Paul, de IS-F? Wat wordt de score?
- Mathieu
- Berichten: 5200
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
- Locatie: Ergens in brabant
- Jelmer850i
- Berichten: 5631
- Lid geworden op: 21 jun 2006, 19:06
- Locatie: Kantoor: www.jumptide.nl of M5
- Jelmer850i
- Berichten: 5631
- Lid geworden op: 21 jun 2006, 19:06
- Locatie: Kantoor: www.jumptide.nl of M5
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
- Joop
- Berichten: 9089
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
-
Tom
- Berichten: 22522
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Wil em wel es in het echt zien.
Maar zo op de foto's en het filmpje ben ik nog niet overtuigd.
Ik heb er een beetje hetzelfde gevoel bij als de Aston Martin DBS. De DBS vind ik over-the-top op het gebied van styling. Ik weet dat iedereen er gek van is en het als de ultieme auto ziet, maar in mijn ogen is de DB9 de echte schoonheid. Het toppunt van mooie lijnen. Zo was het bedacht door de ontwerper. Al die extra frutseltjes/lijnen op de DBS doen afbruik aan het originele ontwerp zoals de DB9. Een vrouw met dikke make-up is ook niet mooier.
De standaard IS vind ik ook prachtig... van het weekend nog bij een mooie staan kijken, zaten lekkere velgen onder (Sport-pakket?) en mooi zwart. Twee uitlaatjes. Prachtige auto, subtiel maar toch dik. Bij de IS-F moesten ze natuurlijk uitpakken (met als toppunt die uitlaten
) en ik vind em niet mooier. Less is more in sommige gevallen 
Maargoed, zal em es in het echt gaan bekijken, helaas heeft de dealer em hier nog niet staan zover ik weet.
Maar zo op de foto's en het filmpje ben ik nog niet overtuigd.
Ik heb er een beetje hetzelfde gevoel bij als de Aston Martin DBS. De DBS vind ik over-the-top op het gebied van styling. Ik weet dat iedereen er gek van is en het als de ultieme auto ziet, maar in mijn ogen is de DB9 de echte schoonheid. Het toppunt van mooie lijnen. Zo was het bedacht door de ontwerper. Al die extra frutseltjes/lijnen op de DBS doen afbruik aan het originele ontwerp zoals de DB9. Een vrouw met dikke make-up is ook niet mooier.
De standaard IS vind ik ook prachtig... van het weekend nog bij een mooie staan kijken, zaten lekkere velgen onder (Sport-pakket?) en mooi zwart. Twee uitlaatjes. Prachtige auto, subtiel maar toch dik. Bij de IS-F moesten ze natuurlijk uitpakken (met als toppunt die uitlaten
Maargoed, zal em es in het echt gaan bekijken, helaas heeft de dealer em hier nog niet staan zover ik weet.
-
indobesar
- Berichten: 9986
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
Erg gave auto!
- Herrie? - Als petrolhead snap je dat de sound die een airbox opwekt pure porno is.
- Gemis sper - Jammer dat het niet standaard is, maar dat is natuurlijk op te lossen. Doet me denken aan het elek diff. 135i verhaal.
- Elek. hulpmiddeltjes - De "normale" IS is uitschakeling mogelijk, is wel een aparte handeling voor nodig. Zal voor de IS-F niet anders zijn, dunkt me. De E-klasse heeft ook een "verborgen" methode om alles te deactiveren.
- Herrie? - Als petrolhead snap je dat de sound die een airbox opwekt pure porno is.
- Gemis sper - Jammer dat het niet standaard is, maar dat is natuurlijk op te lossen. Doet me denken aan het elek diff. 135i verhaal.
- Elek. hulpmiddeltjes - De "normale" IS is uitschakeling mogelijk, is wel een aparte handeling voor nodig. Zal voor de IS-F niet anders zijn, dunkt me. De E-klasse heeft ook een "verborgen" methode om alles te deactiveren.
- Downforce Dennis
- Berichten: 1248
- Lid geworden op: 03 mar 2006, 01:38
- Locatie: Zolder(B)
Cost reduction for European market heet zoiets.Ruben schreef:Waarom geen sper?! Iemand? Dennis?
