Inruilen met schade
- Jelmer850i
Inruilen met schade
Is dat voordelig of juist nadelig ?
Dit aangezien ik wat schade heb en diesel niet echt aantrekkelijk meer is voor mij...
Iemand hier ervaring mee?
Zitten hier niet toevallig (ex)verkopers van de beier???
Dit aangezien ik wat schade heb en diesel niet echt aantrekkelijk meer is voor mij...
Iemand hier ervaring mee?
Zitten hier niet toevallig (ex)verkopers van de beier???
- Maus335i
Eerste wat je moet doen is wel de schade door een (onafhankelijke) partij laten opnemen. Eventueel kan je bij verkoop het schadebedrag er bij vermelden. Het lijkt me dat het verstandiger is eerst de schade te laten repareren en dan te verkopen. Een dealer zal ook wel inzicht in de reparatiekosten hebben en hier (extra) op proberen te verdienen door een extra lage inruil te geven.
- Jelmer850i
Bij eerst repareren dan inruilen heeft geen nut.
Gelijk in 1 klap. Anders is het gewoon houden.
Als ik nu een 2de hands wagen koop van 1 jaar oud, een zogenaamde parel
, dan hebben ze meer speling met de reparatie van de wagen. Aangezien ze nu vol in de vakantieperiode zitten bij het schadeherstelbedrijf, wat dus niet de dealer zelf is. Maar die wel zeer veel zaken metelkaar doen. Beetje vreemd, zal morgenochtend ff vragen naar de mogelijkheden.
Als ik nu een 2de hands wagen koop van 1 jaar oud, een zogenaamde parel

-
Laat de schade officieel taxeren en laat ze ook gelijk de restwaarde van je auto bepalen voor een eventueel economisch total-loss (zeg € 20.000,- om maar wat te noemen) maar geef geen opdracht tot reparatie.
In jouw geval geen probleem, want er is blijkbaar geen tijd voor een reparatie bij je schadebedrijf op korte termijn.
Ga vervolgens kijken of je een dealer kan vinden met een eigen schadebedrijf/afdeling.
Die kan je beschadigde auto altijd goedkoper laten repareren in de 'verloren' uurtjes en er op die manier toch lekker aan verdienen.
Zoek daar dan de 'nieuwe' auto van je keuze uit en onderhandelen maar op basis van je kennis van de restwaarde van je auto.
Het blijft sowieso altijd een beetje een handjeklap verhaal....
PS: Oh ja, je zult ook taxatiekosten moeten betalen aan het schadebedrijf waar de auto nu staat als ze hem niet mogen repareren.
De beste optie is een deal zoals hierboven maken met de volgende drie partijen: Jij, je dealer en het schadebedrijf.
Dan ben je het snelste klaar.
Succes!
In jouw geval geen probleem, want er is blijkbaar geen tijd voor een reparatie bij je schadebedrijf op korte termijn.
Ga vervolgens kijken of je een dealer kan vinden met een eigen schadebedrijf/afdeling.
Die kan je beschadigde auto altijd goedkoper laten repareren in de 'verloren' uurtjes en er op die manier toch lekker aan verdienen.
Zoek daar dan de 'nieuwe' auto van je keuze uit en onderhandelen maar op basis van je kennis van de restwaarde van je auto.
Het blijft sowieso altijd een beetje een handjeklap verhaal....
PS: Oh ja, je zult ook taxatiekosten moeten betalen aan het schadebedrijf waar de auto nu staat als ze hem niet mogen repareren.
De beste optie is een deal zoals hierboven maken met de volgende drie partijen: Jij, je dealer en het schadebedrijf.
Dan ben je het snelste klaar.
Succes!
-
Ik had met mijn S2000 geen schade gereden maar wel een flinke reparatie (nieuw motorblok a 7000 euro). Heb toen ook diverse opties bekeken. Met schade verkopen gaat niet werken. Is teveel gedoe. Of je moet er echt graag vanaf willen en naar een of andere handelaar in schadeauto's schuiven.Jelmer850i schreef:Bij eerst repareren dan inruilen heeft geen nut.
