Doen of niet Doen advies ervaringen?
- GTRene
Doen of niet Doen advies ervaringen?
wel doen of beter niet doen...
nieuw brandstof filter lijkt me wel doen, geen overbodige luxe die zit er al heel lang op, waarschijnlijk al vanaf 1998 of 2001.
maar injectiereiniger in de tank gooien...dacht misschien kan ik dat eens doen (niet dat ik daar een storing heb) en dan daarna het nwe brandstof filter...maar nou sprak ik vandaag een buurjongen (die monteur is geweest en veel knutselt aan Ford Capri's met cosworth e.d.) dat je dan ook eventuele rotzooi in je tank losweekt mocht je troep er in hebben..hm, daar zit ook wel wat in dus maar niet doen? tegenwoordig tank ik toch altijd speciale benzine die waarschijnlijk al reinigend genoeg werkt voor het inspuitsysteem?
en nog een vraag misschien dat iemand het weet, die man had het over de benzinedrukregelaar, die schijn je bij sommige types te kunnen instellen en hem dan iets meer druk geven? maarja weet niet of dat op de M62 kan (het type tot eind 1998 zonder vanos) dat kon ook helpen bij gasrespons e.d.? iemand die daar meer van weet? heb wel eens vaker zoiets gehoord, en vaak bij getunede auto's hebben ze ook speciale drukregelaars? maar nooit iets mee gehad in het verleden...
nieuw brandstof filter lijkt me wel doen, geen overbodige luxe die zit er al heel lang op, waarschijnlijk al vanaf 1998 of 2001.
maar injectiereiniger in de tank gooien...dacht misschien kan ik dat eens doen (niet dat ik daar een storing heb) en dan daarna het nwe brandstof filter...maar nou sprak ik vandaag een buurjongen (die monteur is geweest en veel knutselt aan Ford Capri's met cosworth e.d.) dat je dan ook eventuele rotzooi in je tank losweekt mocht je troep er in hebben..hm, daar zit ook wel wat in dus maar niet doen? tegenwoordig tank ik toch altijd speciale benzine die waarschijnlijk al reinigend genoeg werkt voor het inspuitsysteem?
en nog een vraag misschien dat iemand het weet, die man had het over de benzinedrukregelaar, die schijn je bij sommige types te kunnen instellen en hem dan iets meer druk geven? maarja weet niet of dat op de M62 kan (het type tot eind 1998 zonder vanos) dat kon ook helpen bij gasrespons e.d.? iemand die daar meer van weet? heb wel eens vaker zoiets gehoord, en vaak bij getunede auto's hebben ze ook speciale drukregelaars? maar nooit iets mee gehad in het verleden...
- Bert ///M3
BMW's hebben volgens mij nooit een instelbare benzinedruk regelaar. Wel zijn er tooltjes om het te meten. Je kan bijvoorbeeld idd een ietwat verstopt filter hebben of een benzinepomp die op zijn einde loopt, dan zal je ook zien dat je druk terug loopt als je vol vermogen draait.
Ik zou dat ding eens naar een expert brengen, misschien Hartge zelf? In plaats van zelf gaan kloten aan dingen als benzinedruk.
Ik zou dat ding eens naar een expert brengen, misschien Hartge zelf? In plaats van zelf gaan kloten aan dingen als benzinedruk.
- GTRene
Ik zal dan eerst maar eens een afspraak maken met de dealer om het brandstof filter te vervangen deze week.
Ik heb nu ook de accu minpool losgekoppeld en morgen gaat ie er weer op, en dan als ie warm is 15min ofzo stevig rijden, kijken of ie leert
Ow, wilde aan 1 kant m'n schokdemper voor iets strakker zetten,maar helaas die KW plastic sleutel niet te vinden, maar toen ik aan het in-veren was hoorde ik aan de bestuurders kant een soort klonk, die de rechterkant niet heeft...echt dat pokke pokke zeg maar
is dat het zogeheten domlager of zoiets? dat dan niet goed meer is? 
Ik heb nu ook de accu minpool losgekoppeld en morgen gaat ie er weer op, en dan als ie warm is 15min ofzo stevig rijden, kijken of ie leert

Ow, wilde aan 1 kant m'n schokdemper voor iets strakker zetten,maar helaas die KW plastic sleutel niet te vinden, maar toen ik aan het in-veren was hoorde ik aan de bestuurders kant een soort klonk, die de rechterkant niet heeft...echt dat pokke pokke zeg maar

- Dennis Cavallino
Dat pokke pokke is zeker die KW sleutel die ergens los ligt?GTRene schreef:Ow, wilde aan 1 kant m'n schokdemper voor iets strakker zetten,maar helaas die KW plastic sleutel niet te vinden, maar toen ik aan het in-veren was hoorde ik aan de bestuurders kant een soort klonk, die de rechterkant niet heeft...echt dat pokke pokke zeg maaris dat het zogeheten domlager of zoiets? dat dan niet goed meer is?

- GTRene
Ik zit inderdaad aan dat toplager te denken, wel eens van gehoord dat ie zo'n geluid kan maken, echter zelf nooit meegemaaktCasper schreef:Misschien je toplager/veerpootlager.
Heb je nog last van je LHM probleem van een tijdje geleden?

De LMS is nadat die schoongemaakt is beter qua werking althans als je tussengas geeft tijdens rijden nu pakt ie wel op, maar niet giftig ofzo, voorheen deed ie dat op den duur niet meer, nu dus wel beter.
De auto loopt verder zeer goed, qua starten en rijden en motorisch echter laat ie op de 1 of andere manier ergens pk's liggen...de LMS is sowieso niet geheel stuk (2 sensoren) hooguit minder qua werking, maar misschien als ik het nieuwe brandstoffilter laat monteren en eventueel een andere brandstofdruk regelaar? op den duur...helemaal naar Hartge NL rijden moet ik maar eens over een poosje over nadenken, ze weten daar neem ik aan sowieso meer over deze motoren dan de BMW dealer, en ze hebben contact met hartge DE eerst ff zelf wat goedkope vernieuwingen toe passen, das nooit verkeerd 8)
- GTRene
Dennis Cavallino schreef:Dat pokke pokke is zeker die KW sleutel die ergens los ligt?GTRene schreef:Ow, wilde aan 1 kant m'n schokdemper voor iets strakker zetten,maar helaas die KW plastic sleutel niet te vinden, maar toen ik aan het in-veren was hoorde ik aan de bestuurders kant een soort klonk, die de rechterkant niet heeft...echt dat pokke pokke zeg maaris dat het zogeheten domlager of zoiets? dat dan niet goed meer is?

- GTRene
Heb de computer "ge-reset" maar heeft niet mogen baten, hij loopt nog steeds goed maar mist agressie power zeg maar, dus heb ik een nieuw brandstoffilter en een nieuwe benzinedrukregelaar besteld voor de zekerheid, die dingen kosten niet zo veel en dan ist in elk geval lekker fris/nieuw baat het niet het schaad zeker niet.
Volgende week Dinsdag ff eronder laten zetten door de dealer, ben benieuwd of het effect heeft, ergens zit iets sluimerends die het vermogen heel langzaam minder maakt, zo voelt het en dus iets wat smerig wordt of verslijt, gelukkig loopt ie verder erg goed en dus wel betrouwbaar, je mist alleen wat afschiet gevoel
Volgende week Dinsdag ff eronder laten zetten door de dealer, ben benieuwd of het effect heeft, ergens zit iets sluimerends die het vermogen heel langzaam minder maakt, zo voelt het en dus iets wat smerig wordt of verslijt, gelukkig loopt ie verder erg goed en dus wel betrouwbaar, je mist alleen wat afschiet gevoel

- GTRene
Surprise surprise 8) Ik was bezig met de voorbumper eens beter af te stellen, als je goed keek stak ie aan de linker kant zo'n 5mm derbuiten ten opzichte van motorkap, en aan de rechterkant zat ie zo'n 3mm er binnen, als je het wist was het geen gezicht dus vol goede moed nog eens proberen te stellen met als resultaat nu aan beide kanten behoorlijk strak en zo goed als 1 geheel 8)Dennis Cavallino schreef:Dat pokke pokke is zeker die KW sleutel die ergens los ligt?GTRene schreef:Ow, wilde aan 1 kant m'n schokdemper voor iets strakker zetten,maar helaas die KW plastic sleutel niet te vinden, maar toen ik aan het in-veren was hoorde ik aan de bestuurders kant een soort klonk, die de rechterkant niet heeft...echt dat pokke pokke zeg maaris dat het zogeheten domlager of zoiets? dat dan niet goed meer is?
Maar wat de surprise was daarbij, ik moest om der bij te kunnen beide voorwielen eraf halen en dacht aan dat pokke pokke

[IMG:647:758]http://img213.imageshack.us/img213/6140 ... tenls2.jpg[/img]
Ik kon hem een behoorlijk eind strakker draaien 8) en dacht ff de pokke pokke test weer doen, en wat denk je? jippie het is nu weg

[IMG:640:480]http://img213.imageshack.us/img213/6099 ... teniz2.jpg[/img]
Toen de andere kant ook maar ff controleren, moest ik toch bij, en ja hoor, welliswaar niet zo los als die ander maar ook lang niet strak genoeg, en dus ook vast gezet, maar daar kwam ik rot bij om die borgmoer strakker te zetten...met als gevolg zoals ik bijna elke keer met klussen heb

[IMG:800:600]http://img213.imageshack.us/img213/2233 ... tenuo8.jpg[/img]