Bovendien is het niet helemaal waar dat de auto geen sper heeft, het is een electronisch sper(wat natuurlijk niet goed werkt, maar toch)
JDM en US modellen zouden wel stdrd een sper krijgen.
Hier in Europa staat die op de aftermarket optielijst, er zal een soort van Ralliart catalogus voor Lexussen komen, en hierin gaat dan het sper in aangeboden worden. Af fabriek zal niet lukken, sper is altijd retrofit.
Toch vind ik dit een enorme klotezet. Dit is voor mij een reden om geen IS-F te kopen. Als ik IS-F + sper uitreken dan kom ik bij de prijs uit van een dikke M3 sedan met nog wat geld over of zelfs een C63 AMG. En ja, dan kunnen ze opbokken met die opgekalefaterde LS600 met geamputeerde "h".
- Downforce Dennis
- Berichten: 1248
- Lid geworden op: 03 mar 2006, 01:38
- Locatie: Zolder(B)
indobesar schreef:Erg gave auto!
- Herrie? - Als petrolhead snap je dat de sound die een airbox opwekt pure porno is.![]()
- Gemis sper - Jammer dat het niet standaard is, maar dat is natuurlijk op te lossen. Doet me denken aan het elek diff. 135i verhaal.
- Elek. hulpmiddeltjes - De "normale" IS is uitschakeling mogelijk, is wel een aparte handeling voor nodig. Zal voor de IS-F niet anders zijn, dunkt me. De E-klasse heeft ook een "verborgen" methode om alles te deactiveren.
Ohja, bij GEEN ENKELE lexus/toyota kan je alles volledig afzetten. Systeem blijft altijd voor een klein percentage geactiveerd moest het echt fout gaan.
- Kasteel
- Berichten: 5479
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
Afgelopen week een klein stukje in meegereden, verders niks boeiends, maar die automaat maakte wel indruk, ding schakelde echt snel; ging ervan uit dat het weer een goede dsg was, maar las net dat het geen dsg is?
In het wit vind ik m overigens niet zo mooi uitkomen, hier stond een donkergrijze met zwarte wielen, imho de combi voor deze auto, waarbij de lijnen veel mooier uitkomen. Uitlaten zijn nog steeds niet mijn ding...
In het wit vind ik m overigens niet zo mooi uitkomen, hier stond een donkergrijze met zwarte wielen, imho de combi voor deze auto, waarbij de lijnen veel mooier uitkomen. Uitlaten zijn nog steeds niet mijn ding...
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Gaaf filmpje. Erg mooie beelden. Topwerk.
@Dennis: ABS 2 zekering verwijderen werkte altijd bij de oude IS200 en 300, dat zal nu toch wel weer werken? Dan blijft er echt geen stumperhulp meer over.
Sper niet af fabriek monteren is jammer en erg flauw cq. dom, vooral omdat dat een pluspunt was van de oude IS serie die wel met sperdiff leverbaar was, alleen toen niet genoeg koppel had in de 200 uitvoering.
De marketingboys weten toch inmiddels wel wat de autoliefhebbers aanspreekt? Meer power, sper, en een schakelaar om alle stumperhulpjes echt uit te zetten. En die uitlaten, daar heb je straks vast en zeker after market setjes voor die een nog mooier geluid produceren en er niet zo lelijk uitzien als dit.
Automaat in Lexus is altijd top geweest. Eén van de weinige automerken waar ik een automaat boven een handbak prefereer, zelfs in benzineversies (diesel icm automaat vind ik sowieso heerlijk).
@Dennis: ABS 2 zekering verwijderen werkte altijd bij de oude IS200 en 300, dat zal nu toch wel weer werken? Dan blijft er echt geen stumperhulp meer over.
Sper niet af fabriek monteren is jammer en erg flauw cq. dom, vooral omdat dat een pluspunt was van de oude IS serie die wel met sperdiff leverbaar was, alleen toen niet genoeg koppel had in de 200 uitvoering.
De marketingboys weten toch inmiddels wel wat de autoliefhebbers aanspreekt? Meer power, sper, en een schakelaar om alle stumperhulpjes echt uit te zetten. En die uitlaten, daar heb je straks vast en zeker after market setjes voor die een nog mooier geluid produceren en er niet zo lelijk uitzien als dit.
