200pk turbo of 200pk atmo

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

200pk turbo of 200pk atmo

Bericht door RVV » 13 jun 2008, 23:41

In dezelfde type auto, waar gaat je voorkeur naar uit ? Chippen van de turbo is niet aan de orde.

Of anders gezegd, een hothatch met atmo motor zoals bv een Civic Type R of Clio RS? Of eentje met turbo motor, bv de Golf GTI.

Even willkeurig gekozen auto's, gaat me meer om de voorkeuren voor het motorkarakter.

Tom
Berichten: 22269
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Bericht door Tom » 13 jun 2008, 23:53

Atmo.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 13 jun 2008, 23:55

hou je van racen en toeren rammen en kan het elke keer? dan 200pk atmo...

hou je van vlot inhalen en power zonder te racen dan een relaxde krachtpatser als de turbo...

best moeilijk eigenlijk, je bent al snel een aso in een toerenjanker :lol: en volgens mij wil je er wat van af :roll:

k33z
Berichten: 2889
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:45
Locatie: Leidschendam

Bericht door k33z » 13 jun 2008, 23:56

Doe mij maar de Atmosferische motor.

Het werken om daadwerkelijk hard te gaan spreekt me wel aan voor de driving fun.

Aan de andere kant is een turbo motor fijner voor alle dag. Heerlijk vermogen bij lage toeren.

Maar doe mij maar een mooi V-tec blok van Honda :)

Gebruikersavatar
RutgerK
Berichten: 3239
Lid geworden op: 20 nov 2007, 01:07

Bericht door RutgerK » 13 jun 2008, 23:56

Voor algemeen gebruik een turbo met veel koppel vanaf 1500 toeren. Als je de motor de hele tijd lekker hoog in de toeren kan houden een atmo.

Paul

Bericht door Paul » 13 jun 2008, 23:58

Atmo... veel meer racegevoel.... beetje toerenjanken..

Online
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 16606
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Bericht door Bram » 14 jun 2008, 00:00

Je hebt ook turbo's met een beetje atmo karakter, schroef er gewoon een grote turbo op en janken zal die 8) :mrgreen:

aapje
Berichten: 185
Lid geworden op: 18 dec 2007, 14:46

Bericht door aapje » 14 jun 2008, 00:08

partyondude schreef:Je hebt ook turbo's met een beetje atmo karakter, schroef er gewoon een grote turbo op en janken zal die 8) :mrgreen:
En vervolgens zelf janken als je met de drijfstangen krom en wel in de berm zit ;)

Maargoed als het gewicht gelijk is liever een turbovariant. Die heeft toch netto iets meer vermogen het algemeen. Maar voor beide is wat te zeggen.

Mike R32
Berichten: 6276
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Locatie: Noord Oost boven Opatija.

Bericht door Mike R32 » 14 jun 2008, 00:15

De buitenkant speelt natuurlijk ook een rol.
Een Golf V GTI vind ik veel mooier dan de nieuwe Civic. Bovendien is een Turbomotor bij normaal dagelijks gebruik vaak zuiniger.

Gebruikersavatar
Miesjel
Berichten: 2240
Lid geworden op: 29 jul 2007, 15:15
Auto: MX5 NA, MX5 NC, RAV4

Bericht door Miesjel » 14 jun 2008, 00:20

daily/straat/woon-werk etc : turbo
sportief/weekend/trackdays/ring etc. : atmo

Gebruikersavatar
Tom V
Berichten: 4873
Lid geworden op: 19 sep 2006, 11:50

Bericht door Tom V » 14 jun 2008, 00:20

Absoluut turbo in het dagelijkse vervoer. Atmo is dan boring imho. Rustig aan, koppel onderin , niet te veel moeite.

Online
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 16606
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Bericht door Bram » 14 jun 2008, 00:24

aapje schreef:
partyondude schreef:Je hebt ook turbo's met een beetje atmo karakter, schroef er gewoon een grote turbo op en janken zal die 8) :mrgreen:
En vervolgens zelf janken als je met de drijfstangen krom en wel in de berm zit ;)

Maargoed als het gewicht gelijk is liever een turbovariant. Die heeft toch netto iets meer vermogen het algemeen. Maar voor beide is wat te zeggen.
Ik draai al 4 jaar maximaal 7800 toeren en dat apparaat loopt nog steeds als een zonnetje, het kan dus wel :P

aapje
Berichten: 185
Lid geworden op: 18 dec 2007, 14:46

Bericht door aapje » 14 jun 2008, 00:25

partyondude schreef:
aapje schreef:
partyondude schreef:Je hebt ook turbo's met een beetje atmo karakter, schroef er gewoon een grote turbo op en janken zal die 8) :mrgreen:
En vervolgens zelf janken als je met de drijfstangen krom en wel in de berm zit ;)

Maargoed als het gewicht gelijk is liever een turbovariant. Die heeft toch netto iets meer vermogen het algemeen. Maar voor beide is wat te zeggen.
Ik draai al 4 jaar maximaal 7800 toeren en dat apparaat loopt nog steeds als een zonnetje, het kan dus wel :P
Houden zo ;) Ik ga zelf ooke en grotere turbo op mijn motor monteren dus ik juich het ook enkel toe :D

Online
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 16606
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Bericht door Bram » 14 jun 2008, 00:30


Mike R32
Berichten: 6276
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Locatie: Noord Oost boven Opatija.

Bericht door Mike R32 » 14 jun 2008, 01:00

partyondude schreef:[img:31:28]http://www.energyflash.nl/forum/images/ ... rocker.gif[/img]
Jammer dat er geen geluid bij zit :lol:

Gebruikersavatar
Miesjel
Berichten: 2240
Lid geworden op: 29 jul 2007, 15:15
Auto: MX5 NA, MX5 NC, RAV4

Bericht door Miesjel » 14 jun 2008, 01:26

Mike schreef:
partyondude schreef:[img:31:28]http://www.energyflash.nl/forum/images/ ... rocker.gif[/img]
Jammer dat er geen geluid bij zit :lol:
Vast zoiets.. http://www.youtube.com/watch?v=J3ZcfbOXnoU

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22503
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Bericht door Niels » 14 jun 2008, 01:29

Voor alledag absoluut een turbo, voor de spielerij een atmo. Heb in de V GTI gereden en zo'n ding qua tussenacceleratie en "oppakken" is gewoon top. Ik denk dat je in een Clio bijvoorbeeld niet het gevoel hebt met 200pk op stap te zijn tenzij je helemaal door gaat janken.

Gebruikersavatar
Jeroen van Emmerik
Berichten: 665
Lid geworden op: 15 apr 2008, 17:09
Locatie: Haarlem; auto: toyota supra mk3; Ruska classika 1966/1977; Lexus LS400 UCF10 1992

Bericht door Jeroen van Emmerik » 14 jun 2008, 02:04

200 pk ato! kan later altijd nog een turbo op! 8)

Gebruikersavatar
Ar
Berichten: 2625
Lid geworden op: 18 aug 2007, 22:00
Auto: Prius

Bericht door Ar » 14 jun 2008, 02:57

Voor dagelijks(lagere toerentallen) merk je ook weinig van een grote turbo.

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Bericht door allen » 14 jun 2008, 06:57

Niels schreef:Voor alledag absoluut een turbo, voor de spielerij een atmo. Heb in de V GTI gereden en zo'n ding qua tussenacceleratie en "oppakken" is gewoon top. Ik denk dat je in een Clio bijvoorbeeld niet het gevoel hebt met 200pk op stap te zijn tenzij je helemaal door gaat janken.
Golf had me goed verbaast. In positieve zin. Maar als echte speelwagen denk ik toch dat ik voor de Clio zou gaan. Atmosferisch doorjanken is leuker. 8)

Marc R
Berichten: 6859
Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
Locatie: Black Hole

Bericht door Marc R » 14 jun 2008, 07:31

Turbo.

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Bericht door Michel P » 14 jun 2008, 08:07

Beiden hebben de hier al genoemde voor en nadelen, als daily is een turbo erg fijn, deze zal echter met een zware voet behoorlijk zuipen (kees/tristan roep eens ram waarden) de Clio/Civic lijkt me een heerlijke auto waar je in moet werken met de pook om deze snel over een bochtig traject te sturen, voldoening zal meer dan top zijn. Je kunt echter heerlijk relax toeren als de omgeving er om vraagt.

Ik kan in een turbo daily (heb er 3 gehad) niet normaal rijden, je rijd zo snel te hard omdat het simpelweg kan. Doe mij maar een Clio/Civic dus.

Michel

Gebruikersavatar
InjectTheVenom
Berichten: 4264
Lid geworden op: 09 jun 2007, 12:21
Locatie: Import-Limburger

Bericht door InjectTheVenom » 14 jun 2008, 10:02

Atmo heb je direct tot je beschikking, turbo moet je vaak even wachten voor de fun begint. Ze hebben in de F1 een tijdje met turbo's gereden en in de rally doen ze het nog steeds dus of je hem voor straat of circuit werk gebruikt hangt dan puur af van je voorkeur.
Atmo zou ik zelf misschien lekkerder vinden omdat je meteen aan de slag kan (geduld probleempje :lol: ), turbo kun je nog eens aan de druk schroeven in combinatie met een grotere intercooler om er een beetje meer uit te krijgen.

Gebruikersavatar
Kasteel
Berichten: 5442
Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
Locatie: Haarlem

Bericht door Kasteel » 14 jun 2008, 10:23

Atmo met voldoende vermogen in midden.
Wel: m3's/rs4/clio rs
Niet: CTR

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11997
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: 200pk turbo of 200pk atmo

Bericht door WJ » 14 jun 2008, 10:26

Rico v Velzen schreef:Chippen van de turbo is niet aan de orde.

Dan een Atmo auto! :D

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: sitechris, ThomasGTT en 6 gasten