Zo, en dan nu even dit overspannen draadje ontladen want er wordt vrijwel uitsluitend op aannames gereageerd terwijl niemand de echte feiten of achtergronden bij dit filmpje kent.
Verder reageert er bijna niemand op mensen zoals Rico van Velzen die de feiten en achtergonden bij het filmje wél kennen en is het verdedigen van je, al dan niet subjectieve en/of bekrompen, standpunt, en het beschermen van je ego blijkbaar belangrijker dan objectief je mening geven.
Nu ik dan jullie aandacht heb even de ter zake doende feiten:
Het filmpje waar dit draadje over gaat is opgenomen op 13-04-2008 op de A31 ter hoogte van Haren.
Ik kan het weten want ik was feitelijk de organisator van die dag en deed dat uiteraard in samenwerking met de Autobahnpolizei.
Er waren op die dag zo'n 70 voornamelijk zeer snelle auto's uit NL en B aanwezig waarvan de Z06 er slechts één was.
Door die 70 auto's zijn in de ochtenduren en het vroeg van de middag tientallen 'flying runs' gemaakt, waarvan deze specifieke Z06 run wel de meest bekende geworden is dankzij het filmpje op Youtube.
Voor alle duidelijkheid: dit filmpje is niet opgenomen uit een dedicated camera car want dat was niet toegestaan.
Net als het samen oprijden om (tussen)acceleratietijden te vergelijken met dergelijke hoge snelheden niet was toegestaan overigens, want de Autobahnpolizei wilde geen 'races' zien.
Dat de Z06 met 320 km/h passeert is dus een uitzonderlijk toeval en kon alleen maar gebeuren omdat de bestuurder van de Fiat Panda 100 HP op het laatste moment zijn camera kon richten op de Z06 die hij in zijn spiegel aan zag komen.
En dat kon alleen maar weer omdat hij wist dat er meerdere auto's bezig waren met flying runs en hij dus de weg goed in de gaten hield.
Voor alle duidelijkheid, er waren dus hele strikte afspraken waaraan alle deelnemers zich dienden te houden, op straffe van inbeslagname van auto en rijbewijs bij het zich daar niet aan houden!!
Er zijn géén ongelukken of bijna-ongelukken gebeurd op die dag en iedereen is achteraf met een voldaan gevoel weer naar Nederland gereden.
Voor wat betreft het punt dat een aantal personen hier maken (enorme snelheidsverschillen op openbare 2-baanswegen zijn altijd, en dus ook in Duitsland, gevaarlijk) kan ik jullie meedelen dat ik me voornamelijk daarom ook heb teruggetrokken als organisator achter een eventuele volgende editie van dit gebeuren als weer het op de openbare weg moet plaatsvinden.
Mede op grond van dit filmpje is me duidelijk geworden dat we ondanks alle ingebouwde zekerheden toch met een zeker risico zullen moeten rekenen en ik hoef niet zonodig met mijn naam en foto in de media als het echt fout gaat, om nog maar niet te spreken van de gevoelens waar familieleden van slachtoffers mee blijven zitten, of gevoelens waar ik zelf mee blijf zitten.
Dat is een dagje keihard knallen op de Autobahn me allemaal niet waard......
Een eventuele volgende editie zal dus in ieder geval plaats gaan vinden op een afgesloten locatie!
Hopelijk is iedereen daarmee nu weer gerustgesteld en kan er weer onbekommerd genoten gaan worden van deze clip op Youtube want het blijft natuurlijk vet om naar te kijken!