ja ja het is weer zover

Was ik eindelijk verlost van een af en toe brandend abs lampje bij het verkopen van die ouwe Corrado begint de Golf ermee

Bij aanschaf was de auto storingsvrij maar na wat stevig rem en ramwerk springt het lampje aan wanneer er op een iets hoger tempo bochten genomen worden of bij oneffenheden in het wegdek. Nou moet ik nog het contactblokje van het contact slot vervangen omdat deze af is en deze wil wel eens zorgen voor wat storingen dus dan kan het opgelost zijn maar dan komt ergenis nr. 2 als het systeem het wel doet dan grijpt het me te vroeg in

Bij gewoon hard remmen (aanzetten en vervolgens goed doortrappen) op snelheid laten we zeggen van 150km/h naar 50km/h regelt het systeem zich helemaal suf en daar zit ik straks op een circuit helemaal niet op te wachten. Opties:
1) Storing eruit halen en het abs systeem uitschakelbaar maken met een switch.
2) ABS eraf slopen alleen moet je dan een geheel andere remcilinder monteren.
Aangezien de oudere abs systemen niet echt circuit bestendig zijn vraag ik me af hoe dit opgelost wordt. Twee remcilinders monteren zoals Aram dat op zijn Sub doet zie ik niet zitten ook al is dat een fantastisch systeem. Het liefst gewoon plug & play. Advies en ervaringen mannen! Zeg het me