BPM....jawel daar komt ie..

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Marc R

BPM....jawel daar komt ie..

Bericht door Marc R » 10 mei 2008, 09:15

EN jawel hoor, vanmorgen in de televaag.....

De ultra naneuk van dit kutkabinet......BPM blijft en rekeningrijden komt ook lekker.

BUKKUHHH ALLEMAAL.

Het loopt precies hoe ze het willen,uiteindelijk komt er gewoon WEER een graaibelasting bij..

:evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

TYFUSLIJERS, *&^#%#&#*#(#(#(

Joy

Bericht door Joy » 10 mei 2008, 09:36

DEN HAAG - Het kabinet weigert de aanschafbelasting (bpm) voor auto's helemaal te schrappen bij de invoering van de kilometerheffing.
Naast de invoering van de heffing blijft ook minimaal 15 procent aanschafbelasting voor nieuwe auto's bestaan. In het kabinet wordt zelfs druk onderhandeld om dit op 25 procent te houden. Dat melden ingewijden rond de ministerraad, die deze maand de knoop wil doorhakken. Met deze opstelling dreigt het kabinet het draagvlak te verspelen, waar minister Eurlings (Verkeer) het afgelopen jaar aan heeft gewerkt. Onder meer Bovag en RAI Vereniging steunen de kilometerheffing alleen als de bpm wordt afgeschaft. Het is de bedoeling het gebruik van auto's te belasten in plaats van het bezit.

Prijs te hoog

Als reden voor het handhaven van een deel aanschafbelasting wordt nu aangevoerd dat de kilometerprijs te hoog wordt. Er is namelijk afgesproken dat het verlies aan bpm-inkomsten (in totaal 3,7 miljard euro per jaar) door de kilometerprijs geheel moet worden gecompenseerd. Bij een totale bpm-afbouw zou dat kunnen betekenen dat de heffing uitkomt op zo'n 8 cent per gereden kilometer. Daar komt mogelijk nog een spitsheffing bovenop.

Hehe prachtig. Straks gewoon 25% BPM, 8 cent per km heffing, en dan nog eens spitsheffing er bovenop, wegenbelasting + brandstof die richting 2 eur gaat. Ik ben benieuwd hoe lang onze autohobby nog te gaan heeft...

Tom

Bericht door Tom » 10 mei 2008, 09:49

:evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

Wat een land wat een land.

Maar hoe zit dat met het rekeningrijden als je in het buitenland woont en in Nederland werkt? Krijg je dan ook de rekening of is het alleen voor de gele platen?

Xave30

Bericht door Xave30 » 10 mei 2008, 11:10

Heerlijk dit. (in het meest sarcastisch toon)

wjn

Bericht door wjn » 10 mei 2008, 11:18

Was toch al logisch !!

De auto's waarvoor de meeste BPM wordt betaald, rijden het minst (in Nederland). Dus levert te weinig geld op.
(Mensen die normaal kleine auto's rijden, gingen er sowieso al op achteruit met KM-heffing.)

En over een aantal (10-tal) jaar is iedereen gewend aan de KM-heffing en dan kan de BPM weer omhoog.

Suc6 Nederland.

Mike R32
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.

Bericht door Mike R32 » 10 mei 2008, 11:18

Ik zeg: Rita Verdonk :!:

Ar
Auto: Prius

Bericht door Ar » 10 mei 2008, 11:19

Ik rij veel. Bij de invoering van de kilometerheffing zit ik er aan te denken om op een Belgisch kenteken te gaan rijden. De aanschaf(gebruikt) is voor mij niet doorslaggevend.

Het is zo voorspelbaar. Elke keer weer op dezelfde manier.

Metchu

Bericht door Metchu » 10 mei 2008, 11:25

Mike schreef:Ik zeg: Rita Verdonk :!:
ja die zal het allemaal wel ff rechtzette :roll: :?

RVV

Bericht door RVV » 10 mei 2008, 11:26

Staatsgreep ?

Jurriaan

Bericht door Jurriaan » 10 mei 2008, 11:40

It's time to vote off....who do you think...is the weakest link?

