gregorius Nekschot
-
gregorius Nekschot
Deze man, die veelvuldig gebruik maakte van de vrijheid van meningsuiting, is opgepakt en 1.5 dag vastgehouden. Enkele van zijn cartoons zijn zonder proces of what so ever verboden geworden.
http://www.nu.nl/news/1570868/13/rss/OM ... fbaar.html
Ik vind dit schandalig, dit is het begin van het eind. De vrijheid van meningsuiting gaat op de schop en het begin in Nederland en eindigt in heel Europa, daar kan je donder op zeggen. Is dit te zien als een grote overwinning voor de molimse gemeenschap in Nederland?
Ik vind dit schandalig, dit is het begin van het eind. De vrijheid van meningsuiting gaat op de schop en het begin in Nederland en eindigt in heel Europa, daar kan je donder op zeggen. Is dit te zien als een grote overwinning voor de molimse gemeenschap in Nederland?
- GTRene
Inderdaad best belachelijk, toen ik dat hoorde dacht ik al van, jeetje hun hoeven maar iets te zeggen en er wordt werk van gemaakt, terwijl als zij wat zeggen en mensen/gelovigen van een bepaalde religie inprenten hoe gevaarlijk duivelsachtig sommige westerse mensen/landen zijn en sommige mensen nu ook niet beter weten mag dat gewoon doorgaan, bijna niemand die daar wat aan durft te doen :twisted: ja je mag geen haat meer prediken in NL maarja...je mag wel meer niet, tis steeds meer de omgekeerde wereld, net als een crimineel die rechten krijgt, terwijl de gedupeerde de rechten maar moet zien te halen, of 100.000 mensen zijn voor een bepaald iets, maar zeg 3 zijn er tegen door vanwege een woelrat of insect die ze daar zit
en het wordt jaren opgehouden of gaat niet door of wat ook, echt er moet wat veranderen en snel ook!

- Michel P
Re: gregorius Nekschot
+1hugo schreef:Deze man, die veelvuldig gebruik maakte van de vrijheid van meningsuiting, is opgepakt en 1.5 dag vastgehouden. Enkele van zijn cartoons zijn zonder proces of what so ever verboden geworden.
http://www.dumpert.nl/mediabase/110011/ ... dio_1.html
-
Ha, die Drivers;
Hele griezelige zaak dit. Hoe je ook over de cartoons van Nekschot mag denken, het is te idioot voor woorden dat het Openbaar Ministerie nu kennelijk al gaat bepalen wat er beledigend is en wat niet terwijl dat toch duidelijk van een uitspraak van de rechter af zou moeten hangen. Ook wel weer heel tekenend voor de besluitvaardigheid van het OM dat ze drie jaar voorbij laten gaan tot er na aangifte actie wordt ondernomen. Was drie jaar geleden zeker publicitair niet zo gunstig voor ze om tot arrestatie over te gaan?
Hele griezelige zaak dit. Hoe je ook over de cartoons van Nekschot mag denken, het is te idioot voor woorden dat het Openbaar Ministerie nu kennelijk al gaat bepalen wat er beledigend is en wat niet terwijl dat toch duidelijk van een uitspraak van de rechter af zou moeten hangen. Ook wel weer heel tekenend voor de besluitvaardigheid van het OM dat ze drie jaar voorbij laten gaan tot er na aangifte actie wordt ondernomen. Was drie jaar geleden zeker publicitair niet zo gunstig voor ze om tot arrestatie over te gaan?

-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Heel erg dit. Dit is het begin van dictatuur en censuur met Hirsch Ballin op de achtergrond als grote regisseur. Deze enge meneer wil als het aan hem ligt godslastering keihard aanpakken en dit is een eerste voorbeeld hiervan. Pure intimidatie en een grove schending van de vrijheid van meningsuiting. Bovendien heeft Ballin aantoonbaar keihard gelogen in deze kwestie.
Al met al een heel zorgelijke en bizarre ontwikkeling.
Nu is het wel zo dat het voor vele inwoners van Nederland maar goed is dat ik niet aan de macht ben.
Stap 1 is al deze corrupte en leugenachtige politici (dat zijn ze vrijwel allemaal) in een strafkamp gooien en veroordelen tot 20 jaar zware lichamelijke dwangarbeid wegens landverraad.
Al met al een heel zorgelijke en bizarre ontwikkeling.

Nu is het wel zo dat het voor vele inwoners van Nederland maar goed is dat ik niet aan de macht ben.

- Michel P
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
- wjn
- GTRene
klopt, en dat moet ook, daarom schreef ik ook criminelenwjn schreef: @GTRene, verdachten hebben rechten.

en inderdaad als je ziet hoeveel vlaggen er al verbrand zijn wat een erger iets schijnt te zijn volgens sommigen? denk je wel eens en daar doen ze weinig tot niets mee...terwijl als je zelf wat leuke tekeningetjes maakt of grapjes kun je ervoor opgepakt worden zonder iemand daadwerkelijk wat te hebben aangedaan, immers het ligt er maar aan wat de ander er mee doet, en of ie het leest of ziet...de meesten kennen Wilders bv helemaal niet, maar als zo'n ayatollah komijnekaas tegen de groep zegt dood aan Wilders volgen ze hem bijna blind! zo'n ayatollah khomeini kaas moeten ze eens positief in zetten, en laten zeggen tegen z'n volgelingen, geef liefde aan de wereld en leef in vrede, wat gij niet wilt dat u geschied doe dat ook een ander niet, dat soort dingen, en hup probleem al weer iets opgelost

- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
- Niels
- Auto: Prius+
Re: gregorius Nekschot
Is het nu vrijheid van meningsuiting of provocatiehugo schreef:Deze man, die veelvuldig gebruik maakte van de vrijheid van meningsuiting

Overigens keur ik de werkwijze van het OM absoluut niet goed, zeer twijfelachtig

- volvoc30
Wat mij tegenstaat is:
1) De vrijheid van meningsuiting zal ons in de nabije toekomst ontnomen worden als van die enge mannetjes als Ballin het voor het zeggen hebben.
2) Er worden wekelijks spotprenten van het christendom, jodendom etc... gepubliceerd door o.a. moslims en daar kraait geen haan naar.
3) Weer een opsteker voor de alloctonen bevolking, op deze manier kom je wel aan je stemmers.
4) Wat is de volgende stap, wij nederlanders die al zo gastvrij zijn voor politieke, economische etc vluctelingen
ons nog meer kaas van het brood laten eten.
Het gaat HELEMAAL de verkeerde kant op met NL en Europa, had er nog een gesprek over met Hugo en mijn Vader de Politiek laat zo over zich heen lopen en wij maar betalen betalen betalen, gelukkig geniet ook IK van een internationale opleiding en als het zo door gaat is het toedeldoki Nederland en kan ik er geen minuut rouwig om zijn!
1) De vrijheid van meningsuiting zal ons in de nabije toekomst ontnomen worden als van die enge mannetjes als Ballin het voor het zeggen hebben.
2) Er worden wekelijks spotprenten van het christendom, jodendom etc... gepubliceerd door o.a. moslims en daar kraait geen haan naar.
3) Weer een opsteker voor de alloctonen bevolking, op deze manier kom je wel aan je stemmers.
4) Wat is de volgende stap, wij nederlanders die al zo gastvrij zijn voor politieke, economische etc vluctelingen

Het gaat HELEMAAL de verkeerde kant op met NL en Europa, had er nog een gesprek over met Hugo en mijn Vader de Politiek laat zo over zich heen lopen en wij maar betalen betalen betalen, gelukkig geniet ook IK van een internationale opleiding en als het zo door gaat is het toedeldoki Nederland en kan ik er geen minuut rouwig om zijn!
-
Als je zo op het randje van de vrijheid van meningsuiting wandelt...vind ik dat je op z'n minst het lef moet hebben om je eigen naam te gebruiken.
Natuurlijk hangt daar een groot risico aan vast...maar die moet je dan durven nemen.
Overigens vind ik dat je het jezelf moet afvragen of altijd maar je mening geven zo verstandig is? Stel dat ieder echtpaar elkaar vanaf vandaag ineens de waarheid zou gaan vertellen....dan worden dat enorme wachtrijen bij de advocaat/rechtbank
Natuurlijk hangt daar een groot risico aan vast...maar die moet je dan durven nemen.
Overigens vind ik dat je het jezelf moet afvragen of altijd maar je mening geven zo verstandig is? Stel dat ieder echtpaar elkaar vanaf vandaag ineens de waarheid zou gaan vertellen....dan worden dat enorme wachtrijen bij de advocaat/rechtbank

- wjn
Er is ook nog zoiets als de middelen aanpassen aan de "overtreding" (voor zover het een overtreding is).Geelhoed schreef:Waarom zou het OM mensen op verdenking van misdrijven niet mogen verhoren en daartoe een bepaalde tijd vasthouden?
Gechargeerd zou je iemand dus kunnen vastzetten als die een peuk op de grond gooit.
Vraag is of dat noodzakelijk is?
Over pseudoniemen gesproken, hoeveel mensen gebruiken wel niet pseudoniemen om diverse redenen.
- Hans
Omdat die Paul Velleman een eng mannetje is dat ze jaren geleden bij justitie al buiten hadden moeten schoppen.Geelhoed schreef:Waarom zou het OM mensen op verdenking van misdrijven niet mogen verhoren en daartoe een bepaalde tijd vasthouden?
Eerder besliste dezelfde Officier van Justitie trouwens dat de beruchte El Tawheed Moskee niet vervolgd mocht worden vanwege uitspraken en boeken waarin werd opgeroepen om homoseksuelen om te brengen en vrouwen te onderdrukken. Diezelfde Velleman besliste verder dat Gretta Duisenberg geen straf moest krijgen vanwege vermeende antisemitische opmerkingen. En het is diezelfde Paul Velleman die een paar jaar geleden door notabene een Pvda-politicus werd beschuldigd van 'aantasting van de rechtsstaat' vanwege eigengereid optreden.
- Downforce Hans
Ben benieuwd wat er gebeurd als er dadelijk over een jaar of 10 een Moslim partij is die doordat er zoveel moslims op stemmen zo groot wordt dat die een meerderheid in de kamer krijgt en dan hun normen en waarden er doorheen probeen te drukken.
Misschien dat we dan wel tegen elkaar zeggen"weet je nog die partij van die ,hoe hij hij ook al weer, o ja Wilders, die was toch zo slecht nog niet".
Aan de andere kant, echt dynamiet met oud en nieuw is wel weer een leuk vooruitzicht.
Dat kan je tegen die tijd weer gewoon kopen voor als je onenigheid heb met je buurman.....
Misschien dat we dan wel tegen elkaar zeggen"weet je nog die partij van die ,hoe hij hij ook al weer, o ja Wilders, die was toch zo slecht nog niet".
Aan de andere kant, echt dynamiet met oud en nieuw is wel weer een leuk vooruitzicht.
Dat kan je tegen die tijd weer gewoon kopen voor als je onenigheid heb met je buurman.....

- Hans
- Mack
Over een jaar of 10?HANZ06 schreef:Ben benieuwd wat er gebeurd als er dadelijk over een jaar of 10 een Moslim partij is die doordat er zoveel moslims op stemmen zo groot wordt dat die een meerderheid in de kamer krijgt en dan hun normen en waarden er doorheen probeen te drukken.
Moslims zijn beledigd en de tekenaar wordt opgepakt door de politie. Dan zijn ze nu toch al de baas?