Nadenken over jouw auto in de toekomst.

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Roy

Nadenken over jouw auto in de toekomst.

Bericht door Roy » 03 jun 2008, 22:28

In het Lotus Elise topic had ik het een beetje over het toekomstbeeld van mezelf qua autorijden. Nou leek het me wel leuk om daarover een topic te starten.

Ik vind bijvoorbeeld de GTI die ik nu rijdt een geweldige auto. Ziet er mooi uit, genoeg PK's (230), zat ruimte.. maar ik weet niet of er na deze weer zo een soort "snelle" auto komt. Behoorlijk vaak rijd ik heerlijk rustig met deze auto en vind het totaal niet erg. 200 km/h+ rijden kan amper nog in Nederland en de kans word ook steeds kleiner. Een circuitrijder met mijn eigen prive auto ben ik ook niet, dus dat valt af.

Over een aantal jaartjes zie ik mezelf wel in een mooie auto rijden, met een iets mindere motor qua vermogen maar meer opties qua comfort. Even als voorbeeld een 318 of een 320.. vind het prachtige auto's!

Ben benieuwd hoe anderen hun toekomst zien :)

Tristan

Bericht door Tristan » 03 jun 2008, 22:30

Pk's worden idd minder belangrijk voor mij.

Miesjel
Auto: MX5 NA, MX5 NC, RAV4

Bericht door Miesjel » 03 jun 2008, 22:32

Een lichte , betrouwbare RWD met niet teveel vermogen. Elise achtig.. dat is misschien het enige wat nog betaalbaar is in de toekomst (om te rijden/onderhouden voor mij dan)

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 03 jun 2008, 22:46

Teletekst di 03 jun
GM wil af van benzineslurpende auto

` De Amerikaanse autofabrikant General
Motors wil af van benzineslurpers als
de Hummer.Het concern gaat ook vier
fabrieken sluiten waar SUV's en kleine
vrachtwagens worden gemaakt.

Topman Wagoner zegt dat benzineslurpers
het imago van General Motors schaden.
Hij wil het merk Hummer verkopen.In
plaats daarvan wil het concern een
aantal nieuwe kleine auto's gaan
produceren.

Volgens de topman zijn ook in Amerika
de consumentenvoorkeuren snel aan het
veranderen.Onder invloed van de hoge
brandstofprijzen krijgen mensen een
voorkeur voor een zuinige auto.

Roy

Bericht door Roy » 03 jun 2008, 23:00

Tsja, zat er aan te komen. Veel mensen moeten ook wel :)

Knot

Bericht door Knot » 03 jun 2008, 23:18

Tsja, ik vind het eigenlijk momenteel wel prima met mn 1.6'je... stuurt toch best oke, speels waar nodig en als je normaal doet rij je gewoon 1 op 15.

Lee M3

Bericht door Lee M3 » 03 jun 2008, 23:38

Goede vraag.

Aan de ene kant vind ik de combinatie van luxe en performance wel erg lekker. Sure, 't is niet zo dat ik elke ochtend de volle 321 pk gebruik, maar om het te hebben is het wel nice. Als opvolger van de M3 dacht ik aan een E46 M3 of een E39 M5. Zolang je het kan betalen, prima.

Aan de andere kant vraag ik mezelf ook weleens af of het wel ècht nodig is. Waarschijnlijk niet. Ik heb een week in een simpele Mini uit 2006 gereden, en dat was ook goed te doen. Sterker nog, na die week vond ik het ergens wel jammer om de Mini weer in te leveren.

Kortom; een auto moet in ieder geval wel wat luxe aan boord hebben, een beetje pit onder de kap, en het belangrijkste: ik moet er een goed gevoel bij hebben. En dat kan dus net zo goed bij een 1.6 zijn als bij een 3.2. :)

RVV

Bericht door RVV » 03 jun 2008, 23:55

Leuke topic, want momenteel zit ik midden in zo'n fase. Dit is ook een van de redenen dat ik de M3 te koop heb staan. een brok emotie voor mij met een potentieel dat ik nauwelijks nog gebruik danwel kan gebruiken.

Sinds ik de e90 325i heb, is het voor mij erg moeilijk geworden om het gebruik van de M3 nog te rechtvaardigen. 343pk alleen om elke dag woon werk verkeer mee te rijden..datzelfde woon werk verkeer dat eigenlijk op alle fronten comfortabeler is in de e90 :oops:

Voor familie gebruik laat ik de M3 al helemaal stil staan.. gisteren moest ik er even wat boodschappen mee doen.. 343pk als boodschappenauto :oops: :lol: Dat gaat natuurlijk ook nergens meer over.

Ben ik dan zat van de M3, om eerlijk te zijn nee. Maar voor mij word dit type auto een beetje een dinosaurus in het huidige auto tijdperk.

