Geluidsoverlast in grote steden

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Dennis Cavallino

Geluidsoverlast in grote steden

Bericht door Dennis Cavallino » 19 jun 2008, 12:28

http://www.nu.nl/news/1619821/12/Tienta ... errie.html
Amsterdam: vliegtuigen
Rotterdam: verkeer
Utrecht: treinverkeer

Bedrijven die geluidwerend glas leveren gaan gouden tijden tegemoed. Wij hebben op kantoor geluidwerend glas en dat is echt ideaal. Het nadeel is dat je maar aan 1 kant van kantoor het raam open kan zetten, maar daar is 't heerlijk rustig (want daar woon ik, lol).

Vroeger ben ik weleens verhuisd van de Laan van Meerdervoort, omdat er bijna iedere nacht gewerkt werd aan de trambaan voor mijn deur. Daar heb ik gewoon echt problemen door gekregen omdat ik 's ochtends niet op tijd wakker kon worden. Overdag had ik trouwens last van trams die ook een teringherrie produceren door het staal op staal geluid. Dus thuiswerken lukte ook al niet.

Maar ik kan me dus echt niet voorstellen dat je er dood aan kunt gaan.

dale vito

Bericht door dale vito » 19 jun 2008, 12:44

het is ook nogal een lange weg die je moet afleggen van de verkeersherrie naar de dood als ik het zo lees. Eerst moet je slaapproblemen krijgen, dan moet je daar gestresst van raken, dan moet je gezondheid daardoor aangetast worden, dan moet dat ernstige gevolgen aannemen en dan ga je dood. Okeeeeeeeeeeeeeeeee

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 19 jun 2008, 12:49

Ja ligt er geen link tussen de buurten langs snelwegen bijvoorbeeld het hoge 'frituurvetgehalte' en doodsoorzaken? Of stress omdat mensen ironisch genoeg hun ziektekosten niet meer kunnen betalen in die buurten langs die snelwegen? Of heeft het allemaal met elkaar te maken? Gaan mensen dood omdat ze een slechte levensstijl hebben en ook nog eens in een buurt gaan wonen waar 't niet echt ideaal vertoeven is en ze desondanks amper geld over houden voor een vakantie om tot rust te komen, of een abonnementje van 500 euro bij de sportschool?

Cav en onderzoekers + wetenschappers en diens conclusies die door journalisten zonder na te denken worden overgenomen, ik heb er werkelijk niets mee.

Mack

Bericht door Mack » 19 jun 2008, 13:06

Ik zie een extra belasting voor luidruchtige auto's aankomen...

Tom

Bericht door Tom » 19 jun 2008, 13:09

Tjonge, geluidsoverlast, dieselgestookt takeldingen, waar houd het op ;)

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 19 jun 2008, 13:12

lol@Tom

Plaats reactie