Ik ben het niet helemaal met Dex eens.
De GP strecke is heel technisch, daar waar de Nordschleife een heel andere capaciteit van je verlangt, namelijk dat je 'flow' kunt houden op een onoverzichtelijk lange (smalle) baan. Bij de GP strecke krijg je in een raceweekend te maken met inhaalacties, over en weer, die je op de Ring gewoon niet mee zult maken. Het is een baan voor racers en wat minder voor 'rijders'.
De GP strecke begint al lastig bij het aanremmen na het rechte stuk. Dat is downhill en je moet je voorbereiden op 1 hele brede bocht rechtsaf, die overgaat in een uphill links met een semi downhill links, die weer wordt opgevolgd door een rechter bocht die meer dan haaks gaat. Die hele sectie moet je als 1 deel zien. Je moet als eerste zo hard mogelijk uit die laatste bocht. Daarom moet je soms bocht 1 en soms bocht 2 opofferen en andere lijnen rijden dan de mannen naast je. Je ziet daar altijd heeeeele rare aanrijdingen. Auto's die bij wijze van spreken schuin van voren worden geramd door een 'tegenligger'. Dat is wel erg overdreven, maar je hebt er gewoon heel veel meters asfalt en dus heel veel mogelijke lijnen, zeker tijdens een race. En al helemaal als het nat is (dan is aanremmen daar trouwens echt linke soep op 't rechte stuk...)
Dat was de Mercedes Arena, daarna ga je met een lange (drift)bocht linksaf naar beneden. Even aanremmen en rechtsaf sturen, de auto mooi uit laten lopen naar links en weer terug naar het midden om aan te remmen voor de 'hairpin'. Ook downhill en ervoor zit volgens mij een klein beetje radius linksaf. Mooi om uit te remmen als je je auto goed positioneert. Je kunt in die Dunlop 'hairpin' mooi je snelheid even laag houden en de anders afknijpen.
Daarna omhoog, alles volgas. Paar knikjes erin, net als de Slotemaker omhoog zeg maar. Daarna een kort recht stuk met een bocht linksaf, daar glijden veel mensen op vermogen overstuurd uit, heel suf om te zien...

maar dat komt omdat 't camber daar verdraait door dat je uphill gaat. Mooi moment om ook nog iemand uit te remmen na die bocht op het hele korte stukje dat volgt. Daarna een bocht rechts, dan volgas, klein knikje rechts, zoals je op Assen ook hebt vlak voor de Ramshoek, daarna een 'chicane' links-rechts die lijkt wel een heel klein beetje op die van Zolder, alleen dan zonder muur. Eerste knik is namelijk heel haaks, maar toch kun je er harder door heen dan menigeen in eerste instantie doet. Daarna mooi positioneren voor de laatste rechter bocht alvorens je het rechte stuk op dendert.
Ik vind het een hele gave baan die GP Strecke, vooral dankzij de Mercedes Arena, dat is echt een plek voor acties. Misschien vind ik de GP Strecke nog wel leuker dan de Nordschleife als 't om puur (close)racen gaat. Als je alleen rijdt, dan is de ring veel leuker en uitdagender.
Just my 2 cents.
Veel plezier!
Groeten,
Dennis
Edit: Ik zie nu op 't kaartje dat je tijdens de Old Timer GP rijdt. Het eerste jaar dat ik daar was, zat de Mercedes Arena er nog in, wat echt gaaf was. Daarna hebben ze die inderdaad afgesneden.... De Mercedes Arena afsnijden is net zoiets als Eau Rouge nemen via een de oude route naast de baan. Het is een zonde!