Volgend jaar Januari zal naar alle verwachting een derde komen en dat was voor mij de belangrijkste reden om afscheid te nemen van de M3.. het blije bericht dat ik opnieuw vader zou worden en de droevige situatie dat mijn vader op het sterfbed lag viel bizar genoeg samen...Voordat mijn vader niet meer aanspreekbaar was heb ik hem op zijn sterfbed mogen vertellen dat hij nog een derde kleinkind zou krijgen en dat deed hem maar ook mij nog erg goed.
De derde is niet bepaald geplanned

Daarnaast zal de drukte in het gezin het ook niet meer toelaten om een M3 echt nog te gebruiken waarvoor die gemaakt is. Als ik de M3 zou houden dan kan ik er allleen nog maar woon werk kilometers mee rijden en dat is me de auto niet waard. Ik kan dit "egoïsme" waar ook een bepaald prijskaartje aanhangt niet meer verantwoorden naar mijn gezin toe. Dus gaat ie weg. Ik verkoop hem nu omdat ik dan alle tijd heb om wat anders te kopen en dan geen haastige keuzes hoeft te maken. Tevens hou ik een jaar afschrijving in de broekzak, ook serieus geld.
Welk pad zal ik dan bewandelen ? Ik heb in ieder geval wel 2 auto's nodig. De onlangs gekochte e90 sedan zal ook ongeschikt zijn, ondanks dat het wel een ruime auto is, is die niet ruim genoeg om 3 kinderstoeltjes naast mekaar te plaatsen.
Als ik de M3 mocht verkopen dan koop ik alleen voor woon werk verkeer een klein scheurijzertje, waar wel de nodige DF inzit, maar waar geen buitenproportioneel prijskaartje voor het gebruik aanhangt. Mijn voorkeur gaat mede vanwege de ervaring die ik er mee heb uit naar een Cooper S MKI. Deze auto zal uitsluitend woon werk kilometers rijden en meer ook niet meer. ik kan eventueel nog een 130i overwegen, maar eigenlijk vind ik die voor het doel namelijk, uitsluitend zakelijke kilometers (woon/werk) te duur. Maar daar laat ik mijn gedachten nog over gaan.
De e90 zal naar verwachting vervangen worden door een e61 5 serie touring met een 6 cylinder motor. Afhankelijk wat tegen die tijd op het pad komt, of een BMW X3, maar daar gaat mijn voorkeur niet direkt naar uit. Een X5 vind ik een te grote en te zware auto.
Maar er is ook een andere kanshebber in een andere hoek, mischien wel een Audi A6 Avant ? Ook mooi en ruim. Of mischien een Chrysler 300 C station.. maar in eerste instantie denk ik een e61 5 serie.. Of het mocht blijken dat een e90 in de praktijk wel groot genoeg is, ik heb de mogelijkheid om daar achter te komen, want kinderstoeltjes heb ik genoeg om uit te testen. Dan zou het ook kunnen dat ik een e91 3 serie touring met een 6 cylinder zal kopen.
Kortom een heel ander pad wat ik zal inslaan, met ik hoop toch nog enigzins voldoende Driving Fun.