enig emphatisch vermogen is hier blijkbaar teveel gevraagd?
het is een complexe situatie waar onze westerse wereld op haar manier aan heeft bijgedragen middels kolonialisme, grenzen, steunen van misdadige regimes etc.
mugabe is een slimme man die precies weet hoe hij mensen tegen elkaar uit moet spelen, kijk naar hoe hij tsvangirai neerzet als marionet van het westen en zichzelf als bevrijder van de blanke overheersing
de afrikaanse leiders kunnen mugabe niet publiekelijk afvallen omdat hij het land en haar bevolking "bevrijd" heeft
het westen kan al bijna geen regering van nationale eenheid steunen want mugabe zal alles doen om tsvangirai in een kwaad daglicht te stellen en hem als marionet overal de schuld van te geven, er is nog geen oplossing
mugabe is nu overigens geen persoon meer, maar een heel netwerk van corrupte en misdadige militairen, ook al leeft de persoon mugabe misschien niet lang meer, het regime mugabe zal zich daar weinig van aantrekken:
[img:610:400]
http://www.zimdaily.com/news2/images/ar ... 3788_1.jpg[/img]
en ik hoop maar [en de kans is groot] dat de zimbabwaan wiens huis vorig jaar is platgewalst en naar het platteland is verdreven en wiens arm nu door jochies na "betaling" van een zak rijst is gebroken simpelweg omdat hij niet van plan was te gaan stemmen geen internet heeft en geen nederlands leest, want ik zou me ernstig schamen als hij deze thread zou lezen
frank