120d Graphite ......... slik
- Macboy
120d Graphite ......... slik
Macboy gaat niet veel praten. Macboy verwijst alleen maar naar de term Graphite.
Hoewel Macboy niets te klagen heeft in het leven, gaat hij mogelijk toch emigreren naar Macedonië.
Ik reageer verder ook niet meer in deze draad. Ik reageer denk ik nooit meer ergens op (das niet waar hoor)
Hoewel Macboy niets te klagen heeft in het leven, gaat hij mogelijk toch emigreren naar Macedonië.
Ik reageer verder ook niet meer in deze draad. Ik reageer denk ik nooit meer ergens op (das niet waar hoor)
-
Macboy: je gaat door een HEL.
In november 1995 bestelde ik een nieuwe Renault Megane Coupe 16V.
Levering februari '96, en een week of 3 voor de aflevering komt er een vriend van mij "big smile" bij mij binnen.
Kom eens buiten kijken wat ik nu toch bij heb!
Staat daar een of ander gek japans ding met grote mistlampen en een luchthapper op de motorkap.
MOET je ff in rijden, zei hij toen...
Was nog Fl 2.000,- goedkoper dan die Megane!
Ik natuurlijk SPIJT SPIJT SPIJT
Dagen weken maanden slopen voorbij...
En na een jaar had ik natuurlijk een 555!
Maar dat gevoel wat ik had in jan. 1996 dat heb jij nu...
En dat is een HEL.
In november 1995 bestelde ik een nieuwe Renault Megane Coupe 16V.
Levering februari '96, en een week of 3 voor de aflevering komt er een vriend van mij "big smile" bij mij binnen.
Kom eens buiten kijken wat ik nu toch bij heb!
Staat daar een of ander gek japans ding met grote mistlampen en een luchthapper op de motorkap.
MOET je ff in rijden, zei hij toen...
Was nog Fl 2.000,- goedkoper dan die Megane!
Ik natuurlijk SPIJT SPIJT SPIJT

Dagen weken maanden slopen voorbij...
En na een jaar had ik natuurlijk een 555!
Maar dat gevoel wat ik had in jan. 1996 dat heb jij nu...
En dat is een HEL.
- Michel P
120d koop me niet om de mooi knot, alhoewel de adje/rico edition erg fraai is om te zien. Is ook de enige BMW zonder echte status, maar met veel lekkers, waar een A3 alleen maar looks heeft te bieden. Maar dat is mijn mening. Ik heb vele gesprekken met Ilija gehad, en neem maar van mij aan, dat hij 200% de Graphite zou kiezen boven de A3 die hij nu rijd. Daarbij is de A3 absoluut geen straf. Maar de 120d is als package super. Ik heb er in gereden, en was erg onder de indruk van de 120d. Voor een diesel super.
Na de rit in de 130i van Rico was ik helemaal verkocht........ wat een package......
Michel
Na de rit in de 130i van Rico was ik helemaal verkocht........ wat een package......
Michel
- RVV
-
- Peter Tunissen
Hé! 
Vergelijking 1-serie - 555 vind ik wel een goeie trouwens.
Pak er dan van een tijdje daarvoor nog een e30 of 75 bij en je komt iedere paar jaar een auto tegen die qua uiterlijk eigenlijk 3x niks is, maar qua rijden zo speciaal dat je dat er graag voor over hebt.
Ben benieuwd wat de volgende dark horse gaat worden! 8)

Vergelijking 1-serie - 555 vind ik wel een goeie trouwens.
Pak er dan van een tijdje daarvoor nog een e30 of 75 bij en je komt iedere paar jaar een auto tegen die qua uiterlijk eigenlijk 3x niks is, maar qua rijden zo speciaal dat je dat er graag voor over hebt.
Ben benieuwd wat de volgende dark horse gaat worden! 8)
- Dennis Cavallino
- Peter Tunissen
Ooit het dashboard van zo'n 75 gezien? 
Kweenie, een Evoluzione vind ik wel supergaaf en mooi, de gewone 75's heb ik nooit mooi gevonden.
Qua rijden is het dan wel weer ok, om te driften niks, maar dat transaxle gevoel qua gewichtsverdeling heb ik nog nooit in een andere auto gevoeld, heel apart en eigenlijk ook best wel fijn, besturing prima, zijn voor 20 jaar oude krengen toch best wel goede stuurauto's, kan een 159 in ieder geval niet aan tippen.

Kweenie, een Evoluzione vind ik wel supergaaf en mooi, de gewone 75's heb ik nooit mooi gevonden.

