Veel of weinig autoliefhebbers in Nederland?

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Tom

Veel of weinig autoliefhebbers in Nederland?

Bericht door Tom » 12 mei 2008, 20:53

Vanmiddag even een stukje rondgereden door de omgeving, paar dorpjes vlakbij gepakt en een rondje gemaakt. Zeker op zo'n dag als vandaag kom je eigenlijk ontzettend veel autoliefhebbers tegen. Veel merkenclubs die toerritten hebben, alle cabrio's worden van stal gehaald, klassiekers durven weer buiten te komen en het exotische spul uit Italie zie je weer eens rijden.

Zitten er in Nederland nu veel of weinig autoliefhebbers? Op zo'n dag als vandaag zou ik zeggen dat er toch relatief veel van zijn...
Eigenlijk raar dat we ons zo laten naaien door de overheid.
Hoe is dat in omringende landen? Duitsland en Engeland zijn ze ook behoorlijk autogek?

Rein

Bericht door Rein » 12 mei 2008, 20:59

Ik denk weinig...

Bijvoorbeeld bij mij op school zijn er maar een paar. Ok, er zijn wel veel die het ''wel leuk'' vinden, maar zijn dat echte liefhebbers...? Ik heb altijd het idee dat er maar weinig zijn die net zo gek zijn zoals ik ben :wink:

Mark Nauta
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94

Bericht door Mark Nauta » 12 mei 2008, 21:02

Ik denk dat er in Nederland best een grote groep liefhebbers is, we worden alleen overschaduwd door al die azijnpissers, jaloerse hufters en de overheid.

Als ik kijk wat er vandaag allemaal rondrijdt, hoeveel motoren er mee doen met de elfstedentocht, hoeveel mensen er afkomen op Viva Italia etc. etc., dan weet ik wel zeker dat er genoeg liefhebbers zijn!!!

HSR

Bericht door HSR » 12 mei 2008, 21:12

Mark Nauta schreef:Ik denk dat er in Nederland best een grote groep liefhebbers is, we worden alleen overschaduwd door al die azijnpissers, jaloerse hufters en de overheid.

Als ik kijk wat er vandaag allemaal rondrijdt, hoeveel motoren er mee doen met de elfstedentocht, hoeveel mensen er afkomen op Viva Italia etc. etc., dan weet ik wel zeker dat er genoeg liefhebbers zijn!!!
Ik wilde net zeggen. Kijk maar eens op de Ring hoe goed Nederland vertegenwoordigd is daar.

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 12 mei 2008, 21:14

Ja maar hoe groot is dat aantal nou vergeleken met 16 miljoen inwoners.

Relatief is dat echt maar een laag percentage.

Kees Bunk

Bericht door Kees Bunk » 12 mei 2008, 21:16

Poldermodel hé :twisted:
Alles lijkt hier te kunnen.

Ik denk wel dat Duitsland relatief meer autogek is dan Nederland...

Mike R32
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.

Bericht door Mike R32 » 12 mei 2008, 21:24

Kees Bunk schreef:Poldermodel hé :twisted:

En Italie, VS, Polen, Rusland, Zwitserland en Oostenrijk.

Ken een paar gasten met een R32 turbo in Duitsland die elke Eurocent in hun auto stoppen. Vorig jaar heb ik van 1 van hen OZ Aristo's gekocht en daar afgehaald, had je hun huis moeten zien.........

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 12 mei 2008, 21:25

De klassieke rallywereld is heel klein. Op de Ring kent bijna iedereen elkaar. In de racerij ken je iedereen al vrij snel als je vaak op 't circuit bent. Maar kijk eens naar de oplagen van allerlei autobladen in Nederland. Dat zijn er flink wat. Ook veel autoprogramma's op TV. Bijna iedereen die ik ken heeft weleens F1 of Top Gear gekeken. Op verjaardagen staat de auto toch vaak centraal als discussiepunt (nog meer dan op gummen.org...) :wink: . En dat zijn niet allemaal liefhebbers, en 'kenners', maar ze vinden 't wel leuk en zijn er toch enigszins in geinteresseerd. In de Daf en Lada merk ik pas hoeveel reacties een opvallende sympathieke auto je ontlokt. Wildvreemden krijgen fonkelingen in hun ogen als ze zo'n bakkie zien en gaan je spontaan vragen stellen. Daar hoef je echt geen supersportwagen voor te hebben.

Zodra de zon schijnt in het (pinkster)weekend, is heel Nederland wat meer autominded, dan op maandagochtend in de file, omdat 't regent.

Kijk naar de Pinksterraces. Wordt druk bezocht. Mensen komen niet per sé voor de auto's en de autosport, maar om vermaakt te worden. En toch doen ze dat liever op 't circuit, dan bij Paulus de Boskabouter op de Veluwe. Overigens vind ik de Veluwe zelf wel leuk en ga ik niet zo snel kijken naar races op 't circuit. :roll:

allen

Bericht door allen » 12 mei 2008, 21:58

Toch denk ik veel hoor. Op dagen als dit kom ik de meest bizarre wagens tegen in de buurt. Alleen jammer dat de meesten echt mooi weer rijders zijn. Regen en sneeuw houd mij doorgaans niet tegen om iets thuis te laten staan.

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 12 mei 2008, 21:59

Het is maar net wat je onder autoliefhebbers verstaat. Mijn vader is ook enorme autoliefhebber maar rijdt nooit (te) hard en heeft een Saab. Ik ken nog iemand die ook gek op auto's is, hij rijdt in een Peugeot 407 Station en dat ding ligt geweldig op de weg aldus hem. In DF ogen is het een zwabberend cruiseschip.

Het is dus net wat je kader is en binnen welke hokjes je iemand plaatst. Ik heb niet echt een mening in dezen. :) Ook ik zie met dit mooie weer veel fraaie auto's rijden. Ik zie echter ook de auto's die bij mij in de straat geparkeerd staan, smakeloze Koreaanse en Opel troep. Dus tja.

RVV

Bericht door RVV » 12 mei 2008, 22:17

Met 200000 mensen (in de breedste zin) houd het echt op. Erg weinig dus.

Jan Visser

Bericht door Jan Visser » 12 mei 2008, 22:26

Ik denk dat er op zich best wel veel autoliefhebbers zijn, maar niet zoals wij dat zijn. Wij halen daadwerkelijk de auto die wij mooi vinden en willen hebben. De meeste mensen die ook liefhebber zijn hebben echter vaak een gezin en/of niet het budget waardoor ze het moeten laten.

Joop

Bericht door Joop » 12 mei 2008, 23:55

Mike schreef:
Kees Bunk schreef:Poldermodel hé :twisted:

En Italie, VS, Polen, Rusland, Zwitserland en Oostenrijk.

Ken een paar gasten met een R32 turbo in Duitsland die elke Eurocent in hun auto stoppen. Vorig jaar heb ik van 1 van hen OZ Aristo's gekocht en daar afgehaald, had je hun huis moeten zien.........
Vergeet Engeland niet, als er één land is waar ze ondanks alle belastingmaatregelen daar nog steeds petrol-minded zijn dan is het wel Engeland...

Joop

Bericht door Joop » 12 mei 2008, 23:58

Ben vandaag ook eens lekker rond geweest...

... maar je komt best een hoop roadsters (of klassieke auto's) tegen op zo'n dag.

Maar om nou te spreken van een grote schare autoliefhebbers hier in NL, gaat mij nog wat ver.

Als het meerendeel vloekend en tierend je aanspreekt omdat je rustig langs rijdt noem ik dat nou niet echt liefhebbers zoals dat bijvoorbeeld in Italië wel kan...

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 13 mei 2008, 10:21

Tja, tov die mijoenen mensen is het een kleine groep die groot lijkt in het weekend wat hier al gezegd is.

In Duisland,UK, Italie is de liefhebberij groter denk ik, ook omdat daar autoindustrie zit en in NL niet. NL is bootje-en voetballiefhebber in de basis omdat 'we'daar 'goed' en 'belangrijk'in zijn. In de autowereld speelt Nederland geen rol van betekenis.Ik denk dat het daaraan ligt, voor een deel. We hebben niks behalve misschien KONI en Shell(LOL) om 'trots' op te zijn qua iets wat met auto's te maken heeft, maar wat is Donkervoort nou eigenlijk(wel prachtig spul, maar zo klein) en Spyker is natuurlijk een beschamende vertoning.

Plaats reactie