Waarom ik de M3 heb verkocht..

Dit is ons algemene autoforum.
Gesloten
RVV

Waarom ik de M3 heb verkocht..

Bericht door RVV » 05 jun 2008, 18:46

Sommige zaten het zich al af te vragen, waarom verkoopt Rico de M3 nou. Via PB/mail/telefoon had ik een aantal members al laten weten wat één van de redenen was. Onder ander dat voor mij in mijn situatie het potentieel niet meer te gebruiken is. Ik rij alleen nog maar woon werk verkeer ermee en daar is het de auto niet voor vind ik.. Mijn gezin kost me (met heel veel plezier) veel tijd en dat gaat ten koste van het leuke gebruik van de M3.. Verhalen van 's avonds even overal F*ck aanhebben (@ Markk :wink: ) met de M3 dat gebeurt al maanden niet meer. Desondanks ben ik nog steeds heel erg wijs met de M3 en vind het de allermooiste auto die ik ooit heb mogen bezitten. Maar hij gaat dus het veld ruimen..Want ......tadaaa tadaaa.. ik word opnieuw papa :D

Volgend jaar Januari zal naar alle verwachting een derde komen en dat was voor mij de belangrijkste reden om afscheid te nemen van de M3.. het blije bericht dat ik opnieuw vader zou worden en de droevige situatie dat mijn vader op het sterfbed lag viel bizar genoeg samen...Voordat mijn vader niet meer aanspreekbaar was heb ik hem op zijn sterfbed mogen vertellen dat hij nog een derde kleinkind zou krijgen en dat deed hem maar ook mij nog erg goed.

De derde is niet bepaald geplanned :oops: :lol: en zet wel de praktische situatie op zijn kop.. in huis,, kamers aanpassen ed.. maar niet geheel onbelanglijk ook op vervoersgebied. Want je moet straks ineens 3 kotertjes op de achterbank meenemen :D Een M3, en dat zullen de meesten wel snappen is 100% ongeschikt om 3 kinderzitjes in mee te nemen.
Daarnaast zal de drukte in het gezin het ook niet meer toelaten om een M3 echt nog te gebruiken waarvoor die gemaakt is. Als ik de M3 zou houden dan kan ik er allleen nog maar woon werk kilometers mee rijden en dat is me de auto niet waard. Ik kan dit "egoïsme" waar ook een bepaald prijskaartje aanhangt niet meer verantwoorden naar mijn gezin toe. Dus gaat ie weg. Ik verkoop hem nu omdat ik dan alle tijd heb om wat anders te kopen en dan geen haastige keuzes hoeft te maken. Tevens hou ik een jaar afschrijving in de broekzak, ook serieus geld.

Welk pad zal ik dan bewandelen ? Ik heb in ieder geval wel 2 auto's nodig. De onlangs gekochte e90 sedan zal ook ongeschikt zijn, ondanks dat het wel een ruime auto is, is die niet ruim genoeg om 3 kinderstoeltjes naast mekaar te plaatsen.

Als ik de M3 mocht verkopen dan koop ik alleen voor woon werk verkeer een klein scheurijzertje, waar wel de nodige DF inzit, maar waar geen buitenproportioneel prijskaartje voor het gebruik aanhangt. Mijn voorkeur gaat mede vanwege de ervaring die ik er mee heb uit naar een Cooper S MKI. Deze auto zal uitsluitend woon werk kilometers rijden en meer ook niet meer. ik kan eventueel nog een 130i overwegen, maar eigenlijk vind ik die voor het doel namelijk, uitsluitend zakelijke kilometers (woon/werk) te duur. Maar daar laat ik mijn gedachten nog over gaan.

De e90 zal naar verwachting vervangen worden door een e61 5 serie touring met een 6 cylinder motor. Afhankelijk wat tegen die tijd op het pad komt, of een BMW X3, maar daar gaat mijn voorkeur niet direkt naar uit. Een X5 vind ik een te grote en te zware auto.

Maar er is ook een andere kanshebber in een andere hoek, mischien wel een Audi A6 Avant ? Ook mooi en ruim. Of mischien een Chrysler 300 C station.. maar in eerste instantie denk ik een e61 5 serie.. Of het mocht blijken dat een e90 in de praktijk wel groot genoeg is, ik heb de mogelijkheid om daar achter te komen, want kinderstoeltjes heb ik genoeg om uit te testen. Dan zou het ook kunnen dat ik een e91 3 serie touring met een 6 cylinder zal kopen.

Kortom een heel ander pad wat ik zal inslaan, met ik hoop toch nog enigzins voldoende Driving Fun. :D
Laatst gewijzigd door RVV op 11 jun 2008, 10:39, 1 keer totaal gewijzigd.

Metchu

Bericht door Metchu » 05 jun 2008, 18:48

Gefeliciteerd Rico!!! Ik ben oom van 3 snotneuzen, zijn heerlijk, kinderen 8)

Apart he, het leven... (het kan soms vreemd lopen) Mensen gaan en er komen ook mensen. In ieder geval goed argument om de M3 weg te doen :wink:

allen

Bericht door allen » 05 jun 2008, 18:51

Gefeliciteerd Rico!

[img:800:542]http://galeria.forocoches.com/data/500/ ... _F1_04.jpg[/img]

Jurriaan

Bericht door Jurriaan » 05 jun 2008, 18:54

Gefeliciteerd Rico!

Joy

Bericht door Joy » 05 jun 2008, 18:56

Van harte ! Een auto is maar een auto. Nog een kind in de familie verwachten is erg leuk en spannend. Nog een speelkameraad voor de 1e twee kinderen :wink: . Ergens ook weer mooi dat het ene leven plaats maakt voor het andere.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 05 jun 2008, 18:58

Mooi man Rico. Er passen 3 mensen achterin een 3er E90, kinderzitjes niet. :lol:

EDIT: Aan de andere kant: Hou de M3 voor de fun en haal een Seat Vader Abrahambra of hoe zo'n ding heet bij Edwin vd Velden. :lol:

Downforce Dennis

Bericht door Downforce Dennis » 05 jun 2008, 19:01

Gefeliciteerd kerel!

Beslissing om de M3 te verkopen, daar kan ik erg goed inkomen!
Doe me nou 1 ding NIET aan, ga nou geen 335i kopen hé! anders staat het e46 front hier weer mooi te kakken :lol:
hahaha J/K.

Je beslissing is gerechtvaardigd en erg rationeel, wat een streling voor je ego mag zijn. Gezin op eerste plaats, daar mag je "pride & joy" zelfs voor ruimen. Erg mooi!
En als de koters al wat groter zijn heb je weer ruimte voor serieus speelgoed he, koop je toch weer een M3tje oid terug?!

Moest je het echt missen, mag je een rondje in de mijne :wink:

Spijtig dat we hier weer moeten afscheid nemen van een BMW kapitän-liga broeder. De snerptankers groeten u!

:twisted:

Ar
Auto: Prius

Bericht door Ar » 05 jun 2008, 19:02

Gefeliciteerd. Het is een weloverwogen afweging en je het een leuke tijd gehad met de M3.

Mike R32
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.

Bericht door Mike R32 » 05 jun 2008, 19:03

Gefeliciteerd Rico.

Tom

Bericht door Tom » 05 jun 2008, 19:08

Gefeliciteerd! :)

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 05 jun 2008, 19:08

Gefeliciteerd man!! Erg leuk nieuws!

MR M POWER

Bericht door MR M POWER » 05 jun 2008, 19:10

Gefeliciteerd met de kleine die op komst is.

Jammer dat de E90 en de M3 het veld moeten ruimen, maar uiteraard zal hier weer iets moois voor terug komen daar zit ik niet overin bij jou.

Succes met de verkoop van de M3.

PS:

Je mag de M3 eventueel ruilen tegen de 130i die ik te koop heb :wink: :lol:

GTRene

Bericht door GTRene » 05 jun 2008, 19:12

:lol: gefeliciteerd...M3 staat straks voor 3Meiden :lol: Mark my words :lol: gezellig :wink:

markk

Bericht door markk » 05 jun 2008, 19:17

gefeliciteerd met de komst van de kleine.

mijn mening over verkoop vd m3 ken je...

Mark.

Hansv (Hans van Velzen)

Bericht door Hansv (Hans van Velzen) » 05 jun 2008, 19:23

Ha, die Rico;

Gefeliciteerd met de komst van jullie derde. :D Geniet er allemaal van! :D
"het blije bericht dat ik opnieuw vader zou worden en de droevige situatie dat mijn vader op het sterfbed lag viel bizar genoeg samen"
Bizar genoeg hebben wij dat met de komst van onze eerste ook gehad, toen schoonpa was opgegeven en mijn vrouw na twee jaar dokteren zwanger bleek;
veel harder kan de emotionele roallercoster je niet oor elkaar schudden. :?
Enne.... een E61 denk? 550i automaat msschien? 8)

Tom

Bericht door Tom » 05 jun 2008, 19:27

DF zal binnenkort opgeheven worden. Zodra Rico de M verkocht heeft komt er een mooie Renault Espace in de plaats.

