Onterecht parkeerboete ontvangen

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Onterecht parkeerboete ontvangen

Bericht door Bram » 08 mei 2008, 23:24

Heel raar dit.

Brief van gemeente Tilburg in de bus. Naheffing parkeerbelasting.

Het aparte is, ik ben nooit wezen parkeren daar op genoemde datum en tijdstip. Ook niet een dag later of de week ervoor, ik ben er gewoon niet geweest. Autogegevens, m'n naam en adres klopt allemaal, ik heb de originele kentekenplaten nog en woon niet in Tilburg.

What the fack moet ik hier nu mee :?

Xave30

Bericht door Xave30 » 08 mei 2008, 23:26

Niet zo prettig dit.

Bram

Bericht door Bram » 08 mei 2008, 23:28

Nee inderdaad, zie dt maar te bewijzen.

Heb geen trek om onterecht €50,- aan Tilburg over te maken.

Xave30

Bericht door Xave30 » 08 mei 2008, 23:30

Betalen doe je (vo zover dat ik weet........) eerst wel voordat je bezwaar maakt.

Bram

Bericht door Bram » 08 mei 2008, 23:31

Staat er inderdaad in, dat de verplichting en termijn niet verschuiven als ik in bezwaar ga.

RutgerK

Bericht door RutgerK » 09 mei 2008, 00:12

Betalen moet je in eerste instantie altijd.

Kan je niet bewijzen dat je op dat moment ergens anders was? Even de agenda erbij pakken.

DDX

Bericht door DDX » 09 mei 2008, 00:14

tja lastige alle acties die je kan verzinnen kosten vaak al meer dan 50 euro
maargoed je kan er een brief op wagen...

Bram

Bericht door Bram » 09 mei 2008, 00:16

Het zou kunnen dat ik die week op oefening was.

Zoniet, dan denk ik dat eens wat minder netjes ga zijn. Ik vertik het om ten onrechte €50,- te betalen.

Metchu

Bericht door Metchu » 09 mei 2008, 01:11

Bram, waarom word jij op de een of andere manier altijd genaaid (denk je) en achteraf heeft of de buurvrouw het (of was je op oefening)?

:mrgreen:

misschien trek je te snel conclusies? :wink:

ff checken of je er echt niet was, ff kijken of iemand de auto had geleend. En anders heeft misschien de ambtenaar per ongeluk een fout kenteken ingevoerd ofzo :shock:

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 09 mei 2008, 01:43

Metchu schreef:Bram, waarom word jij op de een of andere manier altijd genaaid (denk je) en achteraf heeft of de buurvrouw het (of was je op oefening)?

:lol:

Ahmed

Bericht door Ahmed » 09 mei 2008, 01:59

Of er rijdt iemand met dezelfde kenteken rond..... :?

Bram

Bericht door Bram » 09 mei 2008, 07:51

Metchu schreef:Bram, waarom word jij op de een of andere manier altijd genaaid (denk je) en achteraf heeft of de buurvrouw het (of was je op oefening)?

ff checken of je er echt niet was, ff kijken of iemand de auto had geleend. En anders heeft misschien de ambtenaar per ongeluk een fout kenteken ingevoerd ofzo :shock:
Mwaaah

Bedacht gisteravond toen ik in bed lag te denken hoe in hemelsnaam dit nou kon, ook al dat ik laatst een maat de Polo heb meegegeven. Geen idee alleen wanneer. ?

Heb die maat gisteravond laat gesmst, even afwachten dus.

Maar goed, als compensatie stond er gisteravond toen ik thuis kwam een bak met bloemen voor m'n deur met daarbij de felicitaties met m'n verse en pasgeboren zoon.

Tuurlijk, zie je het voor je :lol:

Macboy

Bericht door Macboy » 09 mei 2008, 10:59

Gefeliciteerd !!!!

Boete gewoon bezwaar maken. Agenda checken, uitdraai uit prive agenda, getuigeverklaring of werkagenda werken in dit soort gevallen altijd wel.

Maar als iemand je auto heeft geleend heb je een probleem :)

Jochem Vaartjes

Bericht door Jochem Vaartjes » 09 mei 2008, 11:07

Kut zeg Bram. Maar vergissen zullen ze zich wel niet gedaan hebben.
Het type Polo dat jij hebt rijdt er toch nog maar een van rond toch? :)

Bram

Bericht door Bram » 09 mei 2008, 12:06

Jammer, het was die maat van me, verheugde me al op diverse tips van Ilija :lol:

Anyway, die maat van me gaat mooi die €50,- naar mij overmaken.

Metchu

Bericht door Metchu » 09 mei 2008, 13:03

Metchu schreef:
ff checken of je er echt niet was, ff kijken of iemand de auto had geleend.
partyondude schreef:Jammer, het was die maat van me, verheugde me al op diverse tips van Ilija :lol:

Anyway, die maat van me gaat mooi die €50,- naar mij overmaken.

haha wat zei ik :mrgreen:

lekker meteen agressief worden he Brammetje, denk om je bloeddruk :lol:

p.s. trouwens niet tof van em om je niet even te waarschuwen dat hij een geel briefje op z'n ruit heeft gekregen van een ambtenaar en dat je zo verrast wordt...

Bram

Bericht door Bram » 09 mei 2008, 14:11

Volgens hem zat er niets onder de ruit.

Rambler

Bericht door Rambler » 09 mei 2008, 14:15

ook al eens meegemaakt, boete voor 153km/h en afgerond naar 147 geloof ik, 90 EUR toen, ergens rond Zevenbergen op een zondagochtend, kan niet, kan niet, kan niet ..... agenda erbij .... toch wel, was richting Duitsland aan het rijden om iets op te halen en blijkbaar al een voorschot op het Duitse ongedwongen rijden genomen, wat in Nederland bijna een criminele daad is uiteraard...

Jeroen van Emmerik
Locatie: Haarlem; auto: toyota supra mk3; Ruska classika 1966/1977; Lexus LS400 UCF10 1992

Bericht door Jeroen van Emmerik » 09 mei 2008, 17:37

partyondude schreef:Volgens hem zat er niets onder de ruit.
hoeft ook niet, dat is de kennisgeving van beschikking, je woonde de desbetreffende diender te ver weg om het in je brievenbus te doen.

heb zelf een roodlicht (vond van niet en daarbij vond ik het overige verkeer veeeeeel belangrijker..) bekeuring gehad zonder geel papiertje.
bezwaar gemaakt, maar gewoon die 130 euri's overmaken..

Eric H
Auto: Mazda CX-30 SkyActivX

Bericht door Eric H » 09 mei 2008, 17:48

Is de wetgeving aangepast dan, ik was nl van mening dat wanneer je in bezwaar gaat, je niet hoeft te betalen.

Tenminste dit heb ik ook niet gedaan toen ik bezwaar maakte tegen mijn bekeuring ( die later vernietigd werd )

Volgens mij hoef je pas te betalen als je het voor laat komen.
Dan wordt het boete bedrag in een soort depot gestort, en pas na uitspraak krijg je het terug, of niet.... :D

Bron : flitsservice.nl
Bezwaar (administratief beroep)

Als je een boete op de deurmat hebt liggen: schrijf een bezwaarschrift! In de sectie bezwaarschriften vind je tips voor een goed en gemotiveerd bezwaarschrift. Het kost je maar 1 postzegel of 1 faxje. Als je administratief beroep aantekent hoeft je de boete niet te betalen, totdat de beslissing van de Officier van Justitie komt. Deze moet jou volgens de Algemene Wet Bestuursrecht binnen 16 weken een beslissing sturen (niet 4 maanden). Je hoeft niet akkoord te gaan met een verlenging van deze termijn. Het OM stapt echter makkelijk over de rechten van burgers heen.

Tom

Bericht door Tom » 22 jun 2008, 03:26

Net ook een "onterechte" parkeerboete ontvangen.

Was om een uur of 21:00 in Den Bosch en had maar iets van 3 euro kleingeld... betaald parkeren is tot 00:00 uur... maar die 3 euro was niet genoeg (was tot 22:20 ofzo). Dacht ik neem de gok maar. Maargoed, had dus een parkeerboete.
Overigens onterecht want heb ik gek genoeg (achteraf, heel plotseling) wel zo'n bonnetje waarop genoeg betaald is... ze zullen wel verkeerd gekeken hebben... denk dat we die maar es gaan opsturen :lol:

Overigens vind ik het hele systeem wel ruk, waarom kun je niet gewoon met pinpas betalen. Kost daar bijna 2,50 per uur... als je d'r dus een avondje staat moet je 10 euro losgeld op zak hebben... ik heb een hekel aan die pokkemuntjes dus hoe minder ik heb hoe beter.

Tom

Bericht door Tom » 22 jun 2008, 03:30

Sowieso heb ik een hekel aan systemen waarop je vooraf moet betalen. Ik vind dat zo onvriendelijk. Soms weet je niet hoelang je weg blijft dus dan moet je maar op de gok geld erin mikken. Te weinig (wat kan als het op de bestemming te druk is en je later terugkomt dan de bedoeling) is kans op een boete, te veel is zonde van het geld.

Parkeer em het liefst in een parkeergarage, is vaak wat duurder maar dan betaal je namelijk achteraf het tarief voor de tijd die je er gestaan hebt. (En zelfs dan is het nog niet helemaal eerlijk omdat je vaak gelijk voor een half uur of uur betaald... waarom kun je bij de telefoon wel gewoon per minuut betalen?)

Mark Nauta
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94

Bericht door Mark Nauta » 22 jun 2008, 08:13

Tom schreef: Overigens vind ik het hele systeem wel ruk, waarom kun je niet gewoon met pinpas betalen. Kost daar bijna 2,50 per uur... als je d'r dus een avondje staat moet je 10 euro losgeld op zak hebben... ik heb een hekel aan die pokkemuntjes dus hoe minder ik heb hoe beter.
Ben ik deels wel met je eens Tom, maar ik weet nog wel dat toen ik in Rotterdam ging wonen, ik wel een paar keer heb staan vloeken. Daar is dus geen automaat meer te vinden waar je losgeld in kan gooien, alleen maar met de Chipknip. Dat is dus ook niet fijn. Ik gebruikte dat ding voorheen nooit en had er dus ook geen idee van wat voor een tegoed ik er op had. Ga dan maar eens op zoek eerst weer naar een bank om zo'n kaart op te waarderen. Ik ben daarom wel voorstander van kleingeld.
Maar je hebt ook nog zo'n uitvinding dat je per sms kan betalen in bepaalde zone's. Ik denk dat een dergelijk systeem beter breder ingevoerd kan worden. Wie heeft er tegenwoordig niet een mobiele telefoon bij zich.

Rambler

Bericht door Rambler » 22 jun 2008, 10:51

Oh gemakkelijk als heel Europa de Euro heeft, allemaal dezelfde munten, als buitenlander in Rotterdam sta je daar dan, 'chipknip' :?:

Ik betaal altijd met Visa bij een van de automaten die daar voor geschikt zijn, maar weet niet of die overal te vinden zijn.

Tom

Bericht door Tom » 22 jun 2008, 12:16

Mark:
Chipknip heb ik ook niet maar het moet toch mogelijk zijn om anno 2008 meerdere betaalmethodes te accepteren bij zo'n automaat. Iig een pasjesgleuf voor chipknip, pinnen en creditcard. En gewoon losgeld.

Plaats reactie