Qua rijden is het dan wel weer ok, om te driften niks, maar dat transaxle gevoel qua gewichtsverdeling heb ik nog nooit in een andere auto gevoeld, heel apart en eigenlijk ook best wel fijn, besturing prima, zijn voor 20 jaar oude krengen toch best wel goede stuurauto's, kan een 159 in ieder geval niet aan tippen.

- Dennis Cavallino
Niet alleen het transaxle gevoel, maar vooral de combinatie met de double wishbones voor maakt het voor mij nog steeds een bijzonder rijplezier-auto. Beter dan mijn 924S (ook Transaxle) en ook beter qua rijdynamiek dan mijn E30 325.
De eerste auto waar ik voor het eerst de scherpte van de 75 'voelde' was de 1 serie tijdens de predrive evenementen.
En ja het dash is normaal gesproken niet een natural beauty, maar ik had een mooi houten Momo stuur met alfa logo en 3 chromen spaakjes en bijbehorende houten pookknop. De wijzertjes met o.a. oliedruk maakten het toch wel 'af' vond ik. Stoelen zaten ook lekker toen ik ze eenmaal aangepast had (voor iets omhoog). Stuurverstelling is ideaal... etc etc.
Damn, kutalfa's!!!
De eerste auto waar ik voor het eerst de scherpte van de 75 'voelde' was de 1 serie tijdens de predrive evenementen.
En ja het dash is normaal gesproken niet een natural beauty, maar ik had een mooi houten Momo stuur met alfa logo en 3 chromen spaakjes en bijbehorende houten pookknop. De wijzertjes met o.a. oliedruk maakten het toch wel 'af' vond ik. Stoelen zaten ook lekker toen ik ze eenmaal aangepast had (voor iets omhoog). Stuurverstelling is ideaal... etc etc.
Damn, kutalfa's!!!
- Peter Tunissen
- Michel P
hehehehe!Peter Tunissen schreef:Haha, Cav gaat weer spaghetti-fappen. Ik heb volgens mij nog wel wat scans van mijn onderhoudsrekeningen als het nodig is.
Vind zelf de e30 (m3) super gave auto blijven, en de touring zelfs tijdloos.
Staat nog een e30 touring voor je te koop Cav, met een e34 m5 motor.
Michel
- Macboy
Hier de echte foto's. Toch meer richting oranje dan rood. Foto is wel natuurgetrouw. Het is dus niet bordeaux rood wat ik dacht.
[img]http:1024:768]http://img.photobucket.com/albums/v155/ ... CN3976.jpg[/img]
[img:1024:768]http://img.photobucket.com/albums/v155/ ... CN3980.jpg[/img]
[img]http:1024:768]http://img.photobucket.com/albums/v155/ ... CN3976.jpg[/img]
[img:1024:768]http://img.photobucket.com/albums/v155/ ... CN3980.jpg[/img]
- Peter Tunissen
Ja, Ilija, care to explain?Arne schreef:En wat doen die witte strepen er in?

Ik hou eigenlijk helemaal niet van leer in auto's, liever niet dan wel, voegt voor mij niks toe dan nadelen (schuiven in snelle bochten, ik vind het stinken, koud als het buiten koud is, heet als het buiten warm is, nee dank je, doe mij maar een paar alcantara semi-kuipjes).
- Dennis Cavallino
Alcantara vind ik weer lelijk.
Leer ruikt juist lekker (mits geen kamelenleer). BMW leer is trouwens altijd RUK. Cheap ass kwaliteit.
Wil geen auto meer zonder leer. Ga zelfs kijken naar Skai interieur voor in de 2cv.
Leer neemt de temperatuur aan van je lichaam. Ok, in de winter instappen is dikke ellende en in de zomer instappen nog ellendiger. Maar als je 1 minuut zit, is het heerlijk. Met goede stoelen en gordel strak om schuif je ook niet.
Voor altijd leer voor mij.
Leer ruikt juist lekker (mits geen kamelenleer). BMW leer is trouwens altijd RUK. Cheap ass kwaliteit.
Wil geen auto meer zonder leer. Ga zelfs kijken naar Skai interieur voor in de 2cv.

Leer neemt de temperatuur aan van je lichaam. Ok, in de winter instappen is dikke ellende en in de zomer instappen nog ellendiger. Maar als je 1 minuut zit, is het heerlijk. Met goede stoelen en gordel strak om schuif je ook niet.
Voor altijd leer voor mij.