Ik heb uiteindelijk bij mijn eigen dealer (die ook de reparatie kon uitvoeren) een deal gemaakt door een vaste prijs voor de reparatie af te spreken en de auto daar ook voorgoed achter te laten. Ik heb toen wel de volledige kosten van de reparatie moeten betalen. De prijs die ik ervoor terugkreeg was natuurlijk kut als je ging kijken naar de marktwaarde, maar had slechter kunnen zijn. Was dus flink slikken maar veel andere opties zijn er simpelweg niet als je flinke schade hebt.
Naar mijn idee was dat het gunstigste geval omdat de auto daar al stond en de dealer de auto kent en die reparatie zou uitvoeren. Naar een handelaar is de bodemprijs krijgen, repareren en op een andere plek je ex-schadeauto inruilen (terwijl die de achtergrond niet kent) zal ook niet gunstig uitvallen.
Dus uiteindelijk is het financieel sowieso inleveren.
Ik dacht ook dat het wel zou schelen als zo'n dealer dat op eigen kosten zou repareren (kostprijs van uurloon, geen BTW). Echter het zijn je vrienden niet :!: en ze zien je net zo graag weer vertrekken met je schadebak.
Maargoed dat is mijn ervaring.
- Maus335i
Ik snap je idee Jelmer, maar feit blijft dat garagisten en dealers uitzuigers zijn. Die zullen altijd proberen de situatie zoveel mogelijk naar hun hand te draiaen (waarschijnlijk onderdeel van die cursus tot autoverkoper? :p). Als een dealer in de vrije uurtjes de schade kan laten herstellen zullen ze die korting in de eigen zak willen houden ipv doorspelen naar jou.Jelmer850i schreef:Bij eerst repareren dan inruilen heeft geen nut.
Als ik nu een 2de hands wagen koop van 1 jaar oud, een zogenaamde parel, dan hebben ze meer speling met de reparatie van de wagen. Aangezien ze nu vol in de vakantieperiode zitten bij het schadeherstelbedrijf, wat dus niet de dealer zelf is. Maar die wel zeer veel zaken metelkaar doen. Beetje vreemd, zal morgenochtend ff vragen naar de mogelijkheden.
Voor taxatie moet je idd wel betalen als je het vervolgens niet laat doen, maar je wordt er wel een hoop wijzer van.
- Jelmer850i
Bedankt voor de informatie.
Morgen zal ik even informeren.
Ik heb geen zin in veel gedoe en overal en nergens langs te gaan, ik wil het graag regelen met de mensen waar ik eerder zaken mee heb gedaan.
Morgen even vragen ik moest er toch nog langs om wat administratie gedoe en dan ga ik informeren naar de mogelijkheden.
Morgen zal ik even informeren.
Ik heb geen zin in veel gedoe en overal en nergens langs te gaan, ik wil het graag regelen met de mensen waar ik eerder zaken mee heb gedaan.
Morgen even vragen ik moest er toch nog langs om wat administratie gedoe en dan ga ik informeren naar de mogelijkheden.
- GTRene
gewoon met schade inruilen jelmer, als jij weet wat je krijgt weet je wat je voor restwaarde/inruilwaarde moet hebben, je kan er zelfs totaal beter aan worden...eind goed al goed, als je maar niet verteld waar de schade getaxeerd is en hoeveel schade ze zeiden enz enz...die man waar je inruilt zeg je verder nik...als hij een prijs noemt weet jij of je goed zit of niet
anders zo'n gedoe.

- Jelmer850i
wat is redelijk qua waarde zonder schade van mijn wagen?
Nieuwprijs: 43.500 euro
uitvoering o.a.:
Leder kleur: terra.
Auto: 118d 3deurs Corporate
Kleur: Sparkling Graph.
