Rijk vergoedt boetes ambtenaren

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 21 mei 2008, 12:22

109 Teletekst wo 21 mei

` Ambtenaren van de ministeries van
Financiën,Landbouw en Sociale Zaken
krijgen kleine snelheidsboetes vergoed.
Dat schrijft minister Ter Horst in
antwoord op Kamervragen.

Als een ambtenaar niet meer dan 10 km
te hard reed,betaalt het ministerie de
boete.Bij Financiën geldt een grens van
10 km boven de maximumsnelheid.Hogere
overschrijdingen gelden als verwijtbaar
en roekeloos rijgedrag.Ook chauffeurs
van bewindslieden krijgen vergoedingen.

Ter Horst zegt niet te weten wat de
regeling de schatkist kost.Diverse
partijen vinden het ongepast dat de
boetes door het Rijk worden betaald.

:shock: :? ........................................bijna lachwekkend

Tom

Bericht door Tom » 21 mei 2008, 12:23

Dit is al oud nieuws toch?

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 21 mei 2008, 12:25

Niets maar dan ook NIETS verbaast me meer in deze bananenrepubliek. En dan die schoft van een JP Balkenende de mond maar vol hebben met zijn normen en waarden. Dit is gewoon schofterig.

Elke keer denk je weer dat het niet gekker kan maar elke keer wordt je weer murw geslagen met nieuwe onzin. Ben d'r helemaal klaar mee, die gasten. Mijn volgende stem wordt weer een proteststem, ben alle vertrouwen kwijt in die oplichters. Tegen 'ons' maar volhouden dat het om veiligheid gaat maar ondertussen mogen die ambtenaren wel legaal 140 km/u op de teller neerzetten zonder enige vorm van consequentie. Blijkbaar vind de staat het dus helemaal niet gevaarlijk als men met 140 op de klok rijdt, als ze er tov. hun eigen mensen geen sanctie tegenoverzetten.

Maar volgens Geelhoed zal dit natuurlijk heel normaal zijn, zoals hij gaat aantonen met 4 grafieken.
Laatst gewijzigd door Wouter81 op 21 mei 2008, 12:28, 2 keer totaal gewijzigd.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 21 mei 2008, 12:27

Tom schreef:Dit is al oud nieuws toch?
Zou kunnen, maar het staat nu dus op teletekst................................

Tom

Bericht door Tom » 21 mei 2008, 12:28

OK heb het al eerder gelezen namelijk. Volgens mij ook een topic op DF over geweest?

Verder belachelijk.
Ben er klaar mee.

E60 M5

Bericht door E60 M5 » 21 mei 2008, 12:30

Mijn baas betaalt ook mijn bekeuringen!

:P :lol:

GTRene

Bericht door GTRene » 21 mei 2008, 12:34

romo schreef:
Tom schreef:Dit is al oud nieuws toch?
Zou kunnen, maar het staat nu dus op teletekst................................
kan het me niet herinneren, maar vind het in elk geval belachelijk, gelijke monnikken gelijke kappen, maar das helaas niet zo in NL weet je nog dat we allemaal een loonstop hadden? of hoe heet dat ook al weer, anyway wat deden ze later? gaven ze zichzelf 30% verhoging :shock: :?
Het wordt hoog tijd voor een eerlijker systeem, en dus echt gelijke monniken gelijke kappen, als je regels maakt geef dan het goede voorbeeld en doe het niet zo :evil:

M@rcel

Bericht door M@rcel » 21 mei 2008, 13:04

Volgens mij was er vorig jaar een uitspraak geweest, dat kleine boetes onder werktijd door de werkgever vergoed dienen te worden. Dus bedrijfsleven en overheid.

Tom

Bericht door Tom » 21 mei 2008, 13:04

Met terugwerkende kracht? :lol:

Ik vind het onzin trouwens als dat zo is, laat dat duidelijk zijn. Als werknemer moet je boetes zelf betalen, klaar.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 21 mei 2008, 13:09

Sterker nog, als BESTUURDER moet je die boetes zelf betalen, vind ik. Werknemer of niet.

