Lastige keuze...

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Adje ///M3

Lastige keuze...

Bericht door Adje ///M3 » 22 jun 2008, 12:37

Stel.... je krijgt een leuk aanbod van een die flink onder handen genomen is. Deze uitvoering is nooit op de markt geweest en dus later totaal omgebouwd op een professionele manier.

Om maar eens wat te noemen:

- M3 Compact
- 8-serie cabriolet
- A3 2.7 BiTurbo
- Mercedes C55 Sportcoupé
- Etc...

Je krijgt de kans om zo'n afgerond project over te kopen voor een prijs van laten we zeggen 20k. Wat doet zo'n auto dan over 2 jaar bijvoorbeeld?

Het zijn 9 van de 10 keer liefhebbers auto's en waar veel (soms heel veel) geld in is gestoken. Tevens zul je dan ook geen 2e of 3e van deze variant in NL tegenkomen.

Persoonlijk word mij een E36 M3 Touring aangeboden. Weet nog vrij weinig over de auto, maar iets vertelt me dat dit aanbod mij geen 2e keer zal overkomen. De grote vraag van vandaag is dan ook.

Doen of niet doen?

Ik kom hier nog op terug!

Niels v D

Bericht door Niels v D » 22 jun 2008, 12:40

Hoelang is Rene ook alweer bezig met het verkopen van z'n Hartge?

Kan lang duren voor je iemand vind die zo'n auto zoekt, het is een beetje een gok denk ik..Voor een echte M3 is altijd wel iemand te vinden, voor een touring kan dat tegenvallen natuurlijk?

En hoe zit het met je kenteken, staat hij dan wel als M3 touring op kenteken?

Mike R32
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.

Bericht door Mike R32 » 22 jun 2008, 12:45

Het is een keuze die je zelf moet maken :wink:
Als je de auto af koopt betaal je niet 100% de kosten van de ombouw.

Joy

Bericht door Joy » 22 jun 2008, 12:48

De Hartge van René heeft ook een vraagprijs waar je U tegen zegt. Het blijft in de basis een Z3 coupe met een V8-ombouw welke je ook bij diverse tuners kan laten uitvoeren. De waarde van de auto is daarmee geen 70k maar goed je kan het iig proberen.

De meeste projectauto's zijn aardig wat waard voor de liefhebbers. De mensen die voor originaliteit gaan laten zulke auto's liever staan.
Een M3 touring is eigenlijk niks geks, de techniek is volledig OEM dus de waarde zal, afhankelijk van de kwaliteit van de ombouw, behoorlijk vergelijkbaar zijn met een knappe M3 sedan/ coupé.

allen

Bericht door allen » 22 jun 2008, 12:54

E36m3 touring. Lijkt me erg gaaf. Maar 20k zou ik er in eerste instantie niet voor betalen. 10-12k wellicht wel als ik er vertrouwen in had. Dat is het probleem denk waar velen bij de verkoop mee komen te zitten. Als ik voor minder een originele kan aanschaffen, waarom een omgebouwde? Maar goed, stel dat er van alles extra was aangepast dan zou hij ineens weer wel die 20k waard kunnen zijn.

Die van Rene is denk een moeilijker geval. Dan praat je over iets wat in zijn en de ogen van sommigen een Hartge is, maar bij de meesten gewoon een BMW met potente motor. Vervolgens zie je een M coupe staan voor 25k terwijl hij 75k vraagt voor de Hartge. Moet je jezelf even voorleggen of het de meerprijs aan lol ook daadwerkelijk oplevert. Daarnaast heeft Hartge in mijn ogen zich er wel erg goedkoop vanaf geholpen om alleen de buitenzijde van de auto te spuiten. Sla de motorkap open en je ziet een zwarte auto. Daar knappen ook veel mensen op af. Voor 75k shop ik a vrolijk rond voor een tweedehands Maserati, Porsche, e.d..
Mag het minder luxe zit ik voor dat geld volgens mij al in een nieuwe Exige.

Tom

Bericht door Tom » 22 jun 2008, 13:03

maar iets vertelt me dat dit aanbod mij geen 2e keer zal overkomen.
Ik zou het niet als een uniek aanbod zien.

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 22 jun 2008, 13:10

E36 M3 touring lijkt ook mij een leuke auto, maar ik zou er nooit meer voor betalen dan voor een gewone M3. Zeker niet als je niet op je snufferd wilt gaan bij eventuele verkoop later.

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 22 jun 2008, 13:29

Idd. Rond de vraagprijzen voor een gewone M3 of daar wat onder, meer zou ik er echt niet voor geven.

Wat ook meespeelt is het kenteken. Is hij door de RDW als M3 op kenteken gezet? Anders heb je daar later misschien weer een probleem mee.

Will F.

Re: Lastige keuze...

Bericht door Will F. » 22 jun 2008, 13:33

Adje ///M3 schreef: Persoonlijk word mij een E36 M3 Touring aangeboden. Weet nog vrij weinig over de auto, maar iets vertelt me dat dit aanbod mij geen 2e keer zal overkomen. De grote vraag van vandaag is dan ook.
er heeft zo'n e36 M3 touring te koop gestaan op autorola ik denk ongeveer een jaar geleden. Duifjes heeft er nog op geboden, misschien dat hij zich de details nog herinnert. Auto stond ergens in Brabant, meen ik.

Peric

Bericht door Peric » 22 jun 2008, 13:43

Hangt er helemaal vanaf, kan je het geld missen en als je 'm kwijtwilt niet zomaar de eerste de beste pakken die 'm wil kopen.
Dit soort dingen heb je liefhebbers voor nodig. Deze keer ben jij de liefhebben die er wel zin in heeft. Maar verwacht op jouw beurt ALS je 'm wil verkopen dat het niet zomaar 1-2-3 gebeurt is.
Tzt gewoon hier op DF te koop aanbieden.. :)

IK vind 't wel gaaf, maar 20k toch ook wel weer veel voor een minimaal 10 jaar oude auto.

Jeroen

Bericht door Jeroen » 22 jun 2008, 13:48

er heeft zo'n e36 M3 touring te koop gestaan op autorola ik denk ongeveer een jaar geleden. Duifjes heeft er nog op geboden, misschien dat hij zich de details nog herinnert. Auto stond ergens in Brabant, meen ik.
De auto waar Will F. het over heeft is naar Spanje gegaan, als plaatselijk vervoer omdat de eigenaar daar een 2e huis heeft. Maar goed, wie zegt dat dat niet opnieuw die auto is. Dat was wel een mooi en goed exemplaar.

Adje ///M3

Re: Lastige keuze...

Bericht door Adje ///M3 » 22 jun 2008, 13:48

Will F. schreef:
Adje ///M3 schreef: Persoonlijk word mij een E36 M3 Touring aangeboden. Weet nog vrij weinig over de auto, maar iets vertelt me dat dit aanbod mij geen 2e keer zal overkomen. De grote vraag van vandaag is dan ook.
Wellicht dat dit dezelfde zou kunnen zijn. De betreffende M3 Touring is van een kennis van me.
Ik weet nog vrij weinig over de auto, maar wilde even jullie meningen horen voordat ik dadelijk te snel JA zeg. Het is voor mij namelijk niet even tussen neus en lippen door een auto kopen. En bovendien praten we over een bedrag waar ik serieus over moet nadenken.
Misschien is het bij dit soort auto's wel een wat-een-gek-er-voor-geeft geval....

Ander vraagje: Wat denken jullie dat de E36 M3's in de toekomst zullen doen als het gaat om afschrijving? Komt er een tijd dat deze auto's ook zullen stijgen, wat op dit moment bij de E30's het geval is?

Jeroen

Bericht door Jeroen » 22 jun 2008, 13:57

De auto's zitten momenteel op hun dieptepunt qua restwaarde, maar de komende jaren zal dit heus wel gaan stijgen. Ik heb nog altijd spijt dat ik 5/6 jaar terug geen E30 M3 heb gekocht, deze zijn nu een stuk duurder. De E36 M3 zal wel minder hard gaan stijgen dan deze omdat er gewoon meer aanbod is.

Wat ook nog een scenario is: dalende populariteit door stijgende benzineprijzen. Je weet wat dat betreft niet welke kant het op gaat.....

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 22 jun 2008, 13:57

Ik denk dat de prijzen vanaf nu niet zo veel meer veranderen eerlijk gezegd. Je kan een E36 M3 oppikken voor 7000-8000 euro. Veel lager gaan ze niet gok ik en stijgen zit er ook niet echt in denk ik.

Adje ///M3

Bericht door Adje ///M3 » 22 jun 2008, 14:01

Jeroen schreef:De auto's zitten momenteel op hun dieptepunt qua restwaarde, maar de komende jaren zal dit heus wel gaan stijgen. Ik heb nog altijd spijt dat ik 5/6 jaar terug geen E30 M3 heb gekocht, deze zijn nu een stuk duurder. De E36 M3 zal wel minder hard gaan stijgen dan deze omdat er gewoon meer aanbod is.

Wat ook nog een scenario is: dalende populariteit door stijgende benzineprijzen. Je weet wat dat betreft niet welke kant het op gaat.....
Daarom lijkt het mij NOG verstandiger om zo'n auto als weekend auto te gaan gebruiken. En voor dagelijks een autootje erbij??

Ow ja. De touring staat (net als mijn E36) als 6 cilinder bekend bij RDW. Ideaal voor de verzekering.

Remy

Bericht door Remy » 22 jun 2008, 14:07

Ook als 3.2? Lijkt me namelijk niet zo ideaal als ze na een aanrijding je auto gaan onderzoeken.

Adje ///M3

Bericht door Adje ///M3 » 22 jun 2008, 14:12

Remy schreef:Ook als 3.2? Lijkt me namelijk niet zo ideaal als ze na een aanrijding je auto gaan onderzoeken.
Weet ik niet. Mijn verzekeraar is er van op de hoogte dat er een 286 pk sterke motor in ligt.

