pinksterraces 2008
-
- Berichten: 11403
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
pinksterraces 2008
Heb vandaag via de streaming weer mooie en spannende races gezien.
BRL was top en 130i races ging ook lekker was veel sportiever nu. Alleen vd ende kreeg een 10sec penalty voor zijn laatste actie.
ook de swift cup was spannend.
Hebben meer mensen gekeken?
BRL was top en 130i races ging ook lekker was veel sportiever nu. Alleen vd ende kreeg een 10sec penalty voor zijn laatste actie.
ook de swift cup was spannend.
Hebben meer mensen gekeken?
- Dennis van der Schoot
- Berichten: 1573
- Lid geworden op: 12 mei 2007, 11:51
- Locatie: Tilburg
- Laurens
- Berichten: 2048
- Lid geworden op: 06 jun 2006, 18:51
- Locatie: Nieuwerkerk a/d IJssel
Ben vandaag op Zandvoort wezen kijken, veel leuke races gezien.
BRL was erg leuk gevecht, Bmw's waren nu inderdaad een stuk beter.
Swift's vond ik ook goed te doen. De Diesels heb ik weinig van mee gekregen.
DSC vond ik ook leuk jammer dat de helft van het veld uit de pits moest starten
was echt een chaos. En nog feest gevierd ook want m'n oom heeft de Marcos weer is winnend aan de streep gebracht 
Tot slot nog de Formule Ford wat toch wel gaat kriebelen als je langs de kant staat te kijken en zelf zo'n auto in de schuur hebt staan mja... was een leuk gevecht om de 3e plaats.
Het weer was helemaal top, alleen de terugweg wat minder zelfs om 9 uur nog
, maar dat is Zandvoort
BRL was erg leuk gevecht, Bmw's waren nu inderdaad een stuk beter.
Swift's vond ik ook goed te doen. De Diesels heb ik weinig van mee gekregen.
DSC vond ik ook leuk jammer dat de helft van het veld uit de pits moest starten


Tot slot nog de Formule Ford wat toch wel gaat kriebelen als je langs de kant staat te kijken en zelf zo'n auto in de schuur hebt staan mja... was een leuk gevecht om de 3e plaats.
Het weer was helemaal top, alleen de terugweg wat minder zelfs om 9 uur nog

-
- Berichten: 342
- Lid geworden op: 07 mar 2006, 14:51
- Locatie: Oosterhout
- Hielke
- Berichten: 11635
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Ik vind zoveel dingen vreemd in de DSC. Dit geval vond ik nog wel meevallen. Ook zonder die Marcos was het verschil van de 1 serie van Van Soelen naar de rest van het veld belachelijk groot geweest. Na 3 bochten had het al helemaal niks meer met een race te maken. Ik heb alles via streaming video kunnen bekijken en vraag me af of je hier nog iets van kunt maken Jordy. Ergens ben ik bang dat je dat wel gaat lukken. Dat heeft dan alles met jouw capaciteiten te maken.Jordy van Kouwen schreef: Podium vond ik overigens vreemd, want de Marcos deed niet mee voor de punten omdat het een Supersport I auto is (te snelle wagen).
Ik heb gisteren mijn eerste volledige DSC race gezien. Dat wat ik voorgeschoteld kreeg (20 man gestart uit de pits omdat ze te laat waren) "overtrof" al m'n verwachtingen. Zo'n klasse hoort niet op de pinksterraces te rijden. Ik schaam me voor de naïviteit die ik in andere topics mbt de DSC getoond heb. Wat een aanfluiting. Wat een bedroevend niveau. Het tempo is zo laag dat de start niet eens tijdig gehaald kon worden. De gemiddelde trainingsdag op Zandvoort en Assen is qua niveau van rijders 10 keer beter.
Pk/gewicht kwestie? Er spelen daar hele andere zaken waarvan de pk/gewicht regel (die ook nu met voeten werd getreden) wel de minste is. Ik sluit voor mezelf het DSC hoofdstuk af. Ik had dit eerder moeten zien. My bad.
-
- Berichten: 11403
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Jordy dit doet me meer denken aan stuif es in.
Wat doet een ss1 auto nu weer in deze klasse. Ik heb gisteren de hele race gezien van de dsc op de streaming. De speaker wist op gegeven moment niet meer wat ie allemaal nog moest zeggen. Hij kon de spanning van de race niet vinden en kon er geen verhaal aan vast knopen. Die rijdt 5 sec sneller die rijdt 3 sec sneller. En na 500 meter lag het hele veld al uitelkaar. Speaker zette op een gegeven moment maar de muziek aan.
Jammer hoor.
Wat doet een ss1 auto nu weer in deze klasse. Ik heb gisteren de hele race gezien van de dsc op de streaming. De speaker wist op gegeven moment niet meer wat ie allemaal nog moest zeggen. Hij kon de spanning van de race niet vinden en kon er geen verhaal aan vast knopen. Die rijdt 5 sec sneller die rijdt 3 sec sneller. En na 500 meter lag het hele veld al uitelkaar. Speaker zette op een gegeven moment maar de muziek aan.
Jammer hoor.
Laatst gewijzigd door Andre op 13 mei 2008, 12:10, 1 keer totaal gewijzigd.
- Bert ///M3
- Berichten: 9414
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
-
- Berichten: 4242
- Lid geworden op: 18 dec 2006, 16:02
-
- Berichten: 9982
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
Volgens mij E90 M3 V8 of rijdt hij nog met de zescilinder M3?Bert ///M3 schreef:SS1 en GT mochten toch niet rijden vanwege de geluidseisen?
Apart dat Euser dan wel mee mag doen.
Die 1 serie van Van Soelen, wat voor motor ligt daar eigenlijk in? Aan de tijden zou je ook zeggen dat die niks te zoeken heeft in SS2.
- Bert ///M3
- Berichten: 9414
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
-
- Berichten: 342
- Lid geworden op: 07 mar 2006, 14:51
- Locatie: Oosterhout
Van Soelen rijdt met een 3.2 M3 motorblok. Enkel Peter van der Kolk heeft de E90 M3 V8 (bijna) aan de praat gekregen door wat slimme F1 jongens. Maar dat terzijde.
Ik denk dat Van Soelen wel goed zit in die klasse, de wagen is natuurlijk ook fantastisch goed opgebouwd. Op de Nurburgring moest hij het afleggen tegen de Seat Leon Supercopa van Milko Tas en dat had niks met vermogen te maken. Nu de handling goed voor elkaar is, komt dit ook duidelijk naar voren op Zandvoort.
Het starten vanuit de pitstraat van ongeveer 20 rijders was overigens de schuld van de wedstrijdleiding. De rijders stonden al klaar om weg te rijden, maar enkele Mini's konden niet op tijd wegkomen. Rijders die deze Mini's wilde passeren werden tegengehouden. Enkele minuten later werd de poort dichtgegooid en moest iedereen maar omrijden. Dit is wat de marshalls doorkregen, maar de wedstrijdleiding wist niet dat het zoveel auto's betrof. De verantwoordelijke heeft ook later in een interview aangegeven dat dit volstrekt onverantwoord was en dat de race niet had mogen starten.
Ja, maak er dan maar een mooie race van. Vind de competitie sowieso erg slap in deze klasses, maar daar wordt aan gewerkt. De Aston Martins gaan nu naar de Supersport II klasse op basis van hun prestaties. Ze zijn 150 kilo te zwaar voor het SS1 reglement en ook technisch lijken ze nog teveel op de straatauto. Op Zandvoort kwam Marcel Norbart ook op vermogen en handling niet in de buurt van de 1 serie en Marcos. Wellicht kan je er honderd calculaties op loslaten, maar de organisatie hecht nu meer waarde aan het inbrengen van competitie en kijkt dan vooral naar de rondetijden. Met zoveel gentlemen racers in de lagere klasses, kan ik er wel mee leven.
Maar die discussie is al geweest
Wat mij betreft gaan het seizoen pas op Spa van start. Mooi groot startveld met alle klassen op een goed circuit.
Ik denk dat Van Soelen wel goed zit in die klasse, de wagen is natuurlijk ook fantastisch goed opgebouwd. Op de Nurburgring moest hij het afleggen tegen de Seat Leon Supercopa van Milko Tas en dat had niks met vermogen te maken. Nu de handling goed voor elkaar is, komt dit ook duidelijk naar voren op Zandvoort.
Het starten vanuit de pitstraat van ongeveer 20 rijders was overigens de schuld van de wedstrijdleiding. De rijders stonden al klaar om weg te rijden, maar enkele Mini's konden niet op tijd wegkomen. Rijders die deze Mini's wilde passeren werden tegengehouden. Enkele minuten later werd de poort dichtgegooid en moest iedereen maar omrijden. Dit is wat de marshalls doorkregen, maar de wedstrijdleiding wist niet dat het zoveel auto's betrof. De verantwoordelijke heeft ook later in een interview aangegeven dat dit volstrekt onverantwoord was en dat de race niet had mogen starten.
Ja, maak er dan maar een mooie race van. Vind de competitie sowieso erg slap in deze klasses, maar daar wordt aan gewerkt. De Aston Martins gaan nu naar de Supersport II klasse op basis van hun prestaties. Ze zijn 150 kilo te zwaar voor het SS1 reglement en ook technisch lijken ze nog teveel op de straatauto. Op Zandvoort kwam Marcel Norbart ook op vermogen en handling niet in de buurt van de 1 serie en Marcos. Wellicht kan je er honderd calculaties op loslaten, maar de organisatie hecht nu meer waarde aan het inbrengen van competitie en kijkt dan vooral naar de rondetijden. Met zoveel gentlemen racers in de lagere klasses, kan ik er wel mee leven.
Maar die discussie is al geweest

Wat mij betreft gaan het seizoen pas op Spa van start. Mooi groot startveld met alle klassen op een goed circuit.
- Downforce Hans
- Berichten: 12606
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
- Laurens
- Berichten: 2048
- Lid geworden op: 06 jun 2006, 18:51
- Locatie: Nieuwerkerk a/d IJssel
Formule Ford is vorig jaar met de A1 GP voor het laatst geweest.Jordy van Kouwen schreef:Hoe lang had jij al niet meer gereden, Laurens?
Dit seizoen 1 wedstrijd in de ZAC gereden, en verder heel veel testdagen.
Helaas voor mij dit jaar het racen op een lager niveau maar je kan niet alles hebben he...
-
- Berichten: 342
- Lid geworden op: 07 mar 2006, 14:51
- Locatie: Oosterhout
Het eerste SBS6 verslag van de Pinksterraces (DSC) kan je terugkijken via de volgende locatie:
http://www.marlinmedia.nl/dsc_video.htm
http://www.marlinmedia.nl/dsc_video.htm
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten