Macboy schreef:Wij waren dus wel op tijd

Filmpje volgt.
Maar welk van de twee filmpjes dat gaat zijn, dat is nog even afwachten.
Was een interessant weekendje.

Vrijdagmorgen maar liefst 2.5 rondje op CPZ weten te rijden, toen de auto helemaal kwijt bij het opschakelen van III naar IV (nou ja, bij het op laten komen van de koppeling natuurlijk), in rechte lijn overigens.
Misschien toch iets te veel vermogen en iets te weinig tractie voor de omstandigheden. Links door het gras, weer uit het gras de baan op ruim op tijd om de Audi S nog te halen (vraag me niet hoe dat gelukt is) en er dan achter komen dat de remmen niet meer werken.

Gelukkig hebben ze daar een grindbak neergezet en zat de sleepwagen bestuurder op dat moment naast me in de auto, ben even aan het graven geweest onder het wachten op Jurriaan totdat hij zijn auto gehaald had, want de e30 stond linksvoor tot aan de knipperlichten in het grind.

Uiteindelijk er wel nog uit weten te slepen (Jurriaan bedankt!

) en met 10kg extra grind de weg terug naar de pits gemaakt.
Daar lekker wat poetsen en door naar Duitsland, ware het niet dat de auto in het Zandvoortse stadsverkeer (met een of andere nono die de weg versperde) veel te warm begon te lopen. Ding uitgezet, wegenwacht gebeld en ondertussen even lekker naar de Mac ontbijten, wegenwacht kwam, maakte een opmerking over een blok dat er niet in thuis hoorde, vervang de zekering van de fan die er op het oog nog ok uit zag maar niet meer werkte en vertrok weer.
Snel door naar Duitsland via de 101 file weg, auto hield zich prima, temperatuur bleek prachtig laag (normaal houdt-ie niet van lang in de file staan) maar 15 kilometer voor het Ringhaus begonnen hij wat schurende geluiden te maken. Niet bij gas los, maar ook niet bij volgas, dus maakte ik me er eigenlijk niet zo'n zorgen over, dacht dat er een grindbaksteentje ergens tussen zat te vervelen, maar 5km op het stuk omhoog bij Barweiler dacht ik al wel dat er iets meer mis was toen ik volgas in IV 80km/u reed en de auto niet meer sneller ging, normaal is dat daar met 320pk niet zo'n probleem om te versnellen.

Bergaf ging de motor uit en die wilde ook niet meer uit.
Zaterdagmorgen de ANWB gebeld en die regelen het verder maar (al duurt het soms even) en het weekend af kunnen maken met een superdeluxe-ex-Mühle-omhoog-zelf-bijsteppen Meriva 1.4. Maar goed, we zaten droog en kwamen ermee thuis en daar gaat het toch om.
E30je komt over een week of twee/drie weer terug en wordt dan gesloopt voor onderdelen of zo verkocht als iemand interesse heeft.
Ik heb namelijk iets doms gedaan, ben op zondagmiddag meegereden met Jamsie in de (zwarte) EVO V GSR met RS achterdiff en Ralliart onderstel.
Er waren met mensen die zijn 7.52btg van zaterdag niet geloofden, nou, geloof het maar wel, dat ding rijdt echt als rallyauto en Jamsie is ook de beroerdste niet om hem bijv. uitkomen Fuchsröhre met +/-200km/u (geen idee hoeveel het precies was, kilometerteller werkte niet meer) gewoon volledig dwars linksaf te gooien.
Was leuk, maar ook duur, ik wil nu dus weer een EVO, BMW's zijn kut.
Iedereen bedankt voor de hulp, de sleepjes, het medeleven en de gezelligheid!
Was een geweldig weekend en dat moeten we zeker snel nog een keer doen!
