Fake platen op de Ring
- Erik
- Auto: BMW ///M
handig voor de verzekeringsmaatschappij
maar wat als het misgaat
dan heb je een schadeformulier met vreemd omschreven eenzijdig ongeval
rekeningen van nurnburgring gmbh
ah denkt de schade-expert even kenteken intikken
en zie daar een mongool met helm op in zijn (lease)wagen
ga dan maar eens vertellen dat je gewoon een stukie aan het touren was
.........................
dus nurnburgring op even fake kenteken monteren
E
maar wat als het misgaat
E
- JohanH
Je beseft je wel dat je auto road-legal moet zijn op de ring en dat er bij een zwaar ongeluk Duitse politie bij aanwezig is die je gegevens controleerd? Zodra je je kentekenbewijs toont ben je alsnog't bokje, om het maar niet te hebben over eventuele boetes en een minder vriendelijke agent.Erik schreef:handig voor de verzekeringsmaatschappij
maar wat als het misgaat
E
Er is nou eenmaal een kans dat je schade rijdt op een circuit, als je daar geen verantwoordelijkheid in wilt nemen moet je m.i. ook niet gaan rijden.
-
Vooral doen. Deed Koopman ook. Die ging rechtstreeks de bak in. Ze hadden hem wat mij betreft best wat langer mogen houden, gezien het dit soort randdebielen zijn die de TF uiteindelijk de nek om zullen draaien.Erik schreef: dus nurnburgring op even fake kenteken monteren
E
Heb je enig idee wat de gevolgen voor een ander zijn als jij zo NS op gaat? Verzekerd ben je met je nepplaat niet meer, dus wat dan?
Wellicht is dit een botte Hary reactie, maar ik heb het zo vreselijk gehad met die helden die niet gewoon hun sh*t kunnen regelen. Op de Nordschleife heb je meer vrijheid om DF te hebben dan waar ook ter wereld. Is het nou echt zo moeilijk om je te houden aan die paar regels die er wel zijn?
-
steve smith schreef:Vooral doen. Deed Koopman ook. Die ging rechtstreeks de bak in. Ze hadden hem wat mij betreft best wat langer mogen houden, gezien het dit soort randdebielen zijn die de TF uiteindelijk de nek om zullen draaien.Erik schreef: dus nurnburgring op even fake kenteken monteren
E
Heb je enig idee wat de gevolgen voor een ander zijn als jij zo NS op gaat? Verzekerd ben je met je nepplaat niet meer, dus wat dan?
Wellicht is dit een botte Hary reactie, maar ik heb het zo vreselijk gehad met die helden die niet gewoon hun sh*t kunnen regelen. Op de Nordschleife heb je meer vrijheid om DF te hebben dan waar ook ter wereld. Is het nou echt zo moeilijk om je te houden aan die paar regels die er wel zijn?
Goed punt, Steve. Zie ook het gezeik dat Ab had met de alfa toen een stel russen hem van de baan drukte.
- Robert Geux
Prima puntje Hugo. Denk niet dat er ook geld was gekomen als AB destijds met een "fake" nummerplaatje had rondgereden. Dan had AB de ruskies kunnen betalen vermoed ik zo.hugo schreef:Goed punt, Steve. Zie ook het gezeik dat Ab had met de alfa toen een stel russen hem van de baan drukte.
Verder ben ik volledig eens met Steve z'n opmkering, IMO te onzinnig voor woorden om zoiets ook maar te overwegen.
- Carl Coussens
Heb bij mijn laatste ringvisit ook een held gezien met valse platen op zijn M3. We zaten aan het "Paddock resto" te eten en de politzei heeft de eigenaar er netjes van tussen de rest van de geparkeerde auto's komen halen. Die man van de M3 zat daar ook te eten op het terras. Die heeft netjes zijn eten mogen laten staan en daar een uurtje in de zon zijn verhaal mogen doen, op gegeven moment haalt hij UK platen uit zijn koffer (er hingen duitse op), maar dat heeft weinig geholpen. Wagen is blijven staan en meneer mocht mee met de politzei meerijden.
Hoe het verder verlopen is weet ik niet. We zijn dan verder gaan rijden op de ring.
Dus begin vooral niet met fake platen. Hou het voor iedereen leuk.
Hoe het verder verlopen is weet ik niet. We zijn dan verder gaan rijden op de ring.
Dus begin vooral niet met fake platen. Hou het voor iedereen leuk.
- Wim te Riet
- Auto: Saab 9-3
Amen!steve smith schreef:Vooral doen. Deed Koopman ook. Die ging rechtstreeks de bak in. Ze hadden hem wat mij betreft best wat langer mogen houden, gezien het dit soort randdebielen zijn die de TF uiteindelijk de nek om zullen draaien.Erik schreef: dus nurnburgring op even fake kenteken monteren
E
If you can't stand the heat, stay out of the kitchen!
- Bert ///M3
- Jochem Vaartjes
- frankv
dat is volgens mij het domste wat je kunt doenErik schreef:handig voor de verzekeringsmaatschappij
maar wat als het misgaat
E
ik ben afgelopen november op een erg natte en koude baan tegen de vangrail gegaan op de ring en heb de facturen van de vangrail gewoon opgestuurd naar de verzekering, ring logo en alles er op
er staat nu vast een vlaggetje bij mijn naam, maar ik heb er verder niets van gehoord, alles is keurig betaald en afgehandeld
het is gewoon een openbare weg en dat brengt bepaalde verantwoordelijkheden met zich mee, zoals dat je legaal rondrijdt en verzekerd bent
if you can't stand the heat, ga dan gewoon niet naar de ring, maar doe geen gekke dingen waar anderen ook door benadeeld kunnen worden
frank
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
- Mark Nauta
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
-
Tenzij nadrukkelijk vermeld staat dat je er niet op de Nordschleife mag kome ben je inderdaad verzekerd. Schade aan het circuit moet je overigens wel zelf betalen (net als de vangrails etc !)Wouter81 schreef:Meeste is wel gezegd maar dan nog, waarom zou je de verzekeringsmaatschappij voor de gek moeten houden? Bent toch gewoon verzekerd am Ring? Zelfs met je lease-auto. Over 2 weken ben ik er ook, doe ik ook gewoon een rondje Ring met m'n leasert.
Zelfs als je alles netjes doet kost het veel tijd, advocaten etc als de tegenspeler zo'n oostblok figuur is overigens. De enige reden dat een deel van de schade toch nog verhaald kon worden (wat bijna 1 jaar heeft geduurd overigens

- JohanH
Dat is voor een 'normale'/eigen auto het geval, maar bij schade aan een leaseauto is er soms kans dat de leasemaatschappij dit doorberekend naar het bedrijf... die het weer doorberekend aan de werknemer. Bij ons gebeurd dit bv. bij mensen die hun olie nooit/teveel bijvullen en daardoor motorschade krijgen.Aernoudt schreef:Tenzij nadrukkelijk vermeld staat dat je er niet op de Nordschleife mag kome ben je inderdaad verzekerd. Schade aan het circuit moet je overigens wel zelf betalen (net als de vangrails etc !)Wouter81 schreef:Meeste is wel gezegd maar dan nog, waarom zou je de verzekeringsmaatschappij voor de gek moeten houden? Bent toch gewoon verzekerd am Ring? Zelfs met je lease-auto. Over 2 weken ben ik er ook, doe ik ook gewoon een rondje Ring met m'n leasert.
[knip]
-
Hangt dat niet meer van de verzekeringsmaatschappij af? Heb zelf eens een mailtje uitgestuurd naar m'n contactpersoon waarvan ik een CC terugkreeg van Fortis ASR waarin stond dat ik gewoon verzekerd was op de ring. Ik zie zelf niet wat er anders is aan een stuk vangrail op een openbare tolweg en een eh... openbare tolweg.Aernoudt schreef:Tenzij nadrukkelijk vermeld staat dat je er niet op de Nordschleife mag kome ben je inderdaad verzekerd. Schade aan het circuit moet je overigens wel zelf betalen (net als de vangrails etc !)

Nu zal een stukje vangrail me eigenlijk ook helemaal niet warm of koud laten worden in vergelijk met het afschrijven van een auto wat ik overigens ook nooit hoop te hoeven meemaken.
- Bert ///M3
- frankv
ik heb de rekening van de vangrail en de assistentie van de nurburgring mannetjes gewoon naar centraal beheer doorgestuurd, tezamen met een schadeformulier
centraal beheer heeft het erg netjes afgehandeld, nooit meer iets van gehoord
de schade aan mijn auto was natuurlijk niet verzekerd aangezien ik geen all risk had
ik denk er trouwens wel over om volgende keer dat ik naar de ring ga bij de ANWB een europa dekking er bij te nemen [je ANWB pas doet voorkomen dat je EU dekking hebt, maar dat blijkt mooi niet het geval] om hem te laten repatrieren asl er zoiets gebeurt
ik kon nog net terug rijden [alhoewel de voorkant uit het lood stond], de anwb had alleen NL dekking en de verzekering repatrieerde hem alleen als het defect niet binnen 5 werkdagen kon worden opgelost [en vind maar eens een garage die dat op zondag tegen de verzekeraar gaat zeggen...]
frank
centraal beheer heeft het erg netjes afgehandeld, nooit meer iets van gehoord
de schade aan mijn auto was natuurlijk niet verzekerd aangezien ik geen all risk had
ik denk er trouwens wel over om volgende keer dat ik naar de ring ga bij de ANWB een europa dekking er bij te nemen [je ANWB pas doet voorkomen dat je EU dekking hebt, maar dat blijkt mooi niet het geval] om hem te laten repatrieren asl er zoiets gebeurt
ik kon nog net terug rijden [alhoewel de voorkant uit het lood stond], de anwb had alleen NL dekking en de verzekering repatrieerde hem alleen als het defect niet binnen 5 werkdagen kon worden opgelost [en vind maar eens een garage die dat op zondag tegen de verzekeraar gaat zeggen...]
frank
Laatst gewijzigd door frankv op 22 jun 2008, 23:04, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Bert, ik zie het meer als dik 20k afschrijven wat niet verzekerd zou zijn of een 'paar' duizend afrekenen op de ring. Ook niet leuk, maar dat overleef ik wel. Is ook een van de redenen waarom ik nooit happig zou zijn om met m'n 3 over de ring te rijden. Want als ik die onverhoopt tot compact transformeer is dat een serieus pijnlijke aderlating voor me.
-
Valt dat niet onder je reisverzekering?frankv schreef:i
Ik heb een doorlopende.. met vervoer en gevaarlijke sporten erin.
Ga er van uit dat het iig wel geregeld is.