Als de M3 word verkocht dan ga ik me beraden over wat ik precies wil. Op dit moment is het een beetje zinloos omdat ik dan aan een rechtstreeks vervangen moet denken, terwijl die er eigenlijk niet is. Mischien het roer helemaal omgooien ? Wat voor mij meespeelt is dat ik zowel de M3 als de 325i prive rij. De zakelijke kilometers eigenlijk alleen woon werk declareer ik. Maar voor het domme woon werk verkeer is zakelijk een eenvoudige auto met kilometer adminstratie en geen bijtelling een 100% verstandigere keuze. En daarnaast een praktische familie auto met natuurlijk de nodige DF uiteraard. Maar wel dagelijks goed brukkbaar en een overpotentieel (hele dikke motoren met veel vermogen) heb ik eigenlijk ook niet meer nodig.

Ik zie het als een leuke uitdaging voor mijn autokeuzes in de toekomst.
Laatst gewijzigd door RVV op 04 jun 2008, 00:21, 1 keer totaal gewijzigd.

Erik
Auto: BMW ///M

Bericht door Erik » 03 jun 2008, 23:59

ikzie mezelf op korte termijn in een XC90T6 rijden (auto vd vrouw)
en de WRX er naast blijven houden als rally bak
zakenlijk zal de Leon snel plaats maken voor een A4 ofzo
en dan nog met een jaar of 2-3 een knappe nissan GT-R erbij, een witte
8)
E

Tom V

Bericht door Tom V » 04 jun 2008, 00:15

Straatauto's kunnen me op het moment weinig bekoren. Geniet van een mooie, lekker rijdende en comfortabele auto maar voor het echte werk duik ik toch echt een circuit op. Meer mogelijkheden, geen compromisen, "geen wetten".

Tom

Bericht door Tom » 04 jun 2008, 00:16

Ik heb m'n 330i eigenlijk langer dan (bij de aanschaf) verwacht en heb ook geen echte reden om em in te ruilen. Vind het een heerlijke kar, ziet er perfect uit, probleemloos, heerlijke 6-in-lijn.
Opvolger: is in ieder geval weer rwd, misschien iets meer vermogen maar dat is geen noodzaak, cabrio is een pluspunt, het BMW-rijden bevalt mij erg goed. Dus tja, we zien wel weer, E90 330i, 130i, Z4 kan. Andere auto's waar ik een voorliefde voor heb zijn de Elise/Speedster, sommige Mercedessen, Porsche Boxster, misschien toekomstige Alfa's als ze weer RWD krijgen. Lexus IS vind ik ook fraai. Of Mazda als ze eens iets met vermogen in de MX5 stoppen. En misschien is die nieuwe Hyundai rwd coupe wel interessant.
Oh en al die nieuwe muscle-cars vind ik supergaaf (Charger, Challenger, Mustang), al is dat verbruik met V8 mij te hoog en aanschaf vast te duur, dus geen optie maar zijn wel auto's waar ik van omkijk en die mij iets doen.

Michel P

Bericht door Michel P » 04 jun 2008, 00:24

Ik heb die afwegingen ook gemaakt, en voor de Prius als daily gekozen, luxe, gemak en el cheapo op alle fronten, en geen bonnen machine. Voor de fun heb ik de E30 M3, maar de fun is in Nederland niet meer te vinden op de openbare weg. Kreeg vanmiddag nog een opmerking via mijn vader die was aangesproken in het park tijdens het wandelen met de hond dat zijn zoon asociaal hard met de rode BMW over de dijk naar Terwolde had gereden :? Koos Spee heeft opel astra NL gehersenspoelt!! Die kicken op wegmisbruikers en juichen als er weer een rijbewijs ingenomen word....... :? :shock:

Neem daarbij de staat die je ook nog eens bij de aanschaf en de brandstof grof pakt en dat uiteraard niet omzet in meer asfalt en het plaatje is compleet! Ik kijk echt uit naar mijn Prius, gewoon lekker luxe en ontspannen van A naar B.

Een Elise zie ik ook nog wel als speelgoedje zitten, mooiste zou zijn een huis met vrienden in de Eifel met een schuur waar de funcars zijn geparkeerd.

Michel

GTRene

Bericht door GTRene » 04 jun 2008, 00:49

pfff nog eerst een paar jaar benzine slurpers die wat afleveren maar geen zwaar lijvigen dat staat vast.

sommige auto's blijven nog wat jaren buiten mijn bereik zelfs 2d hands, en dan praat ik over b.v.

Wiesmann GT

wat wel goed zou kunnen als ik dat geschikt tegen kom op dat moment als ik geld vrij heb>>

Lotus Exige met 300-plus pk's liefst rond 350pk

maarja, het kan ook zo weer een Z3 M coupe worden met allemaal CBF en andere kunstof delen rond 1200kg maar met dikke V8 + SCdenk aan 450plus pk

De M coupe's bevallen me gewoon erg goed, maar wil soms wat anders :lol: nieuwe uitdaging ervaringen enz.

allen

Bericht door allen » 04 jun 2008, 00:52

Ik zie als toekomstige werkwagen een simpele 4 pitter in een net, representatief jasje. Voor spelen een lekker licht hok met simpele techniek en wederom een 4 cilinder. Tuurlijk is een dikke V8 leuk maar als ik nu kijk naar verbruik, mrb en verzekering dan kost een speelauto me momenteel bijna niets naast de aanschaf en het aanpassen.

GTRene

Bericht door GTRene » 04 jun 2008, 01:07

een leuke lichte auto met een super 4 cill screaming is natuurlijk ook fun :lol:

daar heb ik dus 2 auto's van die ik graag ooit eens wil bezitten om een tijdje in te rijden, dat is dus een>>

Lotus Exige met 300plus pk's

of de top voor mij daarin een>>

Donkervoort D8 GT standaard 270pk maar 330 ook haalbaar schat ik.

[img:756:503]http://cras.bleublog.lematin.ch/media/0 ... 587790.jpg[/img]

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 04 jun 2008, 01:20

Ik zie in de toekomst de Z3 Qpe als tweede auto verdwijnen waarvoor iets van een simpel en zuinig autootje in de plaats gaat komen. Een opvolger voor de 320D Touring zal iets van eenzelfde strekking worden maar nog lang niet aan de orde. Ik ben van plan om er zelf nog 1,5ton bij op te zetten. De auto biedt me alles wat ik nodig heb behalve performance :wink: Ik wil niet negatief klinken maar ik heb gewoon steeds minder zin om geld uit te geven aan autorijden in NL. Een nieuwe auto koop ik dan ook nevernooit niet al kan ik het betalen. De regering is bezig om de burger te heropvoeden als het om autorijden gaat en dat gaat ze bij mij lukken. Maximaal comfort tegen voor mij minimale acceptabele kosten. Net als bij Rico pak ik eigenlijk net zo makkelijk de Touring en staat de Z3 steeds meer stil.

Goed de fun dan. De VR6 is een heerlijke wagen en het kan zijn dat een dergelijk apparaat (of dit apparaat) blijft en qua concept iets gaat veranderen. Misschien wat meer comfort om em ook voor toerritten te gebruiken of misschien nog extremer van set-up voor alleen circuit. Mogelijk is dat de Z3 eruit gaat en er weer een motorfiets komt. Ben d'r nog niet uit :wink:

RutgerK

Bericht door RutgerK » 04 jun 2008, 02:15

Ik vrees dat het 3 auto's moeten worden. A4 Avant (170pk TDI), of BMW 320d Touring als zakelijk en familymover, de A3 Sportback op het eigen bedrijf van mijn vriendin en dus zakelijke kilometers en een Z4 3.0i om leuke ritjes te kunnen gaan maken (richting Alpen e.d.)

Roy

Bericht door Roy » 04 jun 2008, 08:53

Sta toch best wel te kijken dat zoveel autofreaks en racegekken hetzelfde denken. Best leuk eigenlijk. Ik ga eerst de komende paar jaar nog rijden in de Gti en dan zie ik het wel.

Wat ik gewoon jammer vind is de Gti is dat er niet wat luxere dingen opzitten die mijn e46 325 wel hadden. Bijv. stuurbediening radio, elektrische stoelen, leer enz.. Stuurbediening heeft mijn Kangoo zelfs :D

RutgerK

Bericht door RutgerK » 04 jun 2008, 09:17

Energy schreef:Sta toch best wel te kijken dat zoveel autofreaks en racegekken hetzelfde denken. Best leuk eigenlijk. Ik ga eerst de komende paar jaar nog rijden in de Gti en dan zie ik het wel.

Wat ik gewoon jammer vind is de Gti is dat er niet wat luxere dingen opzitten die mijn e46 325 wel hadden. Bijv. stuurbediening radio, elektrische stoelen, leer enz.. Stuurbediening heeft mijn Kangoo zelfs :D
- Elektrisch verstelbare voorstoelen € 510,-
- Lederen interieur € 2.425,-
- Multifunctioneel lederen stuurwiel € 400,- :wink:

leonard

Bericht door leonard » 04 jun 2008, 09:18

leuk dit!!

Ik blijf nog wel een tijd in de RS4 rijden.Ik word de laatste tijd vaak aangesproken door bekenden met de vraag 'ga je al wat anders kopen?'.Maar als ik dan wat anders zou kopen word het toch meer van hetzelfde dus dat gaat em niet worden.Regelmatig denk ik erover om een wat meer comfi auto te nemen.Vorige week op 1 dag 1100 km gereden met veel op en terugschakelen.Ik kan je zeggen dat ik s''avonds m'n eigen knap moe voelde,dat was met bijv. de 535d niet voor gekomen.Als ik dan wat meer comfi wil zou ik een 335d of een X5 3.0SD kiezen.Toch denk ik dat ik de verleiding om zo'n auto te kopen kan weerstaan en over 1-2 jaar toch weer een snelle sedan/avant te kopen.Ik denk dan aan een RS4 of een C63.Beide auto graag met een automaat of iets DSG achtigs..

Knot

Bericht door Knot » 04 jun 2008, 09:40

Rico,

Je doet de laatste tijd (jaren) helemaal weinig aan circuit/drift dingen toch, dan voldoet de 325i nu toch prima voor de gezinsritjes, voor het vrouwtje, voor jezelf.

Moet je apart weg dan kan je je afvragen of je wel een sportauto(tje) wilt hebben, misschien liever een comfortabele zuinige auto ernaast, bedoel 200pk is zat in het dagelijks verkeer.

Wouter81
Auto: GR86|California|Hilux/CS35+

Bericht door Wouter81 » 04 jun 2008, 09:58

Leuk topic, 'we' zijn de laatsten der Mohikanen in dit anti-auto land en je merkt dat Spee en zijn kornuiten ons langzaam ook in de greep beginnen te krijgen. Als ik een sportief stuk heb gereden, dan heb ik daar enerzijds heel veel plezier aan beleefd maar anderzijds toch altijd een tikje een zenuwachtig gevoel als 'stel je voor dat er ergens een flitser stond', dan ben ik ook weer flink aan de beurt. :? Nu valt het over het algemeen reuze mee met de boetes (kreeg er toevallig gister nog wel 1 van maar liefst 5 km te hard) maar toch.

Op mijn favoriete woon-werk route (in de middle of fucking nowhere) kregen we laatst ook al klachten van een Mazda 323 rijdende grijze ambtenaar die klachten had over de snelheid waarmee we op landweggetjes reden. Ter info: niemand maar dan ook niemand heeft daar enige last of hinder van. Zelfde idee als Michel, waarbij notabene een familielid (vader) wordt aangesproken op z'n rijgedrag.

Toen ik jaren terug m'n rijbewijs een tijdje kwijt was wegens een snelheidsovertreding met m'n motor werd ik daarna in het dorp waar ik woonde zelfs bedreigd door iemand. "Als ik ooit zo hard door het dorp zou rijden, dan zou hij me komen opzoeken".

Kortom, het anti-auto offensief van de overheid en KooSSpee begint zijn vruchten af te werpen. Geïndoctrineerd door programma's als Wegmisbruikers heeft SSpee er steeds meer medestanders en hulptroepen bij onder gewone bevolking.

Nee, het wordt er niet makkelijker op als auto- en motorliefhebber en we zijn wat dat betreft in Nederland van een uitstervende soort. Als ik op dit forum al kijk hoeveel mensen een hybride gebakje bestellen... :)

Toch weiger ik vooralsnog op te geven en neem na de huidige auto waarschijnlijk iets met minimaal 200 PK (Golf V GTI bijvoorbeeld). Goed op blijven letten en gassssssss. :wink: Tot ik eens goed gepakt wordt en voor moet komen, dan roep ik waarschijnlijk ook dat dat snelle ding beter de deur uit kan. :roll: Maar het bloed kruipt... de acceleratie- en snelheidskick heb je regelmatig toch nodig, het is net drugs. Daarom denk ik dat iedereen in dit topic die z'n snelle auto wegdoet daar na verloop van tijd toch een gemis in zal zien en dat niet vol gaat houden.

Verder zit ik er sterk aan te denken om binnenkort een autootje erbij te kopen voor m'n vriendin, een Peugeot 106 Rallye. 100 PK op een wagengewicht van 3x niks, dat is ook dikke fun terwijl de topsnelheden zeker niet heel hoog liggen maar je kunt er wel super mee sturen. Dat lijkt me ook echt leuk.
Laatst gewijzigd door Wouter81 op 04 jun 2008, 10:07, 1 keer totaal gewijzigd.

René130i

Bericht door René130i » 04 jun 2008, 10:03

G a l l a r d o

Dexter

Bericht door Dexter » 04 jun 2008, 10:04

Rene / Hazze schreef:G a l l a r d o
D r e a m O n :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Dexter op 04 jun 2008, 10:05, 1 keer totaal gewijzigd.

René130i

Bericht door René130i » 04 jun 2008, 10:05

:roll: :lol: will do

Plaats reactie