200pk turbo of 200pk atmo
- RVV
200pk turbo of 200pk atmo
In dezelfde type auto, waar gaat je voorkeur naar uit ? Chippen van de turbo is niet aan de orde.
Of anders gezegd, een hothatch met atmo motor zoals bv een Civic Type R of Clio RS? Of eentje met turbo motor, bv de Golf GTI.
Even willkeurig gekozen auto's, gaat me meer om de voorkeuren voor het motorkarakter.
Of anders gezegd, een hothatch met atmo motor zoals bv een Civic Type R of Clio RS? Of eentje met turbo motor, bv de Golf GTI.
Even willkeurig gekozen auto's, gaat me meer om de voorkeuren voor het motorkarakter.
- GTRene
-
-
En vervolgens zelf janken als je met de drijfstangen krom en wel in de berm zitpartyondude schreef:Je hebt ook turbo's met een beetje atmo karakter, schroef er gewoon een grote turbo op en janken zal die 8)

Maargoed als het gewicht gelijk is liever een turbovariant. Die heeft toch netto iets meer vermogen het algemeen. Maar voor beide is wat te zeggen.
-
- Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
-
OnlineBram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Ik draai al 4 jaar maximaal 7800 toeren en dat apparaat loopt nog steeds als een zonnetje, het kan dus welaapje schreef:En vervolgens zelf janken als je met de drijfstangen krom en wel in de berm zitpartyondude schreef:Je hebt ook turbo's met een beetje atmo karakter, schroef er gewoon een grote turbo op en janken zal die 8)
Maargoed als het gewicht gelijk is liever een turbovariant. Die heeft toch netto iets meer vermogen het algemeen. Maar voor beide is wat te zeggen.

-
Houden zopartyondude schreef:Ik draai al 4 jaar maximaal 7800 toeren en dat apparaat loopt nog steeds als een zonnetje, het kan dus welaapje schreef:En vervolgens zelf janken als je met de drijfstangen krom en wel in de berm zitpartyondude schreef:Je hebt ook turbo's met een beetje atmo karakter, schroef er gewoon een grote turbo op en janken zal die 8)

-
OnlineBram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
[img:31:28]http://www.energyflash.nl/forum/images/ ... rocker.gif[/img]
-
- Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Jammer dat er geen geluid bij zitpartyondude schreef:[img:31:28]http://www.energyflash.nl/forum/images/ ... rocker.gif[/img]

- Miesjel
- Auto: MX5 NA, MX5 NC, RAV4
Vast zoiets.. http://www.youtube.com/watch?v=J3ZcfbOXnoUMike schreef:Jammer dat er geen geluid bij zitpartyondude schreef:[img:31:28]http://www.energyflash.nl/forum/images/ ... rocker.gif[/img]
- Niels
- Auto: Prius+
- Jeroen van Emmerik
- Locatie: Haarlem; auto: toyota supra mk3; Ruska classika 1966/1977; Lexus LS400 UCF10 1992
-
Golf had me goed verbaast. In positieve zin. Maar als echte speelwagen denk ik toch dat ik voor de Clio zou gaan. Atmosferisch doorjanken is leuker. 8)Niels schreef:Voor alledag absoluut een turbo, voor de spielerij een atmo. Heb in de V GTI gereden en zo'n ding qua tussenacceleratie en "oppakken" is gewoon top. Ik denk dat je in een Clio bijvoorbeeld niet het gevoel hebt met 200pk op stap te zijn tenzij je helemaal door gaat janken.
- Michel P
Beiden hebben de hier al genoemde voor en nadelen, als daily is een turbo erg fijn, deze zal echter met een zware voet behoorlijk zuipen (kees/tristan roep eens ram waarden) de Clio/Civic lijkt me een heerlijke auto waar je in moet werken met de pook om deze snel over een bochtig traject te sturen, voldoening zal meer dan top zijn. Je kunt echter heerlijk relax toeren als de omgeving er om vraagt.
Ik kan in een turbo daily (heb er 3 gehad) niet normaal rijden, je rijd zo snel te hard omdat het simpelweg kan. Doe mij maar een Clio/Civic dus.
Michel
Ik kan in een turbo daily (heb er 3 gehad) niet normaal rijden, je rijd zo snel te hard omdat het simpelweg kan. Doe mij maar een Clio/Civic dus.
Michel
- InjectTheVenom
Atmo heb je direct tot je beschikking, turbo moet je vaak even wachten voor de fun begint. Ze hebben in de F1 een tijdje met turbo's gereden en in de rally doen ze het nog steeds dus of je hem voor straat of circuit werk gebruikt hangt dan puur af van je voorkeur.
Atmo zou ik zelf misschien lekkerder vinden omdat je meteen aan de slag kan (geduld probleempje
), turbo kun je nog eens aan de druk schroeven in combinatie met een grotere intercooler om er een beetje meer uit te krijgen.
Atmo zou ik zelf misschien lekkerder vinden omdat je meteen aan de slag kan (geduld probleempje

- WJ
Re: 200pk turbo of 200pk atmo
Rico v Velzen schreef:Chippen van de turbo is niet aan de orde.
Dan een Atmo auto!