Nieuw Rijbewijs

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Jelmer850i

Nieuw Rijbewijs

Bericht door Jelmer850i » 20 jun 2008, 11:31

Kom je bij de gemeente om een nieuw rijbewijs aan te vragen.
Eerst in de rij staan te wachten, ben je aan de beurt, wordt je foto afgekeurd omdat je je mond een klein beetje open hebt :?

Goed, jullie zinnig, maak maar een foto!
Nee doen wij niet... , wat zeuren ze dan ? :roll:

Ik meende overigens dat ze ivm de nieuwe strenge regels tegenwoordig dergelijke foto's op het gemeentehuis maakten?

Nou goed, euh verder nog een ander vraagje. Volgends de dame achter de bali is je rijbewijs in NL goed ter identificatie, maar in het buitenland (EU) niet. Vreemd, we zijn toch een EU ?
Is dit echt zo?

Roman

Bericht door Roman » 20 jun 2008, 11:53

Geen idee eigenlijk, volgens mij is mijn rijbewijs hier al niet voldoende als ID in meeste gevallen dus kan je een buitenlandse wel vergeten.

Het is EU, maar dat zegt echt bijna niets.

Je moet voor de grap eens proberen hier een ID kaart te gaan halen, je wilt niet weten hoe moeilijk dat is.

Wat ik wel weet is dat ze paspoorten vanuit buiten de EU niet meer zo omwisselen, ken een aantal Oekraniers met alle stempels (A+B+D etc) en die moeten ALLES weer opnieuw doen hier. :roll:

GTRene

Bericht door GTRene » 20 jun 2008, 12:05

ik heb geen ID hoe moeilijk dat is :lol:

RVV

Bericht door RVV » 20 jun 2008, 12:13

"Maar Meneer Jelmer," zei de ambtenaar toen ze vlak bij de balie stond, "Meneer Jelmer,wat heeft u grote armen?" "Dan kan ik je beter vasthouden, Ambetenaartje," antwoordde meneer Jelmer. "En Meneer Jelmer, wat heeft u grote oren!" Dan kan ik je beter horen! " zei Meneer Jelmer. "En meneer Jelmer, wat heeft u grote ogen!" "Dan kan ik je beter zien, lieve ambtenaartje!" zei meneer Jelmer. "En meneer Jelmer wat heeft u opeens een grote mond gekregen!" riep de ambtenaar uit. "Ahá, Ohó!" grauwde de grote boze meneer Jelmer, "Daarmee kan ik jou beter opeten!, stomme regelneukerige teef !" :lol:

Macboy

Bericht door Macboy » 20 jun 2008, 12:32

Is dat een mop van één van je kinderen Rico ? Ik hoop het wel :)

Jelmer: paspoortfoto is toch echt je eigen schuld. Het staat in duizend kranten, 4000 internetpagina's en inmiddels behoort toch iedereen wel te weten dat pasfoto's aan strenge eisen moeten voldoen, die onlangs in EU verband zijn aangescherpt, hetgeen de fotozaak ook zou moeten weten.

Als je dan nóg met een verkeerde foto komt aanlopen ... tja ... steek dan echt de hand in eigen boezem i.p.v. afgeven op de gemeente.

Wat ID-betreft: klopt. Rijbewijs is natúúrlijk geen ID-bewijs ! Paspoort of identiteitskaart.

Jelmer850i

Bericht door Jelmer850i » 20 jun 2008, 12:59

ik meende dat ze die foto's tegenwoordig op het gemeentehuis maakten... volgensmij deden ze dat bij ons in de buurt ook, mijn vader had het daar van de week ook over, vandaar dat ik geen correcte foto bij mij had ;-) Het gemeentehuis is om de hoek dus..

Roy

Bericht door Roy » 20 jun 2008, 13:47

Hier (Gemeente Heerhugowaard) kon het niet op het gemeentehuis. Ik moest naar een fotograaf om pasfoto's te laten schieten. Die hebben ook precies zo een malletje waar je mond moet, ogen, oren enz.

Geelhoed

Re: Nieuw Rijbewijs

Bericht door Geelhoed » 20 jun 2008, 14:36

Jelmer850i schreef: Eerst in de rij staan te wachten, ben je aan de beurt, wordt je foto afgekeurd omdat je je mond een klein beetje open hebt :?
Dat is om tegen te gaan dat men er met een straaltje kwijl op komt te staan.
Jelmer850i schreef: Nou goed, euh verder nog een ander vraagje. Volgends de dame achter de bali is je rijbewijs in NL goed ter identificatie, maar in het buitenland (EU) niet. Vreemd, we zijn toch een EU ?
Is dit echt zo?
Dat is zo. http://www.postbus51.nl/index.cfm/t/Moe ... faultintro

Geelhoed

Bericht door Geelhoed » 20 jun 2008, 14:37

Overigens is een rijbewijs ook in nederland niet altijd genoeg: http://www.postbus51.nl/index.cfm?vid=1 ... faultintro

Jurriaan

Bericht door Jurriaan » 21 jun 2008, 22:20

Hier bij mij in't stadhuis staat zo'n fotohokje. Best handig eigenlijk. Ook eens een foute laten maken in dat hokje. Ingeleverd en kon gratis nieuwe laten maken. Best goede service.

Jelmer850i

Bericht door Jelmer850i » 21 jun 2008, 23:32

Jurriaan schreef:Hier bij mij in't stadhuis staat zo'n fotohokje. Best handig eigenlijk. Ook eens een foute laten maken in dat hokje. Ingeleverd en kon gratis nieuwe laten maken. Best goede service.
Meende ik al! volgensmij in de gemeente waar ik eerst woonde ook.. , zou eigenlijk verplicht moeten zijn.. met al die k****t regels..

Gino

Bericht door Gino » 22 jun 2008, 10:26

Jurriaan schreef:Hier bij mij in't stadhuis staat zo'n fotohokje. Best handig eigenlijk. Ook eens een foute laten maken in dat hokje. Ingeleverd en kon gratis nieuwe laten maken. Best goede service.
Dat is inderdaad erg netjes. Maar eigenlijk niet teveel gevraagd gezien de regels...

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 22 jun 2008, 11:17

Rico v Velzen schreef: "Ahá, Ohó!" grauwde de grote boze meneer Jelmer, "Daarmee kan ik jou beter opeten!, stomme regelneukerige teef !" :lol:
Macboy schreef:Is dat een mop van één van je kinderen Rico ? Ik hoop het wel :)

LOOOOOOOOOL :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Knot

Bericht door Knot » 22 jun 2008, 11:21

Bij mij ging het de eerste keer ook fout. Ik naar de fotograaf, regeltje dit, niet lachen, afstandje zo...

Kom ik bij de gemeente aan.. meneer, u mag geen helm op hebben op de foto... ja..gvd.. 8)

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 22 jun 2008, 11:52

Knot schreef:Bij mij ging het de eerste keer ook fout. Ik naar de fotograaf, regeltje dit, niet lachen, afstandje zo...

Kom ik bij de gemeente aan.. meneer, u mag geen helm op hebben op de foto... ja..gvd.. 8)
Jij dacht dat je voor je race licensie ging blijkbaar :mrgreen:

Ahmed

Bericht door Ahmed » 22 jun 2008, 15:12

Knot schreef:Bij mij ging het de eerste keer ook fout. Ik naar de fotograaf, regeltje dit, niet lachen, afstandje zo...

LOL :lol:

Plaats reactie