Om zaterdag vertrokken om zo ook nog wat aan ons weekendje te hebben en niet alleen heen en weer te vliegen voor de Kent Run. Om +- 9 uur kwam Andrew mij halen en zijn we vertrokken naar Calais om via de tunnel naar The UK te gaan. Het weer was echt top en omdat we de hele middag nog hadden toen we in Engeland waren zijn we maar even wat rond gaan kijken. Andrew liet mij eerst even zien waar hij vroeger gewoond had en een paar leuke dingen daar in de omgeving. Zo hebben we even geluncht bij de beroemde paarden renbaan waar ieder jaar de Royal Apcot wordt gehouden, de beroemdste paardenrace ter wereld. Nog even een biertje in een pub verderop en toen op weg naar een dealer waar Andrew mij al even lekker mee had lopen maken.
Die dealer was Romans International. Een garage die qua grote niet meer is dan de gemiddelde Skoda-dealer, maar qua auto's niet te evenaren is. Ik noem:
- 2x Bugatti Veyron
- 4x Ferrari Enzo
- 2x nieuw model SL63 AMG
- 2x SL 65 AMG
- Vanquish S
- RR Drophead Coupé
- RR Phantom
- Porsche Carrera GT
etc. etc.
Na deze prachtige collectie te hebben aanschouwd zijn we een rondje wezen maken door het prachtige landschap aldaar. Even stoeien af en toe met leuke auto's die je daar tegenkome, zoals de nieuwe Lancer Evo X en een Ferrari 328 GTS is ook altijd leuk natuurlijk. Ondertussen was het al richting etenstijd gegaan en hebben we het hotel maar opgezocht. Leuk hotel in het hartje van Sevenoaks. Hapje eten, drankje na en dan maar gaan slapen, want de wekker ging de dag er na om iets voor 5 uur. Want ja, om 6 uur was de start al van de Kent Run.
Aangekomen bij de startlocatie, bleken er al 2 groepen met auto's vertrokken te zijn, we waren echter keurig voor 6 uur aanwezig. Dit waren dus de groepen die echt HEEL hard gingen. Wij zaten in de groep die iets 'milder' reed. Onze groep bestond uit een paar Caterhams, een Z3 M Coupé, 2x TVR Cerbera, 2x TVR Tuscan en nog een paar.
Ik zet het woordje 'milder' met opzet tussen aanhalingstekens, want milder rijden betekent bij Engelsen 100mph waar je 40 mag, dus 160km/u waar je 55km/u mag rijden. Je kunt dus wel nagaan dat er flink is doorgereden. Wat ook te denken van 2 Exige's achter je, of een Noble die je buitenom over een rotonde inhaalt

Prachtige wegen en schitterende omgeving, al hebben we alles in vogelvlucht gezien. 2x hebben we even kort gestopt om even uit te kunnen blazen, maar daarna ging het gas er weer stevig op. Na de eerste pauze werd onze groep wat groter en voegde er bijvoorbeeld nog een Diablo GT, Z4 M Roadster, een Noble en een Fisher met R1-motor bij onze groep. Het ging dus nog iets harder allemaal

Rond 12 uur waren we gefinished en kon er worden genoten van een bbq. We hadden toen zo'n 205miles afgelegd in 6 uren met dus 2 keer 20 minuten pauze, dus effectief is er in 5 uur en een kwartier zo'n 320 kilometer gereden. Je hoeft geen rekenwonder te zijn om na te gaan dat dat dus hard ging als je nagaat dat het alleen wegen waren die we in Nederland aanduiden met B-weg.
Na de bbq ging ieder zijn eigen weg en zijn Andrew en ik nog even een kleine tunnelrun gaan doen, maar in je eentje is dat zo klaar en is er minder aan. Toen maar naar de tunnel terug. Onderweg kwamen we echter Brands Hatch nog tegen, dus hebben we daar nog even wat motorraces bekeken van het Engelse kampioenschap, was ook leuk om te zien. In ieder geval nog een prima high-sider uitgevoerd zien worden, zou toch wel een 9 van mij gekregen hebben

Rond 12 uur was ik weer thuis in Rotterdam en zat ons 'mad' weekendje UK er weer op. 1500km in 1,5 dag in een TVR Cerbera. Wat een feest en wat een lol hebben we gehad. Thanks Andrew!! Next year I'm back again!
Hieronder natuurlijk ook een serie foto's van die 2 dagen. Enjoy!!
Romans International
Kent Run