De schade begint aan de achterkant onderaan het voorportier, loopt geheel door op het achterportier tot aan de wielkast. Heb nog niet gezien of de velg ook schade heeft opgelopen. De krassen zitten behoorlijk diep, de lak is er echt af. Zelfs de binnenkant van het achterportier heeft doorgedrukt naar de dorpel toe, waar ook een flinke kras zit. Dit portier is licht verbogen. Foto's volgen nog!
Nu ben ik erg blij met het briefje dat de schaderijder heeft geschreven, heel netjes om in ieder geval de schade toe te geven en zo tot een oplossing te kunnen komen. De man heeft wel karakter zegmaar (nu het rijden nog..) Maar omdat ik de persoon niet ken weet ik niet of hij het op de verzekering wil gooien of het eventueel met betaling naar mij toe wil oplossen.
Iemand enig idee wat het zou kosten om dit te repareren door een goed schadebedrijf? Spuiten is absoluut noodzakelijk, uitdeuken waarschijnlijk ook. En doe ik er slim aan om het buiten de verzekering van de schaderijder om te regelen?
Het gaat overigens om een derdehands circuitgebakje waar op de voor- en achterbumper al wat 'handtekeningen' van de vorige gebruikers op zijn blijven hangen. De auto verkeerd niet bepaald in concoursstaat, als je begrijpt wat ik bedoel. Maar deze schade dient wel enigszins goed aangepakt te worden, anders rot het straks vermoedelijk door. En nu begint het geheel helemaal zo'n knakenuitstraling te krijgen, ondanks dat ik het ding alle onderhoud geef die hij nodig heeft (meer dan dat).