Ik heb een vraagje of iemand ervaring heeft met een niet standaard (beter?) uitlaatspruitsuk op een E36 M3. waarschijnlijk zijn er wel betere te krijgen dan de standaar dingen die op een E36 M3 zitten. Ik heb al een andere demper (Eisenmann SS versie) in combinatie met een cold air intake.
mischien heeft / weet iemand dan ook nog waar een 2ehands origineel uitlaat spruitstuk te halen.
(E36 M3)uitlaat spruitstuk!
- markk
- Berichten: 3894
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23
Geen ervaring maar de algemene tendens met M3 uitlaten (e30/e36/e46) is m.i. dat die dingen standaard vanaf de fabriek erg goed zijn.
Als er al (performance) winst is te halen is het meestal op kat gebied (verwijderen) icm met een ECU upgrade. Spruitstukken/headers maken meestal niet zoveel uit muv US-spec e46 m3 aangezien die de kats in de headers hebben...
Nogmaals geen ervaring maar bovenstaande is wat ik veel hoor en lees.
Mark.
Als er al (performance) winst is te halen is het meestal op kat gebied (verwijderen) icm met een ECU upgrade. Spruitstukken/headers maken meestal niet zoveel uit muv US-spec e46 m3 aangezien die de kats in de headers hebben...
Nogmaals geen ervaring maar bovenstaande is wat ik veel hoor en lees.
Mark.
- Bert ///M3
- Berichten: 9418
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Enige winst die je met eem katvervanger haalt is 10-15 KG verlies.markk schreef:Geen ervaring maar de algemene tendens met M3 uitlaten (e30/e36/e46) is m.i. dat die dingen standaard vanaf de fabriek erg goed zijn.
Als er al (performance) winst is te halen is het meestal op kat gebied (verwijderen) icm met een ECU upgrade. Spruitstukken/headers maken meestal niet zoveel uit muv US-spec e46 m3 aangezien die de kats in de headers hebben...
Nogmaals geen ervaring maar bovenstaande is wat ik veel hoor en lees.
Mark.
PK's stijgen niet echt noemenswaardig maar je verliest iets koppel onderin.
Hier een uitdraai van iemand die ze tegen elkaar getest heeft, dur origineel en supersprint decat:
http://img393.imageshack.us/my.php?imag ... intnv6.jpg
Het enige wat mijn gevoel zegt is dat ze iets beter doortrekken bij hogere toerentallen, 7500-8500 RPM zeg maar.
Qua headers laten aftermarket exemplaren ook niet echt een verbetering zien.
Al met al denk ik dat het de moeite niet is. het fabriekssysteem zit gewoon goed in elkaar. Je ziet heel misschien 5 PK verschil als je headers + decat + demper neemt maar daar tel je ook zowat 2000 euro voor neer. Plus je hebt gezeik met de APK. Kan je een 200 cell racekat voor nemen maar dan ben je voor het hele systeem 3000 euro kwijt.
Het enige is voor een racer is het een leuke gewichtsbesparing, verder geloof ik het wel.
Als ik meer PK's zou willen dan zou ik zo'n auto naar een echte tuner brengen, Kronenburg of JR enz. Dat zelf klooien met uitlaatjes enz kost je een hoop geld en je word er meestal niet wijzer van.
- borism3
- Berichten: 115
- Lid geworden op: 20 feb 2007, 02:56
vraag
OK mijn vraag komt eigenlijk doordat het stuk van uitlaatspruitsuk naar de uitlaat een beetje slecht aan het worden is. momenteel is het dicht gemaakt met iets wat ze bij de BMW specialistt erop hebben gesmeerd.
mischien weet er iemand iets wat je goed kan gebruiken voor lekkages te dichten, want een heel nieuwe spruitstuk is michien een beetje teveel van het goede. Of mischien weet iemand of er een tussen stuk kan worden op gezet?
mischien weet er iemand iets wat je goed kan gebruiken voor lekkages te dichten, want een heel nieuwe spruitstuk is michien een beetje teveel van het goede. Of mischien weet iemand of er een tussen stuk kan worden op gezet?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast