"Jan de Boer dag" vernieuwde circuit Assen
- Hielke
- Berichten: 11639
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
"Jan de Boer dag" vernieuwde circuit Assen
Om wat webruimte te maken zijn de foto's verwijderd.
Laatst gewijzigd door Hielke op 20 sep 2006, 20:33, 2 keer totaal gewijzigd.
- Peter Tunissen
- Berichten: 8386
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
- Locatie: Weert
- Hielke
- Berichten: 11639
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Baan is voor TT motorrijders korter geworden maar voor de autoraces langer. Tijdens autoraces werd er altijd afgekort via de nationale bocht. Nu ligt er een stukje track waaromheen nog veel tribunes moeten worden gebouwd. Publiek kan de verrichtingen van de auto's dan lang volgen. Voelde op de baan ook wel lekker aan.
- Hielke
- Berichten: 11639
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Ik laat de verslagen aan de mensen over die daadwerkelijk gereden hebben (als ze daar trek in hebben).
Heb zelf leuke momenten in de pitbox van het 130i team van Van Ekris mogen beleven. Peter Kox was daar bij de mannen zoals Ricardo van den Ende (leider in het kampioenschap) op bezoek, en ik was verrast door zijn rustige en professionele manier van uitleggen. Je ziet echt dat die knaap heel veel routine meebrengt. Heb me niet voorgesteld, heb geen praatjes met mensen aangeknoopt (ze hadden het heel erg druk met afstellen, uitlezen en testen) maar stond er wel continue bovenop. Ze hebben vast gedacht "daar heb je die dikke alweer, is ie van de concurrentie?"
Kon uit hun gesprekken afleiden dat het probleem met het vele onderstuur grotendeels opgelost was. In de tijd dat ik er rond liep werd er vooral veel met het toespoor op de achteras geëxperimenteerd. Je kon na verloop van tijd zelfs zien dat de achterwielen een beetje scheel stonden te kijken. Toespoor zorgt er overigens voor dat de auto minder snel uitbreekt bij het uit de bocht accelereren. Andre reed met zijn 130i ongeveer 2.10 - 2.12 als snelste ronde, de cup 130i's van Van Ekris deden 1.57,5 Wat me verder opviel is dat de cupauto's stiller waren dan een standaard 130i. Zal wel met de verlaagde auto te maken hebben waardoor geluiden vanonder de auto (uitlaat bijv.) sterker gedempt worden. De Pirelli slicks (type D3) zijn van het harde soort. Je zag nauwelijks opruwing op de banden. De standaard remschijven van de 130i zijn TOP (Top Michel, top). Onder Andre's auto gaven ze na heel veel ronden met Pagid race blokken nog geen krimp. Ook onder de 130i cup auto zitten diezelfde schijven.
Cup auto is een erg dure auto maar de afwerking is er ook naar. Heel erg mooi.
Heb zelf leuke momenten in de pitbox van het 130i team van Van Ekris mogen beleven. Peter Kox was daar bij de mannen zoals Ricardo van den Ende (leider in het kampioenschap) op bezoek, en ik was verrast door zijn rustige en professionele manier van uitleggen. Je ziet echt dat die knaap heel veel routine meebrengt. Heb me niet voorgesteld, heb geen praatjes met mensen aangeknoopt (ze hadden het heel erg druk met afstellen, uitlezen en testen) maar stond er wel continue bovenop. Ze hebben vast gedacht "daar heb je die dikke alweer, is ie van de concurrentie?"

