Wat is restaureren?
- Niels
- Auto: Prius+
Wat is restaureren?
Na aanleiding van de Alpine witte E30 M3 waarbij Wimpreza opmerkt dat hij de restauratie van deze auto geen echte restauratie vind. Hoe ziet de gemiddelde DF-er een restauratie
: Is een auto gerestaureerd als al het roest (goed) is verwijderd en er hier en daar plaatjes/stukjes ijzer in zijn gelast of dient een auto geheel nieuw opgebouwd te worden met nieuw plaatwerk (vervangingsdelen) bijvoorbeeld. Of maakt het niet uit zolang het maar goed gebeurd?

Restauratie is bij mij als de auto tot op het laatste onderdeeltje uit elkaar gaat en weer netjes opnieuw in elkaar wordt gezet inclusief nieuwe of gereviseerde onderdelen waar nodig.
Bij mij staat een restauratie ook los van de motor, dat heet dan reviseren, en nee alleen nieuwe veertjes of wat dan ook is geen revisie dat is reviverven.
Bij mij staat een restauratie ook los van de motor, dat heet dan reviseren, en nee alleen nieuwe veertjes of wat dan ook is geen revisie dat is reviverven.
Laatst gewijzigd door Luco op 29 jun 2008, 16:03, 1 keer totaal gewijzigd.
- InjectTheVenom
Als je mij naar de definitie van een restauratie vraagt dan zou ik zeggen dat die zo volledig mogelijk dient te zijn en niet alleen de buitenkant.
Plaatwerk zal nooit helemaal vervangen worden maar waar nodig slechts gedeeltelijk (hallo BMW, heeft u nog een koets van een E30 M3 ergens in een vergeten magazijn staan inclusief chassisnummer?), als de motor nog fris is en alleen een kleurtje nodig heeft is dat bij mij prima maar staat er boven de 150.000/200.000 op de klok mag hij er toch eens uit, en interieur moet ook persé fris zijn en niet totaal uitgedroogd en gescheurd zoals bij de Calibra turbo die ik gisteren in Rhenen bekeken heb.
Plaatwerk zal nooit helemaal vervangen worden maar waar nodig slechts gedeeltelijk (hallo BMW, heeft u nog een koets van een E30 M3 ergens in een vergeten magazijn staan inclusief chassisnummer?), als de motor nog fris is en alleen een kleurtje nodig heeft is dat bij mij prima maar staat er boven de 150.000/200.000 op de klok mag hij er toch eens uit, en interieur moet ook persé fris zijn en niet totaal uitgedroogd en gescheurd zoals bij de Calibra turbo die ik gisteren in Rhenen bekeken heb.
- Niels v D
-
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Mijn ideeluco hornsveld schreef:Restauratie is bij mij als de auto tot op het laatste onderdeeltje uit elkaar gaat en weer netjes opnieuw in elkaar wordt gezet inclusief nieuwe of gereviseerde onderdelen waar nodig.

- Niels
- Auto: Prius+
Een auto demonteren tot op het laatste schroefje, hele plaatdelen zonodig vervangen en helemaal opnieuw opbouwen vind ik altijd briljant om te zien 8) Maar dat lukt natuurlijk niet altijd vanwege ruimte of dat het eigenlijk niet de bedoeling was om de auto helemaal opnieuw op te bouwen ofzo. Neemt niet weg dat een auto best wel kwalitatief goed behandeld kan worden op de benodigde plaatsen om nog jaren mee te gaan..
- InjectTheVenom
+1, geheel mijn idee kan er zo heerlijk van smullenNiels schreef:Een auto demonteren tot op het laatste schroefje, hele plaatdelen zonodig vervangen en helemaal opnieuw opbouwen vind ik altijd briljant om te zien 8) Maar dat lukt natuurlijk niet altijd vanwege ruimte of dat het eigenlijk niet de bedoeling was om de auto helemaal opnieuw op te bouwen ofzo. Neemt niet weg dat een auto best wel kwalitatief goed behandeld kan worden op de benodigde plaatsen om nog jaren mee te gaan..