Opel Omega sedan 2.5 V6 / MV6 handbak voor fun/drift?
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Opel Omega sedan 2.5 V6 / MV6 handbak voor fun/drift?
In mijn zoektocht naar een auto waar ik het minder erg vind als men er parkeerschade bij/op veroorzaakt en iets verder kijkend dan de E36'jes kwam ik deze Opeltjes weer tegen.
Opel Omega 2.5i-V6 GL Diamond
Achterwielaandrijving... check
V6 roffel... check
vermogen... 170pk@6000rpm... check
leeftijden... 1996, 1997... check
kmstanden... 100.000 tot 160.000km... check
prijzen... 2000 tot 3000 euro.. check
Volgens mij driften deze auto's ook nog best aardig. Oke, zelfs de 2.5 V6 doet er 9,5 over naar de 100.. loopt dan wel weer 223 gelukkig en is 1505kg zwaar.
Toch denk ik dat je er wel lol mee kunt hebben, ze kosten bijna niks, zijn een stuk nieuwer dan de E36's die je voor dat geld koopt, je hebt toch een V6 roffel en redelijk wat luxe.
Staat op Marktplaats nu een 1997'er sedan met een ton op de klok, 2,5V6 met sportpakket voor 2600 euro... doen of snel wegrennen ?
Opel Omega 2.5i-V6 GL Diamond
Achterwielaandrijving... check
V6 roffel... check
vermogen... 170pk@6000rpm... check
leeftijden... 1996, 1997... check
kmstanden... 100.000 tot 160.000km... check
prijzen... 2000 tot 3000 euro.. check
Volgens mij driften deze auto's ook nog best aardig. Oke, zelfs de 2.5 V6 doet er 9,5 over naar de 100.. loopt dan wel weer 223 gelukkig en is 1505kg zwaar.
Toch denk ik dat je er wel lol mee kunt hebben, ze kosten bijna niks, zijn een stuk nieuwer dan de E36's die je voor dat geld koopt, je hebt toch een V6 roffel en redelijk wat luxe.
Staat op Marktplaats nu een 1997'er sedan met een ton op de klok, 2,5V6 met sportpakket voor 2600 euro... doen of snel wegrennen ?
Laatst gewijzigd door Knot op 04 jul 2008, 23:52, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 15237
- Lid geworden op: 09 jun 2007, 02:13
- Locatie: Niet ver van Zandvoort
errug zwaar naar mijn mening. Hoeveel is daar van af te halen ? Ik meende dat er iemand op het forum was die ermee heeft gedrift, misschien kan hij er meer over vertellen? Maar voor de rest is het geen schande hoor, moet best te doen zijn 8) Alleen vraag ik me af hoe de auto zich houdt met driften ...
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Peter, die had een 3000.. dus ouder en zwaarder, maar er staat me iets bij dat die Omega's best driften. Misschien is dit ding te nieuw en te zwaar, maar als antiparkeerdeukenterreurentochdriftenenv6roffelauto zou het misschien wel een aardige opvolger kunnnen zijn van de civic sport.
Gaat om dit model:
[img:597:399]http://www.olieroe.nl/driving-fun/omegav6_voor.jpg[/img]
[img:594:391]http://www.olieroe.nl/driving-fun/omegav6_achter.jpg[/img]
Merk: Opel
Model: Omega
Bouwjaar: 1997
Carrosserie: Sedan 4-deurs
Brandstof: Benzine
Gewicht: 1505 kg
Kleur: Groen
Vermogen: 125kW
Cylinderinhoud: 2498cc
Kleur: Groen
Kilometerstand: 105.000 km
Transmissie: Handgeschakeld
Prijs: € 2.600
Gaat om dit model:
[img:597:399]http://www.olieroe.nl/driving-fun/omegav6_voor.jpg[/img]
[img:594:391]http://www.olieroe.nl/driving-fun/omegav6_achter.jpg[/img]
Merk: Opel
Model: Omega
Bouwjaar: 1997
Carrosserie: Sedan 4-deurs
Brandstof: Benzine
Gewicht: 1505 kg
Kleur: Groen
Vermogen: 125kW
Cylinderinhoud: 2498cc
Kleur: Groen
Kilometerstand: 105.000 km
Transmissie: Handgeschakeld
Prijs: € 2.600
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Nee, denk t niet, eerder nog een electronisch sper... dus wat via de electronica/abs sensoren zorgt dat het binnenste wiel stopt met spinnen ipv het sperren naar de andere kant... mag de titel xxxsper dus niet eens dragen vind ik.
Maargoed, voor mij als dialy cruiser met afentoe wat gekheid vond ik t best een aardig idee ipv het eeuwige standaard E36 325i gedoe...
Maargoed, voor mij als dialy cruiser met afentoe wat gekheid vond ik t best een aardig idee ipv het eeuwige standaard E36 325i gedoe...
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15802
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Zowel de 2.0, 2.5 V6 als MV6 gereden. Maar ik heb eerlijk gezegd alleen met de 2.0 (station) meegedrift, toen ik op de passagiersstoel zat. Dat ging toen per ongeluk, omdat mijn maatje niet wist dat die auto achterwielaandrijving had.
MV6 vond ik een prima kar overigens. Voelt wat log aan en niet zo snel voor de pk's die erin zitten. Zal voor de 2.5 V6 ook wel gelden.
MV6 vond ik een prima kar overigens. Voelt wat log aan en niet zo snel voor de pk's die erin zitten. Zal voor de 2.5 V6 ook wel gelden.
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15802
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
-
- Berichten: 3269
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:55
Eh...Knot schreef:Van het bestaan van de 3.0 MV6 was ik wel op de hoogte, alleen zie ik ze nergens in de 2e hands markt opduiken..
http://www.auto.nl/occasions/occasion/1 ... volleer-vo
http://www.gaspedaal.nl/Opel/Omega/mv6.html
Nee, niets te koop....
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15802
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Deze moet je hebben. Oude opa, handbak, goed onderhouden, niet al te duur, km stand redelijk laag.
http://auto.marktplaats.nl/opel/1691145 ... nd=11&fs=1
http://auto.marktplaats.nl/opel/1691145 ... nd=11&fs=1
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Peter, ik zocht ook nog op handbak..
Dennis, lijkt een net ding, alleen wat hoge kmstand.. ik lees namelijk hier en daar ook over vervangen cilinderkoppen... dan liever een ton gelopen ipv 175k als je m gaat trappen, maargoed, er zijn mogelijkheden dus!
Correctie... na wat reviews te hebben gelezen op autoweek is men er toch wel over te spreken... Heb om meer interieurfoto's en een richtprijs gevraagd... alleen dat hout moet er even uit en hoop dat de auto de juiste bekleding heeft.
Alleen wel vreemd dat de auto vlak voor de verkoop nog onderhoud gehad heeft (remmen, aircon afvullen etc). Lijken wel een soort Knot mensen... voor een paar 1000 aan onderhoud doen en vervolgens bij verkoop nog minder vangen ook
Dennis, lijkt een net ding, alleen wat hoge kmstand.. ik lees namelijk hier en daar ook over vervangen cilinderkoppen... dan liever een ton gelopen ipv 175k als je m gaat trappen, maargoed, er zijn mogelijkheden dus!
Correctie... na wat reviews te hebben gelezen op autoweek is men er toch wel over te spreken... Heb om meer interieurfoto's en een richtprijs gevraagd... alleen dat hout moet er even uit en hoop dat de auto de juiste bekleding heeft.
Alleen wel vreemd dat de auto vlak voor de verkoop nog onderhoud gehad heeft (remmen, aircon afvullen etc). Lijken wel een soort Knot mensen... voor een paar 1000 aan onderhoud doen en vervolgens bij verkoop nog minder vangen ook
- Nero_Serpente
- Berichten: 821
- Lid geworden op: 28 feb 2006, 18:03
- Locatie: Honda Civic EJ9
- G Kolkman
- Berichten: 2636
- Lid geworden op: 25 feb 2007, 11:40
- Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
- Locatie: Eindhoven
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15802
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
-
- Berichten: 3269
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:55
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15802
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten