Opel Speedster
-
Shakes
- Berichten: 8315
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
- Locatie: 036
Opel Speedster
Hot or not?
Zit er de laatste tijd aan te denken om een Speedster aan te schaffen. Heb een jaar geleden, in een M3 dip, serieus rondgekeken, en ik merk dat het weer gaat kriebelen.
Waarom wel of waarom niet? Ik heb dagelijks de Honda dus praktisch hoeft een tweede auto niet te zijn.
Voor en nadelen? Ik ben bekend met de fora, maar eigenlijk vind ik dat deze auto een eigen topic hier wel toekomt.
Schiet maar!
N.
Zit er de laatste tijd aan te denken om een Speedster aan te schaffen. Heb een jaar geleden, in een M3 dip, serieus rondgekeken, en ik merk dat het weer gaat kriebelen.
Waarom wel of waarom niet? Ik heb dagelijks de Honda dus praktisch hoeft een tweede auto niet te zijn.
Voor en nadelen? Ik ben bekend met de fora, maar eigenlijk vind ik dat deze auto een eigen topic hier wel toekomt.
Schiet maar!
N.
- Niels
- Berichten: 22556
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
- Joy
- Berichten: 10905
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Absoluut een leuke auto. Ik heb alleen de Speedster van Allen als referentie. De auto valt ten eerste erg op. In positieve zin, elke dag komen er lui kijken en neuzen wat voor ding het nou precies is (logo's eraf). Er komen ook veel liefhebbers op af die zelf een Lotus Seven kopie bezitten bijv.
Bouwkwaliteit zit niet op BMW niveau. Sommige onderdelen zijn met de Britse slag gemonteerd en veel panelen (zowel ex-als interieur) zijn van breekbaar kunststof. Maar goed dat weet je bij zo een auto.
Instappen vergt wat lenigheid omdat je over een brede dorpel moet instappen. Zitpositie is languit op de bodem. Stuur staat kaarsrecht, erg prettig en is onbekrachtigd maar niet zwaar. Opbergruimte is een puntje. Dat is er gewoon niet. Kofferbak kan nog wel wat mee, maar in het interieur moet je gewoon een rugzakje leggen.
Kwa rijbeleving is het gewoon heel anders als een personenauto. Je hoort het schakelmechanisme heel duidelijk, de motor zit vlak achter je. Gas is immediate respons door het ontbreken van gewicht. Bediening is heel gemakkelijk, koppeling is zacht en er valt smooth mee te rijden.
De zachte vering in combinatie met een korte wielbasis en middenmotor gaf mij soms het gevoel niet 100% controle te hebben. Let wel, dat is een gevoel. Als je op snelheid over een glooiing komt in een bocht voel je wat gewichtsverplaatsingen door de koets trekken wat soms resulteert in stuk scherper insturende neus dan verwacht. Op dat soort momenten voel je dat de middenmotor toch net wat andere inputs van je verwacht dan een FR auto.
Verder heb je door je lage zit en hogere geluidsniveau al sneller het idee dat je hard gaat en per saldo kun je er rustiger mee rijden en toch meer rijplezier uit halen. Ook goed voor het papiertje.
Verbruik is 1 op 11, onderhoud is niets speciaals behalve het bodywerk. Veel aftermarket tuning voor te verkrijgen ook. Dus je hebt nog flink wat rek op de houdbaarheid.
Bouwkwaliteit zit niet op BMW niveau. Sommige onderdelen zijn met de Britse slag gemonteerd en veel panelen (zowel ex-als interieur) zijn van breekbaar kunststof. Maar goed dat weet je bij zo een auto.
Instappen vergt wat lenigheid omdat je over een brede dorpel moet instappen. Zitpositie is languit op de bodem. Stuur staat kaarsrecht, erg prettig en is onbekrachtigd maar niet zwaar. Opbergruimte is een puntje. Dat is er gewoon niet. Kofferbak kan nog wel wat mee, maar in het interieur moet je gewoon een rugzakje leggen.
Kwa rijbeleving is het gewoon heel anders als een personenauto. Je hoort het schakelmechanisme heel duidelijk, de motor zit vlak achter je. Gas is immediate respons door het ontbreken van gewicht. Bediening is heel gemakkelijk, koppeling is zacht en er valt smooth mee te rijden.
