Auto verkopers

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
RVV

Auto verkopers

Bericht door RVV » 04 mei 2006, 23:05

Wat vinden we van auto verkopers ? En heb je er iets aan in je aankoop traject ? Kom maar op met de smeuïge verhalen :-)

Dexter

Bericht door Dexter » 04 mei 2006, 23:33

Gladjanussen die vaak minder van de auto weten dan ikzelf.
Een inruilprijs moeten ze altijd 'even overleggen' oftewel vragen aan de baas, er deugt altijd van alles aan je in te ruilen auto en de nieuwe auto is Gods geschenk aan autorijdend Nederland, dus mag je eigenlijk heel blij zijn er een te kunnen kopen bij hun.
Het enige wat ze écht interesseert is de verkoopprovisie. :twisted:
Of bedoelde je dat niet? :D

Michel P

Bericht door Michel P » 04 mei 2006, 23:47

Is heel divers. De huidige subaru dealer Eickhof in Apeldoorn is super klantvriendelijk en wil een goede deal, staat open voor sugesties en waardeerd je input. Eerlijke service en geen onzin!

Was woensdag ff bij mijn lokale BMW dealer, ook daar meer dan een geamuseert gesprek gehad, altijd prima service en meedenken. Of het nu om onderdelen voor mijn E30 M3 gaat of andere zaken, zitten echte BMW liefhebbers met klant gericht beleid.

Maar ook zat garages waar ze niet zien dat auto's komen deels een gevoels zaak is, en waar de onbetrokken hufterigheid er vanaf straalt. Wat ik niet snap is dat er niet meer mensen met hun voeten stemmen en alles slikken......... De consument heeft de macht, maar kennelijk slikken velen de bullshit!

Michel

Stéphane

Bericht door Stéphane » 05 mei 2006, 00:21

Het wisselt. Autoverkopers zijn net mensen. Ik kan er zo een paar opnoemen waar ik in ieder geval heel tevreden over ben. Los van dat ze een auto willen verkopen ook meedenken en meehelpen met de klant, mijzelf dus.

Positief ben ik over 'mijn' verkoper bij smartcenter Rotterdam. Overigens is hij ook de enige die een auto verkocht heeft aan een mystery shopper van Daimler-Chrysler zelf. Zijn beoordeling was ook uitzonderlijk goed en niet alleen omdat hij een auto 'moest' verkopen ;) Is gewoon een relaxte kerel die meedenkt en ook dingen regelt.

Andre

Bericht door Andre » 05 mei 2006, 00:59

Autoverkopers. Ze komen vaak over alsof ze je vriend zijn. Maar uiteindelijk willen ze maar 1 ding en dat is jou er in trekken. Ze pakken je in op je emotie van die desbetreffende auto.

Doe alles wel overwogen. Loop na een offerte of deal gewoon weg. En slaap er nog een nachtje over en zet alles nog een keer op rij.

En lul verhalen van morgen is ie weg etc. Moet je gewoon om lachen. Op elke hoek van de straat staat wel een stuk blik.

Laat je emotie niet te gang gaan. Dan ben je doelwit.

Michel P

Bericht door Michel P » 05 mei 2006, 01:25

Klopt dre, je moet voor dat je zaken gaat doen weten wat je wil, en simpel afhaken als dat niet lukt, zijn ze echt verbaasd weet ik uit ervaring :lol:

Als je tijd hebt, dan komt het altijd goed.

Michel

Thom

Bericht door Thom » 05 mei 2006, 08:31

Soms zijn ze overdreven vriendelijk, soms totaal ongeinteresseerd. Punt is dat wanneer ik op zoek ben naar een auto ik al een voorselectie heb gedaan en daardoor meer weet van de auto die ik ga bekijken dan de verkoper...

Een poosje geleden stonden we bij een bekende BMW-dealer in het noorden van het land een donkerblauwe M3 met CSL achterklep :) te bekijken waarvan de verkoper nog net wist te vertellen dat het een M3 betrof. Verder kon hij er niets over vertellen... Bij het magazijn heb ik wel weer betere ervaringen!

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 05 mei 2006, 17:15

Ach ja..... als je vanuit biede kanten klant/verkoper een leuk en goed contact hebt kom je er ook altijd uit! Bij ons zijn we juist niet blabla...dragen nooit een stropdas zaterdag's loop ik er juist niet te netjes bij en wat blijkt het werkt. Creer een leuke gemoedelijke sfeer maar je doel is uiteraard altijd wel commercieel gericht!!!!

Ik walg idd. altijd van de stereotype autoverkopers....blabla weinig verstand van auto's , arrogant en demo maar zelf geen dikke auto.

ps. je hebt ook hele vervelende mensen in de showroom....kan ik een boek over schrijven! mbt. proefritten, inleveren auto etc......

Tom

Bericht door Tom » 05 mei 2006, 17:28

Tja hoeveel heb je nou met een verkoper te maken, vrij weinig. Zeker als je al weet wat je wilt. En als ik dan een gerichte vraag heb moet ie wel antwoord weten, ik kan nogal moe worden van figuren die voor elke kutvraag naar collega's moet lopen om het even na te vragen.
Als ze weten dat je geld hebt doen ze alsof ze je vriend zijn maar dat is niet zo. Houd het gewoon kort en zakelijk, keer babbeltje over iets anders is leuk maar hij en ik weten dat het daar niet om gaat.

Verkoper van mijn Alfa was heel makkelijk, ik wilde gelijk een proefrit maken en dat was geen probleem. Voor ik wegreed heeft ie nog wat uitleg gegeven. Daarna de opties bekeken en een offerte laten maken. Klaar. zo hoort het kort maar krachtig, maar als ik iets wil moet die verkoper er wel moeite voor doen. Kom niet voor niks een berg geld uitgeven.

Wat ik jammer vind zijn die verkopers die je niet serieus nemen.. die helpen liever zo'n bejaard ZEIK echtpaar dat alles van die auto wil zien en loopt te mauwen over kleine zaken.

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 05 mei 2006, 17:42

Ik neem iedereen serieus jong en oud...die ouderen hebben trouwens wel het meeste te besteden :-)

Als goed verkoper LUISTER! je naar de klant en voel je of diegene een kort of lang verhaal wil of diegene vandaag wil beslissen of dat je juist het rustig aan moet doen met ze...

ps. Vorige week een prijs gewonnen No.2 in Nederland kwa klanttevredenheid van onze Sales afdeling!!!!! dit nav. vragenlijsten mbt. schone demo's vakkennis fijn gevoel etc.....

RVV

Bericht door RVV » 07 mei 2006, 23:13

Gefeliciteerd daarmee jacco!

BartK

Bericht door BartK » 08 mei 2006, 20:05

Boeven zijn het, net als makelaars, notarissen etc.

Laten we eerlijk wezen, verkopen is een vak.
En je moet dat vak verstaan anders moet je teveel marge weggeven aan de klant om een deal te sluiten.
Maar de klant moet wel een goed gevoel hebben van de aanschaf.
Dus je probeert de klant te naaien (met de broek dicht) en hem vervolgens het idee geven dat een super-deal heeft gesloten.

Dealer = stealer

Slechtste verhaal gehoord van een verkoper toen ik op pad was voor mijn audi:

'je moet het me gunnen om een auto voor je te bestellen'.

Ja daag, dat bepaal ik nog altijd zelf wel, flapdrol!

Idioot.

Ik zie me al aankomen bij de bakker 'doe mij een zak pistoletjes maar wel voor de helft van het geld, je moet het me wel gunnen'.

Tsssssssssss

Goede verkopers zie je maar zelden.
En de wereld zit vol idioten en mensen die poen aan je willen verdienen.
Het is een groot spel en ik zeg altijd 'if you can't stand the heat, stay out of the kitchen'!

Andere uitspraak toen ik met een vriendinnetje mee een auto ging uitzoeken.

Nieuwe seat ibiza.

Zegt die verkoper: dikke stereo hoor, zeker 4x25watt!

Wat een drol zeg.

Eigenlijk moet je medelijden met zo'n figuur hebben. Zelf irriteer je je eraan als je hem spreekt, maar die vent moet de hele dag naar zichzelf luisteren.

RVV

Bericht door RVV » 08 mei 2006, 21:16

Bart dacht, rot op man ik heb 4 * 30 watt :-)

BartK

Bericht door BartK » 09 mei 2006, 12:27

Klopt, maar ik heb bose speakers, dat zijn kleine speakers dus heb ik ook niks aan een groot vermogen van de radio 8) :shock:

Lionheart

Bericht door Lionheart » 09 mei 2006, 22:33

---

Plaats reactie