Windows Vista Cleartype lettertype drama

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Hielke

Windows Vista Cleartype lettertype drama

Bericht door Hielke » 23 jun 2008, 17:40

Windows Vista gooit over alle geschreven tekst een Cleartype lettertype sausje heen. Dit doen ze om de scherpe randjes van de pure pixels van de normale letters af te halen. Dit lukt ze zo goed dat de letters in Vista bij mij gewoon blurry en onscherp over komen. Het heeft niets met drivers, videokaarten of monitoren te maken. Sommige mensen zien het niet eens, ik irriteer me er mateloos aan.

Misschien is het een kwestie van gewenning, maar als ik er in de tussentijd vanaf kan dan graag. Mijn vraag is dus of iemand hier al eerder met deze kwestie te maken heeft gehad en een oplossing weet om dit Cleartype lettertype uit heel Windows Vista (dus niet alleen Explorer) te verwijderen.

Joost H.

Bericht door Joost H. » 23 jun 2008, 17:49

Windows Color and Appearance --> Open classic Appearance properties for more color options -> Button Effects. Daar kan je ClearType uitschakelen.

Wouter81
Auto: GR86|California|Hilux/CS35+

Bericht door Wouter81 » 23 jun 2008, 17:50

Metchu

Bericht door Metchu » 23 jun 2008, 18:30

Google is zeker een grote vriend van mij, maar kijk uit... Het zou ook zomaar een vijand kunnen zijn :twisted:

Plaats reactie