De zachte vering in combinatie met een korte wielbasis en middenmotor gaf mij soms het gevoel niet 100% controle te hebben. Let wel, dat is een gevoel. Als je op snelheid over een glooiing komt in een bocht voel je wat gewichtsverplaatsingen door de koets trekken wat soms resulteert in stuk scherper insturende neus dan verwacht. Op dat soort momenten voel je dat de middenmotor toch net wat andere inputs van je verwacht dan een FR auto.
Verder heb je door je lage zit en hogere geluidsniveau al sneller het idee dat je hard gaat en per saldo kun je er rustiger mee rijden en toch meer rijplezier uit halen. Ook goed voor het papiertje.
Verbruik is 1 op 11, onderhoud is niets speciaals behalve het bodywerk. Veel aftermarket tuning voor te verkrijgen ook. Dus je hebt nog flink wat rek op de houdbaarheid.
- Joy
- Berichten: 10905
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Distributie is een ketting. Staat in principe niet in de interval opgenomen om vervangen te worden. Er was ooit een puntje dat ze braken door onvoldoende smering, maar daar zijn ze voor teruggeroepen en in principe is dat opgelost. Even checken of dat is gebeurd.
Onderhoud, ik zou geen Opel dealer pakken omdat die heel weinig van Speedster afweten. Veel dingen kun je zelf doen, en voor echt onderhoud zou ik 'm naar een specialist brengen zoals Lotus A'dam.
Onderhoud, ik zou geen Opel dealer pakken omdat die heel weinig van Speedster afweten. Veel dingen kun je zelf doen, en voor echt onderhoud zou ik 'm naar een specialist brengen zoals Lotus A'dam.
-
Luuk
- Berichten: 3071
- Lid geworden op: 15 jan 2008, 15:12
Een zeer tof gooi-en-smijt wagentje als je het mij vraagt!
[img:730:444]http://www.luukvankaathoven.nl/img/speedster/1.jpg[/img]
[img:730:444]http://www.luukvankaathoven.nl/img/speedster/6.jpg[/img]
[img:730:444]http://www.luukvankaathoven.nl/img/speedster/2.jpg[/img]
Overigens denk ik dat de Turbo niet eens nodig is, maar de Speedster zéker moet voldoen aan de drivingfun
[img:730:444]http://www.luukvankaathoven.nl/img/speedster/1.jpg[/img]
[img:730:444]http://www.luukvankaathoven.nl/img/speedster/6.jpg[/img]
[img:730:444]http://www.luukvankaathoven.nl/img/speedster/2.jpg[/img]
Overigens denk ik dat de Turbo niet eens nodig is, maar de Speedster zéker moet voldoen aan de drivingfun
- Stefan R
- Berichten: 2248
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 16:51
- Auto: Vakantievoertuig
- Locatie: Grote brand veel water, kleine brand weinig water
Neem eens contact op met Maik, vast geen probleem om met hem iets af te spreken. Mijn eerste Speedster ervaring was ook met die van hem 8)Nandor schreef:Ooh ja,
iemand in omgeving Amsterdam met wie ik eens mag meerijden/zelf rijden?
Uiteraard kun je dan in de M3 sturen!
N.
p.s. Reken er wel op dat je daarna Fucked for life bent
- InjectTheVenom
- Berichten: 4264
- Lid geworden op: 09 jun 2007, 12:21
- Locatie: Import-Limburger
Kwa service moet je het maar net treffen dat je een goede dealer tegenkomt. Als je wilt kan ik wel eens op het Opel Power Nederland forum vragen of er in omgeving Amsterdam een betrouwbare zit?Nandor schreef:Ok,
hoe zit het met distributie e.d? Is het dan motor eruit? Is er makkelijk aan onderdelen te komen? Opel staat wat mij betreft niet echt goed op de kaart qua service. Hoewel, ik had een Subaru GTT en dat sloeg alles
N.
Ik heb het merk als technisch degelijk ervaren en makkelijk aan te sleutelen, alleen de 16v motoren vinden het doorgaans niet zo lekker als je koud meteen al gaat stampen (een C20XE is er zelfs berucht om dat die er een gescheurde cilinderkop van krijgt).. onderdelen zouden makkelijk aan te komen moeten zijn met mogelijke uitzondering van speciaal gefabriceerde delen, de Speedster is samen met de Elise ontwikkeld dus krijg je het bij Opel niet dan ga je gewoon even naar de Lotus dealer
- Stefan R
- Berichten: 2248
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 16:51
- Auto: Vakantievoertuig
- Locatie: Grote brand veel water, kleine brand weinig water
- SteV6
- Berichten: 3184
- Lid geworden op: 06 aug 2006, 19:26
- Locatie: S4 Avant, S5 cabrio, Leon V6, Speedster, Twente
Nandor,
De Speedster is het best te omschrijven als een soort kart voor de openbare weg. Als je voor RIJPLEZIER met hoofdletters gaat en totaal geen moeite hebt met matige bouwkwaliteit, rammeltjes en veel lawaai, dan is het een ideale auto voor Driving-Fun voor een zeer acceptabel budget.
Vergis je ook niet in het bekijks dat je in een Speedster trekt. De auto is echt een aandachtsmagneet. Van autokenners tot kleine kinderen, van ouderen tot milieufreaks, iedereen kijkt je na.
Zoals Joy al schreef, voor onderhoud kan je maar bij een zeer beperkt aantal Opeldealers terecht en een aantal specialisten (Van der Kooi en Van Sten).
Speedsters hebben een aantal bekende gebreken, die als het goed is al door de huidige eigenaar verholpen zijn (terugroepacties). Belangrijkste is de geleiders van de distributieketting. Dan de vacuumslang van het remsysteem, een bepaalde serie originele achterwielen en als laatste de ABS-regelunit. Veel Speedsters hebben ook last van vocht in de lampunits, soms van osmose in de glasfiber body (lakblaasjes). Ook is lekkage bij de ramen een bekend, maar eenvoudig op te lossen probleempje.
Er is inmiddels ontzettend veel aftermarket materiaal te verkrijgen om de al fantatische standaard auto nog enorm te verbeteren. Zowel in Engeland als Duitsland zijn er diverse aanbieders. Dus voor ieders smaak wat wils.
De keuze voor een 2.2 (atmosferisch) of de 2.0 Turbo is zeer persoonlijk. Turbo's zijn in Nederland echt zeldzaam en in Duitsland zijn de prijzen inmiddels al weer aan het stijgen.
Waarschijnlijk vergeet ik nog heel veel puntjes op te noemen. Voor nog veel meer info zijn dit de te bezoeken fora:
http://www.speedsterclub.nl/phpBB2/
http://www.opel-speedster-club.de/
http://www.vx220.org.uk/
Als een stukje rijden geen probleem is (vanuit A'dam
) is een rondritje in de mijne zeker geen probleem.
SteV6
De Speedster is het best te omschrijven als een soort kart voor de openbare weg. Als je voor RIJPLEZIER met hoofdletters gaat en totaal geen moeite hebt met matige bouwkwaliteit, rammeltjes en veel lawaai, dan is het een ideale auto voor Driving-Fun voor een zeer acceptabel budget.
Vergis je ook niet in het bekijks dat je in een Speedster trekt. De auto is echt een aandachtsmagneet. Van autokenners tot kleine kinderen, van ouderen tot milieufreaks, iedereen kijkt je na.
Zoals Joy al schreef, voor onderhoud kan je maar bij een zeer beperkt aantal Opeldealers terecht en een aantal specialisten (Van der Kooi en Van Sten).
Speedsters hebben een aantal bekende gebreken, die als het goed is al door de huidige eigenaar verholpen zijn (terugroepacties). Belangrijkste is de geleiders van de distributieketting. Dan de vacuumslang van het remsysteem, een bepaalde serie originele achterwielen en als laatste de ABS-regelunit. Veel Speedsters hebben ook last van vocht in de lampunits, soms van osmose in de glasfiber body (lakblaasjes). Ook is lekkage bij de ramen een bekend, maar eenvoudig op te lossen probleempje.
Er is inmiddels ontzettend veel aftermarket materiaal te verkrijgen om de al fantatische standaard auto nog enorm te verbeteren. Zowel in Engeland als Duitsland zijn er diverse aanbieders. Dus voor ieders smaak wat wils.
De keuze voor een 2.2 (atmosferisch) of de 2.0 Turbo is zeer persoonlijk. Turbo's zijn in Nederland echt zeldzaam en in Duitsland zijn de prijzen inmiddels al weer aan het stijgen.
Waarschijnlijk vergeet ik nog heel veel puntjes op te noemen. Voor nog veel meer info zijn dit de te bezoeken fora:
http://www.speedsterclub.nl/phpBB2/
http://www.opel-speedster-club.de/
http://www.vx220.org.uk/
Als een stukje rijden geen probleem is (vanuit A'dam
SteV6
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Voordeel een stuk geodkoper dan de Lotus
Nadeel altijd maar zeggen , ja maar is op dezelfde band gebouwd
Verder heb ik zelf een Opel Speedster Turbo gehad, en het rijd goed, en makkelijk snel, sensatie ook eerder dan een M3 zeg maar, echt een gooi en smijt fun bakkie, alhoewel de draaicirkel wat groot is en het stuurgevoel een rare middenstand heeft althans de turbo's waar ik mee gereden heb, die moest je als het ware wat uit het midden trekken...
verder is het schakelen wat floppie achtig en metaal/kabel...achtig? en natuurlijk geen BMW bouw kwaliteit.
Maar verder een top bakkie voor het geld met vele mogelijkheden om zelf die mindere dingen te verbeteren, dus eigenlijk staat je weinig in de weg lijkt me, gewoon een tijdje doen, als je hem voor een leuke prijs kopen kan (geen topprijs) kom je er altijd weer goed vanaf, immers ze zitten al behoorlijk laag en veel lager zullen ze niet zakken...dus gewoon kopen en een tijdje aanzien lijkt me geen verkeerd plan 8)
Nadeel altijd maar zeggen , ja maar is op dezelfde band gebouwd
Verder heb ik zelf een Opel Speedster Turbo gehad, en het rijd goed, en makkelijk snel, sensatie ook eerder dan een M3 zeg maar, echt een gooi en smijt fun bakkie, alhoewel de draaicirkel wat groot is en het stuurgevoel een rare middenstand heeft althans de turbo's waar ik mee gereden heb, die moest je als het ware wat uit het midden trekken...
verder is het schakelen wat floppie achtig en metaal/kabel...achtig? en natuurlijk geen BMW bouw kwaliteit.
Maar verder een top bakkie voor het geld met vele mogelijkheden om zelf die mindere dingen te verbeteren, dus eigenlijk staat je weinig in de weg lijkt me, gewoon een tijdje doen, als je hem voor een leuke prijs kopen kan (geen topprijs) kom je er altijd weer goed vanaf, immers ze zitten al behoorlijk laag en veel lager zullen ze niet zakken...dus gewoon kopen en een tijdje aanzien lijkt me geen verkeerd plan 8)
-
JeroenT
- Berichten: 2251
- Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:02
Ik heb een paar jaar terug in die van Maik mogen rijden. Ik reed op dat moment zelf in een 206 RC. Totaal andere auto, maar naar mijn idee was de RC toch de leukere!
Wat mijn bevindingen toen waren, dat het een comfortabele bak was. Ik vond de RC veel strakker en stugger. Door bochten ben ik best rustig gegaan, kende de auto natuurlijk totaal niet. En kan inmiddels wel wat beter sturen, dan toender tijd.
En nu heeft Maik z´n auto inmiddels grondig aangepast, waardoor het een compleet andere auto zal zijn en het nu vast stukken beter zal zijn. Maar origineel is het niet veel naar mijn idee. Dus zou proberen te rijden in een originele en een aangepaste qua onderstel. Om te bepalen wat je ermee wil gaan doen.
De standaard 2.2 motor is niet echt wat bijzonders, het gaat vast wel vlot, maar alles is zo soepel. Weinig beleving. De RC heeft meer vermogen en ook meer gewicht, maar ondanks dat voelde die toch veel en veel levendiger. Voor het gevoel was de RC zelfs veel sneller, maar dat was meer de beleving, op papier zal de Speedster de snellere zijn.
Als jij dan vanuit een 3.2 M3 komt, gaat je dat niet bevallen denk ik. En moet je eigenlijk wel naar de Turbo kijken. Denk dat die het een stuk leuker doet.
Al met al is het idee van de Speedster wel leuk, maar het had van mij wel wat rauwer en explosiver gemogen. Maargoed, dat is een kwestie van smaak natuurlijk.
Wat mijn bevindingen toen waren, dat het een comfortabele bak was. Ik vond de RC veel strakker en stugger. Door bochten ben ik best rustig gegaan, kende de auto natuurlijk totaal niet. En kan inmiddels wel wat beter sturen, dan toender tijd.
En nu heeft Maik z´n auto inmiddels grondig aangepast, waardoor het een compleet andere auto zal zijn en het nu vast stukken beter zal zijn. Maar origineel is het niet veel naar mijn idee. Dus zou proberen te rijden in een originele en een aangepaste qua onderstel. Om te bepalen wat je ermee wil gaan doen.
De standaard 2.2 motor is niet echt wat bijzonders, het gaat vast wel vlot, maar alles is zo soepel. Weinig beleving. De RC heeft meer vermogen en ook meer gewicht, maar ondanks dat voelde die toch veel en veel levendiger. Voor het gevoel was de RC zelfs veel sneller, maar dat was meer de beleving, op papier zal de Speedster de snellere zijn.
Als jij dan vanuit een 3.2 M3 komt, gaat je dat niet bevallen denk ik. En moet je eigenlijk wel naar de Turbo kijken. Denk dat die het een stuk leuker doet.
Al met al is het idee van de Speedster wel leuk, maar het had van mij wel wat rauwer en explosiver gemogen. Maargoed, dat is een kwestie van smaak natuurlijk.
-
allen
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Ze zijn niet letterlijk op dezelfde band gebouwd en een 'Opel' verdedigen doe je alleen als je geen zelfvertrouwen hebt. Ik zie het als een deel van de totale humor. Sinds ik de Speedster heb lijkt de oprit wel MaduroAutoRai. Steeds maar groepjes mensen op de oprit. En als ze na vragen te horen krijgen dat het een Opel is, dan zie je ze echt kijken van 'WTFGTRene schreef:Voordeel een stuk geodkoper dan de Lotus
Nadeel altijd maar zeggen , ja maar is op dezelfde band gebouwd![]()
-
Tom
- Berichten: 22523
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Ik vind Speedsters ook geweldig en ook al een paar keer overwogen.
In het kort:
+ kart-gevoel: je zit laag, het in- en uitstappen is apart, interieur heel minimaal... dat zijn zaken die (los van het rijden) de beleving al top maken. En dan heb je nog geen meter gereden.
+ looks: super, zo zouden meer auto's moeten zijn: laag en breed! Ontwerp is verder simpel maar ik vind ze lekker smoelen.
+ Opel-motor/onderdelen: maakt het onderhoud betaalbaar.
- motor: die 2.2 vond ik toch echt te tam. Zat te weinig leven in vond ik, kan het moeilijk omschrijven maar hij hing niet zo lekker aan het gas...
- onderstel: het standaard onderstel zat eronder maar na eens te hebben meegereden met Maik's aangepaste Speedster zou ik zeker zo'n set Nitrons eronder zetten! Ondanks dat ik geen racer/circuitrijder ben.
- stoelen: ik heb een prima rug maar de stoelen vond ik toch echt iets te hard. In m'n S2000 zaten ook behoorlijk sportieve Recaro's (standaard) maar daar zat je toch iets relaxter in bij een langere rit. Maargoed, stoelen zijn erg persoonlijk en verschilt per lichaam (ik heb ook niet zoveel vet
).
Met andere woorden: DOEN! Maar reserveer wel wat centen voor zo'n set Nitrons en wat andere kleine dingen
Je bent niet de enige. Ik heb een keer een proefrit gehad in een standaard 2.2.JeroenT schreef: De standaard 2.2 motor is niet echt wat bijzonders, het gaat vast wel vlot, maar alles is zo soepel. Weinig beleving. De RC heeft meer vermogen en ook meer gewicht, maar ondanks dat voelde die toch veel en veel levendiger. Voor het gevoel was de RC zelfs veel sneller, maar dat was meer de beleving, op papier zal de Speedster de snellere zijn.
Als jij dan vanuit een 3.2 M3 komt, gaat je dat niet bevallen denk ik. En moet je eigenlijk wel naar de Turbo kijken. Denk dat die het een stuk leuker doet.
In het kort:
+ kart-gevoel: je zit laag, het in- en uitstappen is apart, interieur heel minimaal... dat zijn zaken die (los van het rijden) de beleving al top maken. En dan heb je nog geen meter gereden.
+ looks: super, zo zouden meer auto's moeten zijn: laag en breed! Ontwerp is verder simpel maar ik vind ze lekker smoelen.
+ Opel-motor/onderdelen: maakt het onderhoud betaalbaar.
- motor: die 2.2 vond ik toch echt te tam. Zat te weinig leven in vond ik, kan het moeilijk omschrijven maar hij hing niet zo lekker aan het gas...
- onderstel: het standaard onderstel zat eronder maar na eens te hebben meegereden met Maik's aangepaste Speedster zou ik zeker zo'n set Nitrons eronder zetten! Ondanks dat ik geen racer/circuitrijder ben.
