circuit zal ie ook snel zijn. Maar daar kan een atmo mij ook goed bekoren.

Ik heb mijn 135i getest tegen z4m coupe scheelt 3 tiende of zo van 0 naar 1000 meter.

Gebruikersavatar
Roel SpeedCars
Berichten: 792
Lid geworden op: 02 mei 2007, 18:48
Locatie: Rockanje

Bericht door Roel SpeedCars » 04 jul 2008, 11:24

Heerlijk om te zien die testjes weer Erik, superauto [img:25:18]http://img310.imageshack.us/img310/9915/tmb5bl.gif[/img]

Volgende keer wel die pedaalemmerzak van je hoofd halen :mrgreen:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: bleu_dust en 4 gasten