Opel Omega sedan 2.5 V6 / MV6 handbak voor fun/drift?

Slowly sideways, maar oh zo leuk om te doen. Hier vind je alles over driften.
Plaats reactie
Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Opel Omega sedan 2.5 V6 / MV6 handbak voor fun/drift?

Bericht door Knot » 30 jun 2008, 12:24

In mijn zoektocht naar een auto waar ik het minder erg vind als men er parkeerschade bij/op veroorzaakt en iets verder kijkend dan de E36'jes kwam ik deze Opeltjes weer tegen.

Opel Omega 2.5i-V6 GL Diamond

Achterwielaandrijving... check
V6 roffel... check
vermogen... 170pk@6000rpm... check
leeftijden... 1996, 1997... check
kmstanden... 100.000 tot 160.000km... check
prijzen... 2000 tot 3000 euro.. check

Volgens mij driften deze auto's ook nog best aardig. Oke, zelfs de 2.5 V6 doet er 9,5 over naar de 100.. loopt dan wel weer 223 gelukkig en is 1505kg zwaar.

Toch denk ik dat je er wel lol mee kunt hebben, ze kosten bijna niks, zijn een stuk nieuwer dan de E36's die je voor dat geld koopt, je hebt toch een V6 roffel en redelijk wat luxe.

Staat op Marktplaats nu een 1997'er sedan met een ton op de klok, 2,5V6 met sportpakket voor 2600 euro... doen of snel wegrennen ?
Laatst gewijzigd door Knot op 04 jul 2008, 23:52, 1 keer totaal gewijzigd.

Metchu
Berichten: 15237
Lid geworden op: 09 jun 2007, 02:13
Locatie: Niet ver van Zandvoort

Bericht door Metchu » 30 jun 2008, 12:32

errug zwaar naar mijn mening. Hoeveel is daar van af te halen ? Ik meende dat er iemand op het forum was die ermee heeft gedrift, misschien kan hij er meer over vertellen? Maar voor de rest is het geen schande hoor, moet best te doen zijn 8) Alleen vraag ik me af hoe de auto zich houdt met driften ...

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 30 jun 2008, 13:23

Peter, die had een 3000.. dus ouder en zwaarder, maar er staat me iets bij dat die Omega's best driften. Misschien is dit ding te nieuw en te zwaar, maar als antiparkeerdeukenterreurentochdriftenenv6roffelauto zou het misschien wel een aardige opvolger kunnnen zijn van de civic sport.

Gaat om dit model:

[img:597:399]http://www.olieroe.nl/driving-fun/omegav6_voor.jpg[/img]

[img:594:391]http://www.olieroe.nl/driving-fun/omegav6_achter.jpg[/img]

Merk: Opel
Model: Omega
Bouwjaar: 1997
Carrosserie: Sedan 4-deurs
Brandstof: Benzine
Gewicht: 1505 kg
Kleur: Groen
Vermogen: 125kW
Cylinderinhoud: 2498cc
Kleur: Groen
Kilometerstand: 105.000 km
Transmissie: Handgeschakeld
Prijs: € 2.600

Gebruikersavatar
Mathieu
Berichten: 5200
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
Locatie: Ergens in brabant

Bericht door Mathieu » 30 jun 2008, 13:55

Knot,

De Omega 3000 's zijn dus wel driftgeniek!!!
Maar deze hebben dan ook standaard een sper.

Hebben de 2.5 modellen dit ook?

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 30 jun 2008, 13:56

Nee, denk t niet, eerder nog een electronisch sper... dus wat via de electronica/abs sensoren zorgt dat het binnenste wiel stopt met spinnen ipv het sperren naar de andere kant... mag de titel xxxsper dus niet eens dragen vind ik.

Maargoed, voor mij als dialy cruiser met afentoe wat gekheid vond ik t best een aardig idee ipv het eeuwige standaard E36 325i gedoe...

Gebruikersavatar
Hubert D
Berichten: 665
Lid geworden op: 10 jul 2006, 10:52

Bericht door Hubert D » 30 jun 2008, 14:07

Op zich wel gaaf als zo'n ding een beetje gaat. Je krijgt er ook iets minder snel negatieve reactie's mee verwacht ik.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 30 jun 2008, 14:23

Een goede vriendin van me heeft al eeuwen :wink: zo'n grote bak, een 2.5 V6 sport geloof ik ook blauw...rijd wel fijn maar wel een echte comfort auto......

die heeft ze al vanaf nieuw :lol: geld zat maar ach ze rijd er goed mee zegt ze :lol:

M@rcel
Berichten: 4820
Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
Locatie: Den Haag

Bericht door M@rcel » 30 jun 2008, 14:34

Als je op zoek gaat naar specifiek dit model, is er volgens mij een nog krachtigere uitvoering, MV6

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 30 jun 2008, 14:40

Zowel de 2.0, 2.5 V6 als MV6 gereden. Maar ik heb eerlijk gezegd alleen met de 2.0 (station) meegedrift, toen ik op de passagiersstoel zat. Dat ging toen per ongeluk, omdat mijn maatje niet wist dat die auto achterwielaandrijving had.

MV6 vond ik een prima kar overigens. Voelt wat log aan en niet zo snel voor de pk's die erin zitten. Zal voor de 2.5 V6 ook wel gelden.