- stoelen: ik heb een prima rug maar de stoelen vond ik toch echt iets te hard. In m'n S2000 zaten ook behoorlijk sportieve Recaro's (standaard) maar daar zat je toch iets relaxter in bij een langere rit. Maargoed, stoelen zijn erg persoonlijk en verschilt per lichaam (ik heb ook niet zoveel vet
Met andere woorden: DOEN! Maar reserveer wel wat centen voor zo'n set Nitrons en wat andere kleine dingen
-
Shakes
- Berichten: 8315
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
- Locatie: 036
Duidelijk!
Wat zijn zo'n beetje verplichte upgrades? Ik ga niet met de auto het circuit op, die tijd heb ik wel gehad. Sportief straatgebruik natuurlijk wel.
Heb op mobile.de wel wat leuke exemplaren gezien. Wat me opvalt is dat een aantal toch flinke km. standen hebben. Vind dat wel een teken dat je er lekker mee kunt rijden. Als ik besluit er 1 te kopen komt er natuurlijk 1 met zo weinig mogelijk km's maar dat het kan is leuk!
N.
Wat zijn zo'n beetje verplichte upgrades? Ik ga niet met de auto het circuit op, die tijd heb ik wel gehad. Sportief straatgebruik natuurlijk wel.
Heb op mobile.de wel wat leuke exemplaren gezien. Wat me opvalt is dat een aantal toch flinke km. standen hebben. Vind dat wel een teken dat je er lekker mee kunt rijden. Als ik besluit er 1 te kopen komt er natuurlijk 1 met zo weinig mogelijk km's maar dat het kan is leuk!
N.
- SteV6
- Berichten: 3184
- Lid geworden op: 06 aug 2006, 19:26
- Locatie: S4 Avant, S5 cabrio, Leon V6, Speedster, Twente
"Noodzakelijke upgrades":Nandor schreef:Wat zijn zo'n beetje verplichte upgrades? Ik ga niet met de auto het circuit op, die tijd heb ik wel gehad. Sportief straatgebruik natuurlijk wel.
- Nitron onderstel (1weg verstelbaar is meer dan voldoende voor openbare weg)
- upgrade naar 205 bandjes op de vooras (op originele achterwielen of aftermarket setje rondom) i.p.v. de 175 schoteltjes
- minimaal een setje andere remblokjes
Dus totaal ongeveer 2500-3000 euro aan kosten.
En Nandor, als je in Dld. gaat kijken, neem iemand mee die aardig wat kennis van Speedsters heeft. Schade aan het alu-chassis is namelijk gegarandeerde total loss! En bodyschade is ook altijd duur omdat de voorkant net als de achterkant uit 1 stuk bestaat. Dorpels zijn verlijmd aan het alu-chassis en kosten dus ook erg veel om te laten vervangen (voor- en achterclam moeten eraf).
Kilometers zeggen niet zo heel veel, want het 2.2 blokje moet ook gewoon 200.000 km en meer mee in Astra's, Zafira's enz.
SteV6
- Stefan R
- Berichten: 2248
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 16:51
- Auto: Vakantievoertuig
- Locatie: Grote brand veel water, kleine brand weinig water
Andere in en uitlaat vind ik wel een must, daarmee komt er al een stukje meer vermogen uit het 2.2 motortje (wat potentie zat heeft) vrij. Daarmee reageert de auto al een stuk beter op het gas, en hij gaat klinken zoals hij eruit ziet 8)
Oh ja, vermijd evt. "cup" uitlaten. Die zijn net weer ff teveel van het goede
Oh ja, vermijd evt. "cup" uitlaten. Die zijn net weer ff teveel van het goede
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Klopt, ik had die zwarte speedster en de mensen vroegen telkens wat voor merk dat was, sommige zelfs Ferrariallen schreef:Ze zijn niet letterlijk op dezelfde band gebouwd en een 'Opel' verdedigen doe je alleen als je geen zelfvertrouwen hebt. Ik zie het als een deel van de totale humor. Sinds ik de Speedster heb lijkt de oprit wel MaduroAutoRai. Steeds maar groepjes mensen op de oprit. En als ze na vragen te horen krijgen dat het een Opel is, dan zie je ze echt kijken van 'WTFGTRene schreef:Voordeel een stuk geodkoper dan de Lotus
Nadeel altijd maar zeggen , ja maar is op dezelfde band gebouwd![]()
Houdt je me nu voor de gek?'...
De standaard 200pk Turbo uitvoering is leuk speelgoed, en "snel" zat voor veel dingen, echter een goedkope update zonder motorische aanpassingen? van 240pk is natuurlijk wel ineens een pak erbij voor een lichtgewicht :twisted: knallen met die bak :twisted:
