Napraten Ring Academy II (17-18 mei 2008)

Alle topics van de DF activiteiten uit het verleden.
SteV6

Napraten Ring Academy II (17-18 mei 2008)

Bericht door SteV6 » 18 mei 2008, 23:18

Ik had al wel zo'n topic verwacht :roll:

Via deze weg wil ik nogmaals iedereen bedanken voor de ontzettend gezellige sfeer en de instucties.

Sfeerimpressie:

- wachten
- zon, regen, zon, mist
- bijzondere auto's
- honger lijden
- buikpijn van het lachen
- DF-DVD gekeken
- Macboy zonder pokerset
- bekende mensen uit de F1 gezien (en kort gesproken)
- Nandor in een Speedster gezet
- Ruud die nog steeds niet snapt dat ik blij ben met regen op de Ring
- heel veel leren in de gereden rondjes
- Engelsen zijn gek!

En dan is er nog zo veel wat niet op te schrijven is, kortom je moet er bij zijn de volgende keer!

Driving Fun op en top :!:

SteV6

Metchu

Bericht door Metchu » 18 mei 2008, 23:22

Macboy zonder koffer!? :shock:

beelden willen we zien van het weekend 8)

Mark Nauta
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94

Bericht door Mark Nauta » 18 mei 2008, 23:27

Mooi verslag Stef :P.

Volgende keer ook maar mee!

Steven N.
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster

Bericht door Steven N. » 18 mei 2008, 23:29

Metchu schreef:beelden willen we zien van het weekend 8)
Kon je niet in de kofferbak mee?

En waar blijft de nieuwe Parkplatzrontondedriftfoto? :D

Metchu

Bericht door Metchu » 18 mei 2008, 23:31

Steven Nauta schreef:
Kon je niet in de kofferbak mee?

Nee, daar hebben we bij nader inzien van afgezien. Het was wel de planning in eerste instantie 8)

Patrick Mensink

Bericht door Patrick Mensink » 18 mei 2008, 23:41

Goed verslag, kort maar krachtig :)

Xave30

Bericht door Xave30 » 18 mei 2008, 23:50

Lachen die cliffnotes van SteV6. :)

Peter-Paul

Bericht door Peter-Paul » 19 mei 2008, 00:26

Zo, net thuis. Ondanks de iets aangepasten openingstijd van het circuit, toch 8 rondjes kunnen rijden :D . Ga nu lekker naar me mandje, verdere info volgt.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 19 mei 2008, 10:42

Was vast weer gezellig, 1e keer ook.
Probeer er een volgende keer weer bij te zijn :)

mark dikken

Bericht door mark dikken » 19 mei 2008, 10:49

Had me verslag gezet in de categorie nurburgring, maar heb het dan maar even geknipt en geplakt naar vorige meetings.

Zaterdag meegedaan aan de ring academie hierbij mijn verslag.

Om 1 uur was ik al op de baan maar nog niemand te zien, om 1:45 Peter eens gebeld en die bleek helaas pech met zijn auto te hebben en vroeg mij uit te kijken naar een blauwe Sub met Ruud achter het stuur. Die stond al netjes te wachten voor de poort maar wist niet dat het nog een uur zou duren voordat die openging. Ruud dat even gemeld en daarop besloot hij maar even te gaan lunchen. Toen de baan openging maar direct aangesloten voor mijn eerste rondje dit jaar. Bij Bergwerk was het al direct mis een brommer was er hard afgegaan, even later bij de Eiskurve lag er olie op de baan en stond een RX-8 frontaal in de vangrail.
Olie op de baan dus de baansluiting duurde lang. Inmiddels melde zich op de papierplaats de australische ferrari club en ze hadden hun auto's meegenomen.
Na al dat moois ging de baan weer open en heb ik weer een aantal ronden gereden tot het begon te regenen. Toen een pauze gehouden en terwijl het langzaam ophield te regenen kwam ik MacBoy en Nandor tegen. Ik was hier voor de instructie dus nador gevraagd om naarst mij plaats te nemen. De baan was spekglad en met 250pk op de achterwielen zonder electronische hulpjes, deed ik het de eerste ronde zeer rustig aan om zo de instructie in mij op te kunnen nemen. De 2de ronde deed het tempo wat omhoog maar bij Hatzenbach was het Nandor al duidelijk dat ik niet de nieuwe drifking in spe was en ging het tempo weer wat omlaag.

Daarna van Ruud nog een 3 tal ronden instruktie gekregen, ondanks dat dit 20 minuten later was dan met Nandor was de baan nu droog en kon de auto zijn vermogen op de baan kwijt.
In deze 3 rondjes meer geleerd dat de afgelopen drie jaar zelfstudie en Hatzenbach, Metzgefeld en Galgenkopf (mijn 3 minste secties) gingen per ronde beter en sneller. Als toetje heeft ruud mij toen nog meegenomen met zijn Sub, als niet Sub kenner dacht ik dat het een standaard auto was, maar deze is dus zodanig voor de ring aangepast dat het een GT3 eater is. Ruud bedankt voor die ronde, heeft me laten zien wat er allemaal mogelijk is met een goede chauffeur en aangepaste auto.

Kortom een geslaagde dag in de eifel, Peter, Nandor en Ruud bedankt!!

Macboy

Bericht door Macboy » 19 mei 2008, 11:10

Het was gewoon makkelijker om in het Nurburgring-topic te reageren, vandaar dat hier geen aparte topic voor was.
Macboy schreef:Ik ben zaterdag met Nandor die kant op gereden voor een deel van de Ring Academy. Erg veel pech gehad tussen Arnhem en Zevenaar met 8km en even de binnendoor route genomen naar Kleve, maar pakte allemaal anders uit dan we hadden gepland. Was in elk geval leuk.

Daarna redelijk volgas door naar de Ring en aangesloten bij de groep. Peter en Jenna Jameson waren wat later i.v.m. de welbekende pech.

Aangekomen was het stervensdruk. En dat voor een zaterdag, nou dat gaat niet op in mei. Ik baalde, want wilde juist rustig paar rondjes rijden en had op regen gehoopt.

Toen het op gegeven moment met bakken uit de lucht kwam vallen en 90% de baan afkwam ging ik dus snel mijn 4-rondenkaart kopen :) Fransisco vond het ook geweldig !

Heerlijk 1 rondje gereden met Nandor op kletsnatte baan. Daarna nog rondje met Niels op iets drogere baan en uiteindelijk met Jenna alleen een rondje op de droge baan. Had beter andersom kunnen doen, maar goed ;)

Had wel het idee dat ook iemand achterin zat ... maar kan ook aan mij liggen.

In elk geval weer onwijs veel gelachen, tot een uur of 11 en de mensen wat moe begonnen te worden.

Uiteindelijk 3 uur gewacht op een schnitzel en rond 00.45 uur nog vertrekken naar huis :shock:

Ja ik weet het, had ik beter niet kunnen doen, maar ja ... eigenwijs he.

SteV6

Bericht door SteV6 » 19 mei 2008, 11:13

Nog een kleine aanvulling:

Anekdote 1:

Zaterdag ging de baan om 19.20 dicht, dus zaten we op het terrasje van Pitstop wat te lullen. Hoor ik opeens een hele mooie zware V8 roffel. Maar omdat ik net daarvoor met Nandor nog een rondje parkeerplaats had gelopen kon ik het geluid niet bij een geparkeerde auto plaatsen. Dus de hele groep stond op om te zoeken.

Bleek achter de rotonde een vrachtwagen zijn kostbare lading uit te lossen:

Een witte Gumpert Apollo :shock:

Gumpert had de wagen vrijdag af gebouwd en kwam even een shakedown doen. De auto is bedoeld voor racewerk. En als testrijder hadden ze Heinz Harald Frentzen bij zich.

Toen de Apollo bij de slagbomen stond zijn Nandor, Niels en ik in de auto gesprongen om naar Turn 13 te rijden. Helaas waren we net te laat, want we liepen nog omhoog toen de zware V8 dreun voorbij kwam blazen ...