Opties:
Business line
CupSport
Multifunctioneel stuurwiel
M stuurwiel
Xenon verlichting
Volautomatische airco
Cruise control
Alu velgen 17" nr. 256
Navigatie Business
DVD europa
Geen type aanduiding
Niet rokers uitvoering
- Hifi Professional
- Professional Navi i.p.v. Business (duurdere versie dus ivm o.a. gescheiden dvd speler)
- Bleutooth carkit
- USB aansluiting
Gewoon dik uitgevoerd
Motor: 118d
Km stand: +/- 19.000 km
Leeftijd: +/- 10 tot 11 maand
Nieuwprijs: 43.500 euro
uitvoering o.a.:
Leder kleur: terra.
Auto: 118d 3deurs Corporate
Kleur: Sparkling Graph.
Opties:
Business line
CupSport
Multifunctioneel stuurwiel
M stuurwiel
Xenon verlichting
Volautomatische airco
Cruise control
Alu velgen 17" nr. 256
Navigatie Business
DVD europa
Geen type aanduiding
Niet rokers uitvoering
- Hifi Professional
- Professional Navi i.p.v. Business (duurdere versie dus ivm o.a. gescheiden dvd speler)
- Bleutooth carkit
- USB aansluiting
Gewoon dik uitgevoerd
Motor: 118d
Km stand: +/- 19.000 km
Leeftijd: +/- 10 tot 11 maand
- RVV
TAXATIERAPPORT
datum: 23-6-2008
door: www.autodna.nl
Auto Opties: ABS
Merk: BMW Boordcomputer
Type: 1-SERIE Mistlampen
Uitvoering: 118D CORP. HIGH EXEC Cruise control
Kenteken: 30-XN-FH Stuurbekrachtiging
KM-stand: 19000 Electrische ramen
Nieuwprijs: €42019,-
Bouwjaar / maand: 2007 / 07
Aantal deuren: 3 HATCHB.
Brandstof: diesel
Versnelling: handgeschakeld
Gewicht: 1285 kg
Turbo: J
Motorvermogen: 100 kW
Motorinhoud: 1995 cc
Aantal cilinders: 4
Emissiecode: E4DPF
Gemiddelde verkoopprijs : € 31426,-
Gemiddelde inruil-waarde : € 28926,-
datum: 23-6-2008
door: www.autodna.nl
Auto Opties: ABS
Merk: BMW Boordcomputer
Type: 1-SERIE Mistlampen
Uitvoering: 118D CORP. HIGH EXEC Cruise control
Kenteken: 30-XN-FH Stuurbekrachtiging
KM-stand: 19000 Electrische ramen
Nieuwprijs: €42019,-
Bouwjaar / maand: 2007 / 07
Aantal deuren: 3 HATCHB.
Brandstof: diesel
Versnelling: handgeschakeld
Gewicht: 1285 kg
Turbo: J
Motorvermogen: 100 kW
Motorinhoud: 1995 cc
Aantal cilinders: 4
Emissiecode: E4DPF
Gemiddelde verkoopprijs : € 31426,-
Gemiddelde inruil-waarde : € 28926,-
- Jelmer850i
- RVV
yep dik afschrijven, die prijs, is waarschijnlijk zonder afleverkosten (ook bijna 1000 euro). Inruilprijs is voor 95% marktconform, mischien dat je vaste dealer een keer 1000 tot 1500 meer wilt geven.
Het grote probleem met BMW's is dat je ze een beetje leuk wilt aankleden en daar zo 10000 euro voor kwijt bent, en in de 118D klasse ligt het helemaal een beetje moeilijk omdat het een "budget" BMW is. Ik bedoel dit niet denigrerend maar de doelgroep waar BMW zich op richt zijn de mensen die een nieuwe auto met een basisdiesel motor rond de 30 a 35k euro kopen/leasen. Jouw ingeruilde auto moet straks concurreren in de showroom tegen nieuwe nieuwe 118d die relatief kaal zijn, maar voor de doelgroep voldoende uitgerust zijn.
Het grote probleem met BMW's is dat je ze een beetje leuk wilt aankleden en daar zo 10000 euro voor kwijt bent, en in de 118D klasse ligt het helemaal een beetje moeilijk omdat het een "budget" BMW is. Ik bedoel dit niet denigrerend maar de doelgroep waar BMW zich op richt zijn de mensen die een nieuwe auto met een basisdiesel motor rond de 30 a 35k euro kopen/leasen. Jouw ingeruilde auto moet straks concurreren in de showroom tegen nieuwe nieuwe 118d die relatief kaal zijn, maar voor de doelgroep voldoende uitgerust zijn.
- Jelmer850i
Klopt, maar als je een diesel zoekt die wat leuker aangekleed is , die zijn er niet, althans niet de 118d... Hoewel ik laatst een leenwagen mee had die ook behoorlijk fors aangekleed was, een 118d voorzien van navi bleutooth leder sportstoelen etc.etc.
Maar goed de bedoeling was ook om hem 3 jaar te houden.
Maar goed de bedoeling was ook om hem 3 jaar te houden.
- Jelmer850i
-
Ga er dan maar van uit dat je in de 118d blijft rijden 
- Je hebt de eerste flinke afschrijving al te pakken, niemand gaat een gebruikte auto kopen als ie voor een paar k meer een nieuwe (naar eigen smaak) kan kopen.. afschrijving zal nu (zelfs zonder schade) al meer dan 5k zijn,
- Je hebt schade (waarom zouden ze hun vingers eraan branden, dealers zitten niet op gekke deals te wachten met de kans dat ze em niet kwijtraken),.. als ie gerepareerd is is het een andere zaak,
- Je wilt er een 130i voor terugkopen. Al zouden ze beide evenveel waard zijn, dan nog wil de dealer een veilige marge op jouw auto voor inruil EN zoveel mogelijk verdienen op de aankoop van een andere auto. En je hebt te maken met afleveringskosten.
Als je max 10k wilt bijbetalen lachen ze je denk ik uit... zou er niet van uitgaan dat ze dan met een 'goed voorstel' komen, dat doen ze alleen als het voor hen interessant is.
Maargoed ik zit niet in de autohandel, maar ik kan mij niet voorstellen dat ze je een gunstig voorstel doen, denk niet dat je in de positie bent dat te verwachten eerlijk gezegd.

- Je hebt de eerste flinke afschrijving al te pakken, niemand gaat een gebruikte auto kopen als ie voor een paar k meer een nieuwe (naar eigen smaak) kan kopen.. afschrijving zal nu (zelfs zonder schade) al meer dan 5k zijn,
- Je hebt schade (waarom zouden ze hun vingers eraan branden, dealers zitten niet op gekke deals te wachten met de kans dat ze em niet kwijtraken),.. als ie gerepareerd is is het een andere zaak,
- Je wilt er een 130i voor terugkopen. Al zouden ze beide evenveel waard zijn, dan nog wil de dealer een veilige marge op jouw auto voor inruil EN zoveel mogelijk verdienen op de aankoop van een andere auto. En je hebt te maken met afleveringskosten.
Als je max 10k wilt bijbetalen lachen ze je denk ik uit... zou er niet van uitgaan dat ze dan met een 'goed voorstel' komen, dat doen ze alleen als het voor hen interessant is.
Maargoed ik zit niet in de autohandel, maar ik kan mij niet voorstellen dat ze je een gunstig voorstel doen, denk niet dat je in de positie bent dat te verwachten eerlijk gezegd.
Laatst gewijzigd door Tom op 24 jun 2008, 22:19, 1 keer totaal gewijzigd.
- Jelmer850i
dan gaat de deal niet door.. zo simpel is het leven
.
Particuliere verkoop dan na de garantieperiode.
Bekijk het ook eens anders een gebruikte 130i verkoop je niet zo snel, denk aan de 130i van rico destijds. Ik ga dus een GEBRUIKTE 130i van een jaar oud kopen in dat geval.
Misschien dat ze daar wat in zien. Anders blijf ik gewoon 118d rijden

Particuliere verkoop dan na de garantieperiode.
Bekijk het ook eens anders een gebruikte 130i verkoop je niet zo snel, denk aan de 130i van rico destijds. Ik ga dus een GEBRUIKTE 130i van een jaar oud kopen in dat geval.
Misschien dat ze daar wat in zien. Anders blijf ik gewoon 118d rijden

- Jelmer850i
- Jelmer850i