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 21 mei 2008, 13:14

Onder werktijd met een bedrijfsauto tot 10 km/u te hard of zo vind ik nog iets voor te zeggen. Immers kan iedereen een keer gebeuren, jij bent voor je baas onderweg, het is zijn voertuig dus laat hem er maar voor opdraaien. Als er op werk per ongeluk eens wat stuk gaat, of je rijd schade met een bedrijfsauto hoef je er ook niet voor op te draaien.

Is het een grotere overtreding dan is het je eigen schuld en ook moedwillig dus dan zou ik als baas ook zeggen dok zelf maar.

Dit verhaal is anders als jij met je eigen vervoer naar je werk rijd en je krijgt dan een bekeuring, want dan is het in je eigen tijd en je eigen auto.

wjn

Bericht door wjn » 21 mei 2008, 13:17

Marcel van Meerbeek schreef:Volgens mij was er vorig jaar een uitspraak geweest, dat kleine boetes onder werktijd door de werkgever vergoed dienen te worden. Dus bedrijfsleven en overheid.
Klopt idd. Is dus niet specifieks iets voor de overheid.

Maar wordt wel als inkomen gezien, dus je moet er nog belasting over betalen.

Verder vind ik het ook onzin, je maakt zelf de overtreding, je bass verplicht je niet het te doen (in dit geval dan).

GTRene

Bericht door GTRene » 21 mei 2008, 13:22

klopt in theorie maakt het niet uit in welk voertuig of van wie ook, je rijd...de bestuurder is verantwoordelijk, natuurlijk is het leuk dat je baas betaald maar als "veiligheid" of verantwoording? boven aan staat hoort de bestuurder het te voelen (al vind ik vele regels niet altijd toepasbaar als de weg zich er voor dient of het tijdstip van overtreding en drukte op die weg maar das ff weer wat anders)
en helemaal het rijk, daar betalen wij allemaal voor, dat zou dus in theorie betekenen dat je en je eigen boete betaald als particulier, en de boete van die ambtenaren betaald die dat doen...das krom,

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 21 mei 2008, 13:31

betaalt

Maar inderdaad, ik vind het echt belachelijk als je weet hoeveel bekeuringen er zijn met minder dan 10km/u snelheidsoverschreiding. Het kost miljoenen voor de overheid als werkgever. En het druist simpelweg in tegen het beleid van de overheid en tegen het opvolgen van regels.

M@rcel

Bericht door M@rcel » 21 mei 2008, 13:38

die boete van die ambtenaar komt weer in datzelfde schatkistje terecht....dus feitelijk verdwijnen onze belastingcentjes niet. 8)

Maar goed...je hebt als overheid een voorbeeldfunctie, en je kan je dus afvragen welk signaal je hiermee afgeeft?

Tijden veranderen....vroeger knalde je met de bewindslieden met 180 km/u vanuit Brussel naar Den Haag, kon je bij tijdig aanvragen beroep op de motormuizen doen, en kon je met je mobilofoon de politie oproepen als je vond, dat diegene voor jou te lang op de linker baan zat.. 8)

Andere tijden..... :wink: 4 uur nachtrust in je auto werd ook als normaal gezien:)

M@rcel

Bericht door M@rcel » 21 mei 2008, 13:43

Dennis Cavallino schreef:betaalt

Maar inderdaad, ik vind het echt belachelijk als je weet hoeveel bekeuringen er zijn met minder dan 10km/u snelheidsoverschreiding. Het kost miljoenen voor de overheid als werkgever. En het druist simpelweg in tegen het beleid van de overheid en tegen het opvolgen van regels.
Kost miljoenen valt natuurlijk ook wel weer mee. Het zijn gewoon uitzonderingen. Er zijn altijd mensen die het onderste uit de kan proberen te halen. Ik zou me schamen als ik voor een boete van 30 euro de halve dag papieren moet ondertekenen en laten ondertekenen.

wjn

Bericht door wjn » 21 mei 2008, 14:06

Marcel van Meerbeek schreef:
Dennis Cavallino schreef:betaalt

Kost miljoenen valt natuurlijk ook wel weer mee. Het zijn gewoon uitzonderingen. Er zijn altijd mensen die het onderste uit de kan proberen te halen. Ik zou me schamen als ik voor een boete van 30 euro de halve dag papieren moet ondertekenen en laten ondertekenen.
+1

Maar volgens mij werd het aangezwengeld vanwege een zeeuwse ambtenaar die zaken vergoed kreeg ;)

romo

Bericht door romo » 21 mei 2008, 19:11

109 Teletekst wo 21 mei
Minister tegen vergoeden bekeuring

` De Tweede Kamer is het er niet mee
eens dat sommige ambtenaren kleine
snelheidsboetes vergoed krijgen.En ook
minister Ter Horst vindt dat zulke
boetes zelf betaald moeten worden.Ze
gaat erover praten in het kabinet.

Als een ambtenaar van Sociale Zaken of
Landbouw onder werktijd niet meer dan
10 km te hard heeft gereden,wordt de
boete vergoed.Bij Financiën geldt een
grens van 10% boven de maximumsnelheid.

De vergoeding geldt ook voor chauffeurs
van ministers en staatssecretarissen.
Een Kamermeerderheid vindt het onjuist
dat er verschillende regels gelden voor
ambtenaren en andere mensen.

romo

Bericht door romo » 21 mei 2008, 19:13

En dan deze ook maar gelijk.......................................

110 Teletekst wo 21 mei
Premier laakt zelfbeeld Nederland

` Volgens premier Balkenende heeft
Nederland een negatief zelfbeeld.Hij
zei dat op Verantwoordingsdag,waarin
het kabinet terugblikt op vorig jaar.
Balkenende en vice-premier Bos noemen
vergeleken met andere landen de lonen
hier hoog en de werkloosheid laag.Toch
zijn Nederlanders geneigd alles breed
uit te meten dat niet goed gaat.

Bos ziet geen lijn in de kritiek,omdat
zowel links als rechts ontevreden is.
De ontevredenheid zal nog oplopen door
impopulaire maatregelen,zei Bos.

Het kabinet erkent wel dat de aanpak
van de probleemwijken traag verloopt en
de inburgering niet op schema ligt.

944 guy

Bericht door 944 guy » 21 mei 2008, 19:31

Bert ///M3 schreef:Onder werktijd met een bedrijfsauto tot 10 km/u te hard of zo vind ik nog iets voor te zeggen. Immers kan iedereen een keer gebeuren, jij bent voor je baas onderweg, het is zijn voertuig dus laat hem er maar voor opdraaien.
Maar da's toch gelul? Als het je per ongeluk overkomt als je niet aan het werk bent ben je opeens wel de boeman? Je wordt in dit land als crimineel afgeschilderd als je iets te hard rijdt en als je er tegenin wil wordt alles maar dan ook echt alles je in de weg gelegd, maar als je iemand per ongeluk met je dronken kop het ziekenhuis inrijdt krijg je zowat een werkstrafje.
Bos ziet geen lijn in de kritiek,omdat
zowel links als rechts ontevreden is.
Ik zie daar best wel een lijn in, namelijk: IEDEREEN IS ONTEVREDEN!
Soms vraag je je af hoe die lui nog slim genoeg kunnen zijn om adem te halen...

HSR

Bericht door HSR » 21 mei 2008, 20:04

Niet meteen zo kankeren. Er is een forummer die echt wel een duidelijk antwoord kan geven voor deze malpractices. :lol:

GTRene

Bericht door GTRene » 21 mei 2008, 20:08

net op het NED1 nieuws :lol: interessant

Macboy

Bericht door Macboy » 21 mei 2008, 20:27

Rechter heeft ooit uitspraak gedaan. Daar zal het mee te maken hebben dus heeft niks met politiek te maken :)

GTRene

Bericht door GTRene » 21 mei 2008, 20:29

Macboy schreef:Rechter heeft ooit uitspraak gedaan. Daar zal het mee te maken hebben dus heeft niks met politiek te maken :)
Ze kon het schijnbaar niet ineens stop zetten daar waren meerdere instanties voor nodig :? als ze dan maar opschieten :lol: hoe meer er van balen, des te eerder wordt er hopelijk ergens eens werk van gemaakt :idea:

wjn

Bericht door wjn » 21 mei 2008, 20:32

Dat staat er al een paar keer, dat het niet specifiek overheid is.

Maar ja, dat levert niet zo mooie leescijfers op ;)

Plaats reactie