nurburg GP strecke

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Race For Fun
Berichten: 185
Lid geworden op: 07 feb 2008, 11:15
Locatie: Aalsmeer

nurburg GP strecke

Bericht door Race For Fun » 22 jun 2008, 21:43

met de 944 basic cup gaan wij rijden op het oldtimerfestival op de nurburgring, mooi evenement, ik heb er ook zin in.

om me goed voor te bereiden al diverse you tube filmpjes bekeken, maar wil weten of er nog speciale 'tips and tricks' zijn (buiten het gas geven om natuurlijk :wink: )

Luco

Bericht door Luco » 22 jun 2008, 21:47

Laat remmen :D

Gebruikersavatar
Laurens
Berichten: 2048
Lid geworden op: 06 jun 2006, 18:51
Locatie: Nieuwerkerk a/d IJssel

Bericht door Laurens » 22 jun 2008, 21:49

Zo min mogelijk sturen :lol:

Luco

Bericht door Luco » 22 jun 2008, 21:59

Geen 944 meenemen :P

Gebruikersavatar
Mark Nauta
Berichten: 10755
Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Locatie: Zevenbergen

Bericht door Mark Nauta » 22 jun 2008, 23:03

Zijn wel een aantal mensen die daar meer over weten denk ik ja. Gerwin, Philip, Steve ????

Steven N.
Berichten: 6324
Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Locatie: Friesland

Bericht door Steven N. » 23 jun 2008, 00:00

PB Dick :wink:

Gebruikersavatar
Race For Fun
Berichten: 185
Lid geworden op: 07 feb 2008, 11:15
Locatie: Aalsmeer

Bericht door Race For Fun » 23 jun 2008, 11:17

luco hornsveld schreef:Geen 944 meenemen :P
dat verplicht de klasse nou eenmaal...... t ziet er zo raar uit een 5je (of wat anders) op kop van een 944 veld.....

trouwens altijd leuk die informatieve reacties hier :wink:

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 13003
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere

Bericht door MartijnGizmo » 23 jun 2008, 11:28

Valt me mee dat er nog niemand een 130i of M3 aanbevolen heeft... :lol:

Dexter
Berichten: 1600
Lid geworden op: 01 mar 2006, 13:16

Bericht door Dexter » 23 jun 2008, 12:04

Harry,
De F1 strecke is lang niet zo listig als de Nordschleife.
Kijk hier even op het plaatje voor de bochtsnelheden:
[img:600:374]http://www.f1roro.co.uk/images/nurburgring.gif[/img]
Tijdens de Oldtimer Grand Prix is de layout even wat ingekort en dat zie je hier tussen 1 en 5:
[img:470:490]http://www.motorauthority.com/wp-conten ... rg_map.jpg[/img]
Daarmee vervallen een aantal beruchte knelpunten en blijft eigenlijk alleen de bocht voor de Ford bocht nog over waar je op moet passen.
Ook de Dunlop Kehre kan wel eens wat problemen geven.
Ik spreek nu wel uit mijn ervaring vanaf de kant met de camera in de hand en weet daarom waar de meeste eraf gaan. :wink:

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9414
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 23 jun 2008, 12:06

Die bochtensnelheden zijn denk ik niet helemaal representatief voor een 944 als ik naar de waarden voor dwarsversnelling en topsnelheid kijk :)

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 23 jun 2008, 13:00

Ik ben het niet helemaal met Dex eens. :)

De GP strecke is heel technisch, daar waar de Nordschleife een heel andere capaciteit van je verlangt, namelijk dat je 'flow' kunt houden op een onoverzichtelijk lange (smalle) baan. Bij de GP strecke krijg je in een raceweekend te maken met inhaalacties, over en weer, die je op de Ring gewoon niet mee zult maken. Het is een baan voor racers en wat minder voor 'rijders'.

De GP strecke begint al lastig bij het aanremmen na het rechte stuk. Dat is downhill en je moet je voorbereiden op 1 hele brede bocht rechtsaf, die overgaat in een uphill links met een semi downhill links, die weer wordt opgevolgd door een rechter bocht die meer dan haaks gaat. Die hele sectie moet je als 1 deel zien. Je moet als eerste zo hard mogelijk uit die laatste bocht. Daarom moet je soms bocht 1 en soms bocht 2 opofferen en andere lijnen rijden dan de mannen naast je. Je ziet daar altijd heeeeele rare aanrijdingen. Auto's die bij wijze van spreken schuin van voren worden geramd door een 'tegenligger'. Dat is wel erg overdreven, maar je hebt er gewoon heel veel meters asfalt en dus heel veel mogelijke lijnen, zeker tijdens een race. En al helemaal als het nat is (dan is aanremmen daar trouwens echt linke soep op 't rechte stuk...)

Dat was de Mercedes Arena, daarna ga je met een lange (drift)bocht linksaf naar beneden. Even aanremmen en rechtsaf sturen, de auto mooi uit laten lopen naar links en weer terug naar het midden om aan te remmen voor de 'hairpin'. Ook downhill en ervoor zit volgens mij een klein beetje radius linksaf. Mooi om uit te remmen als je je auto goed positioneert. Je kunt in die Dunlop 'hairpin' mooi je snelheid even laag houden en de anders afknijpen.

Daarna omhoog, alles volgas. Paar knikjes erin, net als de Slotemaker omhoog zeg maar. Daarna een kort recht stuk met een bocht linksaf, daar glijden veel mensen op vermogen overstuurd uit, heel suf om te zien... :) maar dat komt omdat 't camber daar verdraait door dat je uphill gaat. Mooi moment om ook nog iemand uit te remmen na die bocht op het hele korte stukje dat volgt. Daarna een bocht rechts, dan volgas, klein knikje rechts, zoals je op Assen ook hebt vlak voor de Ramshoek, daarna een 'chicane' links-rechts die lijkt wel een heel klein beetje op die van Zolder, alleen dan zonder muur. Eerste knik is namelijk heel haaks, maar toch kun je er harder door heen dan menigeen in eerste instantie doet. Daarna mooi positioneren voor de laatste rechter bocht alvorens je het rechte stuk op dendert.

Ik vind het een hele gave baan die GP Strecke, vooral dankzij de Mercedes Arena, dat is echt een plek voor acties. Misschien vind ik de GP Strecke nog wel leuker dan de Nordschleife als 't om puur (close)racen gaat. Als je alleen rijdt, dan is de ring veel leuker en uitdagender.

Just my 2 cents.

Veel plezier!

Groeten,

Dennis

Edit: Ik zie nu op 't kaartje dat je tijdens de Old Timer GP rijdt. Het eerste jaar dat ik daar was, zat de Mercedes Arena er nog in, wat echt gaaf was. Daarna hebben ze die inderdaad afgesneden.... De Mercedes Arena afsnijden is net zoiets als Eau Rouge nemen via een de oude route naast de baan. Het is een zonde!

Dexter
Berichten: 1600
Lid geworden op: 01 mar 2006, 13:16

Bericht door Dexter » 23 jun 2008, 18:45

Dennis Cavallino schreef:Ik ben het niet helemaal met Dex eens. :)


'Uitgebreid verhaal over de GP F1 strecke........'
Mooi, alhoewel het eigenlijk mijn bedoeling was dat meerderen het niet met me eens zou zijn! :twisted:
Harry heeft nu tenminste enigszins de input waar hij op zat te wachten, ook al is het stuk over de Mercedes Arena helaas niet van toepassing tijdens de Oldtimer Grand Prix.
Inderdaad doodzonde dat ze daar al die Ferrari's en Porsches parkeren.....:wink:
Overigens meende ik wel wat ik zei over bocht 6 en 7.
Te snel naar beneden daar en je gaat eraf als je niet oppast.

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 23 jun 2008, 22:13

Ja maar dan heb jij wel een mooie actiefoto met paniek in de ogen van de rijder. :shock:

Luco

Bericht door Luco » 23 jun 2008, 22:46

Veel succes trouwens, is aankomend weekend toch?
Als je nog een idioot met een blauwe Alpine 310 ziet, doe hem de groeten en zeg tegen hem dat die hem dit keer uit de muur moet houden. :D

Dexter
Berichten: 1600
Lid geworden op: 01 mar 2006, 13:16

Bericht door Dexter » 24 jun 2008, 09:27

Nee, is in het weekend van 8 tot 10 Augustus pas.
Duurt nog wel even dus.....:wink:

Gebruikersavatar
Race For Fun
Berichten: 185
Lid geworden op: 07 feb 2008, 11:15
Locatie: Aalsmeer

Bericht door Race For Fun » 24 jun 2008, 15:39

luco hornsveld schreef:Veel succes trouwens, is aankomend weekend toch?
Als je nog een idioot met een blauwe Alpine 310 ziet, doe hem de groeten en zeg tegen hem dat die hem dit keer uit de muur moet houden. :D
idd, aankomend weekeinde, als ik hem zie zal ik het zeggen....

Gebruikersavatar
Race For Fun
Berichten: 185
Lid geworden op: 07 feb 2008, 11:15
Locatie: Aalsmeer

Bericht door Race For Fun » 30 jun 2008, 14:00

gewonnen en verloren :(

pole (bij de basix) getraind
1e race 1e en snelste tijd neergezet van 2:34.9
2e race laatste (race moeten uitrijden in de 4e versnelling)

uiteindelijk 2e bij de basix

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 30 jun 2008, 14:36

Dus je had wel wat aan de tips? :)

Gebruikersavatar
Race For Fun
Berichten: 185
Lid geworden op: 07 feb 2008, 11:15
Locatie: Aalsmeer

Bericht door Race For Fun » 30 jun 2008, 21:50

Dennis Cavallino schreef:Dus je had wel wat aan de tips? :)
ja, was super, uiteindelijk moet je het toch zelf doen, maar je hebt een voorsprongetje zeg maar.

doordat we alleen maar een kwalificatie hadden moest het in 30 minuten gebeuren en dat is gelukt

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten