Gestopt en uitgestapt...stelletje mafketels! Incl. foto's.

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Elmar

Gestopt en uitgestapt...stelletje mafketels! Incl. foto's.

Bericht door Elmar » 25 jun 2008, 16:24

Aan alle ramptoeristen die gelijk denken dat die agressieve vent uit die zwaar bestickerde auto iemand fysiek gemolesteerd heeft...helaas. :wink:

Sinds ongeveer een jaar is de dijk tussen Nieuwegein en Schoonhoven afgesloten voor motorrijders. dit naar aanleiding van de vele valpartijen die op dat dijkvlak voorvielen. Dit gebeurde doordat de slimmerds de bermen aanvulden met grind die exact dezelfde kleur had als het asfalt. Als er dus grind in de bocht lag, was dat voor een motorrijder bijna niet waar te nemen, met vaak een schuiver als gevolg.
Dus dijk tijdelijk voor motoren dicht. Ze zouden de bermen gaan bestraten met grasstenen.
[img:499:336]http://www.dse.nl/~henkdaalder/images/f ... dhoven.jpg[/img]

Dat werkt perfect, die liggen ook hier in Vianen langs de dijk. Voor de motorrijders geen grind meer in de bocht, voor de automobilisten makkelijk bij het uitwijken zonder gelijk helemaal in de berm te zitten (met ook daar soms dramatische gevolgen).

Nu hebben ze pas het gedeelte Nieuwegein-Schoonhoven aangepakt en heb ik daar vanmiddag met mijn bus gereden.
Het is 1 groot drama.
[img:600:450]http://www.viperheysie.com/index.htm/maf1.jpg[/img]

Hat asfalt tussen de grasstenen is 3,5 meter breed. Opzich geen probleem, je kan natuurlijk over die grasstenen rijden. Echter hebben die mafketels om de 4 meter deze krengen geplaatst.
[img:600:450]http://www.viperheysie.com/index.htm/maf2.jpg[/img]

Die zijn op het hoogste punt ca. 10 cm hoog. Zelfs met de ballonbanden (225/65) onder mijn bus wil je daar niet overheen rijden. Voor iedere tegenligger moet je dus stapvoets de berm in.
Welke klootzak verzint zo iets en waarom wordt het dan ook nog uitgevoerd????

Oh ja, de dijk is nog steeds voor motorrijders afgesloten... :? :evil:

Hunter

Bericht door Hunter » 25 jun 2008, 16:26

Ahhh... Jij hebt ook al kennis gemaakt... Ik ook met mijn laagprofielbanden.
Dacht dat me schokbrekers zo ongeveer door het dak heen zouden gaan. :roll:

Gisteravond voor me radiouitzending toevallig gesproken met wethouder uit Lopik.
Over 2 weken de feestelijke opening van de dijk :lol:

Michel P

Bericht door Michel P » 25 jun 2008, 16:29

Waanzinnig idd, die ben ik dus in Overijssel ook al tegen gekomen, ook lekker als je snacht op pad bent en moet je komt een tegenligger tegemoet. Welke mogool bedenkt dit soort gevaarlijke dingen. Hoe zou de aanspakelijkeid zijn bij schade? (Macboy)

En het kost natuurlijk weer klappen met geld!!!

Michel

Knot

Bericht door Knot » 25 jun 2008, 16:32

Zoveelste voorbeeld van een berg geld weggooien aan een idioot idee wat nog uitgevoerd wordt ook.. Dit jaar gaat de OZB weer fors omhoog hoor...!

Mooie uitleg en foto's Elmar... tijd dat daar eens wat goede burnouts tussen die blokken uitgevoerd worden om de onvrede te uiten!

Ook bizar dat ze m niet open gooien voor motorrijders trouwens.

Xave30

Bericht door Xave30 » 25 jun 2008, 16:33

Ze moeten altij met zoveel b.s komen.
Soms moet je gewoon dingen niet molesteren :evil:

/caveman rant

M@rcel

Bericht door M@rcel » 25 jun 2008, 16:35

:shock:

Onvoorstelbaar. Stel dat er straks een laagje sneeuw ligt? Klap je gewoon op die obstakels die je niet eens kon zien liggen, vervolgens auto in de slip en als het even tegen zit, een klapper op je tegenligger.

VLA

Bericht door VLA » 25 jun 2008, 16:37

Lekker ook voor je velgen zulke dingen... wat een debiele oplossing. Word het wel ergens vantevoren aangegeven dan dat ze zulke obstakels geplaatst hebben... of is het gewoon een verassing ?

Hunter

Bericht door Hunter » 25 jun 2008, 16:38

VLA schreef:Word het wel ergens vantevoren aangegeven dan dat ze zulke obstakels geplaatst hebben... of is het gewoon een verassing ?
Surprise! :o

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 25 jun 2008, 16:38

Nu zie je ze nog, straks als er wat gras over groeit niet. Bedankt voor de tip dus, want ik rijd vaak door de berm om andere mensen te ontwijken.

Tristan

Bericht door Tristan » 25 jun 2008, 16:40

Kan je toch niet maken. :shock: :?

Elmar

Bericht door Elmar » 25 jun 2008, 16:40

Precies, het gras zal hier goed tussen kunnen groeien, er zal weinig op de stenen gereden worden. Denk dat je het beste aandeeltjes in draagarmen kan nemen. :wink:

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » 25 jun 2008, 16:42

Er moeten eerst weer is gewonden of erger nog doden vallen willen ze dat weer is aanpassen.

Als ze zoiets verzinnen calculeren ze het aantal ongevallen zelfs in. Bepaald aantal procent.

Xave30

Bericht door Xave30 » 25 jun 2008, 16:49

Zoals nieuwe bomen langs de weg planten

allen

Bericht door allen » 25 jun 2008, 16:50

Is die hele lekdijk nu eindelijk klaar elmar? Of zijn er nogsteeds delen afgesloten. Laatst ergens rond Lexmond(?) ook weer een dood stuk terecht gekomen. Bloedirritant.

Wat die wegen betreft, dat wordt tegenwoordig denk ik landelijk beslist. Stomme verhogingsblokken zodat je vooral niet te hard kan rijden (alsof het wel gezond voor de auto is als je er met 30 overheen gaat). Ook steeds aan beide kanten een lekker breed fietspad. Hebben ze nu zelfs bij mij in de wijk gedaan waar alle asfaltwegen gewoon onoverzichtelijk kronkelen. Gevolg is dat alle auto's gewoon in het midden rijden terwijl vroeger beide richtingen een eigen rijbaan hadden. Het is daar dus wachten op de eerste ongelukken. Ik ben al bijna door een lijnbus te grazen genomen terwijl ik al half op het fietspad reed. Op een rechte weg zou ik nog enig begrip kunnen tonen, maar zoiets aanleggen waar je niet eens ziet wat er na de bocht komt aanzetten... Snap niet wie dit toch allemaal verzint. :?

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 25 jun 2008, 17:11

Ik vind de hogere variant al scary, ik snijd graag naar binnen op b-wegen, maar gelukkig staan ze "naast" het wegdek.
Dit is helemaal bizar! :? Veiligheidsverhogend, my ass!

Elmar

Bericht door Elmar » 25 jun 2008, 17:19

Allen, tussen Lexmond en Ameide is de dijkverzwaring nog steeds niet klaar. Daar hebben ze verkeerde klei gebruikt en loopt het allemaal mis.
Het stuk dijk waar ik in dit topic mee start licht daar precies tegenover.

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 25 jun 2008, 17:20

Onvoorstelbaar! :shock:

allen

Bericht door allen » 25 jun 2008, 17:50

Ok, thnx. Dan steken we de volgende keer uit voorzorg wat eerder over. Die gasten lijken wel een eeuw met die dijk bezig te zijn nu.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 25 jun 2008, 17:56

Nou, toen ik in Lexmond woonde was de dijk nog gewoon zoals 'ie hoorde hoor en ik ben nog geen 100, maar het is wel heel lang geleden dat ik er woonde. :lol:

GTRene

Bericht door GTRene » 25 jun 2008, 17:58

das toch niet normaal op die manier :shock: levensgevaarlijk en zeer slecht als je ter goede trouw aan de kant gaat voor een tegenligger.

mensen worden steeds gekker...net nog ik kom van straat A en sla rechts af richting mijn straat waar ik weer rechts moet en dat stukje is zo'n50 meter ofzo, anyway ik in z'n 2 nog rustig aan iets gas en wilde afslaan zie ik een oude grote man zwaaien met een papiertje in de hand alsof hij iets wilde vragen de weg dacht ik...dus ik stop en dacht misschien weet ik het :lol: en dus netjes helpen, zegt die man, je mag hier maar 30km/u hoor :roll: :? :shock: ik reed nog niet eens 30 volgens mij maar door het geluid ik gaf iets gas toen ik de eerste bocht uitkwam,en nee niet vol gewoon iets, ik reed ech rustig...jaaa zegt ie ze rijden altijd hard in die straat, maar daar wilde ik helemaal niet heem ik stond al half in mijn straat en ik legde hem dat uit van het geluid en zo, en toen geloofde ie het wel en zei mooie auto bla bla enz enz...dacht pfff wil ik iemand helpen ben me van geen kwaad bewust krijg je zo'n lul verhaal :evil: als ik hem weer zie dan ga ik extra rechtdoor en zal eens volle pijp geven :lol: dan heeft ie een reden :wink:

er wordt er in die straat als je doorrijd inderdaad wel eens aso gereden, vaak buitenlanders(de aso kant dan bedoel ik) en petjes aso's, ik zie dat regelmatig inderdaad...maar dat hou je toch, helaas verpesten die het voor velen..en de mensen kunnen weinig hebben...moet je nagaan vroeger toen er nog geen bulten in de weg zaten en verkeersremmende maatregelen (hebben ze daar ok) toen werd er veel meer hard gereden...en nu? achja...eigenlijk een keer weg uit zeurland Nederland :lol:

Tommy

Bericht door Tommy » 25 jun 2008, 18:03

tijd voor een hummer...
de nieuwe breedte van de straat is tegenwoordig spannend bij ons. Ik woon 1 bocht dichterbij de snelweg dan Allen, en na een paar bochten moet je toch kijken of je buitenspiegel er nog op zit. Toen ze de middenafscheiding nog niet hadden weggeschuurd reed je met een 3-er met alle 4 de wielen over de strepen. Het fietspad is breder dan de rijbaan zou je denken. 2 rijbanen samen zijn nu net zo breed als alle wegversmallingen die op de route zitten...

Mike R32
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.

Bericht door Mike R32 » 25 jun 2008, 18:05

Ze hebben vast een goede reden gehad om dit te plaatsen.

Elmar

Bericht door Elmar » 25 jun 2008, 18:14

Ja, geld!

allen

Bericht door allen » 25 jun 2008, 18:50

@Mike: Geen 'goede' maar 'een of andere' reden. :wink:
Bij mij in het woonerf besloten ze zo ook op een dag 5 meter van de straat te verhogen met een grote, betonnen muur aan een kant. Waarom? Echt geen flauw idee. Wellicht is het kunst? :lol:
Een groot aantal parkeervakken hier zijn weggehaald en vervangen voor grote vierkante plantenbakken van hetzelfde beton. Absoluut idioot aangezien ieder huishouden hier 2 of meer auto's heeft en we al langer parkeerproblemen hadden.
Dit alles vind ik overigens nog niet eens een ramp maar de aanpassingen op de dijken wel. Ik stuiter niet graag onverwacht de lek of de waal in door een debiele aanpassing van de gemeente. :wink:

Hans

Bericht door Hans » 25 jun 2008, 18:54

Die wegbeheerder verdient een trap onder zijn hol.

Plaats reactie