Witte lak

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
RutgerK

Witte lak

Bericht door RutgerK » 21 mei 2008, 17:56

Ik ben heel benieuwd naar ervaringen van eigenaren van auto's met witte lak.

De vogels hier lijken af en toe vliegende mini DSM-fabrieken en ook uit de zeemeeuwen laten zich niet onverdienstelijk als het gaat om chemische shit op je auto te laten vallen.

Ik ben best gecharmeerd van witte auto's en zou mijn volgende auto misschien wel in het wit willen bestellen. Witte lak lijkt mij praktisch omdat je hopelijk minder de doffe plekken ziet van vogelpoep zoals op metallic en pareleffect lakken.
Swirls zijn hopelijk ook nauwelijks zichtbaar zodat ik regelmatig de auto door een willekeurige wasstraat kan halen ipv een veel duurdere softwash wasstraat die toch swirls achterlaat en ik vervolgens een dag sta te poetsen.

Op witte lak zie je weliswaar sneller het vuil zitten maar het gemak van het wassen lijkt mij dat te compenseren.

Ben ik te hoopvol of klopt mijn vermoeden?

Hendrik Kinderman

Bericht door Hendrik Kinderman » 21 mei 2008, 18:51

We hebben nu een witte swift demo bij de garage staan, en je moet hem eigenlijk wel één keer in de 14 dagen goed wassen. Vooral nu de muggenperiode is aangebroken. Heb hem vorige zaterdag in de Waxoyl gezet, en hoop dat de muggen er nu heel wat gemakkelijker af te krijgen zijn. Een goede lakbehandeling is een vereiste, want je ziet eigenlijk wel alles erop. Stof valt nog wel mee. van vogelshit hebben we daar niet zo heel veel last, dus daarover kan ik nog niet veel mededelen.

atomchris

Bericht door atomchris » 21 mei 2008, 19:44

Het zo snel vies worden valt ook wel mee,op mijn vorige(zwarte)auto zag je het veel sneller......

Alleen lijkt het wel of de vogels liever op wit schijten!
Ik heb nog nooit zoveel schijt erop gehad,soms zelfs al rijdend :shock:

En deukjes zie je wat sneller,omdat de kleur zo weerkaats,denk ik.... :roll:

Plaats reactie