Automaat in Lexus is altijd top geweest. Eén van de weinige automerken waar ik een automaat boven een handbak prefereer, zelfs in benzineversies (diesel icm automaat vind ik sowieso heerlijk).
Laatst gewijzigd door Dennis Cavallino op 04 jun 2008, 14:08, 1 keer totaal gewijzigd.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Ben ik nou de enige die de uitlaten wel mooi vindt ?
En dat ze nep zijn is gewoon normaal. Zie Bentley, Jaguar etc dan mag het ook wel op een Lexus.
Hier het IS-F draadje
http://www.driving-fun.com/forum/viewtopic.php?t=2899
En dat ze nep zijn is gewoon normaal. Zie Bentley, Jaguar etc dan mag het ook wel op een Lexus.
Hier het IS-F draadje
http://www.driving-fun.com/forum/viewtopic.php?t=2899
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Jezus Woka ik heb nu het filmpje bekeken en ik vind het echt jammer dat je weinig gedaan hebt gedaan aan de paar kleine kritiekpunten.
Vanaf 1 minuut 27 wordt dit pijnlijk zichtbaar
"Nou ik zal even demonstreren wat er dan gebeurt"
LAAT DAT DAN OOK ZIEN MAN !!! In plaats van tegen dat lichaam van jou aan te kijken richt die camera mooi op de tellers centraal van voren.
Iets demonstreren, zonder het te demonstreren.
En bij 2 minuut 50 is er kennelijk nog steeds niemand op jullie redactie die eraan denkt de tellers te laten zien
BAH.
Maar bij 4 minuut 17 lijkt er ietwat hoop te zijn, maar dit is helaas erg slecht in beeld gebracht.
Sorry voor de kritiek, maar ik vind het kansloos zo.
Buitenkant is redelijk in beeld gebracht, maar eigenlijk te weinig de auto in stilstaande vorm met wat mooie close ups. Paar leuke detailshots. Doen anderen toch beter. Binnenkant was helemaal kort, 2 seconden stoel en dash. Kan je denk ik ook iets meer tijd voor nemen.
Vanaf 5 minuut 5 is het natuurlijk wel dikke porno
Hoop dat je er iets aan hebt voor de volgende keer want zo is het natuurlijk bedoeld. Positieve berichten heb je al genoeg gehad hehe
http://www.youtube.com/watch?v=QcwCzwjQENc
http://www.youtube.com/watch?v=goXaJme6zJ4
Vanaf 1 minuut 27 wordt dit pijnlijk zichtbaar
"Nou ik zal even demonstreren wat er dan gebeurt"
LAAT DAT DAN OOK ZIEN MAN !!! In plaats van tegen dat lichaam van jou aan te kijken richt die camera mooi op de tellers centraal van voren.
Iets demonstreren, zonder het te demonstreren.
En bij 2 minuut 50 is er kennelijk nog steeds niemand op jullie redactie die eraan denkt de tellers te laten zien
BAH.
Maar bij 4 minuut 17 lijkt er ietwat hoop te zijn, maar dit is helaas erg slecht in beeld gebracht.
Sorry voor de kritiek, maar ik vind het kansloos zo.
Buitenkant is redelijk in beeld gebracht, maar eigenlijk te weinig de auto in stilstaande vorm met wat mooie close ups. Paar leuke detailshots. Doen anderen toch beter. Binnenkant was helemaal kort, 2 seconden stoel en dash. Kan je denk ik ook iets meer tijd voor nemen.
Vanaf 5 minuut 5 is het natuurlijk wel dikke porno
Hoop dat je er iets aan hebt voor de volgende keer want zo is het natuurlijk bedoeld. Positieve berichten heb je al genoeg gehad hehe
Het is juist prachtig beeldmateriaal, mits natuurlijk goed. Zie alle OptionAuto filmpjes op youtube, bijvoorbeeldwoka schreef:- De verhouding mijn hoofd-auto in beeld kan inderdaad anders, nemen we mee.
(...)
- Maar we kunnen meer doen met de tellerfilmpjes, hoewel het vaak niet heel mooi beeldmateriaal oplevert.
http://www.youtube.com/watch?v=QcwCzwjQENc
http://www.youtube.com/watch?v=goXaJme6zJ4
-
René130i
- Berichten: 5506
- Lid geworden op: 28 jan 2007, 23:39
- Locatie: Friesland www.130i.nl
-
HSR
- Berichten: 5556
- Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31
@ Macboy, ik vind dat je nu wel heel erg kritisch bent. Ik was ook altijd degene met kritiek maar vergeleken met oude filmpjes is deze echt significant beter. Dit viel mij ook al op bij de Manthey Porsche cayman film.
1) er is een duidelijk begin, middenstuk en eind
2) Wouter is nu duidelijk verstaanbaar en zijn gevatheid/grappen komen nu duidelijk over
3) Wouter laat duidelijk meer enthousiasme zien
4) Er wordt nu ook een eigen mening verkondigd ipv alleen maar wat feitjes op te ratelen
5) Naast de standaard feitjes vermeld je ook additieve informatie die je niet zo 123 zou vinden, zie puntje 4.
6) Vlasblom zorgt voor spectaculaire beelden wat het geheel erg leuk maakt.
Inderdaad, het had wel even een leuke asset geweest als je de teller had gefilmd bij het terugschakelen. Echter, m.i. voegt dat weinig toe. Ik vind het altijd wat infantiel aandoen.
Wat wel gaaf was geweest als je de 4 verschillende velgen in beeld had gebracht. Dit is zoals bij puntje 5 informatie die ik dus niet in een boekje lees en voor mij het kijkplezier significant verhoogd. Het laat immers zien dat je je verdiept hebt in de informatie.
Ergo, gaat zeker de goede kant op, nu nog de foutjes wegpoetsen en alles zal regg komme.
1) er is een duidelijk begin, middenstuk en eind
2) Wouter is nu duidelijk verstaanbaar en zijn gevatheid/grappen komen nu duidelijk over
3) Wouter laat duidelijk meer enthousiasme zien
4) Er wordt nu ook een eigen mening verkondigd ipv alleen maar wat feitjes op te ratelen
5) Naast de standaard feitjes vermeld je ook additieve informatie die je niet zo 123 zou vinden, zie puntje 4.
6) Vlasblom zorgt voor spectaculaire beelden wat het geheel erg leuk maakt.
Inderdaad, het had wel even een leuke asset geweest als je de teller had gefilmd bij het terugschakelen. Echter, m.i. voegt dat weinig toe. Ik vind het altijd wat infantiel aandoen.
Wat wel gaaf was geweest als je de 4 verschillende velgen in beeld had gebracht. Dit is zoals bij puntje 5 informatie die ik dus niet in een boekje lees en voor mij het kijkplezier significant verhoogd. Het laat immers zien dat je je verdiept hebt in de informatie.
Ergo, gaat zeker de goede kant op, nu nog de foutjes wegpoetsen en alles zal regg komme.
- Downforce Dennis
- Berichten: 1248
- Lid geworden op: 03 mar 2006, 01:38
- Locatie: Zolder(B)
Dennis,Dennis Cavallino schreef: @Dennis: ABS 2 zekering verwijderen werkte altijd bij de oude IS200 en 300, dat zal nu toch wel weer werken? Dan blijft er echt geen stumperhulp meer over.
Ik heb er werkelijk geen idee van of het bij de nieuwe nog werkt, maar op deze manier werk ik liever niet. ABS is toch iets wat ik liever wel nog heb als er iets mis dreigt te gaan. Zelf trek ik rookgordijnen en sidewaysacties na het deactiveren van de VSC computer dmv de Intelligent Tester (diagnosecomputer zeg maar).
Bij high speed runs op banked ovals à la nardo moet je ook altijd VSC/ESP/DSC/whatever uitschakelen, wil je geen opgestookte remmen en/of vangrail onder/rond je auto hebben
Heb ooit eens de ESP bij een Benz met de auto zien rijden op high speed oval ipv de piloot... Euhm, spectaculair
Bij de oude IS200tjes trek ik ook wel eens de achterste ABS wielrotatiesensoren uit als er snel een rondje gespeeld moet worden, werkt ook altijd, als je de ABS relais niet weet zitten
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], De fiscalist, Google [Bot], looney16v en 2 gasten
