ABS ergenissen

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
Niels
Auto: Prius+

ABS ergenissen

Bericht door Niels » 12 mei 2008, 02:05

ja ja het is weer zover :? Was ik eindelijk verlost van een af en toe brandend abs lampje bij het verkopen van die ouwe Corrado begint de Golf ermee :evil: Bij aanschaf was de auto storingsvrij maar na wat stevig rem en ramwerk springt het lampje aan wanneer er op een iets hoger tempo bochten genomen worden of bij oneffenheden in het wegdek. Nou moet ik nog het contactblokje van het contact slot vervangen omdat deze af is en deze wil wel eens zorgen voor wat storingen dus dan kan het opgelost zijn maar dan komt ergenis nr. 2 als het systeem het wel doet dan grijpt het me te vroeg in :? Bij gewoon hard remmen (aanzetten en vervolgens goed doortrappen) op snelheid laten we zeggen van 150km/h naar 50km/h regelt het systeem zich helemaal suf en daar zit ik straks op een circuit helemaal niet op te wachten. Opties:

1) Storing eruit halen en het abs systeem uitschakelbaar maken met een switch.
2) ABS eraf slopen alleen moet je dan een geheel andere remcilinder monteren.

Aangezien de oudere abs systemen niet echt circuit bestendig zijn vraag ik me af hoe dit opgelost wordt. Twee remcilinders monteren zoals Aram dat op zijn Sub doet zie ik niet zitten ook al is dat een fantastisch systeem. Het liefst gewoon plug & play. Advies en ervaringen mannen! Zeg het me :D

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 12 mei 2008, 09:36

Gewoon de stekker eruit trekken zoals ik met E30/E34 bmw's ook doe?
Anders een zekering loshalen?

964aircooled
Locatie: ex m5-e39, m3 E36, 335i-e30, Porsche 911 3.2 en 3.6 C2, 350z, C63 amg station

Bericht door 964aircooled » 12 mei 2008, 11:57

vaak zijn de abs sensoren vervuild.
was bij mijn vr6 toen ook het geval.

gewoon even vervangen, zijn niet zo duur.

klusje wat je makkelijk zelf kan doen.

op het circuit kun je beter de zekering eruit halen.

Jan Visser

Bericht door Jan Visser » 12 mei 2008, 20:30

ABS ring gebroken misschien? Dat is iets wat bij veel merken voorkomt namelijk.

Niels

Bericht door Niels » 13 mei 2008, 07:47

De ABS sensoren vervangen dat zie niet zitten. Meestal zit die zooi echt mega vast na al die jaren. Als blijkt dat er eentje vervangen moet worden dan is dat een ander verhaal :wink:

Als de ABS ringen kapot zouden zijn dan zou er meteen vanaf de eerste meters al een storing moeten optreden lijkt me en dat is niet zo. Eerste hoofdverdachte is het contactslot en als dit niet zo is dan sloop ik het eraf :evil: :wink:

Mark Nauta
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94

Bericht door Mark Nauta » 13 mei 2008, 18:49

Bij mij hetzelfde verhaal Niels. Bij de ///M brand ook het ABS lampje (af en toe). Is bij mij zeer waarschijnlijk een probleempje met een sensor, ik zal er snel eens even naar kijken. Vreemde is echter wel dat via de pc de ABS-module niet kan worden uitgelezen, ook niet na het vervangen van een zekering.

Niall

Bericht door Niall » 13 mei 2008, 19:04

laatst ook bij mijn bevriende monteur een VR6 met hetzelfde probleem. Bleek de sensor te zijn, maar het kan ook de computer zijn. Mocht je dat zoeken vraag hier even na www.hsautoparts.nl

Niels

Bericht door Niels » 15 mei 2008, 07:55

Mark Nauta schreef:Bij mij hetzelfde verhaal Niels. Bij de ///M brand ook het ABS lampje (af en toe). Is bij mij zeer waarschijnlijk een probleempje met een sensor, ik zal er snel eens even naar kijken. Vreemde is echter wel dat via de pc de ABS-module niet kan worden uitgelezen, ook niet na het vervangen van een zekering.
Ik meen dat bij de Z3 er ook een connector onder de bestuurderstoel zit die bij veel verstellen van de stoel storingen gaat geven. Aangezien de Z3 gebaseerd is op een E36 kun je dat meenemen in je zoektocht. Een storing af en toe is wel heel erg vaag :? Kan Offenga em niet eens uitlezen?

&Niall, het contactblokje wordt vanavond vervangen en dan zullen we het zien. Eventueel laat ik em nog uitlezen maar komt daar niets uit dan sloop ik het eraf. Ik heb het ABS storing zoeken wel gehad :roll: Bij m'n Corrado G60 bleek het uiteindelijk een half afgebroken pinnetje in de zekering kast te zijn die af en toe wel en af en toe geen contact maakte. Als je weet hoe lang ik heb gezocht dan is eraf slopen van die zooi veel minder werk :?

Niall

Bericht door Niall » 15 mei 2008, 08:47

Nierls beste is de sensoren op te meten of ze wel een signaal geven. Snelste en meest betrouwbare manier. Anders kan het alsnog de computer zijn, ABS is uiteindelijk een zwakte punt van de golf 3

raymondw

Bericht door raymondw » 15 mei 2008, 08:50

Niels schreef:Als de ABS ringen kapot zouden zijn dan zou er meteen vanaf de eerste meters al een storing moeten optreden lijkt me en dat is niet zo. Eerste hoofdverdachte is het contactslot en als dit niet zo is dan sloop ik het eraf :evil: :wink:
Nee, hoeft niet. Bij hogere snelheden is de rotatiesnelheid een stuk hoger en bij beschadigde vertanding kan de sensor dat niet meer bijbenen. Zie de volgende foto van mijn E28S.

[img:1024:768]http://rwoe.150m.com/tmp/20080201/002.jpg[/img]

Niels

Bericht door Niels » 15 mei 2008, 23:41

Scotsman schreef:Nierls beste is de sensoren op te meten of ze wel een signaal geven. Snelste en meest betrouwbare manier. Anders kan het alsnog de computer zijn, ABS is uiteindelijk een zwakte punt van de golf 3
Gelukkig is het systeem ook aan de computer te hangen. Het doormeten van sensoren is het punt niet en je checkt ze op weerstand die tussen bepaalde waardes moet liggen. Kijk de standaard metingen wil ik best doen maar echt puzzelen ga ik niet meer doen :wink:
alpinab10biturbo schreef:
Nee, hoeft niet. Bij hogere snelheden is de rotatiesnelheid een stuk hoger en bij beschadigde vertanding kan de sensor dat niet meer bijbenen. Zie de volgende foto van mijn E28S
Goede info! Bij het vervangen van de achterste remschijven heb ik de oude ABS ringen overgezet en misschien dus wel beschadigd. Zal er eens op letten of de storing optreedt als er een bepaalde snelheid wordt bereikt.

Plaats reactie