Website over de Silk Cut Jaguar waarmee o.a. Jan Lammers won in 1988 op Le Mans
http://www.jag88.com/video.html
www.jag88.com
- Mathieu
- Dennis Cavallino
-
Is de XJ220 niet de grootste super sporter ooit gebouwd? Kan herinneren dat ik em aantal jaren terug in het echt zag en was verbaasd over de afmetingen.Dennis Cavallino schreef:Ja dus?
![]()
Blijft een vet ding. De XJ220 als straatauto heb ik nooit echt heel mooi gevonden, maar ik blijf het bizar vinden dat 'ie nooit echt goed verkocht is. Slecht is 'ie allerminst, als rijdt 't niet als een McLaren F1.
- Niels
- Auto: Prius+
De domper van de XJ220 was gewoon dat de beloofde V12 er niet in zat. Het zou een straatauto worden met "Le Mans" genen. Toen er een biturbo V6 in kwam uiteindelijk heeft het merendeel de order gewoon gecancelled. Twee jaar na productie stonder er nog nieuwe XJ220's bij Jaguar op het terrein te wachten op een eigenaar. Tenminste, dat is het verhaal wat me is bij gebleven.
Verder een leuke site
Wat was racerij toch mooi in die tijd, i'm get'n old 
Verder een leuke site

- Eric H
- Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
Kan me het item van TopGear nog voor de geest halen waarin JC in een XJ220 reed.
Zaten een paar aardige one-liners tussen
Volgens mij heeft deze wagen zijn belofte nooit waargemaakt.
Buiten dat, volgens mij werd deze wagen geintroduceerd ten tijde van de Lamborchini Diablo en de Bugatti EB110 ( welke ook beide in de TopGear reportage werden meegenomen )
Zaten een paar aardige one-liners tussen

Volgens mij heeft deze wagen zijn belofte nooit waargemaakt.
Buiten dat, volgens mij werd deze wagen geintroduceerd ten tijde van de Lamborchini Diablo en de Bugatti EB110 ( welke ook beide in de TopGear reportage werden meegenomen )