Kon uit hun gesprekken afleiden dat het probleem met het vele onderstuur grotendeels opgelost was. In de tijd dat ik er rond liep werd er vooral veel met het toespoor op de achteras geëxperimenteerd. Je kon na verloop van tijd zelfs zien dat de achterwielen een beetje scheel stonden te kijken. Toespoor zorgt er overigens voor dat de auto minder snel uitbreekt bij het uit de bocht accelereren. Andre reed met zijn 130i ongeveer 2.10 - 2.12 als snelste ronde, de cup 130i's van Van Ekris deden 1.57,5 Wat me verder opviel is dat de cupauto's stiller waren dan een standaard 130i. Zal wel met de verlaagde auto te maken hebben waardoor geluiden vanonder de auto (uitlaat bijv.) sterker gedempt worden. De Pirelli slicks (type D3) zijn van het harde soort. Je zag nauwelijks opruwing op de banden. De standaard remschijven van de 130i zijn TOP (Top Michel, top). Onder Andre's auto gaven ze na heel veel ronden met Pagid race blokken nog geen krimp. Ook onder de 130i cup auto zitten diezelfde schijven.
Cup auto is een erg dure auto maar de afwerking is er ook naar. Heel erg mooi.
Laatst gewijzigd door Hielke op 24 apr 2006, 22:31, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 11420
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Een 130i een super auto voor op circuit. Mijn 130i is nog een standaard vorm maar heb toch lekker gereden.
Ik had dunlop sport maxx banden die waren top op het circuit ik was altijd wat angstig voor dunlop maar de nieuwe sport max zijn uitzonderlijk goed.
Ik had pagid geel remblokken voor en had de hele middag geen fading. Super.
Die 130i cup auto s zijn gewoon helemaal te gek. Wat een super racertje. Wat een mooi concept.
Ik ga mijn 130i nu ook meer racy opbouwen ik heb bij henk thuis een setup race shocks besteld die ik ook op redelijk comfort kan zetten. Ga nog een setje semi slicks halen en dan heb ik toch een lekker racertje wel met sper.
Heb ook nog mega drifts neer gelegd op droog met een m3 op de nieuwe baan. Hier komen nog wel filmpjes van.
Dan nog even 4 ronden met een gt3 RS meegereden. Ik zal jullie nu een raad meegeven. Als je zo n ding niet kan betalen moet je nooit meerijden met iemand die ook nog knap over het circuit gaat. Wat gaat zo n ding te keer. Alle auto s die je out of the box kan kopen zijn boten. Ik zal nog een blik werpen in het spaarvarken. Dre roep hallo in het spaarvarken he er komt een echo uit. halllloooooo loooooo.

Ik had dunlop sport maxx banden die waren top op het circuit ik was altijd wat angstig voor dunlop maar de nieuwe sport max zijn uitzonderlijk goed.
Ik had pagid geel remblokken voor en had de hele middag geen fading. Super.
Die 130i cup auto s zijn gewoon helemaal te gek. Wat een super racertje. Wat een mooi concept.
Ik ga mijn 130i nu ook meer racy opbouwen ik heb bij henk thuis een setup race shocks besteld die ik ook op redelijk comfort kan zetten. Ga nog een setje semi slicks halen en dan heb ik toch een lekker racertje wel met sper.
Heb ook nog mega drifts neer gelegd op droog met een m3 op de nieuwe baan. Hier komen nog wel filmpjes van.
Dan nog even 4 ronden met een gt3 RS meegereden. Ik zal jullie nu een raad meegeven. Als je zo n ding niet kan betalen moet je nooit meerijden met iemand die ook nog knap over het circuit gaat. Wat gaat zo n ding te keer. Alle auto s die je out of the box kan kopen zijn boten. Ik zal nog een blik werpen in het spaarvarken. Dre roep hallo in het spaarvarken he er komt een echo uit. halllloooooo loooooo.

-
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:15
- Locatie: Beetsterzwaag
Dit zijn foto's van 16-10-2005:Robin schreef:Zijn er nog meer pics straks? Bijv van Gosse's GT3 RS?Schitterend stoer ding. Met het juiste horlogemerk op de flanken
[img:800:600]http://home.wanadoo.nl/h.weidema/Vijfer ... G_5209.jpg[/img]
[img:800:600]http://home.wanadoo.nl/h.weidema/Vijfer ... G_5210.jpg[/img]
[img:800:600]http://home.wanadoo.nl/h.weidema/Vijfer ... G_5211.jpg[/img]
en van de GT2
[img:800:600]http://home.wanadoo.nl/h.weidema/Vijfer ... G_5212.jpg[/img]
[img:800:600]http://home.wanadoo.nl/h.weidema/Vijfer ... G_5213.jpg[/img]
Laatst gewijzigd door SierdW op 27 apr 2006, 10:59, 2 keer totaal gewijzigd.
- Hielke
- Berichten: 11639
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Nog wat foto's van de dag. Liep met de kitlens rond. Totaal de verkeerde lens voor het lange afstandswerk. Gelukkig kun je met croppen in Photoshop dan nog wat redden.
[img:700:458]http://members.chello.nl/h.kerstma/Nieu ... ssen13.JPG[/img]
[img:700:458]http://members.chello.nl/h.kerstma/Nieu ... ssen14.JPG[/img]
[img:700:458]http://members.chello.nl/h.kerstma/Nieu ... ssen15.JPG[/img]
[img:700:458]http://members.chello.nl/h.kerstma/Nieu ... ssen16.JPG[/img]
[img:700:458]http://members.chello.nl/h.kerstma/Nieu ... ssen17.JPG[/img]
[img:700:458]http://members.chello.nl/h.kerstma/Nieu ... ssen19.JPG[/img]
[img:700:458]http://members.chello.nl/h.kerstma/Nieu ... ssen20.JPG[/img]
[img:700:458]http://members.chello.nl/h.kerstma/Nieu ... ssen21.JPG[/img]
[img:700:458]http://members.chello.nl/h.kerstma/Nieu ... ssen22.JPG[/img]
[img:700:458]http://members.chello.nl/h.kerstma/Nieu ... ssen23.JPG[/img]
[img:700:458]http://members.chello.nl/h.kerstma/Nieu ... ssen24.JPG[/img]
[img:700:458]http://members.chello.nl/h.kerstma/Nieu ... ssen25.JPG[/img]
[img:700:458]http://members.chello.nl/h.kerstma/Nieu ... ssen26.JPG[/img]
[img:700:458]http://members.chello.nl/h.kerstma/Nieu ... ssen27.JPG[/img]
[img:700:458]http://members.chello.nl/h.kerstma/Nieu ... ssen13.JPG[/img]
[img:700:458]http://members.chello.nl/h.kerstma/Nieu ... ssen14.JPG[/img]
[img:700:458]http://members.chello.nl/h.kerstma/Nieu ... ssen15.JPG[/img]
[img:700:458]http://members.chello.nl/h.kerstma/Nieu ... ssen16.JPG[/img]
[img:700:458]http://members.chello.nl/h.kerstma/Nieu ... ssen17.JPG[/img]
[img:700:458]http://members.chello.nl/h.kerstma/Nieu ... ssen19.JPG[/img]
[img:700:458]http://members.chello.nl/h.kerstma/Nieu ... ssen20.JPG[/img]
[img:700:458]http://members.chello.nl/h.kerstma/Nieu ... ssen21.JPG[/img]
[img:700:458]http://members.chello.nl/h.kerstma/Nieu ... ssen22.JPG[/img]
[img:700:458]http://members.chello.nl/h.kerstma/Nieu ... ssen23.JPG[/img]
[img:700:458]http://members.chello.nl/h.kerstma/Nieu ... ssen24.JPG[/img]
[img:700:458]http://members.chello.nl/h.kerstma/Nieu ... ssen25.JPG[/img]
[img:700:458]http://members.chello.nl/h.kerstma/Nieu ... ssen26.JPG[/img]
[img:700:458]http://members.chello.nl/h.kerstma/Nieu ... ssen27.JPG[/img]
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart