Elektrische auto's de snelle toekomst ook voor circuit.

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
GTRene

Elektrische auto's de snelle toekomst ook voor circuit.

Bericht door GTRene » 17 jun 2008, 21:09

De Electrische auto rukt enorm op, en das niet voor het eerst, hoorde dat er rond 1920 meer elektrische auto's waren dan benzine auto's :roll: tot dat de olie maatschappijen ingrepen...

anyway zag vandaag een paar x op het nieuws een leuke Lotus elise elektra tegen een "gewone" 111R kijk eens hoe snel die rakker is 8) en nee tis geen Tesla dus nog mooier ook 8)

http://www.rtl.nl/actueel/rtlnieuws/video/

ff scrollen en uit de video's kiezen er zijn er 2 over de electrische auto's best interessant 8)

Michel P

Bericht door Michel P » 17 jun 2008, 21:32

http://www.autoblog.nl/archive/2008/06/ ... he-auto-in

Hier nog meer info over deze ontwikkelingen.

Michel

Luco

Bericht door Luco » 17 jun 2008, 21:43

Wat kost die elektrische elise??
Lekker geen bpm
geen wegenbelasting
lage runnigkosten
veel DF

SteV6

Bericht door SteV6 » 17 jun 2008, 22:26

Moet je wel een flinke geluidsinstallatie inbouwen, want die Elise maakte helemaal geen geluid (behavle wat bandengeruis) ...

Voorlopig mijn Speedster nog maar niet op inruilen denk ik. Maar als de milieugekte zo doorgaat is dit wel de DF optie

SteV6

Luco

Bericht door Luco » 17 jun 2008, 22:28

cd met motorgeluiden en klaar :D

SteV6

Bericht door SteV6 » 17 jun 2008, 22:35

luco hornsveld schreef:cd met motorgeluiden en klaar :D
Dan DEZE MOTORGELUIDEN graag!

SteV6

Mike S.
Auto: M135i

Bericht door Mike S. » 17 jun 2008, 23:15

Ik hoorde van de week een electrische auto wegrijden , nou dan kan je beter zelf een beetje grommen met het raampje open want dat geluid wat eruit kwam dat maakt het autorijden absoluut niet leuk meer haha.

Maar mag aannemen dat ze daar wel wat mee doen bij bepaalde auto's

dale vito

Bericht door dale vito » 17 jun 2008, 23:27

Mike Spanjersbergh schreef:Ik hoorde van de week een electrische auto wegrijden , nou dan kan je beter zelf een beetje grommen met het raampje open want dat geluid wat eruit kwam dat maakt het autorijden absoluut niet leuk meer haha.

Maar mag aannemen dat ze daar wel wat mee doen bij bepaalde auto's
wat moeten ze daar aan doen dan? als de "motor" geen geluid maakt houdt het snel op... of zou je graag -tupperware stijl- een kunstmatig geluid toegevoegd willen hebben?

Luuk

Bericht door Luuk » 17 jun 2008, 23:29

SteV6 schreef:
luco hornsveld schreef:cd met motorgeluiden en klaar :D
Dan DEZE MOTORGELUIDEN graag!

SteV6
In een Lotus Elise!!! :lol:

Of in het jaar 2033 een Golf X + cd met dit geluid 8)
Laatst gewijzigd door Luuk op 17 jun 2008, 23:35, 1 keer totaal gewijzigd.

Stéphane

Bericht door Stéphane » 17 jun 2008, 23:34

Weer die BRM V16 :)

Maar ik zie het echt niet als probleem als er geen geluid bij zit. Gewoon gaan met de Electrolise :D

allen

Bericht door allen » 18 jun 2008, 00:00

Zelf vind ik het wel jammer. Mijn lol komt voor een aardig deel ook uit het geluid. Heb het nu al met die moderne, goed geïsoleerde auto's waarbij je eigenlijk alleen nog maar wat afrolgeluiden hoort. Gewoonweg saai. Het kan handig zijn voor werkkilometers maar in m'n vrije tijd heb ik het liefst een klein beetje herrie bij het rijden. En voor fietsers kan het bijv. nog weleens handig zijn als ze een auto horen aankomen. Mochten ze hun iPod niet op op max volume hebben staan.

GTRene

Bericht door GTRene » 18 jun 2008, 00:58

Jongens, hebben jullie nog nooit in een elektrische go-kart gereden? ik heb bijna nooit in een kart gezeten maar wel 2 keer in zo'n ding en je hebt net zoveel fun :lol: net de botsauto's :lol:
Trouwens die op afstand bestuurbare kan ook een lekkere jank in zitten...in theorie zou je op 1 der draaiende delen een soort oneffenheid kunnen plaatsen waardoor ie al een geluid maakt met luchtverplaatsing...of een soort 2 doelige fan daarop zetten en voor koeling en voor geluid...er zijn mogelijkheden zat om er een lekker geluidje uit te halen, denk maar eens aan boormachines of andere elektrische apparaten waar je wel eens mee zit te gassen met de schakelaar...dat zou in theorie ook op zo'n motor kunnen, no problem 8)

en ow wat lekker..geen BPM geen Accijns :lol: we doen een groupbuy en we mogen met z'n alle tegelijk op Assen als enige immers geen geluid geen vervuiling :lol: iedereen blij behalve de schatkist :lol: :wink:

Hans

Bericht door Hans » 18 jun 2008, 07:40

SteV6 schreef:Moet je wel een flinke geluidsinstallatie inbouwen, want die Elise maakte helemaal geen geluid (behavle wat bandengeruis) ...
Lekker veilig ook die geruisloze auto's. :roll:

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 18 jun 2008, 09:35

Banden maken genoeg herrie.
Ik heb nog niets gehoord over Priussen die ongelukken hebben veroorzaakt.

Maar ik vond de Electrolise wel herrie maken bij het volgas wegrijden hoor. Lelijke hoogtonige herrie, maar toch. Er is geluid.

Belangrijkste aspect blijft toch dat je niet meer afhankelijk bent van steeds duurder wordende brandstofprijzen. Wel ben ik benieuwd wat zo'n ding aan stroom kost. Een electrisch karretje van opoe kost een paar tientjes aan energie per jaar, dus als electra auto's goedkoper zijn dan LPG bijvoorbeeld, dan is het super interessant, maar ik verwacht dat ie wat meer stroom nodig heeft. Is dat ergens terug te vinden, want op tv zag je daar echt niets over en dat is jammer. Net of stroom niets kost.

Edit: in het artikel op autoblog staat genoeg info over de kosten.

allen

Bericht door allen » 18 jun 2008, 10:47

Juist, straks de hele wereld in electrische auto's. Gaan we miljoenen windmolens neerplanten. Goed voor het natuurlandschap. Vervolgens hebben we nogsteeds een tekort waardoor zelfs het stroom voor het huishouden onbetaalbaar wordt. Al was het maar omdat de overheid daar tegen de tijd accijnzen op zet. :wink:

Tommy

Bericht door Tommy » 18 jun 2008, 11:11

of lekker veel kolen stoken om te voldoen aan de energievraag. Daarmee vervalt beetje het voordeel van de electrokar. Je energie productie zelf moet ook schoon zijn...

GTRene

Bericht door GTRene » 18 jun 2008, 11:48

Tommy schreef:of lekker veel kolen stoken om te voldoen aan de energievraag. Daarmee vervalt beetje het voordeel van de electrokar. Je energie productie zelf moet ook schoon zijn...
daarom kernenergie...of een soortgelijk iets, daar zijn ze al wel mee bezig achter de schermen, en voor kolen hebben ze ook weer wat nieuws dacht ik...je zal moeten kiezen uit 2 of 3 "kwaden" zeg maar, dat zal wel blijven....maar als ze zich echt achter gaan zetten kan het zat, maar gaan ze zich erachter zetten op tijd?
Ik zie zo'n Electro Elise wel zitten, en helemaal nu er nog flink voordeel te behalen valt qua BPM en accijns :lol: maarja nu zijn er nog weinig laadstations dat weer wel, dan maar verlengsnoer mee en bij een tankstation ff bij stroom aftappen :lol: service :wink:

en natuurlijk mer daken van huizen en garage's met zonnepanelen...bv mijn garagedak helemaal met zonnepanelen en dus "gratis" laden...en zonder extra belasting op het bestaande stroomnet...stroom die over is verkoop je weer aan het net.

allen

Bericht door allen » 18 jun 2008, 11:53

Zal ik nog wat zeggen. De overheid is wel slim. Straks betalen we met z'n allen kilometerheffing terwijl we schoon rijden. Waarom is dat? :lol:

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 18 jun 2008, 11:58

Daltarief is ideaal. Overdag idd zelf zonnepanelen (op je autodak desnoods al is het maar marginaal om de accu's bij te laden).

's Nachts kun je als particulier goedkoop stroom in kopen en qua Co2 productie voor NL maakt 't volgens mij niets uit, want het verbruik van het laden 's nachts hoeft de productie van stroom niet te verhogen, dan is er toch te weinig vraag. Volgens mij kan zo 10 - 30% van NL op electro auto's rijden als ze 's nachts opgeladen worden, zonder productie van energie op te schroeven. Misschien schat ik het nog wel te laag in, ik heb daar verder geen verstand van. Misschien Geelhoed (en heeft 'ie weer een 'mooie' verkrachting van het woord Dyscalculie voor één of andere nono of doelgroep)?

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 18 jun 2008, 12:00

allen schreef:Zal ik nog wat zeggen. De overheid is wel slim. Straks betalen we met z'n allen kilometerheffing terwijl we schoon rijden. Waarom is dat? :lol:
En dat is PRECIES de reden waarom ik al die tijd al roep dat ze heel 't accijns/belastingstelsel om moeten gooien. Er zijn al wel wat maatregelen getroffen waar ik achter sta, maar ze zijn er nog lang niet. KM-heffing: NEE. Niet nodig.

Snel investeren (subsidieren) in dit soort technieken, met bijbehorende infrastructuur en 't wordt wel wat.

In 't filmpje op tv viel me trouwens op dat de Elise middels krachtstroom werd opgeladen. Dat is thuis best eenvoudig aan te sluiten heb ik me laten vertellen. Ook ideaal voor de klussers. :)

GTRene

Bericht door GTRene » 18 jun 2008, 12:16

Ik vind het 10min snelladen ook snel zat, valt me erg mee moet ik zeggen 8)

en wat te denken van, al dat onderhoud wat je aan een gewone auto hebt zal drastisch lager zijn, verder altijd dikke koppel bij alle toeren :twisted:
eindelijk makkelijker beslissen om dagje Zandvoort of een leuke dame in het westen ofzo te bezoeken, normaal kost zeg 500km heen en terug al snel iets van 100,-euro, dat zal dan iets van een paar euro zijn aan stroom haha je lacht je rot, alleen de tijdsduur dus tijd die je kwijt bent blijft hetzelfde, echter je banksaldo gaat niet meer zo hard naar beneden en zo wordt een bezoekje ineens betaalbaar 8)
Ik ben wel heel benieuwd naar hoe dat rijd in bv die Elise, hoe dat pedaal van de accelerator aanvoelt, en dan met een man of 10 in soortgelijke auto's zandvoort en dan ook Assen bereiden, immers weinig geluid dus geen protesten :lol:

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 18 jun 2008, 12:25

Ik zie al die voordelen ook, maar wat kost nu zo'n Electrolise in aanschaf?
Gezien 't feit dat ze omgebouwd worden, moet 't dus voor vrijwel iedere auto mogelijk zijn. Ook voor klassiekers e.d.. :lol:

Mari Oh Oh!

Bericht door Mari Oh Oh! » 18 jun 2008, 12:33

Dennis Cavallino schreef:Gezien 't feit dat ze omgebouwd worden, moet 't dus voor vrijwel iedere auto mogelijk zijn. Ook voor klassiekers e.d.. :lol:
Gattaca is here :lol:

GTRene

Bericht door GTRene » 18 jun 2008, 19:14

net weer op het nieuws en nu ook op het net...schijnbaar straks ook in NL opgebouwd...interessant dit verhaal, de Lotus Elise ECE maar ze doen ook andere wagens.

[img:450:213]http://static.autoblog.nl/images/wp2008 ... se-ece.jpg[/img]
Nu we weten dat we straks allemaal op groene stroom gaan rijden, moet iemand ons natuurlijk voorzien van geschikte auto’s. Lotus-importeur Van der Kooi en Innosys Engineering willen die taak graag op zich nemen en zijn gaan samenwerken onder de noemer Electric Cars Europe.

ECE brengt een aantal voertuigen van Detroit Electric naar de Benelux. Ze bieden modellen aan in de compacte klasse en middenklasse, die in prijs variëren van €22.000 tot €30.000 en in 2009/2010 beschikbaar zullen zijn. Ook wordt er gekeken naar een crossover SUV, gebaseerd op het Lotus APX prototype, die redelijk bizarre cijfers tentoonspreidt: 480 kW/653 pk dankzij een elektromotor in elk wiel, 0-100 in 5 seconden, top 250 km/h, actieradius 560 km.

Naast het importeren van Amerikaanse voertuigen maakt ECE ze ook zelf. Momenteel voorzien ze onder andere de Daihatsu Cuore en de Volkswagen Golf van een elektromotor. De laatste krijgt een vermogen van 75 kW en een actieradius van 350 km. Hij accelereert in 9 seconden naar de 100 km/h en heeft een topsnelheid van 145 km/h.

Ook de Lotus Elise moest eraan geloven. Met een vermogen van 150 kW is het elektrische lichtgewicht serieus snel: 0-100 in 4,7 seconden en een top van 215 km/h. De actieradius is 325 km. Beide auto’s kosten in het dagelijks gebruik minder dan 4 eurocent per km.

rest hier>>

http://www.autoblog.nl/archive/2008/06/ ... sche-autos

en hier ook>>

http://www.fan.tv/Auto/toontext.asp?id=23738

Plaats reactie