De volgende auto's heb ik op m'n lijstje staan:
- BMW 325(C)i of 330(C)i
- MINI Cooper S
- Opel Speedster
- BMW Z3M
- BMW Z4 2.5
Ik ben er nog niet helemaal uit.. het is zo lastig, elke autoliefhebber kent het wel.. twee stemmetjes in je hoofd; het verstand tegen het autoliefhebbersstemmetje

Na het gezeik met m'n Honda probeer ik even wat meer naar het verstand te luisteren. Een auto moet rijden bij mij en ik heb geen zin om dagelijks bij een dealer te staan.
De 3 serie's vind ik erg mooi. Goede uitrusting en BMW kwaliteit. Inruilprijs na een tijdje zal opzich prima zijn mocht ik iets anders willen. De 325i zal ik niet voor de sportiviteit willen, die zou ik liever met wat luxe willen. Verder zijn er veel automaten te koop, een beetje sportief model met handbak zie je weinig of is duur. KM-stand is ook vrij hoog (rond de 70.000km). Zal het cabriogevoel wel moeten missen.
De MINI Cooper S is een leuk fun wagentje, zeer goede restwaarde en hij ziet er super uit! Rijden doet ie prima, maar ik denk dat ie mij snel gaat vervelen vanwege FWD.
Opel Speedster vind ik erg gaaf, lekker puur en een echte kart. Rijdersauto! Meer een auto voor de binnenwegen, op de snelweg mist ie misschien iets PK's, maar daar koop je em niet voor. Onderhoud valt reuze mee want veel Opel. Kwaliteit kan tegenvallen ('t is engels) maar ik zou zoiets wel vrijwel nieuw kunnen kopen. Nadeel is misschien de restwaarde, dat kan nog eens tegenvallen. Ben ik met m'n Honda ook achter, switchen van merk is klote voor de inruilprijs (en bij Opel is er verder niks te krijgen).
Een Z3M zie je weinig, maar die is eigenlijk al afgevallen. Ik vind hem te duur en qua onderhoud gaat er ook aardig wat geld inzitten gok ik. En ik vind het te oude techniek/model om er nog zoveel geld aan uit te geven.
BMW Z4 zal mij wel kunnen bekoren, echte roadster en dat is wel iets wat ik kan waarderen. Maar je vind ze nog weinig voor die prijs... en met een 2.5 zal ik misschien regelmatig langs de showroom moeten rijden om te zien of er al een (zeldzame) 3.0 met handbak staat

Ik kan natuurlijk ook een nette BMW 320i kopen (lage runningscosts en weinig afschrijving) met huisselectie, jaartje in rijden, wat sparen en daarna wat anders kopen. Voordeel van BMW is dat ze in de showroom meerdere modellen hebben die mij aanspreken en je wat makkelijker kunt wisselen.
Wat zeggen jullie?

Misschien mis ik nog leuke auto's.