Niels v D

Bericht door Niels v D » 22 jun 2008, 14:34

Remy schreef:Ook als 3.2? Lijkt me namelijk niet zo ideaal als ze na een aanrijding je auto gaan onderzoeken.
Ook dat, maar de waarde van een M3 die als 325 op kenteken staat lijkt me minder dan de waarde van een die als M3 op kenteken staat?

Adje ///M3

Bericht door Adje ///M3 » 22 jun 2008, 14:46

Neluhz schreef:
Ook dat, maar de waarde van een M3 die als 325 op kenteken staat lijkt me minder dan de waarde van een die als M3 op kenteken staat?
Dat is ook weer zo. Aan de andere kant. Waarom als zijnde M3 op kenteken laten zetten als je toch weet dat dit model nooit officieel is gemaakt.

Stefan Platteschor

Bericht door Stefan Platteschor » 22 jun 2008, 16:14

Heb de auto ook gezien op autorola. Heb net al gekeken of er nog een prijs van te vinden was. Maar helaas.

Wel stoere familie bak!
Verwacht je niet... :wink:

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 22 jun 2008, 18:18

Jeroen schreef:
De auto waar Will F. het over heeft is naar Spanje gegaan, als plaatselijk vervoer omdat de eigenaar daar een 2e huis heeft. Maar goed, wie zegt dat dat niet opnieuw die auto is. Dat was wel een mooi en goed exemplaar.
Klopt idd. Heeft nog een tijdje bij Vlasblom gestaan. Zag er zo op het oog erg netjes uit. De prijs op Autorola was destijds 13-15K meen ik me te herinneren.

Adje ///M3

Bericht door Adje ///M3 » 22 jun 2008, 18:39

indobesar schreef:
Jeroen schreef:
Klopt idd. Heeft nog een tijdje bij Vlasblom gestaan. Zag er zo op het oog erg netjes uit. De prijs op Autorola was destijds 13-15K meen ik me te herinneren.
Daar komt deze ook inderdaad vandaan...

Misschien dat Duifjes nog het één en ander over deze auto weet?

Jeroen

Bericht door Jeroen » 22 jun 2008, 19:31

Gewoon even Paul bellen? Die weet er ongetwijfeld meer vanaf.

Peric

Bericht door Peric » 22 jun 2008, 19:44

Denk juist dat de E36 de minst waardevolle zal zijn. E30 is de eerste, de E46 de 343 PK.
Denk niet dat de E36'ers veel meer waard zullen worden. Ja, hele mooie misschien wel.
ALS je 'm koopt zou ik 'm wél zeker laten taxeren, misschien dat 'ie dan nog voor iets meer op papier komt te staan.
Succes met je keuze....

GTRene

Bericht door GTRene » 23 jun 2008, 01:34

allen schreef: Die van Rene is denk een moeilijker geval. Dan praat je over iets wat in zijn en de ogen van sommigen een Hartge is, maar bij de meesten gewoon een BMW met potente motor. Vervolgens zie je een M coupe staan voor 25k terwijl hij 75k vraagt voor de Hartge. Moet je jezelf even voorleggen of het de meerprijs aan lol ook daadwerkelijk oplevert. Daarnaast heeft Hartge in mijn ogen zich er wel erg goedkoop vanaf geholpen om alleen de buitenzijde van de auto te spuiten. Sla de motorkap open en je ziet een zwarte auto. Daar knappen ook veel mensen op af. Voor 75k shop ik a vrolijk rond voor een tweedehands Maserati, Porsche, e.d..
Mag het minder luxe zit ik voor dat geld volgens mij al in een nieuwe Exige.
Je weet duidelijk niet waar je over praat, en helaas is dat met veel mensen zo die denken dat het een BMW is met hartge goodies...terwijl het niet een BMW is wat chassisnummer betrefd maar een echte one of Hartge en ook op papier en kenteken enz enz, verder is dat zwart onder de motorkap bewust gedaan door Hartge, de rest waar je ook kijkt is allemaal Titansilber in de Hartge huiskleur gespoten.
En de motorombouw en tuning is zoveel meer omvangrijk dan je denkt, maar dat neem ik je niet kwalijk vele kortzichtigen denken zo :wink:
als je weet dat alleen het totale pakket wat op de auto zit en je besteld dat los bij hartge engeland en laat dat monteren kost dat alleen al 95.000,- ex de auto zijnde een M coupe! en dan heb je nog steeds een BMW M coupe, terwijl die van mij een echte Hartge is. !( in NL was de nieuw prijs destijds 160.000,-euro in 2001) dus dat verhaal gaat helemaal niet op.

On topic, gewoon kopen dat spul, ik had destijds een M3 Compact, en een e30 320 met M5 340pk motor en een M3 E30 met M3 E36 motor enz enz en allemaal met winst verkocht, tis maar wat een gek er voor geeft en je moet geen haast hebben, en gewoon te koop zetten, je hebt maar 1 liefhebber nodig :wink: en je rijd tenminste niet iets wat zo-velen al rijden 8) have fun :idea:

Plaats reactie