Anekdote 2:

Omdat het Ringhause helemaal vol zat moesten Nandor en ik naar een andere lokatie om te overnachten. Om precies te zijn het eerste huis als je van het Ringhaus naar de rotonde loopt. Voor de deur stond een vrachtwagen van Bridgestone en een Peugot Partner met trailer. Op de trailer stond een Radical achtige kitcar met de letters GT(nog iets maar dat ben ik vergeten) en Ninja op de zij- en achterkant. Bleek dat dit huis het vaste logeeradres is van Kees van der Grint.
's Morgens hebben Nandor en ik nog even een heel kort praatje gemaakt met Kees en zijn gezelschap omdat we toch wel heel nieuwsgierig waren wat voor motor in de kitcar lag.
Het antwoord van Kees: "Een Gordini" ... Uhh, Kees, we bedoelen de kitcar. Oh, die is van hem, maar daar ligt een 1200cc motorfietsblok in op een gewicht van 550 kg. Helaas is de levertijd wel 3 jaar jongens.

Bleek dus dat er in de Bridgestonevrachtwagen een klassieker stond 8)

Foto's volgen, ik heb nu nog geen tijd om ze online te zetten.

SteV6

Macboy

Bericht door Macboy » 19 mei 2008, 11:15

SteV6 schreef:Toen de Apollo bij de slagbomen stond zijn Nandor, Niels en ik in de auto gesprongen om naar Turn 13 te rijden. Helaas waren we net te laat, want we liepen nog omhoog toen de zware V8 dreun voorbij kwam blazen ...
Wij waren dus wel op tijd :) Filmpje volgt.

Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 19 mei 2008, 13:32

Macboy schreef:Wij waren dus wel op tijd :) Filmpje volgt.
Maar welk van de twee filmpjes dat gaat zijn, dat is nog even afwachten. :P

Was een interessant weekendje. :)
Vrijdagmorgen maar liefst 2.5 rondje op CPZ weten te rijden, toen de auto helemaal kwijt bij het opschakelen van III naar IV (nou ja, bij het op laten komen van de koppeling natuurlijk), in rechte lijn overigens.
Misschien toch iets te veel vermogen en iets te weinig tractie voor de omstandigheden. Links door het gras, weer uit het gras de baan op ruim op tijd om de Audi S nog te halen (vraag me niet hoe dat gelukt is) en er dan achter komen dat de remmen niet meer werken. :?
Gelukkig hebben ze daar een grindbak neergezet en zat de sleepwagen bestuurder op dat moment naast me in de auto, ben even aan het graven geweest onder het wachten op Jurriaan totdat hij zijn auto gehaald had, want de e30 stond linksvoor tot aan de knipperlichten in het grind. :roll:
Uiteindelijk er wel nog uit weten te slepen (Jurriaan bedankt! :)) en met 10kg extra grind de weg terug naar de pits gemaakt.
Daar lekker wat poetsen en door naar Duitsland, ware het niet dat de auto in het Zandvoortse stadsverkeer (met een of andere nono die de weg versperde) veel te warm begon te lopen. Ding uitgezet, wegenwacht gebeld en ondertussen even lekker naar de Mac ontbijten, wegenwacht kwam, maakte een opmerking over een blok dat er niet in thuis hoorde, vervang de zekering van de fan die er op het oog nog ok uit zag maar niet meer werkte en vertrok weer.
Snel door naar Duitsland via de 101 file weg, auto hield zich prima, temperatuur bleek prachtig laag (normaal houdt-ie niet van lang in de file staan) maar 15 kilometer voor het Ringhaus begonnen hij wat schurende geluiden te maken. Niet bij gas los, maar ook niet bij volgas, dus maakte ik me er eigenlijk niet zo'n zorgen over, dacht dat er een grindbaksteentje ergens tussen zat te vervelen, maar 5km op het stuk omhoog bij Barweiler dacht ik al wel dat er iets meer mis was toen ik volgas in IV 80km/u reed en de auto niet meer sneller ging, normaal is dat daar met 320pk niet zo'n probleem om te versnellen. ;)
Bergaf ging de motor uit en die wilde ook niet meer uit.
Zaterdagmorgen de ANWB gebeld en die regelen het verder maar (al duurt het soms even) en het weekend af kunnen maken met een superdeluxe-ex-Mühle-omhoog-zelf-bijsteppen Meriva 1.4. Maar goed, we zaten droog en kwamen ermee thuis en daar gaat het toch om.
E30je komt over een week of twee/drie weer terug en wordt dan gesloopt voor onderdelen of zo verkocht als iemand interesse heeft.
Ik heb namelijk iets doms gedaan, ben op zondagmiddag meegereden met Jamsie in de (zwarte) EVO V GSR met RS achterdiff en Ralliart onderstel.
Er waren met mensen die zijn 7.52btg van zaterdag niet geloofden, nou, geloof het maar wel, dat ding rijdt echt als rallyauto en Jamsie is ook de beroerdste niet om hem bijv. uitkomen Fuchsröhre met +/-200km/u (geen idee hoeveel het precies was, kilometerteller werkte niet meer) gewoon volledig dwars linksaf te gooien.
Was leuk, maar ook duur, ik wil nu dus weer een EVO, BMW's zijn kut. :lol: :P

Iedereen bedankt voor de hulp, de sleepjes, het medeleven en de gezelligheid!
Was een geweldig weekend en dat moeten we zeker snel nog een keer doen! :)

GTRene

Bericht door GTRene » 19 mei 2008, 13:39

wat een verhaal Peter, balen zeg dat je monster niet meer meewerkt... benieuwd wat het is.
maar je had hem toch ook nog niet helemaal klaar?
anyway sterkte met het vervolg 8)

Steven N.
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster

Bericht door Steven N. » 19 mei 2008, 13:52

Inderdaad enorm balen Peter. Er zijn altijd wel mensen die dergelijke blokken willen kopen. De e30 ben je zo kwijt. Nu alleen nog even naar de UK om cheap een Evo te scoren :wink: Welk type in de serie van 10?

Metchu

Bericht door Metchu » 19 mei 2008, 14:40

VI natuurlijk! 8)

maar wat een verhaal :shock:

Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 19 mei 2008, 14:49

Peter Tunissen schreef:Bergaf ging de motor uit en die wilde ook niet meer uit.
LOL, viel het op dat ik al door de EVO advertenties aan het bladeren was? ;)
Hij wilde niet meer aan uiteraard.

Stéphane

Bericht door Stéphane » 19 mei 2008, 14:55

@Peter: Genoeg te vinden op PH. Vraag mij niet waarom ik dat weet :roll:

Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 19 mei 2008, 15:58

Stéphane schreef:@Peter: Genoeg te vinden op PH. Vraag mij niet waarom ik dat weet :roll:
:mrgreen:

allen

Bericht door allen » 19 mei 2008, 16:00

Peter, wat een amusant verhaal, of mag ik dat niet zeggen? Kan me verder wel vinden in je opmerking dat bmw's kut zijn. Sta al anderhalf jaar stil met een ervan. :wink:

@Stéphane: weet je zeker dat een evo lichter is dan je Elise? :lol:

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 19 mei 2008, 16:51

@Peter: Ongelovelijk kut van de E30 :cry:
Koppakking eruit + warmloper door 't te lang doorrijden?

Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 19 mei 2008, 16:55

Dennis Cavallino schreef:@Peter: Ongelovelijk kut van de E30 :cry:
Koppakking eruit + warmloper door 't te lang doorrijden?
Nee, want temperatuur was gewoon goed, ook toen hij ermee stopte.
99% zeker een lager / meerdere lagers kapoet.

Jurriaan

Bericht door Jurriaan » 19 mei 2008, 16:56

Peter Tunissen schreef: Er waren met mensen die zijn 7.52btg van zaterdag niet geloofden, nou, geloof het maar wel, dat ding rijdt echt als rallyauto en Jamsie is ook de beroerdste niet om hem bijv. uitkomen Fuchsröhre met +/-200km/u (geen idee hoeveel het precies was, kilometerteller werkte niet meer) gewoon volledig dwars linksaf te gooien.
Was leuk, maar ook duur, ik wil nu dus weer een EVO, BMW's zijn kut. :lol: :P
Setje grotere wielen onder die EVO en je rijdt zelf de grindbak uit volgende keer :wink:

Stéphane

Bericht door Stéphane » 19 mei 2008, 16:57

allen schreef:@Stéphane: weet je zeker dat een evo lichter is dan je Elise? :lol:
Nee, maar wel zwaarder dan een roadster die weg gaat :P

Plaats reactie