[img:478:276]http://lincolnsu.com/files/Weakest%20Link.jpg[/img]

Brrr, weg met dat linkse kabinet.

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 10 mei 2008, 11:42

Bizar :?

Jelmer850i

Bericht door Jelmer850i » 10 mei 2008, 12:08

nog even en we helpen onzelf naar de kloten

Erik K.

Bericht door Erik K. » 10 mei 2008, 12:21

Ik lees t al, blijf lekker die 'ouwe' bakken rijden.

Met de '91 Starslet die 1 op 17 rijdt naar het werk en de '95-er M-POWER voor de fun :)

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 10 mei 2008, 12:53

Het wordt tijd dat er een proces vwb de BPM aangespannen wordt tegen onze overheid.

Stelletje vuile graaiers.

Peric

Bericht door Peric » 10 mei 2008, 12:54

Is het nou niet mogelijk om het kabinet 's een keer duidelijk te maken dat het Nederlandse volk het niet meer pikt.
In Italië en Frankrijk gaan ze masaal de straat op.
In NL wordt er geklaagd, gesteund en op de site van de Telegraf(Privé) nog 's veel meer, maar gebeurt er wat?

Steek die energie van het klagen in actie's. Maar ja, pff..... 'dan moeten we de straat op, en mis ik een aflevering van de Gouden Kooi. Das ook wat...'

Kan het Nederlandse volk niet om nieuwe verkiezingen vragen? Het is toch een democratie? Of denk ik nu te simpel?
Net zoals de democratie bepaald heeft dat de Europese grondwet maar aanvaard is zonder een nieuw referendum.

VLA

Bericht door VLA » 10 mei 2008, 13:01

ErikKramer schreef:Ik lees t al, blijf lekker die 'ouwe' bakken rijden.

Met de '91 Starslet die 1 op 17 rijdt naar het werk en de '95-er M-POWER voor de fun :)
Nee de 91 Starslet mag ook al niet in omgeving Amsterdam, je mag daar binnekort toch niet meer met een auto ouder dan 1993 rijden ?

Ze maken het de automobilist wel erg lastig. :?

wjn

Bericht door wjn » 10 mei 2008, 13:17

Gaat toch hetzelfde gebeuren als in D is gebeurd met vrachtwagens. Massaal de snelweg vermijden.

Enige wat zou kunnen helpen idd. is acties.

Een andere partij stemmen heeft toch geen nut, want die zijn na de verkiezingen "gereset".

GTRene

Bericht door GTRene » 10 mei 2008, 13:46

:cry: leuker kunnen we het niet maken, wel moeilijker en ingewikkelder, maarja die km heffing kan al een voorschot zijn op de hybrides en electra voertuigen, immers geen brandstof is geen inkomsten staat, en met km heffing en bpm zijn ze er wel verzekerd van...bah bah, ik buk lekker toch niet, slikken doe ik ook niet, maar ik heb brede schouders om het op te vangen, maar de last wordt wel zwaar :?

Dexter

Bericht door Dexter » 10 mei 2008, 13:48

Voor wie het nog niet duidelijk is:
Nederland heeft een huishoudboekje waarin alsmaar meer uitgegeven wordt aan allerlei zaken die er niet toe doen.
En wat doe je dan als je geld tekort komt?
Dan graai je net zolang tot je het geld weer hebt.

Het doet mij denken aan de Middeleeuwen waarin de kasteelheren hun boeren en lijfeigenen schaamteloos uitpersten om hun luxe levensstijl te bekostigen.
Het grote verschil is dat het geld wat nu bijeen gegraaid wordt opgaat aan de Europese regelgeving, ontwikkelingshulp, een kolossaal ambtenarenapparaat, idiote subsidieregelingen, studenten die kapitalen lenen om naar China op vakantie te kunnen en sociale wetgeving waardoor vele onwelwillenden niet meer hoeven te werken terwijl ze dat wel zouden kunnen.

Er is maar EEN oplossing om dit probleem uit de weg te ruimen: Minder uitgeven en zaken afschaffen die wel geld kosten, maar waar we ook zonder zouden kunnen.
En of je nu een linkse of rechtse regering hebt maakt dan niets uit.
Zolang er maar iemand in de regering zit die knopen durft door te hakken, ook als dat het nemen van impopulaire maatregelen inhoudt.

GTRene

Bericht door GTRene » 10 mei 2008, 13:58

goed gesproken Dex, zo dacht ik er ook al over, dat gaat al eeuwen zo, maar toch best schaamteloos dat het heden ten dage nog genomen wordt en zo uitgevoerd wordt, al vallen links en rechts wel wat kleine dingen weg, en als die naar buiten komen en je leest het denk je ook van, jeetje dat dat al die jaren al zo ging waar we niks van af wisten waar dat geld allemaal al naar toe gaat...en das nog maar het topje :?

Fernando

Bericht door Fernando » 10 mei 2008, 14:25

dexter noemde o.a. de ontwikkelingshulp nou alleen al dit jaar zal een slordige 4,7 miljard euro worden weggeven. Daarvan gaat 1 miljoen naar de slachtoffers van de cycloon in Myanmar en de rest naar donker Afrika. Vier komma zeven miljard. Dat is meer dan de hulp van Finland, Griekenland, Nieuw-Zeeland, Portugal, Luxemburg, België en Zwitserland bij elkaar. Nederland reserveert jaarlijks maar liefst 0,8 procent van het bruto nationaal product (BNP) aan ontwikkelingshulp. Ter vergelijking: De Verenigde Naties adviseren 0,7 procent, terwijl een gemiddeld EU-land niet eens de 0,4 procent haalt. Japan en de VS blijven beiden steken op 0,15 procent.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 10 mei 2008, 14:27

Ik ben er echt helemaal klaar mee, het wordt met de dag gekker. Op geen enkele wijze valt dit nog uit te leggen danwel te verdedigen.

Wat we er aan kunnen doen weet ik ook niet ( meer), je wordt gewoon murf gebeukt door je eigen regering.

Ik hoop (mischien tegen beter weten in) dat toch iets van een massaal volks protest ontstaat, we moeten de baricaden op, mischien iets voor DF om te gaan organiseren? ( met Macboy als juridisch kanon achter de deur)

Ik zet de ventilator op het maximum, want ik loop rood aan hierzo......... :?

leonard

Bericht door leonard » 10 mei 2008, 14:42

@ Dex

Helemaal mee eens

Gisteren weer zo'n staaltje van geldverspilling

Had een afspraak bij een ambtenaar van een niet nader tenoemen stad in NL.
Het ging over het riool van m'n bedrijf.Ze Konden het op 2 manieren oplossen het ene koste alleen 80.000 meer dan het andere.Een oudere ambtenaar vond de goedkoopste oplossing de beste maar dat was wel wat lastiger uitvoerbar en moest nog even definitief uitgezocht worden. De beslissende persoon koos gelijk voor de dure oplossing omdat dat makkelijker was. :? :? Hop... Weer 80.000 gemeenschapsgeld weg in 3 seconden. :? :?

Erik K.

Bericht door Erik K. » 10 mei 2008, 14:51

VLA schreef:
ErikKramer schreef:Ik lees t al, blijf lekker die 'ouwe' bakken rijden.

Nee de 91 Starslet mag ook al niet in omgeving Amsterdam, je mag daar binnekort toch niet meer met een auto ouder dan 1993 rijden ?

Ze maken het de automobilist wel erg lastig. :?
Ik denk dat ik met de Starlet(het is al het rondere type) nog wel A'dam in zou mogen, er zit namelijk een katalysator onder en heeft al multipoint injectie(luxe he :) ). En al zou dat niet mogen kom ik daar ook helemaal niet meer en verdient de betreffende verbiedende gemeente ook geen geld meer aan mij.

Paul

Bericht door Paul » 10 mei 2008, 14:53

Nog even staat er een metershoge muur voor je bakkes met meters prikkeldraad en moet je je linkerhand weer opsteken als er iemand langsloopt..

Was altijd trots om een Nler te zijn... maar de lol is er wel af om in dit kutland te wonen.. alles nemen ze je af... je mag hier niets meer...

Plaats reactie