[img:300:351]http://www.carpages.co.uk/renault/renau ... _07_05.jpg[/img]

met 5 ncap sterren.

dit domein zal automatisch doorgewezen worden naar www.pamper-fun.com

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 05 jun 2008, 19:30

Gefeliciteerd man :D Zeker mooi dat je het je pa nog kon vertellen :)

Tja over verkoop M3 en aanschaf van wat anders, zet het even goed op een rijtje maar ik me de overweging voorstellen. Ik zou persoonlijk voor een E61 Touring en een 130i gaan in jouw geval. Ben je gewoon echt klaar.

Femme

Bericht door Femme » 05 jun 2008, 19:38

Gefeliciteerd Rico :) .

Laat dit een wijze les zijn voor nog kinderloze DF'ers om niet teveel koters op de wereld te zetten, want voor je het weet moeten er twee mpv's onder de carport.

Marc R

Bericht door Marc R » 05 jun 2008, 19:41

Gefeliciteerd Rico! zeer plausibele reden om de M3 te verkopen.

RobS

Bericht door RobS » 05 jun 2008, 19:41

Gefeliciteerd Rico! En veel succes met de zwangerschap voor je vrouw, jou werk zit er immers alweer op ;)

Erik K.

Bericht door Erik K. » 05 jun 2008, 19:41

Gefeliciteerd met de komst van jullie 3e kleine!

Een BMW X3 kan ik zeker aanbevelen, heb kort geleden in de X3 2.5SI mogen sturen, nou dat rijdt echt goed hoor.

Jurriaan

Bericht door Jurriaan » 05 jun 2008, 19:43

Femme schreef:Gefeliciteerd Rico :) .

Laat dit een wijze les zijn voor nog kinderloze DF'ers om niet teveel koters op de wereld te zetten, want voor je het weet moeten er twee mpv's onder de carport.
Met een twaalfzitter kun je ook Driving Fun hebben hoor ;)

http://members.chello.nl/~shout/lr/110-01.jpg

X3 valt me niks tegen om te rijden, zelfs in tweeliter diesel al dikke prima. Alleen het is zo`n lelijk ding.... X5 heeft trouwens 3x Isofix op de achterbank ;)

Mark Nauta
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94

Bericht door Mark Nauta » 05 jun 2008, 19:49

Van harte gefeliciteerd Rico!!!

Kreeg gewoon een brok in me keel toen ik las dat je je vader in ieder geval nog hebt kunnen meedelen dat hij een derde kleinkind krijgt. Kan me voorstellen dat dat een heel bijzonder mooi moment is geweest. Ondanks dat je vader nu is overleden mag je je gelukkig prijzen dat je hem deze meededeling nog hebt kunnen doen.

Wat betreft het blik. Ik kan je beweegredenen wel volgen en zou in jou plaats misschien ook wel hetzelfde gedaan hebben. Succes met de verkoop in ieder geval en heel veel geluk gewenst in de aanloop naar de geboorte van je derde!

Sander

Bericht door Sander » 05 jun 2008, 19:50

Gefeliciteerd,
Idd heel erg wrang dat de 2 "verhaal-lijnen" elkaar zo kruisen :?

Maargoed, het leven gaat hoe hard dan ook wel verder en dat zien we doordat je de M3 verkoopt en lekker je eigen weg ingaat.
Die Cooper S lijkt me een uitstekende auto helemaal voor de route's die je naar je werk kan nemen.. dan kom ik je nog wel eens tegen ;)

Over de 5-touring zou je Daniël even moeten aanschieten die heeft er 1.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 05 jun 2008, 19:51

Van harte, allemaal begrijpelijk. Vreugde en verdriet, het ligt toch ook wel weer verdomd dicht bij elkaar.

Omdat ik van zijn levensdagen geen papa word/wil worden, houd ik de M3 nog maar :lol: :wink:
Ik heb maar 1 plek nodig, die achter het stuur................................ :lol:

Gesloten