Uit de ouderlijke macht ontzetten..

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
RVV

Uit de ouderlijke macht ontzetten..

Bericht door RVV » 06 jun 2008, 17:32

Roy

Bericht door Roy » 06 jun 2008, 18:15

Wat een mafkees!!

Die beschrijving ook:

magasjau schreef:take it easy everyone, the door is open and the heat is off...

HSR

Bericht door HSR » 06 jun 2008, 18:54

ik weet verder niet hoe zo'n machine werkt maar als het nu draait op minimale kracht en je kan derhalve de motor met een hand tegenhouden te draaien is er in wezen weinig aan de hand.

Waar ik me kapot aan erger, kinderen die met een lollie in de bek rondhossen en kleine kinderen die niet kunnen zwemmen zonder zwemvest rondlopen bij de friese meren. Die ouders zouden ze m.i. echt een torenhoge boete mogen geven.

Knot

Bericht door Knot » 06 jun 2008, 19:02

Tsja, wat Hugo zegt.. er zijn mijn inziens veel ergere dingen. Zoals het nu gaat is een rondje aan de armen om jezelf heen draaien slechter voor het kind.

Ar
Auto: Prius

Bericht door Ar » 06 jun 2008, 19:46

Slecht voor de lagers van het apparaat. Drogers gaan daar vaak op kapot.

Even serieus. Het lijkt me gevaarlijk voor het kind. Bij een aantal drogers(o.a. Bauknecht, Zanussi) beweegt de "achterwand" niet mee. Misschien dat een vinger of teen er tussen kan komen.

Edit:
Bij deze lijkt het ook niet mee te bewegen.

GTRene

Bericht door GTRene » 06 jun 2008, 20:54

vind dit nog wel kunnen, draait langzaam en ouder erbij dus kan ingrijpen, verder snap ik niet dat dat apparaat het doet zonder dat de deur dichtzit...normaal is dat beveiligd :roll:

anyway ze wilde nog wel een keer, en niet echt dangerous in dit geval althans, kids van die leeftijd doen uit zichzelf als ouders er niet bij staan veel gevaarlijker dingen...dat kan ik van mezelf beamen :lol: je wilt niet weten.

Geelhoed

Bericht door Geelhoed » 06 jun 2008, 20:59

Is vast niet de eerste keer dat ze dat doet. En zeg nou eerlijk, toen jij een jaar of acht was....

Downforce Bjorn

Bericht door Downforce Bjorn » 06 jun 2008, 21:34

Ik vind er ook niet zoveel aan. In de speeltuin kan je ook ongekend hard van een rad of een draaiton vliegen (geen idee of dat eigenlijk nog bestaat)...

Over tien jaar stoppen ze kinderen in een glazen kooi tot ze 18 zijn.

RVV

Bericht door RVV » 06 jun 2008, 22:47

Ja leuk.. totdat ze dit samen met een vriendje of vriendinnetje doen... zonder papa in de buurt :twisted: nog leuker met het deurtje dicht, gezellig in het donker :roll: Hij gaf toch het goede voorbeeld ? :!:

GTRene

Bericht door GTRene » 06 jun 2008, 22:54

Rico v Velzen schreef:Ja leuk.. totdat ze dit samen met een vriendje of vriendinnetje doen... zonder papa in de buurt :twisted: nog leuker met het deurtje dicht, gezellig in het donker :roll: Hij gaf toch het goede voorbeeld ? :!:
maar dat doen ze zo ook al en in speelfilms zie je dat ook wel eens gebeuren dus bij deze onder controle van pa is nog netjes 8) no problem, just fun :lol:
Jij maakt er een verhaal van wat inderdaad kan...das ook sleutels van je M3 lenen door een kind die ziet hoe jij rijd en dan nadoen...das ook gevaarlijk :wink:
maar snap wel wat je bedoelt :wink:

RVV

Bericht door RVV » 06 jun 2008, 22:57

GTRene schreef:
Rico v Velzen schreef:Ja leuk.. totdat ze dit samen met een vriendje of vriendinnetje doen... zonder papa in de buurt :twisted: nog leuker met het deurtje dicht, gezellig in het donker :roll: Hij gaf toch het goede voorbeeld ? :!:
maar dat doen ze zo ook al en in speelfilms zie je dat ook wel eens gebeuren dus bij deze onder controle van pa is nog netjes 8) no problem, just fun :lol:
Jij maakt er een verhaal van wat inderdaad kan...das ook sleutels van je M3 lenen door een kind die ziet hoe jij rijd en dan nadoen...das ook gevaarlijk :wink:
maar snap wel wat je bedoelt :wink:

Rene, ik zal je nog sterker vertellen die kleine van 2, echt een bengel kruipt uitzich zelf al achter het stuur (stilstaande auto met de sleutel in mijn zak). Papa na apen, ik pluk haar uiteraard er vlot achterweg. Maar kinderen zijn gewoon echte copieer apparaten.

Overingens no fucking way dat ik mijn kind in een droger zou stoppen, hoe geinig dit ook lijkt.

GTRene

Bericht door GTRene » 06 jun 2008, 23:11

Dat zou ik ook niet doen Rico, maar laat ik het zo zeggen dat op dat filmpje en de snelheid en die droger en met volwassene ach, sta ik niet zo van te kijken, maar begrijp de zorg als kids dat bij elkaar doen en dan moet de deur wel dicht omdat normaal gesproken zo'n ding het anders niet doet...en dan slaat de paniek toe en kunnen er inderdaad grote problemen ontstaan, echter het leven is toch wat een gok, en alles kun je niet in de gaten houden helaas, jij zal het er ook zeker erg druk mee krijgen, 1 kind kun je al de handen aan vol hebben, jij hebt er al twee...en dan komt er nog 1, Rico can you handle it? :lol: of loop je straks gillend het huis uit, immers lekker ff gedachten op een andere boeg gooien lukt dan niet meer met de familie bus op de parkingplace :lol: :wink:

RVV

Bericht door RVV » 06 jun 2008, 23:14

GTRene schreef:, jij zal het er ook zeker erg druk mee krijgen, 1 kind kun je al de handen aan vol hebben, jij hebt er al twee...en dan komt er nog 1, Rico can you handle it? :lol: of loop je straks gillend het huis uit, immers lekker ff gedachten op een andere boeg gooien lukt dan niet meer met de familie bus op de parkingplace :lol: :wink:
Rene ik huur jou toch gewoon in, the one and only au pair, 100 euro voor een dag oppassen, dan pas in ondertussen wel op the one and only :lol: :wink:

GTRene

Bericht door GTRene » 06 jun 2008, 23:46

:lol: :lol:

M@rcel

Bericht door M@rcel » 07 jun 2008, 00:00

Tja, wat moet je er van zeggen.....ik wou dat ik dat mocht toen ik zo klein was :D

Begrijp best dat je een kind een beetje tegen zichzelf moet beschermen, maar we slaan de laatste jaren wel een beetje door.
Alles wat ik vroeger aan speelgoed had, wordt nu afgekeurd. :wink:

Vanaf mijn geboorte tot aan mijn derde jaar ben ik met mijn ouders door heel Europa op tournee geweest. Slapen deed je vaak tussen paps en mams in, kinderstoeltje stelde echt geen ene fuck voor op veiligheidsgebied ...en kijk wat er nu van me terecht gekomen is? Weinig...

Macboy

Bericht door Macboy » 11 jun 2008, 22:08

Marcel van Meerbeek schreef:...en kijk wat er nu van me terecht gekomen is? Weinig...
Dit bedoel je vast anders dan zoals het er nu staat haha :)

HSR

Bericht door HSR » 12 jun 2008, 00:19

6 jaar geleden. Woudsend, Friesland. Ouders zitten gezellig met vrienden te zuipen en te BBQ'en. Koter van 3 huppelt wat rond en gaat achter de eenden aan. Ik loop met 2 vrienden wat te voetballen en in mijn ooghoeken zie ik dat knulletje achter de eenden aanlopen. Iedere stijger heeft zo'n aanmeerbalk om het maar even een naam te geven. Ik zie de knul daar op staan en wil er eigenlijk meteen op af rennen, ik zag de krantenkoppen al voor me. '' peuter verdronken door niet dragen van zwemvestje''. Godzijdank valt de peuter achterover op de stijger wat dus pijn doet. Hij begint te huilen en de ouders ontfermen zich over de knaap. Ik was toen 15 en heb er toen niks van gezegd tegen die ouders ondanks dat ik zeer geschrokken was door de onmetelijke domheid van dat volk. Zou ik het nu zien gebeuren denk ik dat ik behoorlijk uit mijn slof zou schieten. Onvoorstelbaar hoe achteloos je met je eigen kind om kan gaan, ronduit schandalig.

G Kolkman
Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000

Bericht door G Kolkman » 12 jun 2008, 20:53

Bjorn Alenis schreef:Ik vind er ook niet zoveel aan. In de speeltuin kan je ook ongekend hard van een rad of een draaiton vliegen (geen idee of dat eigenlijk nog bestaat)...

Over tien jaar stoppen ze kinderen in een glazen kooi tot ze 18 zijn.

Precies, om er dan achter te komen dat een beetje weerstand opbouwen best gezond cq. handig is. Face it, ongelukjes en ongelukken gebeuren. Neemt niet weg dat ik bovenstaande zelf ook niet zou doen met een kind.

Zal wel de onwetendheid van de kinderlozen zijn maar sommige ouders verliezen elke realiteit uit het oog zo lijkt het. Alles draait om het kind tegenwoordig :? . Zal wel aardig wennen zijn voor junior als ie dan zelf kiddo's krijgt en dat niet meer op gaat :) .

RVV

Re: Uit de ouderlijke macht ontzetten..

Bericht door RVV » 21 okt 2008, 14:18

di 21 okt 2008, 11:17 Familie stopt peuter in droger
Familie stopt baby met opzet in droger
22 dagen geleden Nieuws Nieuws
Wat is Twingly? ROTORUA - In de rechtszaak tegen de vijf familieleden die vorig jaar de 3-jarige Nieuw-Zeelandse Nia Glassie met opzet in een droger stopten en haar daarna doodschopten, zijn gisteren gruwelijke details bekend geworden.

Volgens aanklager Fletcher Pilditch is Nia tot twee keer toe aan een waslijn opgehangen en over een lange periode mishandeld, mogelijk maanden. Hij beweert dat Nia tijdens een van deze mishandelingen in een droger werd gestopt. De machine werd aangezet terwijl iedereen lachend toekeek. Op 20 Juli 2007 werd de peuter tegen haar hoofd geschopt, wat een einde maakte aan haar leven, meldt News.com.au.

De verdachten werden destijds opgepakt en verschenen het begin van deze week voor de rechter in Rotorua (NZl). Het gaat om Nia's 35-jarige moeder Lisa Kuka, haar toenmalige 19-jarige partner Wiremu Curtis, Wiremu's 22-jarige broer, zijn partner en Lisa's 20-jarige neefje. De laatste bekende eerder schoenen naar de peuter te hebben gegooid.

De verdachten werden aangeklaagd voor mishandeling, moord en geweldpleging. Allen behalve de gebroeders Curtis hebben inmiddels schuld bekend. De broers beweren, "niets te maken te hebben met deze brutale moord."

Het gerechtelijk onderzoek gaat door.
http://www.telegraaf.nl/buitenland/2245 ... ger__.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Marco R.

Bericht door Marco R. » 21 okt 2008, 14:31

Nou, hier in mijn straat kan het ook leuk hoor. Man und Vrouw laten hun koters rustig in de speeltuin spelen zonder er aandacht aan te schenken. Het enige wat hun doenn is een skeltertje midden op de weg leggen (woonwijk) zodat auto's eromheen moeten rijden. Leuk en aardig, maar daardoor DWING je de auto OF de rechterkant te kiezen, waar dus hun berging staat en je totaal geen idee hebt wat eraan komt gehold, of de linkerkant, waar de rand van de speeltuin begint..
En ze kijken je maar raar aan als ze er WEL bijstaan en je wilt er gewoon langs. Alsof ze zoiets hebben van, jij mag niet met je auto over deze weg, want tsjah, mijn kinderen willen hier spelen..

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 21 okt 2008, 14:35

Kan daar zo slecht tegen :? , zeker nu ik zelf een kind heb begrijp ik werkelijk niet hoe je een kind zoiets aan kunt doen, zoals in de droger stoppen ed.

Vind ik zo ongeveer de ergste misdaden, mishandeling en rommelen met kinderen. Gewoon afschieten dat volk.

Las van de week van die pedofiele klootzak die zo'n kleuter van 5 heeft misbruikt in dat museum. Zal godverdomme je kind zijn dat door zo'n viezerik wordt misbruikt. Ik zou serieus niet voor mezelf instaan, zou helemaal gek worden denk ik.

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 21 okt 2008, 14:51

Rico schreef:
di 21 okt 2008, 11:17 Familie stopt peuter in droger
Familie stopt baby met opzet in droger
22 dagen geleden Nieuws Nieuws
Wat is Twingly? ROTORUA - In de rechtszaak tegen de vijf familieleden die vorig jaar de 3-jarige Nieuw-Zeelandse Nia Glassie met opzet in een droger stopten en haar daarna doodschopten, zijn gisteren gruwelijke details bekend geworden.

Volgens aanklager Fletcher Pilditch is Nia tot twee keer toe aan een waslijn opgehangen en over een lange periode mishandeld, mogelijk maanden. Hij beweert dat Nia tijdens een van deze mishandelingen in een droger werd gestopt. De machine werd aangezet terwijl iedereen lachend toekeek. Op 20 Juli 2007 werd de peuter tegen haar hoofd geschopt, wat een einde maakte aan haar leven, meldt News.com.au.

De verdachten werden destijds opgepakt en verschenen het begin van deze week voor de rechter in Rotorua (NZl). Het gaat om Nia's 35-jarige moeder Lisa Kuka, haar toenmalige 19-jarige partner Wiremu Curtis, Wiremu's 22-jarige broer, zijn partner en Lisa's 20-jarige neefje. De laatste bekende eerder schoenen naar de peuter te hebben gegooid.

De verdachten werden aangeklaagd voor mishandeling, moord en geweldpleging. Allen behalve de gebroeders Curtis hebben inmiddels schuld bekend. De broers beweren, "niets te maken te hebben met deze brutale moord."

Het gerechtelijk onderzoek gaat door.
http://www.telegraaf.nl/buitenland/2245 ... ger__.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Dat meisje in het youtube filmpje lijkt me anders niet mishandeld te worden Rico :whistle:

Xave30

Bericht door Xave30 » 21 okt 2008, 16:03

Ik sluit me bij Rico aan wat het aanmoedigen van mogelijke gevaarlijke (door ouders) acts betreft.

In dit video was het vrijwell harmless maar ik vond dat hij het te lang liet draaien. (kind kon wel overgeven o.i.d)

Michel P

Re:

Bericht door Michel P » 21 okt 2008, 16:04

GTRene schreef::lol: :lol:
wat Ty-raps mee, en die 100euro zit rap in de pocket :bag:

Eric H
Auto: Mazda CX-30 SkyActivX

Bericht door Eric H » 21 okt 2008, 16:11

Wouter81 schreef:Kan daar zo slecht tegen :? , zeker nu ik zelf een kind heb begrijp ik werkelijk niet hoe je een kind zoiets aan kunt doen, zoals in de droger stoppen ed.

Vind ik zo ongeveer de ergste misdaden, mishandeling en rommelen met kinderen. Gewoon afschieten dat volk.

Las van de week van die pedofiele klootzak die zo'n kleuter van 5 heeft misbruikt in dat museum. Zal godverdomme je kind zijn dat door zo'n viezerik wordt misbruikt. Ik zou serieus niet voor mezelf instaan, zou helemaal gek worden denk ik.
+1
Merk ook dat ik, sinds ik een dochter heb, sneller geëmotioneerd ben bij dit soort berichten.
Je snapt gewoon niet hoe mensen in staat kunnen zijn om dit een kind aan te doen.......

Plaats reactie