PeterB
Berichten: 3269
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:55

Bericht door PeterB » 30 jun 2008, 14:45

Bij Interseco werd instructie gegeven oa met deze Omega's.

Prima bakken.

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 30 jun 2008, 15:03

Van het bestaan van de 3.0 MV6 was ik wel op de hoogte, alleen zie ik ze nergens in de 2e hands markt opduiken.. :(

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 30 jun 2008, 15:05

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/searc ... doorCount=

Staan er genoeg. Op marktplaats ook.

PeterB
Berichten: 3269
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:55

Bericht door PeterB » 30 jun 2008, 15:06

Knot schreef:Van het bestaan van de 3.0 MV6 was ik wel op de hoogte, alleen zie ik ze nergens in de 2e hands markt opduiken.. :(
Eh... ;-)

http://www.auto.nl/occasions/occasion/1 ... volleer-vo

http://www.gaspedaal.nl/Opel/Omega/mv6.html

Nee, niets te koop....

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 30 jun 2008, 15:07

Deze moet je hebben. Oude opa, handbak, goed onderhouden, niet al te duur, km stand redelijk laag.

http://auto.marktplaats.nl/opel/1691145 ... nd=11&fs=1

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 30 jun 2008, 16:21

Peter, ik zocht ook nog op handbak.. ;)

Dennis, lijkt een net ding, alleen wat hoge kmstand.. ik lees namelijk hier en daar ook over vervangen cilinderkoppen... dan liever een ton gelopen ipv 175k als je m gaat trappen, maargoed, er zijn mogelijkheden dus!

Correctie... na wat reviews te hebben gelezen op autoweek is men er toch wel over te spreken... Heb om meer interieurfoto's en een richtprijs gevraagd... alleen dat hout moet er even uit en hoop dat de auto de juiste bekleding heeft.

Alleen wel vreemd dat de auto vlak voor de verkoop nog onderhoud gehad heeft (remmen, aircon afvullen etc). Lijken wel een soort Knot mensen... voor een paar 1000 aan onderhoud doen en vervolgens bij verkoop nog minder vangen ook :)

Gebruikersavatar
Jeroen
Berichten: 1089
Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:37

Bericht door Jeroen » 01 jul 2008, 00:27

Omega driftervaring aanwezig :) Zowel in een type A als een type B. Goede auto's, maar wel zacht geveerd en behoorlijk zwaar natuurlijk. Gelukkig heet jij Knot, en krijg je alles dwars 8)

Gebruikersavatar
Nero_Serpente
Berichten: 821
Lid geworden op: 28 feb 2006, 18:03
Locatie: Honda Civic EJ9

Bericht door Nero_Serpente » 03 jul 2008, 17:11

Heb idd een Omega A 3000 12v gehad. Dat ding ging niet normaal! Standaard een enorme sloep maar na strippen en een goede verlagingset was het ding strakker te rijden als een E34 535i en das geen grap :D

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 03 jul 2008, 17:17

Zag er ook een in Amsterdam, wel 200.000km op de klok, mooiere velgen, minder bekend over het onderhoud, zat een remus demper onder.

Maar wat me wel opviel, lederen bekleding ziet er 10x beter uit dan stof...

Gebruikersavatar
Maik
Berichten: 3435
Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik » 03 jul 2008, 20:45

Tot wanneer is de senator gemaakt? Misschien is die 3 liter ook nog wel wat? :wink:

Gebruikersavatar
G Kolkman
Berichten: 2636
Lid geworden op: 25 feb 2007, 11:40
Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
Locatie: Eindhoven

Bericht door G Kolkman » 03 jul 2008, 21:16

Ik dacht tot 93 of 94. Maar dat zijn heel veel automaten volgens mij (ken meerdere mensen die zo'n schuit gehad hebben, zonder uitzondering tevreden mensen 8) ).

Verder volledig onbekend met dit type Omega. Ik zou zeggen probeer het eens :P .

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 03 jul 2008, 21:26

De MV6 (211pk) is inderdaad de betere motorvariant... waar het mij om gaat.. zo'n schuit pak je op voor nog geen 3000 euro waar je voor een 530i meer dan het dubbele neer moet leggen omdat men persé altijd een bmw logo op de kap moet hebben....

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 04 jul 2008, 01:14

Ja en dan is de 530i net één van de uitvoeringen die ik minder vind qua motorkarakter dan een 525i (12 en 24v) en de 535i 12v. En 530i is ook bijna allemaal automaat.

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 04 jul 2008, 08:25

ja oke, maar bedoel maar, omdat men vaak persé een BMW wil ipv een Opel of whateven moet er wel 2x zoveel voor betaald worden!

PeterB
Berichten: 3269
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:55

Bericht door PeterB » 04 jul 2008, 09:37

Knot schreef:ja oke, maar bedoel maar, omdat men vaak persé een BMW wil ipv een Opel of whateven moet er wel 2x zoveel voor betaald worden!
Ach Knot, kijk eens naar het prijsverschil tussen een goede, nette M5 en een goede, nette W 124 500E/E500 ....

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 04 jul 2008, 12:03

Geen verschil tussen goeie exemplaren. Echter zijn er veel meer slechte M5's, dan slechte E500's denk ik.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten